Про матеріал
Мотивація навчальної діяльності учнів
На цьому етапі уроку доречним буде слово вчителя про те, що:
• вивчення будь-якого математичного поняття включає в себе ви¬вчення означення, властивостей та ознак цього поняття (якщо такі існують), а також питання про зв'язок поняття, що ви¬вчається, із вивченим раніше матеріалом;
• незважаючи на досить велику зовнішню відмінність, що існує між рівностями і нерівностями, вони мають дуже багато спіль¬них властивостей (у цьому місті доречно буде продемонструва¬ти кілька найпростіших прикладів з числовими рівностями та відповідними числовими нерівностями), але при цьому мають суттєві відмінні властивості (також можна навести кілька при¬кладів з числовими рівностями та нерівностями).
Тому цілком логічно буде сформулювати завдання на урок як вивчення властивостей числових нерівностей (через їх порівняння з відповідними властивостями числових рівностей); доведення цих властивостей із використанням вивченого на попередніх уроках означення, а також опанування учнями прийомів застосування доведених властивостей для розв'язування задач на доведення не¬рівностей.
Як варіант роботи на цьому етапі уроку (за умови відповідно¬го рівня інтелектуальної активності учнів) моделюємо проблемну ситуацію (порівняти числа), розв'язання якої неможливе без ви¬вчення властивостей числових нерівностей. У цьому разі завдан¬ням уроку є розв'язання протиріччя між обсягом знань учнів, які в них є, та тими знаннями, які є необхідними для розв'язання поставленого завдання.