"Чарльз Діккенс «Різдвяна пісня у прозі». Подорож Скруджа у часі й просторі"

Про матеріал
Конспект уроку у 6 класі із зарубіжної літератури на тему "Чарльз Діккенс «Різдвяна пісня у прозі». Подорож Скруджа у часі й просторі".
Перегляд файлу

Урок зарубіжної літератури у 6 класі

  Тема: Чарльз Діккенс «Різдвяна пісня у прозі». Подорож Скруджа у часі й просторі.
 Мета: ознайомити учнів з біографією і творчістю Чарльза Діккенса, з історією створення та сюжетом повісті; допомогти учням простежити життєвий шлях Скруджа, його мандри у часі й просторі; продовжувати розвивати логічне мислення, зв’язне мовлення, навички виразного читання, комунікативну компетентність; виховувати повагу до традицій іншого народу.
 Обладнання: портрет Чарльза Діккенса, підручник, текст «Різдвяної пісні у прозі», картки, презентація, відеоматеріали.
 Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

Діккенс – найбільший оптиміст століття

Г. К. Честертон

Хід уроку

I. Організаційний момент.
II. Мотивація навчальної діяльності учнів.
 Слово вчителя: Є письменники, які не припиняють дивувати нас. Кожного разу, перечитуючи їхні твори, відкриваєш для себе щось нове, стаєш добрішим, мудрішим. Це і «Пригоди Тома Сойєра» М. Твена, «Аліса в Країні Див» Л. Керрола, «Пятнадцятирічний капітан» Ж. Верна та багато інших. До таких письменників належить і Ч. Діккенс.
III. Оголошення теми, мети уроку.
IV. Сприйняття і засвоєння нового матеріалу.
 Слово вчителя: У Лондоні за адресою Дауті-стріт, 48 знаходиться музей Ч. Діккенса. Усе тут так само, як було за життя письменника. Відвідувачів привертає рама з малим віконечком. Колись у нього дивився малий Чарльз. Де ж і коли це було?
 4.1. Розповідь учня про життя Ч. Діккенса.
 Коментар вчителя: портрет Ч. Діккенса, зачитування спогадів сучасників про уподобання письменника.
 4.2. Перегляд презентації «Життя і творчість Ч. Діккенса».
 4.3. Розповідь учнів про Різдво (народні традиції в Україні, в Англії).
 4.4. Розповідь учня про історію написання «Різдвяної пісні в прозі» (В Англії була традиція: перед Різдвом у пресі публікували твори на різдвяну тематику. Діккенс написав збірку «Різдвяні оповідання» (5 творів), серед яких і була «Різдвяна пісня у прозі» (1843 р.).
 4.5. Словникова робота (запис у зошитах).
 Повість – прозовий твір з однолінійним сюжетом, який охоплює невеликий період життя героя.
 4.6. Перегляд відеоматеріалів (уривок з мультфільму).
V. Робота з текстом.
 5.1. Актуалізація знань (робота з картками).
   «Уважний читач»

1. Компаньйон Скруджа Марлей помер  _____________ років тому.

2. Скрудж був справжній  ______________.

3. Скрудж працював у конторі напередодні свята ___________________.

4. Скринька з вугіллям стояла ______________________.

5. Перед святом Скрудж подарував Кретчиту ______________________.

6. Різдво Скрудж називає словом ________________.

7. Ввечері до Скруджа з’явився ___________________.

8. Привид носив на собі __________________.

9. Скрудж отримав повідомлення від ________________, що прийдуть ____________.
 5.2. Бесіда за змістом Строфи 1.

  • Що означає прізвище Скрудж (від англ. «скнара»).
  • Як звали Скруджа? (Ебінізер).
  • Зачитати портрет героя.
  • Виразне читання діалогу Скруджа і племінника Фреда.
  • Як Скрудж називав Різдво? Як зустрів Святвечір?
  • Яку думку намагався донести привид Марлея?
  • Що показав Скруджеві Дух Минулого Різдва? (дитинство).
  • Який найболючіший спогад Скруджа?
  • Хто любив Скруджа?
  • Чому Скрудж зрадив друзів, дівчину? (через гроші).
  • Як Скрудж ставився до племінника Фреда?
  • Чи принесли гроші щастя Скруджу?

  5.3. Проблемне запитання: Подумайте, у чому криється причина душевного холоду Скруджа? (був позбавлений батьківського тепла, любові, завжди був самотнім; з родини його любила тільки сестра; серце Скруджа стало холодним).

VI. Закріплення.

  6.1. Гра «Вірю  не вірю».
1. Контора називалася «Скрудж і Марлей»;
2. Скрудж був щедрим;
3. Дія повісті відбувається напередодні Різдва;
4. Скрудж давав милостиню жебракам;
5. У Скруджа була красива і тепла квартира;
6. Родина Кретчетів погано ставилась до Скруджа.
 6.2. Літературна гра «Впізнай героя».
1. «Потайний, замкнутий, самотній, він ховався у свою раковину, як устриця» (Скрудж).
2. «…із своєю самокруткою, у незмінній жилетці, панталонах та чоботях» (Марлей).
3. «Скрудж побачив перед собою дуже дивну істоту, схожу на дитину, а ще більше на старого…» (Дух Минулого Різдва).
VII. Підсумки уроку.

 7.1. Скласти сенкан:

Скрудж

Самотній, скупий

Ненавидить, зневажає, злий

Не любить свято Різдва
Нелюд

 7.2. Продовжити речення: «Мене зацікавив твір Ч. Діккенса тим, що…».
VIII. Коментування оцінок.

IX. Домашнє завдання: дочитати повість; скласти плани подорожей (індивідуальне завдання).

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Могетич Світлана Григорівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
26 січня 2020
Переглядів
3199
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку