Конспект уроку з української мови у 6 класі
Тема: Число іменників. Іменники, що мають форми тільки однини або тільки множини.
Мета (формувати компетентності): предметні: поглиблення знання про іменники, числа іменників, про іменники, що вживаються тільки в однині чи множині, уміння визначати іменники в реченні;
ключові: розвивати логічне мислення, уміння зіставляти, порівнювати, робити висновки, уміти працювати в групах;
інформаційні: робота з джерелами інформації;
загальнокультурні: прищеплювати інтерес до вивчення рідної мови, любов до рідної країни, свого краю.
Тип уроку: квест.
Обладнання: картки, аудіо запис фонової музики, мультимедійна дошка.
Епіграф уроку
Єдиний скарб у тебе – рідна мова.
П.Куліш
Хід уроку
І. Організаційний момент
Аутотренінг
- Сьогодні у нас, діти, незвичайний урок,
До знань ми зробимо ще один крок.
Запрошую вас подорожувати,
Знання свої мені показати.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності та актуалізації опорних знань учнів.
Метод передбачення
Всі на світі добре знають,
Що предмет я означаю.
Хто чи що? – ви запитайте
І про мене все дізнайтесь.
Я істота й неістота:
Парта, зайчик, дошка,котик.
Маю рід, число, відмінок.
Хто я? Знайте достеменно.
Називаюсь я … (іменник).
ІІІ. Оголошення теми та мети уроку.
Повторимо правила роботи в групах.
Ми поважаємо права власні й інших,
Ми не сміємося з чужих помилок.
Ми маємо право на помилку, бо вчимося.
Ми завжди допомагаємо одне одному.
Ми слухаємо, що нам хочуть сказати інші, якщо треба – запитуємо.
Ми цінуємо здобутки інших.
Ми намагаємося виконати роботу якнайкраще.
Отже, 1 станція «Теоретична»
Незакінчене речення
Самооцінювання (1 бал)
Рухаємося далі. Станція «Розподільна»
Готель «Однина і множина»
Розподіли слова:
Слова: чесність, Київ, гордощі, любов, Карпати, Чернівці, Черкаси, дітвора, Случ, сміливість, канікули, радощі, вершки, малювання.
На мультимедійній дошці фото Києва.
Київ – столиця України.
Самооцінювання (2 бали)
Станція №3 «Поетична»
Тут працюють поважні люди. Ми повинні утворити імена і по батькові, щоб правильно звернутися до цих працівників.
Друге завдання. Прочитайте поезію. Підкресліть іменники. Визначіть відмінок і число.
Рідна мова
Українська мова – мов трава шовкова,
Мов калини цвіт.
Не соромся, доню, нею говорить.
Від Карпат до Дону мова ця дзвенить,
Не соромся, сину, мовонька твоя,
Як під небом синім пісня солов’я.
Олесь Лупій
«Знавці слова» переписують 3 перших рядки.
«Мовознавці» - з останні рядки.
Самооцінювання (3 бали).
Станція «Озеро Назв»
Щоб потрапити на цю станцію ми повинні збудувати місточок, поєднавши «дощечки» загальних і власних назв.
Країна
Кінотеатр
Гори
Річка
Місто
Газета
Готель
Озеро
Планета
Завод
Острів
Фабрика
Світязь
Марс
«Зірка»
Суми
«Жовтень»
Україна
Карпати
Случ
«Черкаси»
«Арсенал»
«Чернівчанка»
Хортиця
Само оцінювання – 1 бал.
Станція «Спостережлива»
Справжня любов до своєї країни немислима без любові до своєї мови.
Картка команди «Знавці слова»
Картка команди «Мовознавці»
Самооцінювання – 3 бали.
Станція «Будівельна»
Ігрове дослідження-моделювання.
Знайти продовження народних висловів.
Рідна мова – не полова…
Із двох однаково розумних той спритніший, …
Цементом нації є …
Рідна мова та …
…якою говорили предки.
… її за вітром не розвієш.
…хто вживає рідне слово.
…рідна мова.
Визначити іменники – назви істот і неістот.
Підсумок уроку
Рефлексія
Домашнє завдання
Написати твір-мініатюру «Єдиний скарб у тебе – рідна мова»
П. Куліш
Додаток до уроку
Картка самооцінювання
Назва станції |
Бал учня |
Бал вчителя |
Середній бал |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|