Методична розробка «Кросворди на уроках української літератури» для 5 класу 2 семестр

Про матеріал
Для засвоєння нових знань і вмінь з вивченого матеріалу, які вивчаються в другому симестрі.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Кросворди до уроків української літератури, 5 клас, ІІ семестр Виконала: Габелко Наталія Володимирівнаучитель української літератури. Марчихинобудської ЗОШ І-ІІІ ст. Ямпільської районної ради. Сумської області

Номер слайду 2

До теми«Із народної мудрості»Теорія літератури

Номер слайду 3

          3                       2               5     1                                   4                    67                                                                                   епітетпорівнянняприказкамеафраакроішприслів'агадка1. Яскраве образне визначення, поетичне означення 4. Порівняння якоїсь істоти чи предмета з іншою істотою чи предметом 6. Влучний вислів, який не виражає закінченої думки й не має повчального змісту 2. Образний вислів, у якому ознаки одного предмета чи дії переносяться на інший за подібністю3. Короткий стійкий народний вислів з повчальним змістом, що виражає закінчену думку 5. Загадка, відгадку на яку можна прочитати за першими літерами кожного рядка 7. Стислий поетичний, часто ритмізований вислів, що треба відгадати; у якому в прихованій формі зашифровано якийсь предмет чи явище

Номер слайду 4

До теми«Історичне минуле нашого народу»О. Олесь. «Ярослав Мудрий». Словникові слова

Номер слайду 5

  1                  7               2             3 6             10 4 9              8                                                             реддметушитисягулібоянерладуране5бавомкмрохисвтополкокаянниймстслав2. Поспішно рухатися, щось роблячи3. Відомий співець Київської Русі4. Незабаром, невдовзі, скоро.6. Річка в Українісян8. Той, що порушує моральні настанови1. Князь племені касогів7. Музичний інструмент5. Символ князівської влади; палиця6. Митці, які розважали гостей при дворі князя.9. Брат Ярослава, який вів міжосібні війни10. Брат Ярослава, який керував східною частиною Київської Русі. 3. Музичний інструмент

Номер слайду 6

До теми«Історичне минуле нашого народу» Теорія літератури

Номер слайду 7

     1           4              2                5       3                6                                   еплікареаркалітпсепчийдраматичнийповість1. Як називається твір, який призначено для постановки на сцені? 5. Розповідний художній твір, у якому широко змальовано життя одного чи кількох персонажів протягом тривалого або насиченого подіями часу 2. Додаткові зауваження й пояснення в драматичному творі 3. Оповідання, у якому розповідь велася за роками 4. Слова дійової особи, з якими вона звертається до іншої особи в драматичному творі 6. Як називається твір, у якому життя змальовується у формі авторської розповіді про людей та їхні вчинки

Номер слайду 8

До теми«Історичне минуле нашого народу» Повторення і узагальнення вивченого

Номер слайду 9

        4                    5        3       2      1                                   6               7ярославльмикитаберестечкохтинвоодииприидлибід1. Ярослав Мудрий (Олександр Олесь. Збірка «Княжа Україна») збудував над Сяном місто… 6. Слова «Князь довідавсь, твій син неймовірну силу має, що в державі він один Ката-Змія подолає» характеризують головного героя драми-казки О. Олеся. Його ім’я….. 7. Про яке місто говорить мати Наталки на початку повісті: «Кожен порядний українець має побувати в ...» (за твором Зірки Мензантюк «Таємниця козацької шаблі») 2. Місто, де нарешті було знайдено старовинну шаблю називається… (за твором Зірки Мензантюк «Таємниця козацької шаблі») 3. «Валити ідолів» (літописна оповідь «Володимир вибирає віру» наказав князь… 4. І були три брати: одному ім’я Кий, а другому – Щек, а третьому – Хорив, а сестра в них була … 5. У Богдановій квартирі уподобав собі з'являтися один дуже патріотично настроєний … (за твором Зірки Мензантюк «Таємниця козацької шаблі»)

Номер слайду 10

До теми«Рідна Україна. Світ природи». Теорія літератури

Номер слайду 11

12               35                           46 8                    7                                                                                           персоніфікаціяліричнийсрофапвістьпітетимповіданнямеафора1. Художній засіб, за допомогою якого предмет або явище зображують як живу істоту 2. Художнє означення 3. Твір, у якому житття відображається через думки, почуття, переживання, настрої ліричного героя 4. Поєднання кількох віршованих рядків, об’єднаних однією думкою, інтонацією та способом римування. 5. Співзвучне закінчення рядків 6. Невеликий прозовий твір, у якому зображено переважно один епізод із життя одного або кількох персонажів 7. Розповідний художній твір, у якому широко змальовано життя одного чи кількох персонажів протягом тривалого або насиченого подіями часу 8. Перенесення назви з одних предметів, явищ, дій, ознак на інші на основі подібності між ними.

Номер слайду 12

До твору С. Васильченка «В бур’янах». Впізнай героя твору за цитатою

Номер слайду 13

      4             8  12  7         3           56                          1. «Моє маленьке! Скучив? Їстоньки хочеш?» катряматиупавительсуідарасповиухабткоід2. «А коли ви почнете мене вчити малювати?» 3. «Не оддамо ми тебе маляру, бо нам самим таких треба» 4. «А побачила я – сидить за столом повно всякого панства, а поміж панством – мужик стоїть, вичитує щось із паперів…» 5. «Всі на кутку кажуть, що з вашого Тараса, мабуть, щось добряче вийде» 6. «Хай слухає, виросте – своїм розкаже дітям та онукам» 7. «Світ не родив такого волоцюги!» 8. Синові Тарасу з мого хазяйства нічого не треба, він не буде аби яким чоловіком; з його буде або щось дуже добре, або велике ледащо…”

Номер слайду 14

До теми«Рідна Україна. Світ природи». Повторення і узагальнення вивченого

Номер слайду 15

         2                                          1                                     35                           68                                     4                          7     персоніфікаціячумаидяелшевченкосіромнецьось1. Який художній засіб використовує П. Тичина в даному уривку? «Хмарки біжать – милуюся» 2. Продукт, яким пригостив вовка Сашко («Сіроманець» М. Вінграновський) пиржок3. Хто привіз Тараса до батьків, коли він заблукав у полі? 4. Прізвище автора вірша «Садок вишневий коло хати» 5. Який художній засіб використовує П. Тичина в даному уривку? «Гаї шумлять – я слухаю» етафра6. Малюнок, що виконав Олесь на уроці замість горщика («Дивак» Г. Тютюнника)? 7. Герой якого твору стає на захист хижака і намагається його вилікувати? 8. У якому творі розповідається про трагічну загибель тварини від рук браконьєра?

Номер слайду 16

Молодці!!!

pptx
Додано
11 листопада
Переглядів
61
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку