Буквосполучення йо та ьо. Дискусія

Про матеріал
Мета: Формування предметних компетентностей: Взаємодіємо усно: уважно слухає вчителя і однокласників, доречно реагує на репліки, перепитує для уточнення почутої інформації, підтримує діалог, висловлює власне ставлення, аргументує; Взаємодіємо письмово: записує окремі слова та речення, дотримуючись опрацьованих правил щодо оформлення письмових робіт, а також слів, що пишуться так, як вимовляються, перевіряє написане, виправляє помилки; Досліджуємо мовлення: аналізує звуковий склад слів, обирає букви на позначення звуків на письмі, враховуючі вивчені правила, пояснює значення синонімів, споріднених слів.
Перегляд файлу

Тема: Буквосполучення йо та ьо. Дискусія.

Мета: Формування предметних компетентностей:

Взаємодіємо усно: уважно слухає вчителя і однокласників, доречно реагує на репліки, перепитує для уточнення почутої інформації, підтримує діалог, висловлює власне ставлення, аргументує;

Взаємодіємо письмово: записує окремі слова та речення, дотримуючись опрацьованих правил щодо оформлення письмових робіт, а також слів, що пишуться так, як вимовляються, перевіряє написане, виправляє помилки;

Досліджуємо мовлення: аналізує звуковий склад слів, обирає букви на позначення звуків на письмі, враховуючі вивчені правила, пояснює значення синонімів, споріднених слів.

Формування ключових компетентностей:

Вільне володіння державною мовою: вміння усно й письмово висловлювати свої думки, почуття, чітко та аргументовано пояснювати факти, любов до читання

Інноваційність: формування знань, умінь, ставлень, що є основою компетентнісного підходу, забезпечують подальшу здатність успішно навчатися, провадити професійну діяльність, відчувати себе частиною спільноти і брати участь у справах громади

Навчання впродовж життя: опанування уміннями і навичками, необхідними для подальшого навчання , навчання працювати самостійно і в групі

 

Обладнання: підручник, робочий зошит, зошит із друкованою основою, ребуси, кола Венна, Фішбоун, маркери, цеглинки LEGO.

Хід уроку

І. Організація класу

Створення позитивного психологічного клімату класу.

Вправа «Усмішка».

- У народі існує думка: якщо посміхнутися перехожому – він усміхнеться у відповідь. Якщо посміхнутися  небу – розійдуться хмари і засвітить сонце. Якщо посміхнутися Всесвіту – трапиться щось казкове. Тож давайте посміхнемося один одному, щоб нас чекав успіх на уроці.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

Розгадуємо ребуси. Ділимо слова для переносу.

  • Розгадайте ребуси. Які слова там зашифровані.

(Район)

(Льон)

  • Які слова вийшли?
  • Запишіть ці слова у свої робочі зошити.

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

Гра «Підкажи слівце», робота над правилами.

  • Зараз ми поділимо ці слова для переносу. Але спочатку давайте згадаємо правила переносу слів. Я говоритиму початок, а ви кінець правила.
  • Для переносу слів завжди потрібен поділ на…. (склади)
  • Подвійний приголосний збіг можемо ….(розірвати)
  • Як склад з однієї букви лиш, не перенось його, …. (облиш)
  • Передню букву, пам’ятай, від корення, не….(відривай)
  • Дж, дз не …(розривають)

 Робота в зошиті.

  • Як ми поділимо ці два слова для переносу?
  • Не можна відривати букву й від попередньої букви.
  • Не можна розривати буквосполучення йо.
  • Не можна відривати букву ь від попередньої букви.
  • Не можна розривати буквосполучення ьо.

Рухлива вправа.

https://www.youtube.com/watch?v=ksxK67aINuQ

 Повідомлення теми та мети уроку

  • Сьогодні на уроці ми будемо вдосконалювати свої вміння в написанні буквосполучень йо, ьо.

ІV. Вивчення нового матеріалу

Робота з підручником (с.53). Робота над визначенням.

  • Відкрийте свої підручники на с 53. Давайте розкажемо за схемою першої вправи, у яких випадках ми писатимемо йо, а в яких – ьо.

  Робота в зошиті з друкованою основою. (с.31)

  • А тепер попрацюємо у зошитах. Відкрийте сторінку 31.
  • Запишіть слова, поділяючи їх для переносу.
  • Як можна назвати цих тварин одним словом?
  • Позначте галочкою спільні ознаки цих тварин.
  • Спільне в них те, що вони мають пір’я, дві ноги, є дзьоб, вони літають та їдять комах.
  • Який з цих пташок вважається найкращим співаком?

Хвилинка-цікавинка. Слухаємо звуки природи. «Соловей».

  • Послухайте, як співає соловейко.

https://www.youtube.com/watch?v=2uKvZJf9wEw

 Робота з підручником. Вправа 3-4. (с.53) Стратегія «Кола Венна»

  • Погляньте на малюнки двох солов’їв.
  • Давайте за допомогою Кола Венна порівняємо їх. Чим вони схожі і чим відрізняються.

Фізкультхвилинка.

 Дискусія. Вправа «Фішбоун»

  • Діти, перед нами рибний скелет. За допомогою нього ми вирішемо проблему.
  • На голові питання Чи потрібно тримати птахів у клітці?
  • На верхніх кісточках, ми запишемо чому потрібно їх там тримати, а на нижніх навпаки чому не можна цього робити.
  • А на хвості ми напишемо якого висновку ми дійшли.

 

V. Закріплення вивченого матеріалу

1. Робота в зошиті з друкованою основою. Гра «ЙО чи ЬО?». Вправа 3. (с.31)

- Упишіть ьо та йо.

VІ. Підсумок

Рефлексія

Вправа «Емоційні ромашки».

  • Покажіть емоцію за допомогою цеглинок лего.

 

1

 

doc
Додав(-ла)
Заточна Любов
Додано
13 листопада 2021
Переглядів
655
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку