19 квітня о 18:00Вебінар: Як організувати якісний урок літератури для учнів із кліповим мисленням

Червона калина – символ України (бесіда з позакласного читання)

Про матеріал
Інтегрований урок (українська література та англійська мова ). Вирушивши калиновими шляхами, довести, що калина є вірною супутницею людини від її народження і до останніх днів; прищеплювати любов до усної народної творчості.
Перегляд файлу

 

 Тема:                          Червона калина – символ України

                                               (бесіда з позакласного читання)

 

 Мета:                                вирушивши калиновими шляхами, довести, що калина

                                           є вірною супутницею людини від її народження і до

                                           останніх днів;

                                           розглянути вірші, пісні, легенди про калину, прочитати

                                           казку «Калина»;

                                           формувати вміння учнів виразно читати текст, переказува-

                                           ти, давати ґрунтовні відповіді на питання;

                                           прищеплювати любов до усної народної творчості

 

 Тип  уроку:                      інтегрований урок (українська література та англійська

                                           мова )

 

 Обладнання:                    на дошці українські рушники, кетяги калини, малюнки із

                                           зображенням калини, прислів’я про калину, грамзапис.

                                           Стіл застелений вишитою скатертиною, на ньому стоїть

                                           ваза із пшеничними колосками і калиною, віночок з калини.

 

 Епіграф (українською та англійською мовами):

                                           «Без верби і калини -  нема України»

 

Хід  уроку

 І.Мотивація

  Звучить українська пісня про калину «Калино, калино»

 ІІ. Оголошення теми і мети уроку

      Учитель англійської мови оголошує

         ( вступне слово).

 ІІІ. Сприйняття й засвоєння матеріалу

      Учитель української мови:

       Сьогодні калина – наш почесний гість. Отож вшануємо дещо більше про її

       величність.

 Учитель:                          Важко уявити сільське подвір’я на Україні, де б не ріс цей

                                           чудовий кущ. Майже в усіх народів є улюблені дерева –

                                           символи. У канадців клен, у росіян –берізка і горобина,

                                           а у нас – верба і калина. «Без верби і калини –нема

                                           України», - говориться в народному прислів’ї .

                                           Ми вирушимо з вами калиновими шляхами і побачимо, що

                                           калина є вірною супутницею людини від народження і до

                                           останніх днів.

   а) Бесіда з учнями:

  • Що ви бачите на цій зеленій гілочці?
  • Які це плоди?
  • Де росте калина?
  • За що її цінують?

Образ калини входить у нашу свідомість ще з раннього дитинства з маминою

колисковою (учні співають колискову пісню).

        Люлі, дитя, спати, бо пішла десь мати.

Пішла на долину ламати калину.

                                             Калину ламати, дитя напувати,

        Щоб росло здорове, мало чорні брови,

             Ще й рум’яні щічки, ой поспи ще трішки.

1.Учитель:  - Які лікувальні властивості має калина?

              -  Здавна дівчина і калина порівнювались і поєднувались в піснях,

                    легендах і переказах.

2.Учитель англійської мови:

                    ( діти розказують легенду, відповідають на поставлені запитання,

                      виконують письмові завдання)

 3.Учитель української мови:

    Калина описана не тільки в піснях, легендах, переказах, а також в казках.

    Дитина підростала. Мама і бабуся чи ще хтось розповідав їй казку про калинову

    сопілку.

  • Що таке казка? ( на партах лежать пам’ятки з теорії літератури)
  • Казка «Калинова сопілка» - (учні розповідають казку українською та англійською мовами)

  - А цікаво – звідки походить назва Калина?

                    ( на партах лежить текст казки «Калина»)

  а) Учні читають казку.

  б) Бесіда за казкою:

    - За що любили люди дівчину – Килину?

    - Куди пішла Килина навесні, зачитайте.

    - Що виросло із тоненького стебельця?

    - Чому здивувався перехожий?

    - Що побачила Килинка?

    - Що відповів кущ?

 4. Учитель англійської мови:

                     ( учні читають вірші про калину, розгляд портретів письменників, які

                       написали вірші про калину)

 5. Учитель української мови:

     а) Так дійсно багато письменників зверталися до образу калини. Але чомусь її

          мало росте в наших краях. І згадується пісня:

                                        «Чи я в лузі не калина була?

                                           Чи я в лузі не червона була?»

                      ( учні співають пісню про калину «Ой у лузі калина» – українською і

                        англійською мовами)

     б)  Калина – це і пам'ять про матір, найдорожчу в світі людину.

         «Мамина калина росте біля хати, сюди прилітаю зозуля кувати»

                                       ( звучить пісня «Летіла зозуля»)

   в) Живе образ калини не тільки в піснях, казках, легендах, а також в піснях,

  приказках.

  6. Учитель англійської мови:

       а) учням роздаються картки з частинами прислів’їв англійською та українською

          мовами. Скласти і прочитати прислів’я.

       б) розгадування кросвордів.

 

     IV. Підсумок

       (підводить учитель англійської мови)

   Учитель української мови:

     Ми забули давній звичай – садити калину біля кожної хати. І тому. Хто не має

     її на своєму обійсті. Кому вона всохла від байдужості, або ним викорчувана –

     не почути пісні солов’я, не помилуватися плодом її. То нехай приносить вона у

     ваш дім щастя.

     V. Домашнє завдання: написати відгук про урок

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

             

 

doc
Додано
10 листопада 2019
Переглядів
354
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку