Тема. Число і цифра 3. Поняття «третій». Порівняння кількості предметів. .«Сусіди» числа 3. Написання цифри 3.
Мета. Ознайомити учнів із числом і цифрою 3, пояснити утворення числа 3 додаванням 1 до попереднього числа, навчити писати цифру 3, вправляти дітей в лічбі предметів у межах 3, в порівнянні чисел у межах 3; формувати інформаційні, комунікативні, соціальні, математичні компетентності;
виховувати охайність під час письма, старанність, бажання вчитися.
Тип уроку : вивчення нового матеріалу.
Обладнання. Математика: підручник для 1 кл. загальноосвіт. навч. закладів/ Ф.М. Рівкінд, Л.В.Оляницька. – К.: « Освіта»,2012; Математика. 1клас.Робочий зошит: до підручника Ф.М. Рівкінда, Л.В.Оляницької / А.Д.Цимбалару, О.В. Камінська; індивідуальний матеріал: інд.дошки, набір цифр, набір геометричних фігур, ноутбук, телевізор, презентація уроку, жива презентація,казкові герої,мультимедійний підручник, таблиця «Число і цифра 3»,план уроку.
Хід уроку
І. Організаційний момент.
1.Вже дзвінок нам дав сигнал
Працювати час настав.
То ж ми часу не гаймо,
Працювати починаймо.
2.Психологічний настрій.
Я всміхаюсь сонечку:
- Здрастуй, дороге!
Я всміхаюсь квіточці :
- Хай вона росте!
Я всміхаюсь дощику :
- Лийся, мов з відра !
- Людям усміхаємось,
Зичим їм добра !
- Сьогодні у нас буде цікавий урок.
До знань з математики ми зробим ще крок.
Тому девіз нашого уроку:
На уроці не куняй,
Математику вивчай!
3.План уроку.
ІІ.Повторення вивченого матеріалу.
1.Слово вчителя.
-Сьогодні ми потрапимо у казку.Відгадайте, у яку.
Загадка.
Старенька бабуся у лісі жила
Гостинці для неї онучка несла.
Хто дівчинку в лісі зустрів?
Ця казка як зветься?
Хто відповість? (Червона Шапочка.Вовк.)
-Дітки ! Сьогодні ми допоможемо Червоній Шапочці швидше дійти до бабусі.
2.Мультимедійний підручник.Вступ.
Слово вчителя.
-Взяла Червона Шапочка кошик і пішла стежкою до лісу.Тільки підійшла до галявинки зразу побачила чарівну квіточку-семицвіточку.Зірвала її,а тут Вовк з кущів виходить.
-Зірвала квіточку тепер виконуй усі завдання,що на пелюсточках написані.
-Дітки, допоможео дівчинці?
Перше завдання.
Весела лічба.
Під дубочком три грибочки,
Під пеньочком ще один.
Скільки разом всіх грибочків,
Ти швиденько полічи!
Друге завдання.
Гра «Чарівні квадратики» (учиитель показує цифру,а діти викладають стільки ж квадратиків)
Третє завдання.
ІІ. Повідомлення теми та мети уроку.
1.Робота з предметними малюнками.(Зайчики,білочки,яблучка.)
( На дошці виставлені групи предметів, по 3 однакові в кожній групі: 3 білочки, 3 яблучка, 3 зайчики.)
Слово вчителя.
- Іде Червона Шапочка лісовою стежкою і бачить зайчики бавляться. Один біля пенька, один – за кущем,а ще один - під деревом присів.
- Скільки всього зайченят?
-Три!!!
- Сьогодні ми познайомимось з числом і цифрою 3.
2.Мультимедійний підручник.Вступ.
ІІІ. Ознайомлення з новим матеріалом.
-Іде дівчинка далі лісовою стежкою.Чує чарівну мелодію.Бачить як білочки співають і танцюють.Не втрималась Червона Шапочка і пішла у танок з білками.
Четверте завдання.
Фізкультхвилинка(музична)Танок білок.
- Всі веселі?
- Так!
- Чудово! А тепер до праці знову
П*яте завдання.
ІV. Робота з підручником ( с. 18 )
1) Поясніть, як утворили число3 .
2). Порівняйте кількість предметів.Робота на індивідуальних дошках.
3)Підведення підсумків.
Шосте завдання.
V. Робота в зошиті ст.11.
1.Зошит свій я відкриваю,
Навкоси його кладу
Ручку я ось так тримаю,
Сяду рівно, не зігнусь.
Буду я писати гарно
До роботи я берусь.
2.Розгляд та аналіз зразка цифри з за таблицею.
Слово вчителя.
- Цифра три незвичайна, з нею пов’язано багато чого в житті
- Які ви знаєте казки, де зустрічається цифра 3?
3. Послідовність чисел в межах 3.
На набірному полотні вчитель виставляє цифри від 1 до 3 у будь – якому порядку.
- Розставте числа на індивдуальних дошках від найменшого до найбільшого, прочитайте їх. Яке число найбільше: 3 чи 1? 3 чи 2? 2 чи 1? (Діти роблять висновок: число 3 більше від 1, 2.)
- Як одержати число, наступне за числом 2? Яке місце в ряді воно займає? Яке число передує числу 3?
4. Утворення числа 3 додаванням до2 + 1
5.Ознайомлення з друкованою цифрою 3.
6. Пояснення написання цифри 3.
Цифра 3 складається з двох елементів.
Трійка — третій із значків,
Складений із двох гачків.
7.. Написання цифри3 .
Щоб правильно писати,
Треба пальці розім’яти.
1.2.3.4.5-
Будем вправно працювати.
VІ. Закріплення нового матеріалу.
1. Задача – вірш
Три метелики літають
І на квіточки сідають.
Прилетів іще один,
Сів на квіточку і він.
Полічімо швидше всіх –
Цих метеликів прудких.
- Скільки метеликів було спочатку? Скільки метеликів прилетіло? Скільки метеликів стало? Як утворилося число 3?
2.Робота на індивідуальних дошках.
-Намалюйте хмаринку,використовуючи цифру 3.
3.Зарядка для очей.
Сьоме завдання.
VІІ. Цікаві завдання.
Казка про трійку.
-Трійка дуже пишається тим, що схожа на велику букву «зе» або на два місяці, які з’єдналися ріжками. Верхній менший, півовал завжди катається на нижньому, більшому. І погукує: «Тр-тр-тр!»
Якось третього дня тижня пішла трійка до лісу по гриби. Недовго блукала лісовими стежками – а кошик уже повний. Лежать у ньому три боровики, три лисички, три опеньки, три сироїжки. Бачила трійка три мухомори та брати не стала, бо знала, що вони отруйні. Але для деяких лісових мешканців мухомори – звичайна їжа.
VІІІ.Геометричний матеріал.
Слово вчителя
-Ось,нарешті, Червона Шапочка побачила будиночок своєї бабусі.
-Діти,візьміть палички і викладіть будиночок бабусі.
-З яких геометричних фігур він складається?
ІХ. ПІДСУМОК УРОКУ. РЕФЛЕКСІЯ
— Чого вчилися на уроці?
— Що дізналися нового?
— Що повторили?
— Оцініть свою роботу в зошиті сонечком.
|
Число і цифра 3. Порівняння чисел у межах 3. Написання цифри 3. Порівняння довжини і товщини предметів
|
Числа 1 і 2. Поняття «найдовший — найкоротший», «найширший — найвужчий»
УРОК 7 Тема: Числа 1 і 2. Поняття «найдовший — найкоротший», «найширший — найвужчий» Мета: ознайомити дітей з властивостями предметів «найдовший — найкоротший», «найширший — найвужчий»; закріплювати вміння зіставляти групи предметів і числа; формувати обчислювальні навички; виховувати інтерес до математики. ХІД УРОКУ I. Організаційний момент II. Повторення вивченого матеріалу 1 Весела лічба Юра рибку впіймав, Гриць — картоплі накопав, Тато із кринички Витягнув водички. А маленька Юля Принесла цибулі, Кропу і петрушки, — Зварить мама юшку. — Скільки у мами помічників? 2 Лічба предметів. Гра «Чарівні фігурки» Учитель показує картку з цифрою, а діти викладають відповідну кількість фігУРОК. 3 Логічне завдання — У бабусі є онук Микола, кішка Мурка, цуценя Булька. Скільки онуків у бабусі? III. Закріплення вивченого матеріалу 1 Робота над загадкою • Довгі вуха, куций хвіст, Невеличкий сам на зріст. На городі побував, Там капустку пожував. Довгі лапки: скік та скік. Ми погнались — він утік. (Заєць) — Які вуха у зайця? А хвостик? 2 Робота зі смужками з паперу. Вправа на зіставлення предметів завдовжки — Порівняйте! (У дітей лежать три смужки: зелена — найдовша; жовта — середня; червона — найкоротша). — Скільки у вас смужок? (3) — Чим вони відрізняються? (Кольором, довжиною) — Першою покладіть найдовшу смужку. Якого вона кольору? — Другою покладіть найкоротшу смужку. Якого вона кольору? — А що можна сказати про жовту смужку? — Як можна перевірити, що червона смужка коротша за зелену? (Накласти одну на іншу.) — Отже, тоді кажуть, що зелена смужка — найдовша. — Накладіть зелену смужку на жовту. — Яка більше? (Зелена) — Отже, тоді кажуть, що жовта смужка — найкоротша. ● Фізкультхвилинка Раз, два — всі присіли, Потім вгору підлетіли. Три, чотири — нахилились, Із струмочка гарно вмились. П’ять, шість — всі веселі Крутимось на каруселі. Сім, вісім — в поїзд сіли, Ніжками потупотіли. 3 Вправа на зіставлення предметів завширшки Проводиться аналогічно до зіставлення предметів завширшки. (Учні беруть два аркуші різної ширини і накладають їх один на одний.) 4 Цікава вправа «Ширше — вужче» — Хвіст твій, брат, вузький та малий. Ну, а мій широкий та пухнастий. Подивився Вовк на Лиса Та й промовив: — Хвіст широкий твій, це так. Та легко з нірки його дістать І мисливцеві віддать. — Чим хвалився Лис? — Який хвіст у Лиса? — А у Вовка? 5 Зіставлення групи предметів і числа. Гра «Мовчанка» На питання вчителя «Скільки?», діти, дивлячись на малюнок, мовчки рахують предмети і показують відповідну цифру на віялі. IV. Робота в зошиті 1 Графічний диктант 1 клітинка по діагоналі праворуч униз, 2 праворуч, 1 по діагоналі праворуч угору, 2 ліворуч, 2 вгору, 2 по діагоналі ліворуч униз, 1 праворуч. (Кораблик) ● Пальчикова гімнастика Черепашки-костомашки В теплій хатці проживають. То висовують голівку, То назад її ховають. (Ручки затиснути в кулачки, постукуємо по парті.) (Вказівний пальчик витягуємо вперед, назад.) 2 Написання цифр 1 і 2 — Скільки сонечок у небі? — Напишіть рядок цифри 1. — Скільки очей у дітей? — Скільки вушок у дітей? — Скільки ручок у дітей? — Скільки ніжок у дітей? — Напишіть рядок цифри 2. V. Підсумок уроку. Рефлексія — Ми рахували? — Ми писали? — Які цифри повторювали? — Оцініть свою роботу в зошиті сонечком. |