Урок математики в 1 класі Тема: « Складання прикладів на додавання і віднімання за малюнками. Кругові приклади».

Про матеріал
Цей матеріал допоможе навчати учнів складати приклади на додавання і віднімання за малюнками , доповнювати рівності, розв’язувати кругові приклади ; вправляти в каліграфічному написанні цифр; розвивати увагу, мислення; виховувати уважність.
Перегляд файлу

 

 Тема: Складання прикладів на додавання і віднімання за малюнками. Кругові приклади.

 

Мета: навчати учнів складати приклади на додавання і віднімання за малюнками , доповнювати рівності, розв’язувати кругові приклади ; вправляти в каліграфічному написанні цифр; розвивати увагу, мислення; виховувати уважність.

 

Обладнання : предметні малюнки, картки цифр,таблиці для усної лічби.

 

 

 Хід уроку:

 

І. Організаційний момент.

- Якщо гості в клас заходять,

Треба з ними привітатись.

Отож прошу рівно стати

й «Добрий день!» гостям сказати.

 

А тепер  стали діти всі рівненько.

Усміхнімося гарненько.

Настрій на урок взяли ,

Працювати почали.

 

-Який у тебе настрій?

(Відповіді декількох дітей)

 

  • До якого уроку приготувалися?
  • Що очікуємо від уроку?

 

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

1. Вправа «Прогнозування»

- Дивлячись на обладнання,   малюнки спрогнозуйте  з ким і де ми будем подорожувати.

 

-Відгадайте загадку:

Без пензлика,без олівця

Розфарбувала деревця.

Сумно у гаях блукає,

Жовті шати одягає.

Золотисту стелить постіль-

Жде сестрицю білу в гості.(Осінь)

 

     - Нас запрошує в подорож Осінь до осіннього казкового лісу.Осінь завжди чарівна.Повітря стає прозорим,мов кришталь, а небо голубе-голубе.Достигають цілющі плоди шипшини, виграють яскравими червоними барвами у сонячному промінні. Осінь,як художниця, велетенським пензлем розфарбовує в яскраві кольори плоди та листя.Пахне чебрецем,опеньками,опалим листям.

      -Сподіваюся, що ви вже встигли помилуватися деревами,кущами,квітами,барвами осінньої природи?

       -А так як це урок математики , то завдання будуть математичні , а задаватимуть їх ті мешканці , які зустрічатимуться нам.

        - Готові до подорожі?

 

2 .Оголошення теми і мети уроку.

 

-Сьогодні навчимося складати приклади на додавання і віднімання за малюнками, обчислювати кругові приклади.

 

II. Актуалізація опорних навичок учнів.

-Сьогодні на уроці нам потрібні уважні, розумні,організовані ,кмітливі,а ще й дружні й веселі діти.

Правила уроку:

Сидимо – рівно,

Читаємо – гарно.

Слухаємо – уважно.

Відповідаємо – точно.

 

-Восени часто йдуть дощі, чується останній грім , що прощається з полями.А дощові краплини принесли на землю математичні вирази.

-Хмарка сонечко закрила ,

Слізки срібнії зронила.

Ми ті слізки пошукаємо,

У травичці позбираємо.

 

Обчислимо їх!

5+4 1+1 

3+2 4+5

1+2 5+5

10-4 6-5

9-7 7-1

8-5 8-2

_ А хто це під парасолькою?

Не ходжу я ,а скакаю,

Бо нерівні ноги маю.

Через поле навмання

Перегнав би я коня.(Зайчик)

 

Зайчик листочки позбирав,

А листочки, як корона.

Влітку листячко зелене,

А як осінь- то червлене.

 

 

 

-Допоможіть Зайчику порівняти  на кленових листочках  числа!

5     4

10   5

9    10

0     6

8     8

2     4

7     7

 

-А це що з’явилось?

 

В теплий дощик народився,

Парасолькою накрився,

Може б , з лісу пострибав,

Якби другу ногу мав?(Гриб).

 

-Діти, назвіть попередні числа,наступні, «сусідів» чисел.

*5   *8   *10   3*   6*   1*       *6*      *4*   *3*  

-Молодці! Продовжуємо далі подорож!

ІІІ. Фізкультхвилинка.

-Станьте , діти ,чітко в ряд.

Ми йдемо в осінній  сад.

Руки вгору піднімаєм,

Наче яблука зриваєм.

Назбираємо багато,

Щоб узимку ласувати.

 

ІV.Розвиток математичних знань.

1.Робота в зошиті.

  • Хто це зявився?

Гостроносий  і малий ,

Сірий, тихий і незлий.

Вдень ховається .Вночі

Йде шукать собі харчі.

Весь із тонких голочок .

Як він зветься ? ...(Їжачок).

 

    -Їжачок пропонує виконати завдання в зошиті , обмінятися ними і визначити Королеву- цифру.

 

 

2.Робота за сюжетними малюнками.Складання виразів.

 

(На дошці- малюнки. За ними складаємо 2 вирази,записуємо в зошиті.)

 

3.Робота за підручником.

 А)Складання і записування 2 виразів.

 

4.Фізкультхвилинка.

 

-Ой ,погляньте,щось шумить,

В ступі лісом швидко мчить.

Мітлою під кущем махала

І до класу прискакала.(Баба-Яга)

 

-Ага, ага, це я ,Баба-Яга.

Наліталась, відпочила

У класі вашому осіла.

Говорять милі першачки

Лише 3 місяці провчились

Й багато вже чого навчились.

 

- Так ,навчились не лише

читати та рахувати,

а   зло добром перемагати.

- А ти, Бабо-Яга, в казку вертайся

Малих і слабих не ображай.

А не послухаєш-

То – начувайся!

 

(Діти виконують рухи під пісню Н.Май «Пісня про добро»)

Б) Робота за підручником.

 

-Маленьке,сіреньке

А хвостик як шило.(Мишка)

-Мишка загадала вставити пропущені числа у виразах та записати.

 

-Молодці.

Ми лісочком йшли,

Яблучко знайшли.

Дотягнулися,зірвали,

У кошик поклали

І далі  пішли.

-Це яблуко чарівне і розкаже ,як працювати з круговими прикладами.

5.Робота в групах.

 

 

 

 

 

  • А тепер попрацюємо в групах.Осінь вам приготувала кошики з овочами та фруктами.Ваше завдання :Записати склад чисел у таблиці.

 


 

V. Підсумок уроку.

-Ось і закінчився наш урок.

Що хороше було- поділіться.

Що не вдалося- пожуріться.

 

Гра «Знайди риму»

-Ось і дзвоник ...пролунав,

Він мені і вам... сказав

Що урок вже час ...кінчати,

Треба йти ...відпочивати.

Та осінніми яблуками ...ласувати.

(Дітей частую яблучками).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
30 січня 2020
Переглядів
1056
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку