Урок позакласного читання на тему:"Гаррі Поттер і філософський камінь"

Про матеріал
Конспект уроку дозволить вчителеві цікаво провести урок у формі гри, наблизити учнів до магії, зацікавити літературою та пробудити дух боротьби.
Перегляд файлу

Ромоданівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Урок

«Гаррі Поттер та філософський камінь»

6 клас

 

 

 

 

 

 

Підготувала: вчитель зарубіжної літератури

Ромоданівської загальноосвітньої школи

І-ІІІ ступенів, Миргородський район,

Полтавська область

Городинська Інна Юріївна

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ромодан – 2020 р.

Урок

 

 

Тема: Джоан Кетлін Роулінг «Гаррі Поттер і філософський камінь».

Дата:

 

Мета:

навчальна: ознайомити дітей із літературою жанру фентезі, розкрити особливості художнього світу Дж. К. Роулінг та гепталогією про Гаррі Поттера; формувати уявлення учнів про відмінності художнього світу казки, фентезі від реального світу, розширити основи теоретико – літературних знань;

розвивальна: розвивати вміння розглядати та аналізувати проблеми, порушені в творі; розвивати критичне мислення, вміння компаративного аналізу художніх текстів;

виховна: виховувати у дітей любов, доброту, повагу та дружбу.

 

Обладнання: портрет Дж. К. Роулінг, відеофільм Кріса Коламбуса «Гаррі Поттер і філософський камінь», виставка різних видань книжок про Гаррі Поттера, стилізовані шахи із Гаррі Поттера, герби, капелюх, картки для характеристики персонажів.

 

Тип уроку: урок позакласного читання

Методи та прийоми: робота на картках, вікторина, робота в групах, словникова робота, рольова гра.

 

 

Хід уроку

І. Оголошення теми і мети уроку.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

Слово вчителя.

Доброго дня діти! Чи траплялося із вами колись щось фантастичне? А чи вірите ви в магію? Сьогодні наш урок буде просто фантастичним, адже ми поринемо у неймовірний світ Гаррі Поттера, який створила для нас американська письменниця Джоан Кетлін Роулінг. У цьому світі ви пізнаєте, що таке боротьба добра і зла, якою сильною буває любов та яка вона справжня дружба.

Можливо хто з вас і раніше уже читав цей роман, але точно більшість бачили фільм. Тому для продуктивнішої роботи ми з вами будемо працювати за принципом чотирьох факультетів.

 

  • Хто підкаже, які це факультети?
  • (Грифіндор, Слизерин, Рейвенклов, Гафелпаф)

Учитель. Розподілити вас на факультети нам допоможе Сортувальний Капелюх, для цього ви підходите до мене та сідаєте на стілець, а Капелюх визначить вашу долю.

(Сортувальний Капелюх – переодягнений учень, який ще до уроку знав про свою роль, але нікому не розповідав, лише він знає як розподілені факультети, хлопчик чи дівчинка, одягає на голови учням капелюх та оголошує їх факультет, відповідно до якого учні займають свої місця за партами з гербами)

Учень (Сортувальний Капелюх)          

                         Ти не дивись, що я старий- зрадлива зовнішність моя,

Я з'їм себе, якщо знайдеш когось мудрішого, ніж я.

Нехай твій капелюх новий, нехай він сяє і блищить,

я - Сортувальний Капелюх, мене нічим не замінить.

Я - Сортувальний Капелюх, я знаю всі твої думки.

Вдягай мене до самих вух,- скажу, куди належиш ти.

 

(розподіл на факультети)

 

ІІІ. Засвоєння нових знань

Робота над темою уроку

Учитель. Коли ви вже зайняли свої місця, я хочу нагадати, що оцінювати я буду вашу колективну роботу на факультеті, тому ви повинні працювати як одне ціле, а не кожен за себе і думати, що ваша вірна чи помилкова відповідь може вплинути на оцінку товариша. А для того, щоб краще пізнати світ фензезі давайте розберемо чим же він відрізняється від інших жанрів.

 

Словникова робота

Фентезі - (слово середнього роду, англ. fantasy — фантазія) — літературний жанр фантастичної літератури, дія якого відбувається у вигаданому світі, де чудеса і вигадка нашого світу є реальністю та переплітається з давніми міфами і легендами.

      Дійовими особами можуть бути маги, ельфи, гноми, гобліни, феї та інші фантастичні створіння.

 

Учитель. Для того щоб краще пізнати твір необхідно познайомитися з його творцем. Представник від кожного факультету розкриє нам історію створення роману та біографію Джоан Роулінг. За результатами опрацьованої інформації ми будемо виконувати роботу на картках.

 

Учень 1. (орієнтовні відповіді)

Джоа́н «Джо» Ро́улінг (англ. Joanne Rowling; псевдоніми  Дж. К. Ро́лінґ і Роберт Ґалбрейт; нар. 31 липня 1965) — британська письменниця, сценаристка, кінопродюсерка, здебільшого відома як авторка серії романів про Гаррі Поттера. Її книги одержали світове визнання, виграли низку нагород і вийшли тиражем понад 400 мільйонів примірників. Септологія очолила список найбільш продаваних серій романів в історії[en] та була екранізована в серії однойменних кінофільмів, у продюсуванні та створенні сценарію до яких доклалась і сама письменниця.

Джоан Ролінґ народилась в англійському місті Єйт[en]. Ідея щодо написання книг про Гаррі Поттера спливла на думку майбутній авторці 1990 року під час поїздки потягом з Манчестера до Лондона, Ролінґ саме працювала дослідницею і двомовним секретарем у «Міжнародній амністії». У прийдешні сім років молода авторка пережила смерть матері, народження першої дитини, розлучення з першим чоловіком і відносну злиденність, аж допоки 1997 року не видала першу книгу з серії  «Гаррі Поттер і філософський камінь». Роман мав шість продовжень, останнє з яких вийшло друком 2007 року. З того часу Ролінґ написала чотири книги для дорослих: «Несподівана вакансія» (2012), а також (під псевдонімом Роберт Ґалбрейт) — детективи «Поклик зозулі» (2013), Шовкопряд[en] (2014) та «Кар'єра лиходія[en]» (2015). В 2016 році друком вийшло продовження поттеріани «Гаррі Поттер і прокляте дитя».

Учень 2

За словами самої Ролінґ, ідея книжки спала їй на думку 1990 року, коли вона їхала потягом із Манчестера в Лондон. Вагон раптово зупинився — й у вікні вона побачила хлопчика в окулярах, зовнішність якого згодом «отримав» Поттер. Однак, якщо уважно прочитати біографію письменниці, то складається враження, що до написання роману про Поттера вона готувалася все життя. Надто багато реальних ситуацій згодом було перенесено на сторінки книги. Наче всі ці події ставали передвісниками її майбутньої кар’єри.

Перший автобіографічний елемент, що потрапив на сторінки дебютного роману «Гаррі Поттер та філософський камінь», – це опис самої Ролінґ в ранньому дитинстві. Тоді Джоан була повненькою та рожевощокою. Коли письменниця мала два роки, народилася молодша сестра Ді, яка стала першим слухачем її дитячих оповідань. Ролінґ уже тоді полюбляла вигадувати різні історії. Деякими вона забавляла молодшу сестру, а деякі змушувала дослухати до кінця, насильно стримуючи Ді на місці. Перше оповідання Джоан записала в 5 чи 6 років. Його головним героєм став кролик на ім’я Кролик, який захворів на кір, і його прийшли відвідати друзі, серед яких була величезна Міс Бджола. В дитинстві сестрички хотіли мати свого домашнього улюбленця кролика, тому не дивно, що він був неодмінним персонажем оповідок Джоан.

Учень 3

У дитинстві їхня сім’я кілька разів переїжджала. Вперше вони переїхали з Йета у Вінтербурн неподалік Брістоля. Саме на вулиці Вінтербурна Ролінґ знайшла прізвище, що сьогодні не залишить байдужим жодного підлітка, який любить читати. У дитячій компанії з Джоан та Ді на вулиці гралися брат та сестра на прізвище Поттер – Іан та Віккі. Джоан заздрила їм – ще б пак! – мати таке милозвучне прізвище. Не те, що в неї – Ролінґ. Діти завжди дражнили її за прізвище, яке легко можна було заримувати і перетворити на слово «скалка» (Rowling – rolling pin). Письменниця довго виношувала в мріях це прізвище з дитинства, аж поки не випало слушної нагоди наректи Поттером юного героя, який приніс їй успіх.

Сім’я переїжджає вдруге, коли Джоан було дев’ять років. У Татшилі дівчинка ходить до початкової школи, а згодом до середньої школи у Вієдіні. На той час, згадує письменниця, вона була веснянкуватою та короткозорою дівчинкою, сором’язливою і зовсім не спортивною. Натомість любила літературу та іноземні мови і продовжувала вигадувати неймовірні історії про героїчні подвиги. Згодом вона запозичить цей дівчачий образ для Герміони, уточнивши, що та була значно розумнішою за неї. А зі свого найкращого шкільного товариша Шона Харріса спише Рона Візлі. Навіть його синьо-білий Ford отримає місце на сторінках книги – стане прототипом автомобіля Візлі в «Таємній кімнаті». І недаремно. Саме з цим авто у Джоан пов’язано багато приємних спогадів. Частенько вони вдвох з Шоном каталися околицями. Доїжджали і до Глочестерського собору, химерні шпилі якого письменниця запозичила для будівлі школи магічних мистецтв – Гоґвордс.

Дитинство минуло, і романтичних спогадів, які можна було б запозичити для своїх персонажів, стало менше. Ролінґ вивчає французьку мову в Екстерському університеті, а згодом відвідує заняття у педагогічному училищі. На практиці свої знання Джоан вирішила застосувати як двомовний секретар, однак, зі спогадів дізнаємося, що секретар із неї вийшов нікудишній, точніше — «найгірший у світі». Саме це штовхнуло Ролінґ на радикальний крок – кинути все і поїхати викладати англійську в Португалію. Вирішено – зроблено. У 1991 р. 26-річна Джоан вирушає в Португалію. В пообідній та вечірній час вона дає приватні уроки, зате ранки залишаються вільними для творчості. Джоан продовжує писати. На той час письменниця працювала над романом про хлопчика-чарівника. Він був далеко не першим, як вважається, а третім – перші два були немилосердно закинуті як такі, що не пройшли авторської критики.

 

Учень 4

В одному з інтерв’ю Ролінґ зізнається, що зовсім не намагалася робити з книги про Гаррі Поттера автобіографію, і взагалі, що б там не казали, там небагато елементів з реального життя. Однак єдиний факт, який не заперечує навіть сама письменниця – це присутність у романі теми смерті. У Ролінґ це пов’язано зі смертю матері, яка померла у 1990 р. від розсіяного склерозу. Особисту трагедію та біль за близькою людиною Джоан розділяє з Гаррі – батьків хлопчика закатував лорд Волдеморт, застосувавши закляття смерті Авада Кедавра.

У Потругалії Ролінґ вирішує створити власну сім’ю і одружується з телевізійним журналістом Жоржі Арантесом. Зблизив молодих людей, як не дивно, роман Джейн Остін, що його на той час саме закінчив читати молодий чоловік. А Джоан була великою шанувальницею цієї письменниці. Після одруження у молодят народилася донька Джесіка. Перші розділи «Філософського каменю» писалися у складний для Ролінґ період – чоловік довгий час не міг знайти роботу, тому Джоан викладала англійську практично до народження доньки. Однак сімейна ідилія тривала недовго – після чергової сварки письменниця забрала тримісячну доньку і вирушила до Единбурга, ближче до рідної сестри.

Письменниця винаймає невеличку кімнату, де заселяється разом із донькою. Єдиним джерелом їхнього існування стає державна допомога. Її не завжди вистарчає на речі першої необхідності, однак Джоан вперто продовжує писати задуманий роман, вирішивши закінчити його до того, як влаштується на роботу викладачем французької. Ці розповіді вже стали легендою, а ще десять років тому для Ролінґ такою була реальність – під час обідніх прогулянок вона сідала з візочком у кафе і писала роман про Гаррі Поттера. Співвласником кафе був чоловік її сестри, тому можна було обмежити замовлення чашкою кави, а просидіти – скільки спатиме донька.

Джоан Ролінґ згадує, що й досі пише від руки, а згодом набирає остаточний варіант на комп’ютері. Любить писати чорною ручкою на вузькому напівпрозорому папері. Однак у житті доводиться писати на дивовижних предметах, якщо в момент натхнення під рукою не виявиться блокнота. «Назви факультетів Гоґвордсу – Ґрифіндор, Гафелпаф, Рейвенклов та Слизерин – були записані на гігієнічному пакеті в літаку. Добре, що він був порожній», – з усмішкою згадує письменниця.

Першою людиною, яка дізналася про існування Гаррі Поттера, стала сестра письменниці. Як і в дитинстві, Джоан переказала Ді сюжет першої книги про хлопчика, який виявив, що він чарівник і вирушив на навчання до школи магії. Ді сміялася до сліз. Це, мабуть, і переконало Ролінґ у неминучому успіху книги. Вона передруковує чернетку роману на старій машинці, яку придбала на розпродажі, і надсилає рукопис літературному агенту та видавцю. Обидва їй відмовили: мовляв, і сюжет не новий, і надто складно та задовго для дітей.

Ще до видання першого роману про Гаррі Поттера видавництво вдалося до невеличких хитрощів. На думку видавців, книжку неохоче купуватимуть хлопчики, тому, щоб привабити цю аудиторію, вирішили дещо підкоригувати ім’я письменниці, — замість імені залишити лише ініціали. При цьому видавництво хотіло, щоб ініціали складалися з двох літер. Ролінґ вибрала для другого ініціалу ім’я своєї бабусі, Кетлін, та й звучало воно гарно – J. K. Rowling (хоча справжнє ім’я письменниці Джоанна Мюррей Ролінґ). Видавнича хитрість спрацювала – читачами романів про Гаррі Потера є хлопчики та дівчатка у співвідношенні 50 на 50. За словами письменниці, всі вони пишуть їй листи, хоча вже давно достеменно відомо, що автор – жінка.

Учитель. Ми ознайомилися з біографією авторки та історією створення нашого роману. Давайте краще пізнаємо сам твір.

Вікторина за твором «Гаррі Поттер і філософський камінь» (По 4 запитання на факультет)

  1. Скільки років було головному героєві коли до нього прилетіла сова із запрошенням на навчання? (одинадцять)
  2. Яка особливість зовнішності відрізняла Гаррі від інших, навіть якщо люди бачили хлопчика вперше? (шрам у вигляді блискавки)
  3. З ким зі школи найпершим познайомився Гаррі? (Хагрід)
  4. Якою була сім'я Гаррі? (Гаррі змушений був жити у сім'ї Дурслів у тітки, бо його батьків убив Волдеморт, жилося йому там погано )
  5. Якою була кімната головного героя? (комірчина під сходами)
  6. Де мав навчатися хлопчик та чому саме там? (У школі магії Хогвортс, бо мав магічні здібності)
  7. Чим маги відрізняються від маґлів? (маги – чарівники, маґли – люди)
  8. Коли здібності Гаррі проявилися вперше? (У зоопарку, коли він розмовляв зі змією)
  9. Як Гаррі дістався у школу? (На поїзді Хогворст-експрес, через чарівну  платформу дев'ять три четверті)
  10.  Як звали друзів Гаррі? (Рон та Герміона)
  11.  Коли Гаррі та Рон проявили себе як друзі та повністю прийняли до себе Герміону? (Після нападу троля, коли Герміона взяла всю провину на себе)
  12.  У яку гру почав грати Гаррі у школі? (Квідич)
  13.  Хто став суперником Гаррі у школі? (Драко Малфой)
  14.  Що охороняв триголовий пес? (філософський камінь)
  15.  Що допомагало магам чаклувати? (чарівна паличка)
  16.  У що потрібно було зіграти у потаємній кімнаті, щоб дістати філософський камінь? (шахи)

Учитель. Чудово, а тепер трохи загадки, потрібно по представнику від факультету.

Гра «Чорна скринька»

(У скринці лежать 4 речі, а діти повинні із зав'язаними очима відгадати що там та розказати яку роль вона виконує у творі)

- паличка;

- фігурка коня із шахів;

- камінь (філософський звісно);

- дзеркало.

Учні відгадують, пояснюють та отримують бали

Учитель. Діти, ви чудово знаєте, що багато чудових книг сьогодні екранізуються. Наш роман не виняток, тому я пропоную переглянути та охарактеризувати фрагменти фільму, виявити, яку роль цей фрагмент відіграв у житті головного героя.

(перегляд чотирьох фрагментів фільму, за вибором учителя)

- життя у Дурслів;

- знайомство із Драко Малфоєм;

- пригода у Забороненому лісі;

- пригоди у таємній кімнаті, пошуки каменю.

IV. Закріплення знань умінь і навичок

Бесіда

Учитель. Коли навчальний рік дійшов кінця, що найголовніше усвідомив Гаррі?

(Що школа – це справжній дім, що таке дружба, яка велика сила щирої любові)

Асоціативний кущ

Учитель. Охарактеризуйте головних героїв

Гаррі – сміливий, вірний друг, здатний до самопожертви, чуйний, спритний, особливо у квідиччі, має чітку позицію у боротьбі зі злом.

Рон – вірний друг, щирий, вразливий, здатний до самопожертви, смішний, сором'язливий.

Герміона – розумна, щира, вірна подруга, чуйна, рішуча, спостережлива, наполеглива.

Драко – хитрий, підлий, використовує друзів та зневажає їх, боягуз, лицемір, здатний насміхатися та принижувати інших.

Рефлексія

Учитель. Як ви думаєте, яке почуття найважливіше? Чому?

Любов – здатна побороти смерть.

Дружба – навчає любити когось, цінувати та мати підтримку.

V. Оцінювання Домашнє завдання

Оцінювання здійснюється за кількістю набраних балів на факультетах.

Учитель. Враховуючи те, що Гаррі не тільки чаклун, а ще й учень, я пропоную вам написати листа його директору Альбусу Дамболдору, та розказати який предмет ви б хотіли вивчати найбільше, а також кого б ви хотіли бачити куратором вашого факультету та чому. Ну і, звісно, якого улюбленця ви б взяли з собою у школу магії.

 

 

 

Результат пошуку зображень за запитом "письмо хогвартс шаблон"

 

docx
Додано
1 лютого 2020
Переглядів
5934
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку