Тема: «Чило 9 . Цифра 9. Складання прикладів на додавання та віднімання у межах 9»
Мета: закріплювати вміння складати приклади на додавання і віднімання, користуючись лічильним матеріалом; закріплювати знання складу чисел, послідовність чисел; розвивати логічне і творче мислення, пізнавальні здібності учнів допомогою інтерактивних методів навчання; розвивати бажання вести здоровий спосіб життя; виховувати увагу, спостережливість.
Обладнання: предметні малюнки казкових героїв Маші та Ведмедя; цифрові віяла; презентація до уроку; підручник (О.М.Гісь, І.В.Філяк)
Тип уроку: урок закріплення знань.
Форма уроку: урок-казка.
ХІД УРОКУ
Учні (разом)
Ми вже діти не малі,
Ми у школі — школярі!
Ми вчимося вчитися,
Залюбки трудитися.
Учитель
А я прийшла сьогодні в клас,
Щоб перевірити всіх вас:
Чи вмієте ви рахувати,
Та цифри в зошиті писати,
Чи знаєте ви склад числа,
Моя кмітлива дітвора?
— Хай вам щастить, мої любі!
II. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ ТА МЕТИ УРОКУ
— Сьогодні на уроці ми потрапимо в цікаву казку, де закріпимо ваші вміння складати приклади на додавання та віднімання, повторимо склад чисел та їх написання.
Заплющте очі, промовте за мною чарівні слова.
Казко, казочко, прийди!
У країну знань нас поведи!
— Діти, чому не з’явиться казочка? Мабуть, вона хоче, щоб ви відгадали загадку!
Загадка
Дівчинка у ліс пішла,
Стежки додому не знайшла.
Побачила маленький дім,
Хто ж живе в будинку тім? ( Ведмідь)
В будиночку Ведмідь живе,
Спокійне там життя веде.
Аж тут з'являється дівча,
Невгамовне, мов зайча!
— До якої казки ми потрапили зараз? («Маша і Ведмідь»)
III. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
1. Усна лічба (робота з віялом цифр)
— Отож поринемо у казку. Жила-була на світі непосидюча та невгамовна дівчинка Маша. Одного теплого ранку вона вийшла на подвір'я і почала кликати свійських тваринок, але вони не озивалися тому, що не хотіли гратися з упертою дівчинкою. І ось Маша побачила різнокольорового метелика, який пурхав з квітки на квітку, вона побігла за ним, не помітила, як потрапила до лісу...
А щоб не заблукати вона рахувала дерева від 1 до 10. Давайте і ми проведемо усні обчислення та повторимо лічбу.
Завдання
· Полічіть від 1 до 10.
· Полічіть у зворотному порядку від 10 до 1.
· Назвіть сусідів числа 8.
· Яку число передує числу 7
· Назвіть число, що є наступним за числом 3.
· Назвіть усі числа, менші ніж 6.
·
П'ять метеликів літають
І на квіточки сідають,
Прилетів ось ще один,
Сів на квіточку і він.
Полічимо швидше всіх —
Цих метеликів прудких.
(5 + 1 = 6)
·
Каже мама-квочка:
«В мене два синочка
І чотири дочки».
Скільки діточок у квочки?
(2 + 4 = 6)
— Маша й не помітила, як дійшла до незнайомого будиночка і сміливо ввійшла до нього. У кімнаті вона побачила багато цікавих речей, адже господар будинку, Ведмідь, раніше працював у театрі. І тут вона почала бешкетувати: стрибала по ліжку, приміряла одяг, різні маски. За цими діями її застав господар дому - Ведмідь. Він дуже розсердився і вигнав її, а сам став наводити порядок у будинку.
Давайте допоможемо Ведмедику навести лад у хаті.
Цифра 9, мов кошенятко,
Спить у куточку, наче зернятко.
Спинку зігнула, тихесенько дише,
Зараз дев’ятку всі ми напишем.
- Яка цифра, скільки її не перевертай , залишається сама собою? Пропишемо її за зразком.
- Молодці! Ви справжні помічники, у будиночку Ведмедя чисто. Кожна річ знайшла своє місце.
IV. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ
Фронтальна робота
- Ведмедик дуже зрадів вашій допомозі, а серце у нього було добре, йому стало шкода Машу – бешкетницю і вирішив її відшукати. Діти! Але знайти дівчинку у лісі — це складна справа, давайте ми будемо це робити разом.
Ось до нас прилетіла сорока-білобока, яка бачила дівчинку. Вона допоможе нам її відшукати, якщо виконаємо її завдання СТ 68 ЗАВД.3
Молодці, діти, ви справжні друзі, швидко виконали завдання сороки і знайшли неслухняну Машу.
А так, як ви втомилися, то зараз руханка.
Руханка
• Я біжу, біжу по гаю.
Я метелика спіймаю,
А метелик не схотів і далеко полетів.
Полетів він на лужок, заховався між квіток.
Я іду, іду, іду — все-таки його знайду.
Поки ми виконували завдання, відпочивали, ведмедик варив варення, яким вирішив пригостити свою гостю. Вона дуже любила солоденьке, їла швиденько, ведмедик і не бачив, як вона забруднила не одне платтячко. Діти, давайте допоможемо Маші в біді.
Робота в групах. Обчисліть приклади на платтячках та розфарбуйте їх. На це вам 3 хв. Час вийшов. Які ви працьовиті! Разом завжди легше все робити. Дуже гарні сукні ви приготували для Маші. Молодці!
Розвиток логічного мислення.
- Ви вже знаєте, що Маша дуже любить солодощі, тому у неї часто болять зубки. Діти, спробуймо допомогти їй позбутися цієї поганої звички, але спочатку переглянемо мультфільм «Солодке життя».
- Що слід робити, щоб зуби були здорові? (Потрібно їх чистити вранці та ввечері.)
- Діти, щоб зуби були здоровими, можна замінити льодяники на смачні, дуже корисні овочі і фрукти.
4. Завдання. Поставте значок < > = !
З * 2 4 *8 6 * 6
Щоб зростати здоровим, потрібно з дитинства берегти зуби.
V. ПІДСУМОК УРОКУ
Гра «Мікрофон»
Я люблю... (урок математики).
Я знаю... (який знак ставити)
Я вмію... (охайно писати цифри).
Я ціную думку... (своїх товаришів).
Я щаслива, що у мене такі хороші, розумні учні.
Маша і ведмідь задоволені вашою роботою на році і дарують вам на пам'ять свою фотографію, яку ви розмістите у своєму щоденнику вражень.(фото Маші і ведмедя)