Число і цифра 9.Складання виразів на додавання і віднімання.

Про матеріал
Закріплювати вміння складати приклади на додавання і віднімання, користуючись лічильним матеріалом; закріплювати знання складу чисел, послідовність чисел; розвивати логічне і творче мислення, пізнавальні здібності учнів допомогою інтерактивних методів навчання; розвивати бажання вести здоровий спосіб життя; виховувати увагу, спостережливість.
Перегляд файлу

Тема: «Чило 9 . Цифра 9.  Складання прикладів на додавання та віднімання у межах 9»

 

Мета: закріплювати вміння складати приклади на додавання і віднімання, користуючись лічильним матеріалом; закріплювати знання складу чисел, послідовність чисел; розвивати логічне і творче мислення, пізнавальні здібності учнів допомогою інтерактивних методів навчання; розви­вати бажання вести здоровий спосіб життя; виховувати увагу, спостережливість.

 

Обладнання: предметні малюнки казкових героїв Маші та Ведмедя; цифрові віяла; презентація до уроку; підручник (О.М.Гісь, І.В.Філяк)

Тип уроку: урок закріплення знань.

Форма уроку: урок-казка.

 

ХІД УРОКУ

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Емоційне налаштування на урок

Учні (разом)

Ми вже діти не малі,

Ми у школі — школярі!

Ми вчимося вчитися,

Залюбки трудитися.

Учитель

А я прийшла сьогодні в клас, 

                   Щоб перевірити всіх вас:

Чи вмієте ви рахувати,

Та цифри в зошиті писати,

                  Чи знаєте ви склад числа,

                   Моя кмітлива дітвора?

    Хай вам щастить, мої любі!

 

II.  ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ ТА МЕТИ УРОКУ

    Сьогодні на уроці ми потрапимо в цікаву казку, де закріпимо ваші вміння складати прикла­ди на додавання та віднімання, повторимо склад чисел та їх написання.

Заплющте очі, промовте за мною чарівні слова.

Казко, казочко, прийди!

У країну знань нас поведи!

    Діти, чому не з’явиться казочка? Мабуть, вона хоче, щоб ви відгадали загадку!

Загадка

Дівчинка у ліс пішла,

Стежки додому не знайшла.

 Побачила маленький дім,

 Хто ж живе в будинку тім? ( Ведмідь)

В будиночку Ведмідь живе,

Спокійне там життя веде.

 Аж тут з'являється дівча,

Невгамовне, мов зайча!

    До якої казки ми потрапили зараз? («Маша і Ведмідь»)

III.  АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

1. Усна лічба (робота з віялом цифр)

    Отож поринемо у казку. Жила-була на світі не­посидюча та невгамовна дівчинка Маша. Одного теплого ранку вона вийшла на подвір'я і почала кликати свійських тваринок, але вони не озивалися тому, що  не хотіли гратися з упертою дівчинкою. І ось Маша побачила різно­кольорового метелика, який пурхав з квітки на квітку, вона побігла за ним, не помітила, як  потрапи­ла до лісу...

А щоб не заблукати вона рахувала дерева від 1 до 10. Давайте і ми проведемо усні обчислення та повто­римо лічбу.

             Завдання

·         Полічіть від 1 до 10.

·         Полічіть у зворотному порядку від 10 до 1.

·         Назвіть сусідів числа 8.

·         Яку число передує числу 7

·         Назвіть число, що є наступним за числом 3.

·         Назвіть усі числа, менші ніж 6.

 

·           


П'ять метеликів літають

І на квіточки сідають,

Прилетів ось ще один,

Сів на квіточку і він.

Полічимо швидше всіх 

Цих метеликів прудких.

 (5 + 1 = 6)

·           

 

Каже мама-квочка:

«В мене два синочка

І чотири дочки».

Скільки діточок у квочки?

 (2 + 4 = 6)

         


 

 

 

 

     Маша й не помітила, як дійшла до незнайомого будиночка і сміли­во ввійшла до нього. У кімнаті вона побачила багато цікавих речей, адже господар будинку, Ведмідь, раніше працював у театрі. І тут вона почала бешкетувати: стрибала по ліж­ку, приміряла одяг, різні маски. За цими діями її застав господар дому - Ведмідь. Він дуже розсердився і вигнав її, а сам став наводити порядок у будинку.

Давайте допоможемо Ведмедику навести лад у хаті.

  

  • Яку цифру можна перевернути, щоб утворилася цифра 9?
  •  

Цифра 9, мов кошенятко,

Спить у куточку, наче зернятко.

Спинку зігнула, тихесенько дише,

Зараз дев’ятку  всі ми напишем.

 

  • Пропишемо цифру 9 за зразком.

 

 - Яка  цифра, скільки її не перевертай , залишається сама собою? Пропишемо її за зразком.

 

-  Молодці! Ви справжні помічники, у буди­ночку Ведмедя чисто. Кожна річ знайшла своє місце.

IV. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

Фронтальна робота

-   Ведмедик дуже зрадів вашій  допомозі, а серце у нього було добре, йому стало шкода Машу – бешкетницю і вирішив  її  відшукати.  Діти! Але знайти  дівчинку у лісі  це складна справа,  давайте ми будемо це робити разом.

Ось до нас прилетіла сорока-білобока, яка бачила дівчинку. Вона допоможе нам її  відшукати, якщо виконаємо її завдання СТ 68 ЗАВД.3

Молодці, діти, ви справжні друзі, швидко виконали завдання сороки і знайшли неслухняну Машу.

А так, як ви втомилися, то зараз руханка.

 Руханка

 

 Я біжу, біжу по гаю.

 Я метелика спіймаю,

А метелик не схотів і далеко полетів.

Полетів він на лужок, заховався між квіток.

Я іду, іду, іду — все-таки його знайду.

 

Поки ми виконували завдання, відпочивали,  ведмедик варив варення, яким вирішив пригостити свою гостю. Вона дуже любила солоденьке, їла швиденько, ведмедик і не бачив, як вона забруднила не одне платтячко. Діти, давайте допоможемо Маші в біді.

Робота в групах. Обчисліть приклади на платтячках та розфарбуйте їх. На це вам  3 хв. Час вийшов. Які ви працьовиті! Разом завжди легше все робити. Дуже гарні сукні ви приготували для Маші. Молодці!

 

Розвиток логічного мислення.

 

- Ви вже знаєте, що Маша дуже любить солодощі, тому у неї часто болять зубки. Діти, спробуймо допомогти їй позбутися цієї поганої звички, але спочатку пе­реглянемо мультфільм «Солодке життя». 

- Що слід робити, щоб зуби були здорові? (Потрібно їх чистити вранці та ввечері.)

- Діти, щоб зуби були здоровими, можна за­мінити льодяники на смачні, дуже корисні овочі і  фрукти.

4.  Завдання. Поставте значок <  >  = !

З * 2      4 *8               6 * 6

Щоб зрос­тати здоровим, потрібно з дитинства берегти зуби.

V. ПІДСУМОК УРОКУ

 Гра «Мікрофон»

      Я люблю... (урок математики).

      Я знаю... (який знак ставити)

 Я вмію... (охайно писати цифри).

 Я ціную думку... (своїх товаришів).

  • Я радий… (коли працюю в групі)

Я щаслива, що у мене такі хороші, розумні учні.

Маша і ведмідь задоволені вашою роботою на році і дару­ють вам на пам'ять свою фотографію, яку ви розмістите у своєму щоденнику вражень.(фото Маші і ведмедя)



 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
30 січня 2020
Переглядів
851
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку