Чи легко приносити радість іншим?

Про матеріал
продовжити формувати навички швидкого, правильного, свідомого читання, комунікативної компетентності ; вчити дітей аналізувати прочитаний текст (давати характеристику дійовим особам, порівнювати вчинки персонажів), робити висновки щодо прочитаного; збагачувати словниковий запас дітей. Розвивати індивідуальні здібності кожного учня, пам'ять, діалогічне та монологічне зв’язне мовлення, творчу уяву, вміння працювати, цінувати думки інших, спостережливість, критичне мислення. Виховувати пізнавальну активність, милосердя, доброту, чуйність, бажання приносити радість іншим.
Перегляд файлу

Тема уроку: Чи легко приносити радість іншим?

В. Сухомлинський . «Покинуте кошеня ».

Мета уроку: продовжити формувати навички швидкого, правильного, свідомого читання, комунікативної компетентності ; вчити дітей аналізувати прочитаний текст (давати характеристику дійовим особам, порівнювати вчинки персонажів), робити висновки щодо прочитаного; збагачувати словниковий запас дітей.

 Розвивати індивідуальні здібності кожного учня, пам'ять, діалогічне та монологічне зв’язне мовлення, творчу уяву, вміння працювати, цінувати думки інших, спостережливість, критичне мислення.

Виховувати пізнавальну активність, милосердя, доброту, чуйність, бажання приносити радість іншим.

Обладнання: підручник «Літературне читання » О.Я. Савченко 2 клас, картки із завданнями для роботи в групах ( прислів`я, частини плану, таблиця з правильним планом, різнокольорові капелюшки, декорації для інсценізації: маска кошеняти,); вислови за темою уроку, таблиця емоцій), телевізор, роздатковий матеріал (кружечки).

Тип уроку : урок засвоєння нових знань .

                                          ХІД        УРОКУ

 

І. Організація класу

Всі почули вже дзвінок?

Він нас кличе на урок

Знаю, кожен з вас старався,

До уроку готувався.

Тож девіз тепер читаймо

І урок наш починаймо!

 

Девіз ( записаний на дошці):

«Виразно   читаємо,

чітко  розповідаємо, мову свою розвиваємо».

II. Мотивація навчальної діяльності

- Сьогодні  у нас незвичайний урок, а називається він урок-телепередача. В нашій передачі будуть брати участь всі діти, які в майбутньому хочуть вміти виразно і швидко  читати.

- Добрий день! В ефірі канал 2-А класу. Ознайомтеся з анонсом нашого святкового уроку. Під час проведення нашого уроку ми  покажемо, які підготовчі вправи потрібно робити перед читанням, перевіримо домашнє завдання, навчимось виразно і гарно читати новий текст, ознайомимось з біографією автора тексту,проведемо інсценізацію, пограємо в цікаві ігри,попрацюємо в групах, а також, поговоримо про те чи легко приносити радість іншим і творити добро.

Приємного  перегляду та гарного настрою. З вами була Лобода Владислава.

Завітаємо в першу студію юного ведучого - підготуємося до читання

III. Актуалізація опорних знань

  1. МОВНА   РОЗМИНКА

– Актори і ведучі повинні багато читати, чітко і виразно промовляти слова, адже по телебаченню вас не тільки бачать, але й чують.

Чистомовка

ЛЮ-лю-лю – друзів дуже я ….(люблю).

Бе-бе-бе- беру в друзі я ……( тебе).

Ру-ру-ру- починай веселу …..(гру).

Лі-лі-лі- живе білка у …..(дуплі).

Ко-ко-ко – в корівки гарне …(молоко).

Скоромовка

Ой був собі коточок,

Украв собі клубочок

Та й сховався в куточок.

  1. Читання хором.
  2. Читання хлопчиків.
  3. Читання дівчаток.
  4. Читання з логічним наголосом.
  1. Перевірка домашнього завдання

Виразне читання казки А.М`ястківського «Казка про яблуньку».

1.Вибіркове читання

– Про що скаржилося маленьке деревце?

Назви всіх дійових осіб даного твору.  Хто тобі найбільше сподобався і чому? ( Зайчатко, лисиця, липи, лопухи, деревце, дід). 

-З чого сміялися лопухи?

В яку пору року дід приніс деревце до господи?

-Прочитайте, що сталося навесні з деревцем?

Чому цей твір називається казка, а не оповідання?

IV. Повідомлення теми і мети уроку

Завітаємо  до інформаційної студії.

-Сьогодні ми прочитаємо цікаве оповідання, яке написав відомий педагог письменник Василь Олександрович Сухомлинський. Послухайте про нього  повідомлення.

Народився Василь Олександрович Сухомлинський 28 вересня 1918 року в селі Василівці в бідній селянській сім’ї. Тут минули його дитинство й юність. Він вчився в рідному селі у школі і в 1933 році закінчив семирічку.

З 1935 р. починається педагогічний шлях В. О. Сухомлинського. У 17 років він став вчителем заочної школи недалеко від рідного села.  А потім перевівся і закінчив  Полтавський  педагогічний  інститут. Після цього  Сухомлинський повертається в рідні місця і працює викладачем української мови і літератури.

У 1941 році під час Другої світової війни добровольцем йде на фронт. У січні 1942 року Сухомлинський був важко поранений, довго лікувався і вже не зміг повернутися до військової служби. У червні 1942 року його призначили директором сільської середньої школи.

          У 1948 році Сухомлинський стає директором Павлиської середньої         школи і працює на цій посаді 23 роки. Звичайну сільську школу він перетворив у справжню педагогічну лабораторію, де видобував скарби педагогічної мудрості.

У 1955 р. захистив кандидатську дисертацію.

З 1957 р. — член-кореспондент Академії педагогічних наук та стає заслуженим вчителем України.

З 1968 р. — нагороджений званням Героя Соціалістичної Праці. Цього ж року обраний членом-кореспондентом Академії педагогічних наук .

Все своє життя В.О.Сухомлинський не переставав  думати про дітей і про школу, навіть тоді. коли був важкохворим. 2 вересня 1970 року В.О.Сухомлинський помер. Він похований на кладовищі всього за 300 метрів від школи, якій віддав усе своє життя.

Нам у спадок дісталися скарби видатного педагога. Це його книги, статті,напрацювання.

Для дітей він написав 1500 художніх мініатюр-казок, оповідань, легенд, притч, новел. Його книга «Серце віддаю дітям» перекладена на 30 мов світу і витримала 54 видання.

  • Які твори В.О.Сухомлинського ми читали? ( «Як Наталя в лисиці хитринку купила», « Я хочу сказати своє слово». «Тетянка усміхається»)

Перегляд відео сюжету про В.О.Сухомлинського.

  • А зараз спробуйте прочитати назву оповідання. Для цього поставте букви у відповідному  цифровому порядку.

 

Н  Я  К  О  Ш  Е  Н  У  П  О  К  И  Т  Е     

 13  14   9    10   11  12   5    6    1     2    3     4    7    8 

V. Сприймання і усвідомлення нового матеріалу                                                   

1. Словникова робота

- Якими словами чи висловленнями можна замінити дані: виніс із хати і пустив на дорогу (прогнав), кошенятко (маленька кицька,)зайшло сонце (звечоріло) нявчить(подає жалібні звуки).

Прочитайте слова на одному диханні: маленьке, пригорнулося, замуркотіло, раде-радісін..ке.

2. Передбачення змісту за заголовком

-Відкрийте підручник на ст. 63 та прочитайте заголовок твору. Спробуйте, передбачити, про що розповідатиметься в оповіданні (передбачення учнів).

- Давайте перевіримо наші передбачення, прослухавши текст..

Читання тексту учителем.

3. Тестування

1. Цей твір є …

А) казкою          Б) оповіданням

2. Якого кольору було кошенятко?

А) воно було сіре       Б) воно було біле

3. До чого притулилося кошеня, коли йому стало страшно?

А) до дерева             Б) до куща

4. Як звали дівчинку у тексті?

А) Наталка                 Б) Тетянка

5. Як дівчинка знайшла кошенятко?

А) вона його побачила    Б) вона його почула

6. Куди дівчинка понесла кошенятко?

А) додому         Б) до подружки

Відповіді: 1) б   2) а   3) б  4) а 5) б   6) а

VI.Фізкультхвилинка (Відео)

VII. Читання оповідання учнями

  1. Читання тексту . Гра «Півник п`є воду»
  2. Читання тексту «ланцюжком»
  3. Вибіркове читання. Гра «Диктори»
  • Прочитайте як ставилися до котика люди?
  • Що трапилося, коли настав вечір?
  • Як вело себе кошеня, коли Наталя взяла його на руки?
  • Якою перед нами показали Наталочку?

 VIII. Фізкультхвилинка для очей

Оченята роблять вправи:

Вліво, вправо, вліво, вправо

Потім вгору, потім вниз

Оченятами дивись.

IX. Робота в театральній студії

  1. Гра «Що не так? ( Діти допомагають визначити послідовність оповідання за малюнками).
  2. Робота в групах
  • Пам`ятайте про правила роботи в групах «Один за всіх і всі за одного»

1-ша група  -    Розіграйте сценку за твором «Творча інсценізація»

  • Спробуйте словами, жестами, виразами обличчя допомогти глядачам відчути почуття дійових осіб.

2-га  група  - ( за опорами) скласти план оповідання.

- Для чого нам потрібен план?Оберіть найточніші пункти плану.

Наталочка і кошеня.

Кошеня на дорозі.

Маленьке кошенятко.

Вечір.

Реагування пересічних людей.

Добрий вчинок дівчинки.

Бідне кошенятко.

3-тя група – оберіть прислів`я, яке найточніше передавало б головну думку твору.

Від теплого слова і лід розмерзає.

Добре ім'я — найкраще багатство.

Добре роби, добре й буде.

Добрий чоловік — надійніше кам'яного мосту.

Добрі вісті не лежать на місці.

Добро довго пам'ятається, а лихо ще довше.

Добре діло роби сміло.

Х. Узагальнююча бесіда. Гра «Займи життєву позицію»

-  Уявіть, що Наталя кожного дня приноситиме додому новеньке покинуте кошенятко. Чи буде задоволена її мама?

- Що б ви порадили Наталочці? ( Перш ніж прийняти рішення взяти кошеня додому, необхідно запитати дозволу в батьків. А якщо мама не дозволить, потрібно доглядати за котиком на вулиці, захищати його від холоду та голоду. Аж поки воно не підросте.)

ХI. Підсумок уроку. Рефлексія.

- Закінчується наш урок. До якого висновку ви прийшли, познайомившись з твором Василя Сухомлинського?

-Запам`ятайте , кожен, хто опинився в скрутній ситуації, чекає на розуміння і допомогу. Про це ніколи не можна забувати.

- А що це за символи? Так – це символ миру.

Ось  - символ    медицини. Та я ніколи не бачила  символа  доброти.

На столі я поклала вам кружечки, в яких ви дома намалюєте символ доброти. А допоможе вам в цьому  відеофільм.

Все про що ми згадували та розмовляли на уроці, нехай залишить слід у вашому серці. Саме цього вчать твори В. Сухомлинського.

Я вірю в силу доброти.

Добро завжди сильніше злого,

Дає наснаги, щоб цвісти

І світлу обирать дорогу.

Я вірю в силу доброти,

що має долю роботящу.

Що хоче, щоб і я, і ти,

І все було у світі кращим.

ХII. Домашнє завдання

Навчитись виразно  читати і переказувати текст с.63. Намалювати символ доброти.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Урок читання

  в 2-А класі В.О.Сухомлинський «Покинуте кошеня»

 

 

 

 

                                                   Підготувала і провела          А.Л.Бовсуновська

 

2016 р.

 

 

 

 

 

docx
Додано
29 липня 2019
Переглядів
590
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку