Чим я пізнаю світ? Мої очі.Чому важливо зберігати очі.

Про матеріал

Тема. Чим я пізнаю світ? Мої очі. Чому важливо зберігати зір. (1клас)

Мета. Продовжувати знайомство з органами чуття, розширювати та уточнювати знання дітей про органи зору, про значення зору в житті людини; розвивати бажання пізнавати себе; виховувати дбайливе ставлення до очей.

Обладнання: кольорові олівці, зошити з друкованою основою,ілюстрації

органів чуття, скринька,загадки.

Хід уроку

І. Ранкове коло

1.Вітання з дітьми.

Ви сьогодні вже проснулись?

Мамі зранку посміхнулись?

Клас наш радо вас вітає!

Настрій кожен гарний має?

Станьмо разом в дружне коло!

Привітай нас, рідна школо!

(Діти стають у коло і разом з учителем промовляють вітання, супроводжуючи слова рухами рук).

Доброго ранку! Доброго дня!

Хай плещуть долоньки,

Хай тупають ніжки.

Працюють голівки,

І сяють усмішки.

Доброго ранку! Доброго дня!

Бажаєте ви. Бажаю вам я!

2. Вправа «Ранкові враження за даним початком»

- Сьогодні я помітив …

- Я звернув увагу …

- Вранці мене здивувало …

3. Обмін інформацією.

- Яку тему вивчали на попередньому уроці?

-Що належить до органів чуття?

На дошці вивішую картинки органів чуття.

ІІ.Первинне сприйняття й усвідомлення нового матеріалу.

- Уявіть, що ви в парку. Розкажіть, що ви бачите навколо себе.( Відповіді учнів)

Найбільше інформації ми отримуємо про навколишній світ за допомогою зору. Вони допомагають нам розрізняти колір предметів, їх розмір, форму, дізнаватися, далеко предмет чи близько, рухається чи ні. Завдяки зору ми милуємося красою світу, що нас оточує. Недарма очі називають вікном у світ.

1.Практична робота.

Перед вами лежить дзеркальце, розгляньте свої оченята.

-Які вони у вас? (розповіді учнів)

2.У щоденнику вражень намалюйте свої очки.

3.Бесіда з використання наочності.

-Що бачили сьогодні ваші оченята?

-Чи потрібні людям очі?

- Відгадайте предмет, який лежить у скриньці: довгий, тонкий, дерев яний, кольоровий (олівець)

- Що вам допомогло дізнатися, адже предмета ви не бачили очима? Ви його бачили раніше і тому запам'ятали його.

- Який орган чуття допомагає нам бачити предмети і легко відтворювати їх образи?

- А що допомогло вам помітити, побачити, роздивитися все навколо?

Фізкультхвилинка

ІІІ. Робота за підручником, с.42-43

1.Відгадування загадки (про очі)

2. Читання та обговорення вірша про веселку

3.Вправа на порівняння (за розміром, за формою)

4. Вправа «На що схоже»

5.Проведення експерименту

Хто допомагає вивчати все що оточує вас без сторонньої допомоги? ( версії дітей)

  • Закрийте долонями очі. Чи бачите ви красиву квітку, ніжне зелене листячко?
  • Відкрийте очі. А тепер?
  • Що відбулося? Чому?
  • Хто вам допоміг побачити красу довкілля?
  • Чи щасливі люди, які втратили зір?
  • Висновок: Очі – помічники, за допомогою яких ви бачите навколишній світ. За допомогою очей можна розрізняти предмети, їх колір, форму. Бережіть очі – це чудовий дарунок природи.

3.Слухання казки

ХТО З ПОМІЧНИКІВ НАЙГОЛОВНІШИЙ?

Одного разу між помічниками людини виникла суперечка. Кожен з них вважав себе найголовнішим. Вуха сказали: „ Ми найголовніші, бо без нас людина нічого не почує. Вовк буде вити, а вона буде спокійно йти, і вовк наздожене її ” . Очі сказали: „ Людина обернеться, побачить вовка і втече. А якщо нас не буде, то вона хоч і почує вовка, та не буде бачити, куди їй втікати ” . А язик і собі: „ Без мене людина не зможе закричати і налякати вовка. Або покликати на допомогу. Загине людина разом з очима і вухами ” . А руки і собі мовили: „ Без мене людина не зможе боронитись. І всі загинуть без мене ” . Задумались помічники та вирішили, що всі вони необхідні людині. Всі вони бережуть людину, а людина береже їх і так разом вони живуть.

С.Собакар

4.Дидактична гра « Який з помічників найголовніший?»

Вибираю серед учнів класу 1 учня, який вважає, що найголовніший помічник у людини зір, одягаю йому корону на якій намальоване людське око, другому – який думає, що найголовніший помічник у людини нюх, вручаю корону на якій зображений ніс, третьому – який думає, що найголовніший помічник у людини слух, одягаю відповідну корону із зображенням вуха, четвертому – одягаю корону із зображенням язика, відповідно цей гравець вибрав, що найголовніший для людини язик, а 5 гравцю - що найголовніший помічник у людини дотик, отримує корону із зображенням руки.

Коли 5 дітей отримали свої корони, то решта учнів визначаються до кого з них приєднатися. Врешті – решт у класі залишається хоча б одна дитина, яка доводить усім, що усі помічники є головними.

Висновок:Ми з'ясували, що всі помічники необхідні людині, тому їх треба берегти, доглядати за ними. Якщо людина збереже себе, то збереже своїх помічників. Тому можна сказати, що діє закон збереження у довкіллі.

IV. Робота у зошиті з друкованою основою, с.22

  • 1.Домалюй пару очей
  • 2.Знайди – що погіршує зір, а що зберігає
  • 3.Познач сердиті очі

V. Підсумок уроку

-Назвіть орган чуття, про який сьогодні говорили?

-Як саме він нам допомагає?

-Як потрібно ставитися?

-Як ви дбаєте про свої органи чуття?

Перегляд файлу

Тема. Чим я пізнаю світ? Мої очі. Чому важливо зберігати зір. (1клас)

Мета. Продовжувати знайомство з органами чуття, розширювати та уточнювати знання дітей про органи зору, про значення зору в житті людини; розвивати бажання пізнавати себе; виховувати дбайливе ставлення до очей.

Обладнання: кольорові олівці, зошити з друкованою основою,ілюстрацій

органів чуття, скринька.

                                       Хід уроку

І. Ранкове коло

1.Вітання з дітьми.

Ви сьогодні вже проснулись?

Мамі зранку посміхнулись?

Клас наш радо вас вітає!

Настрій кожен гарний має?

Станьмо разом в дружне коло!

Привітай нас, рідна школо!

 (Діти стають у коло і разом з учителем промовляють вітання, супроводжуючи слова рухами рук).

Доброго ранку! Доброго дня!

Хай плещуть долоньки,

Хай тупають ніжки.

Працюють голівки,

І сяють усмішки.

Доброго ранку! Доброго дня!

Бажаєте ви. Бажаю вам я!

2. Вправа «Ранкові враження за даним початком»

- Сьогодні я помітив …

- Я звернув увагу …

- Вранці мене здивувало …

3. Обмін інформацією.

- Яку тему вивчали на попередньому уроці?

-Що належить до органів чуття?

На дошці вивішую картинки органів чуття.

ІІ.Первинне сприйняття й усвідомлення нового матеріалу.

- Уявіть, що ви в парку. Розкажіть, що ви бачите навколо себе.( Відповіді учнів)

Найбільше інформації ми отримуємо про навколишній світ за допомогою зору. Вони допомагають нам розрізняти колір предметів, їх розмір, форму, дізнаватися, далеко предмет чи близько, рухається чи ні. Завдяки зору ми милуємося красою світу, що нас оточує. Недарма очі називають вікном у світ.

1.Практична робота.

Перед вами лежить дзеркальце, розгляньте свої оченята.

-Які вони у вас? (розповіді учнів)

2.У щоденнику вражень намалюйте свої очки.

3.Бесіда з використання наочності.

  • Що бачили сьогодні ваші оченята?
  • Чи потрібні людям очі?

- Відгадайте предмет, який лежить у скриньці: довгий, тонкий, дерев яний,  кольоровий  (олівець)

    - Що вам допомогло дізнатися, адже предмета ви не бачили очима? Ви його бачили раніше і тому запам’ятали його.

    - Який орган чуття допомагає нам бачити предмети і легко відтворювати їх образи?

   - А що допомогло вам помітити, побачити, роздивитися все навколо?

Фізкультхвилинка

ІІІ. Робота за підручником, с.42-43

1.Відгадування загадки (про очі)

2. Читання та обговорення вірша про веселку

3.Вправа на порівняння (за розміром, за формою)

4. Вправа «На що схоже»

5.Проведення експерименту 

Хто допомагає вивчати все що оточує вас без сторонньої допомоги? ( версії дітей)

  • Закрийте долонями очі. Чи бачите ви красиву квітку, ніжне зелене листячко?
  • Відкрийте очі.  А тепер?
  • Що відбулося? Чому?
  • Хто вам допоміг побачити красу довкілля?
  • Чи щасливі люди, які втратили зір?

Висновок: Очі – помічники, за допомогою яких ви бачите навколишній світ. За допомогою очей можна розрізняти предмети, їх колір, форму. Бережіть очі – це чудовий дарунок природи.

    3.Слухання казки

                      ХТО З ПОМІЧНИКІВ НАЙГОЛОВНІШИЙ?

Одного разу між помічниками людини виникла суперечка. Кожен з них вважав себе найголовнішим. Вуха сказали: „ Ми найголовніші, бо без нас людина нічого не почує. Вовк буде вити, а вона буде спокійно йти, і вовк наздожене її ” . Очі сказали: „ Людина обернеться, побачить вовка і втече. А якщо нас не буде, то вона хоч і почує вовка, та не буде бачити, куди їй втікати ” . А язик і собі: „ Без мене людина не зможе закричати і налякати вовка. Або покликати на допомогу. Загине людина разом з очима і вухами ” . А руки і собі мовили: „ Без мене людина не зможе боронитись. І всі загинуть без мене ” . Задумались помічники та вирішили, що всі вони необхідні людині. Всі вони бережуть людину, а людина береже їх і так разом вони живуть.                                                                                                                                            

                                                                                                           С.Собакар       

 

4.Дидактична гра « Який з помічників найголовніший?»

Вибираю серед учнів класу 1 учня, який вважає, що найголовніший помічник у людини зір, одягаю йому корону на якій намальоване людське око, другому – який думає, що найголовніший помічник у людини нюх, вручаю корону на якій зображений ніс, третьому – який думає, що найголовніший помічник у людини слух, одягаю відповідну корону із зображенням вуха, четвертому – одягаю корону із зображенням язика, відповідно цей гравець вибрав, що найголовніший для людини язик, а 5 гравцю - що найголовніший помічник у людини дотик, отримує корону із зображенням руки.

Коли 5 дітей отримали свої корони, то решта учнів визначаються до кого з них приєднатися. Врешті – решт у класі залишається хоча б одна дитина, яка доводить усім, що усі помічники є головними.

Висновок:Ми з’ясували, що всі помічники необхідні людині, тому їх треба берегти, доглядати за ними. Якщо людина збереже себе, то збереже своїх помічників. Тому можна сказати, що діє закон збереження у довкіллі.

IV. Робота у зошиті з друкованою основою, с.22

  1. Домалюй пару очей
  2. Знайди – що погіршує зір, а що зберігає
  3. Познач сердиті очі

V. Підсумок уроку

-Назвіть орган чуття, про який сьогодні говорили?

-Як саме нам допомагає?

-Я потрібно  ставитися?

-Як ви дбаєте про свої органи чуття?

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Василенко Катерина Сергіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
10 листопада 2018
Переглядів
12038
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку