Чи зустрічається світло з тінню. У кожній людині - сонце. Тільки дайте йому світити. Сократ, давньогрецький філософ
Номер слайду 2
Дайте відповідь «так» чи «ні». Здатність тіла виконувати роботу називають енергією.енергія не виникає з нічого і не зникає безслідно, а лише перетворюється з одного виду на інший.електродвигун перетворює електричну енергію на світлову енергію руху. Вся побутова техніка споживає однакову кількість електроенергії найбільше електроенергії споживають телевізори і комп’ютери. Нині більшість виробників побутової техніки позначають свій товар спеціальною наліпкою встановленого зразка, де різними кольорами і буквами наведено класи енергоефективності Електромобіль- це автомобіль, який приводиться в рух за допомогою одного або декількох електродвигунів. Електромобіль - екологічно чистий автомобіль майбутнього. Електричну енергію можна виробляти завдяки іншим видам енергії, і вона здатна перетворюватись на різні види енергії. Споживання енергії залежить від потужності електроприладів, тому слід ефективно і раціонально використовувати їх.
Номер слайду 3
Пригадайте. Які фізичні явища ти знаєш?Назви види енергій. Наведи приклади перетворення енергії. Завдяки чому існує рослинний світ?
Номер слайду 4
Світло - це потік променів, які поширюються у вигляді хвилі, переносять енергію та сприймаються органами зору.
Номер слайду 5
джерела світла і поширення світла. Тіла, які випромінюють світло, називають джерелами світла. Бувають природні джерела світла - ті, що створені природою, і штучні - які створила людина. У будь-якому середовищі, через яке проходить світло, воно рухається прямолінійно. Назвіть, які джерела є природними, а які - штучними. А. Сонячне світло в сосновому лісі. Б. Промінь світла від ліхтаря
Номер слайду 6
Область за тілом, у яку не потрапляє світло від джерела, називають тінню. Тінь утворюється, коли на шляху поширення світлових променів розташоване тіло, через яке світло не може пройти. За предметом буде набагато темніше, ніж у місцях, куди світло потрапляє
Номер слайду 7
У 18 ст., коли не було ще фотографій, а портрети на замовлення були занадто дорогими, малювали силуети
Номер слайду 8
Чи всі тіла не пропускають світло. Утворення тіні дає змогу зрозуміти, що є тіла, через які світло не може проникнути. Такі тіла називають непрозорими. Найкращим прикладом непрозорих тіл є метали, тканини, папір. Відповідно тіла і речовини, через які світло може проходити, називають прозорими. Також є речовини, які частково пропускають світло. Нам вони здаватимуться напівпрозорими
Номер слайду 9
Світло і тінь відіграють важливу роль у нашому житті. У спеку ми шукаємо затінок, коли темно в приміщенні, хочемо увімкнути світло. Впливає освітлення й на наше здоров’я та самопочуття. Яскравий приклад утворення тіні - місячне і сонячне затемнення. Освітлювальні прилади, які вже не працюють, не можна викидати в загальний смітник, особливо лампи денного світла. З ними потрібно бути обережним. Користуйся спеціальними утилізаційними пунктами.
Номер слайду 10
Коротко про головне. Світло має вигляд дуже маленької хвилі, завдяки якій ми можемо бачити все навколо.Існують природні і штучні джерела світла. Світло в прозорому середовищі поширюється по прямій лінії. За здатністю пропускати світло тіла і речовини бувають непрозорими, прозорими і напівпрозорими. За непрозорими тілами, куди не потрапляє світло, утворюється тінь.
Номер слайду 11
Перевіряємо себе1. Наведи приклади штучних і природних джерел світла.2. Чи може бути на всій нашій планеті водночас день чи ніч?3. Людське тіло прозоре чи непрозоре?4. Оціни свою роботу на уроці, продовж речення. По завершенні уроку я: Дізнався/-лась...; Зрозумів/-ла...; Найбільші труднощі я відчув/-ла...; Я не вмів/-ла, а тепер вмію ... .
Номер слайду 12
Домашнє завдання. А. Вивчити параграф :14 Б. Домашній експеримент «Виготовляємо сонячний годинник». Вам знадобиться: картонний круг діаметром 20 см, паличка завдовжки 10-15 см, ножиці, олівець, лінійка, годинник, відкрита місцевість, яка весь день буде освітлена сонцем. Порядок виконання роботи:1. Проткніть картон у центрі й вставте паличку на третину.2. Увіткніть у землю паличку з кругом, щоб круг лежав на землі.3. Коли на вашому годиннику хвилинна стрілка стане на 12, олівцем за допомогою лінійки позначте тінь, яка падає від палички на картон, і позначте час.4. Кожну годину позначайте тінь, що падає на круг, і позначайте час, який відповідає цій тіні.5. Дайте відповіді на запитання: А. Коли тінь найдовша? Найкоротша? Чому? Б. Чому тінь від нерухомої палички «рухалась»?