Число і цифра 8. Написання цифри 8. Порівняння чисел у межах 8

Про матеріал
Тема. Число і цифра 8. Написання цифри 8. Порівняння чисел у межах 8. Послідовність чисел у межах 8. Додавання у випадку трьох доданків Мета: ознайомити з числом і цифрою 8; пояснити утворення числа 8; вчити писати цифру 8; закріплювати нумерацію чисел у межах 8; розвивати логічне мислення, вдосконалювати навички усної лічби.
Перегляд файлу

Тема. Число і цифра 8. Написання цифри 8. Порівняння чисел у межах 8. Послідовність чисел у межах 8. Додавання у випадку трьох доданків

Мета:  ознайомити з числом і цифрою 8; пояснити утворення числа 8; вчити писати цифру 8; закріплювати нумерацію чисел у межах 8; розвивати логічне мислення, вдосконалювати навички усної лічби.

Хід уроку

I. Актуалізація знань учнів

1. Усна лічба

На дошці — квадрат, що складається з 9 частин. На кожній частині написаний приклад. Учитель пропонує відгадати тваринку уроку. Для цього треба розв’язати приклади. Кожна частинка перегортається, і виходить малюнок загаданої тваринки уроку.

2. Лічба предметів

На дошці — 7 геометричних фігур.

— Скільки фігур всього? Яка фігура стоїть першою? Порахуйте фігури по порядку. Яка фігура стоїть останньою? Яка фігура стоїть між п’ятикутником і кругом? Назвіть «сусідів» ромба. Яка фігура стоїть першою, якщо рахувати зліва направо? А якщо рахувати справа наліво? Яка фігура стоїть посередині?

3. Фронтальне опитування

— Назвати числа від 1 до 7; від 3 до 7; від 1 до 5. Яке число отримаємо, якщо до 4 додамо 1? Із яких чисел складається число 6? Число 7? Назвіть сусідів числа 5, 3, 6. Яке число передує числу 2, 4, 6? Яке число наступне для числа 3, 5, 1?

II. Вивчення нового матеріалу

1. Утворення числа 8. Робота з геометричним матеріалом

— Покладіть ліворуч на парту 7 кружечків, а праворуч — 1. Скільки кружечків ліворуч? Скільки праворуч? Як утворилось 8? Що більше — попереднє число чи наступне?

— Отже, щоб отримати 8, треба до попереднього числа 7 додати одиничку.

Число 8 позначається цифрою 8. На що схожа 8?

У цифрі 8 два кільця.

Без початку, без кінця.

2. Робота з підручником

• Порахувати кружечки, порівняти жовті й зелені кружечки.

• Прочитати числа від 1 до 8. Назвати «сусідів» числа 8. Яке число попереднє для 8? Яке — наступне?

3. Фізкультхвилинка

Буратіно потягнувся,

Раз нагнувся, два нагнувся,

Руки в сторону розвів,

Мабуть, ключика згубив.

Щоб той ключик відшукати,

На носочки треба стати

І тихенько посідати.

4. Письмо цифри 8

— Цифра 8 складається з верхнього та нижнього овалів. Починаємо писати від правого кута квадрата. Трохи нижче середини на правій частині квадрата описуємо лівий малий овал, який торкається верхньої частини клітинки, і дописуємо до середини квадрата. Потім, не відриваючи руку, переходимо до написання правого великого овала, заокруглюємо ліворуч до початку написання цифри. Написання цифри у зошитах.

5. Додавання трьох доданків. Робота з малюнками та геометричними фігурами

— Покладіть на парту 2 квадрати, потім — 1 кружечок, потім — 3 трикутники. Скільки всього вийшло? Як ми рахували? Спочатку поклали 2 квадрати (вчитель записує на дошці 2), потім поклали 1 круг (вчитель пише + 1), а потім поклали 3 трикутники (вчитель пише + 3). Отримали незвичайний приклад. Скільки чисел ми зібрали? Отже, можна додавати не два, а три числа. Обчислюємо по порядку: 2 + 1 + 3 = 6.

Далі вчитель показує картку з трьома групами предметів. Діти читають, записують і розв’язують приклади.

6. Робота над розвитком графічних навичок

У зошитах діти обводять кількість клітинок відповідно до кількості предметів, що показує на малюнку вчитель.

III. Підсумки уроку

 

 

 

doc
Додано
18 листопада 2020
Переглядів
745
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку