Числа 1, 2. Порівняння предметів за довжиною і шириною. Поняття довгий, короткий, однакові за довжиною.

Про матеріал

Даний урок для найменших учнів - першокласників. Весело та цікаво вивчаємо довжину та ширину, порівнюємо смужки різної довжини, формуємо перші математичні поняття.

Перегляд файлу

Тема: Числа 1, 2. Порівняння предметів за довжиною і шириною. Поняття довгий, короткий, однакові за довжиною.

Мета: ознайомити учнів із властивостями предметів "довший - коротший", "ширший", "однакової довжини"; закріплювати вміння зіставляти групи предметів і числа; формувати обчислювальні навички; виховувати інтерес до математики.

Обладнання: кольорові смужки, лічильний матеріал, картки для роботи в парах, цифри 1 і 2, казковий гість.

Хід уроку

І. Організаційний момент.

(Стук в двері. Приходить лісовий гість із торбинкою завдань)

ІІ. Повторення вивченого матеріалу

     1. Гра "Яке число загубилося?"

Називаю числа і навмисно пропускаю деякі з них.

1..345     123..5     ..2345     12..45

     2. Гра на увагу

В лісі їжачок гуляє та грибочки все збирає.

Скільки грибів назбирав їжачок? Гриб називай, число вимовляй.

Зразок: перший - маслюк, друга - лисичка, третій - мухомор і т.п.

- Чи всі гриби можна покласти до кошика? Чому?

     3. Робота з набірним полотном

В лісі білочка жила і грибок нам принесла

А за нею їжачок теж приніс один грибок.

- Як отримали число два?

     4. Бесіда

— Число два — це пара. Подумайте, які предмети ми завжди купуємо по два? (Рукавички, черевики, шкарпетки.)
— Чого по двоє і в людини, і в кота, і в горобця? (Два ока, два вуха.)
— А по одному? (Одне серце, одна голова тощо.)

 

ІII. Закріплення вивченого матеріалу.

1. Виконання завдань 1, 2, 3 на с. 14 підручника (усно).

Фронтальна робота. Гра "Мовчанка". На запитання вчителя "Скільки?" діти, дивлячись на малюнок у підручнику, мовчки рахують предмети і показують відповідну цифру на віялах.

Гімнастика для очей.

2. Вправа на зіставлення предметів за довжиною.

Катруся до свята вінок готувала.

До нього кольорові стрічки вплітала.

Скільки яскравих стрічок

Катруся вплела у вінок? (4)

- Але дівчинка була неуважна і причепила стрічки різної довжини.

- Розгляньте, які за довжиною стрічки.

РОБОТА ЗІ СМУЖКАМИ З ПАПЕРУ

- Порівняйте!

(У дітей 4 смужки: червона і синя - найдовші; зелена - середня; жовта - найкоротша)

- Скільки всього смужок? (4)

- Чим вони відрізняються? (Кольором, довжиною)
— Які стрічки найдовші? Накладіть їх одна на одну. Що ви можете сказати про їх довжину? (Червона і синя смужки мають однакову довжину)
— Візьміть жовту смужку і накладіть її на зелену смужку, потім - на червону або синю.

- Що ви можете сказати про жовту смужку? (Жовта смужка найкоротша)

3. Робота за малюнком (завдання 4)

- Полічіть риб на малюнку ліворуч.

- Покажіть, яка з них найдовша; найкоротша?

- Скільки риб на малюнку праворуч? Які вони за довжиною?

- Яка з них ширша?

4. Фізкультхвилинка "Глава-рамено"

5. Логічна вправа. 

Хто подолав довший шлях, а хто — коротший?
Мурашка повзла від однієї ялинки до другої по стежці. Зайчик стрибав від пенька до пенька. (Зайчик не пропустив жодного пенька, отже подолав більший шлях.)

736

6. Виконання завдання 6 на с. 14 підручника.

- Чим схожі фігури? Чим вони різняться?

ІV. Робота в зошиті.

1. Відкрийте зошити на сторінці 10. Обведіть на малюнку ті предмети, яких по два (пари предметів).

2. Полічи кружечки. Зафарбуй другий зліва червоним кольором, а другий справа - синім.

3. Поділи предмети на дві групи. Обведи ці групи різними кольорами.

Пальчикова гімнастика.

Черепашки-костомашки в теплій хатці проживають.

То висовують голівку, то назад її ховають.

4. Пропиши рядок цифри 1.

V. Підсумок уроку
- Ми рахували? Ми писали? Ми предмети за довжиною порівнювали?

(На дошці намальовано 2 потяги. Один має 5 вагонів, а другий - 3)

- Скільки вагонів має перший потяг?

- Скільки вагонів має другий потяг?

- Який потяг довший? Який - коротший?

- Що треба зробити, щоб потяги стали однакової довжини?

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
5 грудня 2019
Переглядів
3746
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку