Урок "Повторюємо числа 1-9"

Про матеріал
Цей урок формує в учнів поняття числа як кількісної характеристики класу скінченних еквівалентних множин, формує уявлення про сутність додавання і віднімання.
Перегляд файлу

Тема:  Повторюємо числа 1-9

Мета:  формувати в учнів поняття числа як кількісної характеристики класу скінченних еквівалентних множин, формувати уявлення про сутність додавання і віднімання.

Дидактична задача: учити пов’язувати практичну дію об’єднання елементів двох множин з арифметичною дією додавання, а практичну дію вилучення частини елементів множини — з арифметичною дією віднімання; інтерпретувати додавання і віднімання за допомогою відрізків; користуватися знаками додавання і віднімання, термінами вираз, значення виразу. Складати рівності на додавання і віднімання за малюнками, кісточками доміно, схемами. Актуалізувати знання складу чисел 2–9. Формувати вміння складати рівності на додавання і віднімання на основі складу чисел 2–8; уміння виконувати додавання і віднімання числа 1 та виконувати додавання і віднімання на числовому промені; вміння порівнювати числа логічним способом. Пропедевтика переставного закону додавання та взаємозв’язку між діями додавання і віднімання.

Розвивальна задача: розвивати логічне мислення учнів шляхом формування прийомів розумових дій.

Обладнання:  набір цифр, геометричні фігури, 6 цеглинок, чарівний мішечок, мультимедійна презентація.

 

Хід уроку:

І Організація класу.  (Слайд №2)

 Цирк прийшов сьогодні в клас,
Щоб перевірити всіх нас:
Чи умієм рахувати, цифри в зошиті писати? 
Чи математику всі знаємо?    
 

Але цирк у нас незвичний,
Він у нас математичний. (Разом) Слайд 3

 

ІІ. Повідомлення теми уроку. Мотивація. Очікування. Сьогодні ми продовжимо вивчати числа та узагальнимо все те, що знаємо про числа від 1 до 9, повторимо назви геометричних фігур. Тому сьогодні ми продовжимо роботу над цією темою. Я сподіваюся, що сьогодні на уроці ви будете дуже уважними, активними, вихованими дітьми. Навчитесь швидше розвязувати приклади та задачі.

ІІІ. Усний рахунок.

Учитель: Щоб почалася циркова вистава, нам потрібно повторити числа від 1 до 9.

Робота з мультимедійною дошкою.

Учитель. Усі жонглери дуже спритні     (Слайд №4)
Милі, лагідні, привітні.
Вміють кульки підкидати,
Потім, вправно, їх хапати
Настав час і нам, малята,
Трішечки пожонглювати.

Опитування «Мозковий штурм»: (Слайд №5)

  • Назвіть числа 1-9 у порядку збільшення, зменшення.
  • Назвіть сусідів числа 9
  • Назвіть числа, які менші ніж7 .
  • Назвіть числа, які більші за 4 але менші від 9.
  • Назвіть числа, які менші від 9, але більші за 7.
  • Назвіть числа, які більші за 5, але менші від 8.

 Молодці!

А тепер розминка.

 Запамятай порядок кожної цеглинки. (Слайд №6)

-Де знаходиться зелена цеглинка? Жовта? Червона?

 

V. Повторення та закріплення вивченого матеріалу.

1. Каліграфічна хвилинка (Слайди №7-10)

Учитель. По канатах та драбинах
Акробати всі навшпиньках
Ходять, обертаються та не помиляються.

Цифра 9, чи дев’ятка,
Наче в цирку акробатка:
Через голову як перевернеться,
Одразу шісткою назветься.

Цифра 9 складається з двох елементів: малого лівого овала та великого правого півовала. Починаємо писати малий лівий овал від правої сторони квадрата, ведемо вгору ліворуч заокруглення на лівий овал трохи нижче середини клітинки, не відриваючи руки, пишемо вниз великий правий півовал так, щоб він доторкнувся середини нижньої клітинки, заокругливши внизу ліворуч.

Запишіть у зошиті два рази цифру 9

Цифра 6 складається з двох елементів: великий лівий півовал та малий правий овал. Починаємо писати з верхнього правого кута квадрата; заокругливши ліворуч, прописуємо велики лівий півовал, на середині нижньої лінії квадрата заокруглюємо праворуч і пишемо малий правий овал, з’єднуючи ліворуч з першим елементом трохи вище середини клітинки.

Запишіть у зошиті два рази цифру 6

Давайте  подивимося на числовий промінь. Де знаходиться число9 число 6. Скільки кроків ми повинні зробити назад, щоб одержати число 6?

Повторимо склад числа 3. Запишемо число 3 два рази у зошити.

2. Розвязуванням рівностей.

Учитель: Канатоходці по канату ходять весело, завзято   (Слайд №11-12)
Їхній виступ - справжнє свято.
Час настав і нам, малята, своє вміння показати.

Робота з друкованими зошитами. Завдання 1( перший стовпчик виконуємо колективно. Другий  - самостійно у групах. Перевірка – опитування)


 


3. Фізкультхфилинка  Слайд 13

 

4. Активність «Порівняй числа»  (Слайд №14)

Порівняй ліву і праву частини кісточки доміно. Покажи цеглинку того кольору, яким позначений знак >,  < , =. Робота у групах . ( 2 хв) Перевірка – обговорення разом після виконання.


 


5. Розвязування задачі (Слайд №15)

Учитель. Клоун глядачів вітає
Та малечу розважає.
Пух і Тигра з ним
До нас завітали, разом, в клас.
Він, як справжній друг, завжди,
Хоче всім допомогти.
Та сьогодні, щось сумує,
Допомоги потребує.
Допоможемо, малята, цю задачу розв'язати?

Задача Робота з підручником.с.40 завд 4.(1) Слайд 16

6. Робота з геометричним матеріалом (робота в парі) (Слайд №17)
Оголошується виступ чарівників першого класу.

Гра «Кіт у мішку» (Потрібно розпізнати геометричні фігури.)
Квадрат, прямокутник, трикутник, круг, овал.

Всі інші показують такі самі  геометричні фігури.

ІV. Підсумок уроку.

  • Куди нас на уроці перенесла уява?
  • Які завдання вам сподобались?
  • Що було найцікавішим?

Самооцінювання. Давайте проаналізуємо  свою роботу на уроці за допомогою цеглинок ЛЕГО. Слайд 18.

Учитель. У нашому цирку погасли вогні,
Та кожен із нас сподівається, діти,
Що в дні невеселі, і в радісні дні
Цей вогник цікавості буде горіти.

 

Діти, мої сподівання здійснилися. Всі всі добре попрацювали. І тому сьогодні ви всі заслуговуєте на нагороду. (Роздача призів) (Слайд №19)


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додав(-ла)
Логвин Ольга
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
30 січня 2020
Переглядів
1067
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку