Число і цифра 0. Місце 0 у ряді чисел. Написання цифри 0. Віднімання рівних частин.

Про матеріал
На основі практичних дій з предметами розкрити сутність утворення нуля, визначити його місце у ряді чисел. Формувати в учнів обчислювальні навички. Розвивати логічне мислення.
Перегляд файлу

Тема:Число і цифра 0. Місце 0 у ряді чисел. Написання цифри 0. Віднімання рівних частин.

Мета: На основі практичних дій з предметами розкрити сутність утворення нуля, визначити його місце у ряді чисел. Формувати в учнів обчислювальні навички. Розвивати логічне мислення.

Обладнання: предметні малюнки, ряд чисел, цеглинки лего, демонстраційний матеріал, презентація до уроку.

Хід уроку

І. Ранкова зустріч

Діти сідають у ранкове коло

  1.                   Діти передають цеглинку сусіду, називаючи ім’я та привітавшись.
  2.                   Діти складають фігурку за зразком учителя.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

1. Бесіда

- Діти, сьогодні в нас незвичайний урок, сьогодні ми відправляємося до чарівного світу Лего

- Допомагати нам буде Цеглинка.

- Щоб вирушити  нам потрібні білети, щоб їх отримати Цеглинка пропонує, щоб ми виконали завдання.

2. Усний рахунок

1) - Я Вам буду задавати запитання, а ви показуєте результат за допомогою цеглинок, що лежать на партах.

  • Яке число стоїть після  4?
  • Яке число передує числу 6?
  • Яке число має сусідів 2 і 4?

Яке число на один більше від числа 5?

  • Яке число стоїть перед числом 4?
  • Яке утвориться число, якщо до 2+1?

2) - Але це ще не всі завдання, Цеглинка дуже хоче дізнатися як ми засвоїли склад деяких його улюблених чисел. ( склад чисел 4 і 6)

(діти показують варіанти за допомогою цеглинок Лего)

- Які ви всі молодці! Цеглинка дуже задоволена та дарує нам квитки.

 

ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

3.1. Практичні вправи.

- Діти, нам час вирушати в дорогу(слайд6), щоб ми не втомилися я пропоную подорожувати на потязі, а для того щоб він їхав швидко, нам треба розв’язати приклади, які він везе. (Усне розв’язання рівностей, у вагончиках потягу приклади виду 2+4=6-2=4+5=9-7=3-3=0  ) (на останньому вагончику приклад 2-2 у вигляді Лего цеглинок)

- Якщо ми заберемо одну цеглинку, скільки у нас залишиться цеглинок? Якщо ще одну заберемо? (нічого)

- В математиці поняття «нічого» позначається числом 0.

 Без нього не можна обійтися в математиці.

  3.2 Місце нуля у ряді чисел.

Щоб це перевірити ми потрапили до Казкоцентру. Ось послухайте казку «Пригоди Нулика».

Слухання казки. (цифри зроблені з конструктора)

  У країні ЛЕГОляндії жили не тужили цифри: 1,2,3,4,5,6,7,8,9 і 0. Жили не тужили, бо усі дружили. Щодня виходили цифри на майданчик і весело гралися в «додаванки» або «відніманки». Ось так: дві цифрочки ставали поруч, між ними ставав знак Плюс або Мінус, а потім вибігала  і ставала перед ними ще одна цифрочка – Сума або Різниця.

  Але одного разу в гру вступив Нулик. І з якою б цифрочкою він не починав грати, їй самій доводилось закінчувати гру. Це було дуже не цікаво, і цифри сердито сказали:

- Це ти винен, Нулику ! З тобою гратись нецікаво! Йди від нас геть!

Замислився Нулик і пішов геть. Іде й думає:

- Який я невдаха! Я - ніщо, я - порожнє місце! Нічого не значу! Я нікому не потрібний…Якби я зовсім зник, ніхто б і не помітив…

  Аж чує: на дереві хтось розмовляє. То була пані Сорока. Вона десь дістала два смачненьких бублики і частувала ними своїх синочків:

- Це тобі один, ти розумний син!

Це тобі один, ти слухняний син!

Третій сину, розбишако, ледацюго, забіяко!

Ти одержиш нулика - дірочку від бублика!

- От, от,- схлипнув Нулик,- я- дірочка від бублика! Порожнє місце…- і гірко-гірко заплакав.

  А тим часом цифри продовжували весело гратися в « додаванки» . Коли доданками стали Сімка і Трійка, цифри раптом притихли, бо зрозуміли, що їм не виставити Суми.

  Одиничка вийшла на майданчик, розгублено озирнулася навколо.

-А де ж Нулик ? Я без нього тільки одиничка, а треба – десять…

І тут всі зрозуміли, що без Нулика ніяк не можна! Отже він потрібний, дуже потрібний!

  І цифрочки побігли шукати Нулика. Вони вибачилися за те, що образили свого друга, і тепер знову живуть дружно.

- Отже, діти, потрібний нам Нулик в математиці чи ні?

- Вирушаємо далі.

- Як ви гадаєте, де повинно стояти число 0?

- Число 0 знаходиться перед 1.

- А хто назве мені сусідів числа 1?

3.3. Написання цифри 0 у зошитах.

- Ми потрапили до центру «Написайко»

- Давайте спробуємо прописати цифру 0 у наших зошитах, а нам допоможе Цеглинка.

(Ознайомлення з письмом цифри 0, самостійне письмо цифри у зошитах)

Цифра 0 – великий лівий овал.

Починаємо писати трохи нижче верхнього правого кута клітинки,заокруглюємо ліворуч. пишемо до середини нижньої сторони клітинки і піднімаємося вгору до початку написання цифри.

- Давайте всі разом напишемо в повітрі. (Написання в повітрі під рахунок)

- Дякуємо Цеглинці за знайомство з новим для нас числом. Тепер ми знаємо, що найменше число 0 та вирушаємо в дорогу.

3.4. Фізкультхвилинка

- Наступна наша зупинка – Піратська карусель. Тут ми з вами трохи спочинемо і покружляємо.

Діти стоять біля парт, тримаючи у руці цеглинку 2х4.

  • утримувати цеглинку її на внутрішній та зовнішній стороні долоні
  • передати цеглинку навколо шиї, тулуба, колін, почергово під правим та лівим коліном.
  • утримати на голові, лобі, лівому, правому плечі, лікті, правому та лівому коліні, правій лівій стопі.
  • Всі молодці, вирушаємо далі.

3.5. Робота з демонстраційним матеріалом.

Наступний центр - «Політ фантазії».

- Цеглинка нам пропонує детальніше роздивитися цифру 0, на що вона схожа? ( бублик, рятувальний круг, годинник )

- Давайте спробуємо скласти цифру нуль з конструктора Лего.

(вчитель показує зразок)

IV. Формування умінь та навичок.

 

2. «Порівняти»

- Молодці! І Цеглинка запрошує нас до «Математичних гірок».

- Гірки у нас дуже високі. Вони теж приготували для нас своє випробування: треба вірно визначити найбільше і найменше число у поданих башточках з використанням знаків «більше» та «менше»:

2….. 1                      4 ….. 5

6…... 5                     6 ….. 1

1….. 3                      5 ….. 2

V. Підсумок уроку

Рефлексія

Ну ось  і закінчилась наша подорож.

- Скажіть, що нового ми сьогодні дізнались?

Давайте оцінимо нашу роботу. Якщо вам урок сподобався та все зрозуміло з теми, то піднімаємо помаранчеву  цеглинку, якщо ні – зелену цеглинку.

- Діти, я також задоволена вашою роботою. Дякую за урок. До побачення.

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
27 березня 2020
Переглядів
573
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку