Число і цифра 6. Порівняння чисел у межах 6. Написання цифри 6. Порядкова лічба. Склад числа 6. Складання і читання прикладів на додавання за предметними малюнками. Розв'язування п

Про матеріал
Мета: познайомити учнів із числом 6, складом цього числа і цифрою, що позначає чис¬ло 6, навчити каліграфічно писати цифру, вчити першокласників розв'язувати задачі, правильно називати' многокутники, форму¬вати комунікативну, предметну і когнітивну компетентності. Обладнення: склад числа 6, плакати, ілюстрації з казки.
Перегляд файлу

Тема. Число і цифра 6. Порівняння чисел у межах 6. Написання цифри 6. Порядкова лічба. Склад числа 6. Складання і читання прикладів на додавання за предметними малюнками. Розв'язування прикладів на основі перелічування предметів

Мета: познайомити учнів із числом 6, складом цього числа і цифрою, що позначає чис­ло 6, навчити каліграфічно писати цифру, вчити першокласників розв'язувати задачі, правильно називати' многокутники, форму­вати комунікативну, предметну і когнітивну компетентності.

Обладнення: склад числа 6, плакати, ілюстрації з казки.

 

Хід уроку

I. Організація учнів до уроку.

Вже дзвінок нам дав сигнал,

 Працювати час настав,

Тож і ми часу не гаймо,

Працювати починаймо.

 

II. Актуалізація опорних знань учнів.

Коли сьогодні я поспішала до школи, мою увагу привернула велика красива квітка. її аромат ніби закликав: «На­хилися! Понюхай мене!» Яке диво побачила я, коли нахилилася!.. Усередині сиділа маленька дівчинка.

Вчитель показує малюнок Дюймовочки.

  Доброго дня вам, любі діти! Ви впізнали мене? Так, я — Дюймовочка. Зараз я опинилася на болоті, і скоро сюди прийде велика бридка зелена Жаба, щоб віддати мене своєму синові. Але я не хочу цього! Допоможіть мені потрапити у казкову країну до моїх друзів-ельфів.

Моє намисто розірвалося, і намистинки переплуталися. Роз­ташуйте, будь ласка, всі намистинки правильно.

оооооооооо.

7 3 5      10 1 4

Розпізнавання геометричних фігур.

Учитель.

А ось і Жаба стрибає. Та справжні друзі завжди ви­ручають одне одного з біди. (Вчитель показує малюнок Жаби).

— Подивіться, хто прилетів на допомогу Дюймовочці? (Метелик).

Вчитель демонструє малюнок метелика.

— На які геометричні фігури схожі його крильця? (На чоти­рикутники, трикутники).

Скільки    на    крилах    метелика чотирикутників? А трикутників?

— Чому, на вашу думку, трикутник сумує, а чотирикутник посміхається?

Учитель.

Запам'ятайте, малята, що добро завжди перемагає зло. Старайтеся якнайбільше робити добра, не рекламуючи цього, і вас у майбутньому буде нагороджено.

Усний рахунок. Лічба «ланцюжком» від 1 до 10 і навпаки.

— Давайте перевіримо, чи міцний «ланцюжок» Метелика, щоб допомогти Дюймовочці на листку доплисти до берега. (Учні рахують від 1 до 10 і навпаки «ланцюжком». Наприклад, перший учень від 1 до З, другий — від 3 до 7 і т. д.).

•   Розв'язування прикладів. Гра «М'яч лови, приклади швидко лічи».

Учитель.

А ось прилетів Жук. Він схопив Дюймовочку і поніс до себе, щоб вона йому прислуговувала: прибирала, прала* їсти варила. А відпустить її тільки після того, коли ми швидко і пра­вильно розв'яжемо приклади.

Учитель кидає м'яч. Хто його отримав, розв'язує приклади.

1 + 1       5-2       2 + 3       1 + 4       3 - 2       2 + 2

1. Назвіть сусідів числа 2, 4.

2. Назвіть попереднє число до числа 5.

3. Назвіть наступне число до чисел 1, 3, 4.

Учитель.

Ви добре працювали і Жук відпустив Дюймовочку. Бажаю вам і надалі так працювати, і тоді Дюймовочка обов'язково потрапить у Країну Ельфів.

III. Вивчення нового матеріалу.

Утворення числа 6.

— Дюймовочка опинилася на великій галявині. А ось і наші друзі: Козенятко, Телятко, Корова, Бичок, Коник. Скільки їх усіх? (б). Вони також погодилися допомогти Дюймовочці потрапити \ Країну Ельфів. Але хто це ще поспішає до них? (Свинка). Вона попросила, щоб і її прийняли у свою компанію, бо рада допомогти Дівчинці. Скільки їх вже стало? (6, молена провести інсценізацію).

— Як утворилося число 6? (До числа 5 додали 1:5 + 1 = 6).

Робота за підручником. Ознайомлення з цифрою 6 (с. 30, впр. 1).

Цифра 6 — немов замок: Знизу круг, вгорі гачок.

Написання цифри 6. Робота в зошитах з друкованою основою (с. 14, завдання 1-4).

Учитель.

Подивіться уважно на дошку і зверніть увагу, як пра­вильно писати цифру 6. (Звернути увагу на поєднання «гачків»).

Склад числа 6.

Учитель.

Наші друзі допомогли Дюймовочці справитися із усіма завданнями. Та настала зима. Дівчинка потрапила до польової Миші (вчитель показує малюнок Миші). Миша була працьовитою, розсуд­ливою. Вона намагалася влаштувати особисте життя Дюймовочки, а тому давала їй різні доручення і завдання, що підготувати до май­бутнього життя. Допоможемо Дюймовочці справитися з одним із них.

Робота з лічильним матеріалом.

— Візьміть 6 паличок. Розкладіть їх на 2 купки. (Варіанти у дітей різні).

Наприклад:

— Які ж приклади на додавання складемо? (Варіанти від­повідей дітей).

— Давайте запишемо ці приклади. (Учні по черзі записують приклади на дошці, а всі інші — у зошити).

Фізкультхвилинка.

— Ви втомились?

Саме час — дружно відпочить

І знайому фізхвилинку

В гості запросити.

Ми писали, ми трудились

Наші пальчики втомились

А щоб далі нам писати,

Треба пальці розім'яти.

Руки вгору потягніть

І до сонця підстрибніть!

Всі присядем, встанем враз,

Знов чекає праця нас.

 

IV. Закріплення вивченого матеріалу.

До польової Миші часто в гості приходив Кріт. (Вчи­тель показує малюнок крота).

Він був поважний і пихатий, але розсудливий і багатий — мав багато грошей, які постійно рахував. Цього учив він і Дюймовоч­ку: давав їй різні завдання. Допоможемо Дюймовочці впоратися із завданнями, щоб вона швидше втекла від Крота.

Робота за підручником (с. 30).

Вправа 2

На які 2 числа можна розкласти число 6. (Відповіді учнів за малюнком ).

Вправа З

Які монети слід узяти, щоб отримати 6 копійок? (5 і 1, 1, 1, 1, 1 і 2, 2, 2, 1 і 1).

Вправа 4

1. Назвіть «сусідів» числа 3.

2. Яке число наступне за числом 5?

3. Яке число передує числу 2? Числу 6?

Учитель.

Ви допомогли Дюймовочці виконати всі завдання, а тому вона змогла втекти від Крота, і Ластівка забрала її в Країну Ельфів. Отже, дружба, вміння працювати в парі, взаємовиручка — якості, які в майбутньому допоможуть вам перемогти труднощі і до­сягнути успіху. (Вчитель показує малюнок Дюймовочки і Ластівки ).

V. Підсумок уроку.

— Які завдання видалися найцікавішими?

— Які труднощі виникли у вас під час виконання завдань?

— Із яким настроєм залишаєте урок?

 

docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
НУШ
Додано
14 жовтня 2023
Переглядів
508
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку