Алгебра
7клас
(2 години на тиждень, усього 70 год.)
Програма. Навчальна програма для учнів 5 - 9 класів загальноосвітніх навчальних закладів. Міністерство освіти і науки України. – Київ, 2017
Підручник. Підручник А.Г.Мерзляк, В.Б.Полонський, М.С.Якір. Х.: "Гімназія", 2015
№ |
Тема |
Кількість годин |
Контрольні роботи |
|
за програмою |
за планом |
|
||
1. |
Повторення |
|
4 |
вхідна |
2 |
Цілі вирази |
30 |
36 |
4 |
3 |
Функції |
10 |
19 |
1 |
4 |
Лінійні рівняння та їх системи |
18 |
15 |
1 |
5 |
Резерв |
12 |
|
|
6 |
Повторення і систематизація навчального матеріалу |
|
6 |
1 |
Усього |
70 |
70 |
7 |
|
Контрольні роботи |
7+вхідна |
7+вхідна |
7+вхідна |
Календарне планування з алгебри
7А |
7Б |
Тема уроку |
Примітки |
||||||
|
|
|
|
|
Розв’язування задач і вправ на всі дії з десятковими та звичайними дробами. |
|
|||
|
|
|
|
|
Розв’язування задач і вправ на всі дії з раціональними числами |
|
|||
|
|
|
|
|
Розв'язування рівнянь і задач за допомогою рівнянь. |
|
|||
|
|
|
|
|
Діагностична контрольна робота. |
|
|||
Тема 1. Цілі вирази ( 30 год.) |
|||||||||
Учень/учениця: наводить приклади: числових виразів; виразів зі змінними; одночленів; многочленів пояснює:·як знайти числове значення виразу зі змінними при заданих значеннях змінних; що таке: тотожні вирази, тотожне перетворення виразу, одночлен стандартного вигляду, коефіцієнт; формулює:·означення: одночлена, степеня з натуральним показником; многочлена, подібних членів многочлена, степеня многочлена; властивості степеня з натуральним показником;правила: множення одночлена і многочлена, множення двох многочленів; розв’язує вправи, що передбачають: обчислення значень виразів зі змінними; зведення одночлена до стандартного вигляду; перетворення добутку одночлена і многочлена, суми, різниці, добутку двох многочленів у многочлен; розкладання многочлена на множники способом винесення спільного множника за дужки, способом групування, за формулами скороченого множення та із застосуванням декількох способів; використання зазначених перетворень у процесі розв’язування рівнянь, доведення тверджень |
Вирази зі змінними. Цілі раціональні вирази. Тотожність. Тотожні перетворення виразу. Степінь з натуральним показником. Властивості степеня з натуральним показником. Одночлен. Піднесення одночленів до степеня. Множення одночленів. Многочлен. Подібні члени многочлена та їх зведення. Степінь многочлена. Додавання, віднімання і множення многочленів. Формули квадрата двочлена, різниці квадратів, суми і різниці кубів. Розкладання многочленів на множники |
||||||||
Тема 1.1. Цілі вирази. Одночлени ( 10 год.) |
|||||||||
|
|
|
|
|
Тотожні вирази. Тотожність. |
|
|||
|
|
|
|
|
Тотожні перетворення виразів. |
|
|||
|
|
|
|
|
Степінь з натуральним показником |
|
|||
|
|
|
|
|
Властивості степеня з натуральним показником. |
|
|||
|
|
|
|
|
Самостійна робота . Одночлен. Стандартний вигляд одночлена |
|
|||
|
|
|
|
|
Множення одночленів. Піднесення одночленів до степеня |
|
|||
|
|
|
|
|
Розв’язування вправ. Самостійна робота |
|
|||
|
|
|
|
|
Розв’язування вправ. Домашня контрольна робота |
|
|||
|
|
|
|
|
Контрольна робота № 1 з теми «Цілі вирази. Одночлени» |
|
|||
|
|
|
|
|
Аналіз контрольної роботи №1. Теоретичний залік |
|
|||
Тема1.2. Многочлени та дії над ними ( 10год) |
|||||||||
|
|
|
|
|
Многочлен. Подібні члени многочлена та їх зведення. Степінь многочлена. |
|
|||
|
|
|
|
|
Додавання і віднімання многочленів. |
|
|||
|
|
|
|
|
Додавання і віднімання многочленів. Самостійна робота |
|
|||
|
|
|
|
|
Множення одночлена на многочлен |
|
|||
|
|
|
|
|
Розв’язування вправ. |
|
|||
|
|
|
|
|
Множення многочлена на многочлен |
|
|||
|
|
|
|
|
Розв’язування вправ Самостійна робота |
|
|||
|
|
|
|
|
Розв’язування вправ. Домашня контрольна робота |
|
|||
|
|
|
|
|
Контрольна робота № 2 з теми «Многочлени та дії над ними |
|
|||
|
|
|
|
|
Аналіз контрольної роботи №2. Теоретичний залік |
|
|||
Тема 1.3 Формули скороченого множення ( 10+6=16 год.) |
|||||||||
|
|
|
|
|
Добуток різниці та суми двох виразів |
|
|||
|
|
|
|
|
Різниця квадратів двох виразів |
|
|||
|
|
|
|
|
Квадрат суми і квадрат різниці двох виразів |
|
|||
|
|
|
|
|
Перетворення многочлена у квадрат суми або різниці двох виразів |
|
|||
|
|
|
|
|
Розв’язування вправ. Самостійна робота |
|
|||
|
|
|
|
|
Розв’язування вправ. Домашня контрольна робота |
|
|||
|
|
|
|
|
Контрольна робота № 3 з теми « Формули скороченого множення» |
|
|||
|
|
|
|
|
Аналіз контрольної роботи №3. Теоретичний залік |
|
|||
|
|
|
|
|
Сума та різниця кубів |
|
|||
|
|
|
|
|
Розкладання многочлена на множники. Винесення спільного множника за дужки |
|
|||
|
|
|
|
|
Самостійна робота . Розкладання многочлена на множники методом групування |
|
|||
|
|
|
|
|
Застосування різних способів розкладання многочлена на множники |
|
|||
|
|
|
|
|
Розв’язування вправ Самостійна робота |
|
|||
|
|
|
|
|
Розв’язування вправ. Домашня контрольна робота |
|
|||
|
|
|
|
|
Контрольна робота № 4 з теми « Сума та різниця кубів. Розкладання многочленів на множники » |
|
|||
|
|
|
|
|
Аналіз контрольної роботи №4. Теоретичний залік |
|
|||
Тема 2. ФУНКЦІЇ (10-1=9 год) |
|||||||||
Учень/учениця:наводить приклади: функціональних залежностей; лінійних функцій; пояснює, що таке:аргумент; функція; область визначення функції; область значень функції; графік функції; формулює означення понять: функція; графік функції; лінійна функція; пряма пропорційність; називає та ілюструє на прикладах способи задання функції; описує побудову графіка функції, зокрема лінійної та її окремого виду – прямої пропорційності; розв’язує вправи, що передбачають: знаходження області визначення функції; знаходження значення функції за даним значенням аргументу; побудову графіка лінійної функції; знаходження за графіком функції значення функції за даним значенням аргументу і навпаки; визначення окремих характеристик функції за її графіком (додатні значення, від’ємні значення, нулі); складає та розв'язує задачі на: пряму пропорційність на основі життєвого досвіду; побудову графіків при моделюванні реальних процесів з використанням лінійної функції тощо |
Функціональна залежність між величинами як математична модель реальних процесів.
Функція. Область визначення та область значень функції. Способи задання функції. Графік функції.
Лінійна функція її графік та властивості |
||||||||
|
|
|
|
|
Функція. Область визначення та область значень функції. Способи задання функції. Функціональна залежність між величинами як математична модель реальних явищ |
|
|||
|
|
|
|
|
Способи задання функції Розв’язування вправ |
|
|||
|
|
|
|
|
Графік функції. |
|
|||
|
|
|
|
|
Розв’язування вправ Самостійна робота |
|
|||
|
|
|
|
|
Лінійна функція, її графік та властивості |
|
|||
|
|
|
|
|
Розв’язування вправ. Самостійна робота |
|
|||
|
|
|
|
|
Розв’язування вправ. Домашня контрольна робота |
|
|||
|
|
|
|
|
Контрольна робота № 5 з теми «Функція» |
|
|||
|
|
|
|
|
Аналіз контрольної роботи №5. Теоретичний залік |
|
|||
Тема 3. ЛІНІЙНІ РІВНЯННЯ ТА ЇХ СИСТЕМИ (18-3=15 год.) |
|||||||||
Учень/учениця:наводить приклади: рівняння з однією та двома змінними; лінійних рівнянь з однією та двома змінними; системи двох лінійних рівнянь з двома змінними;пояснює:що таке система двох лінійних рівнянь з двома змінними; скільки розв’язків може мати система двох лінійних рівнянь з двома змінними; формулює означення: лінійних рівнянь з однією та двома змінними; розв’язку рівняння з двома змінними; розв’язку системи двох лінійних рівнянь з двома змінними; будує графіки лінійних рівнянь із двома змінними; описує способи розв’язування системи двох лінійних рівнянь з двома змінними; характеризує випадки,коли система двох лінійних рівнянь з двома змінними має один розв’язок; має безліч розв’язків; не має розв’язків; складає: рівняння та системи рівнянь за умовою текстової задачі; розв’язує: лінійні рівняння з однією змінною і рівняння, що зводяться до них; текстові задачі за допомогою лінійних рівнянь з однією змінною; системи двох лінійних рівнянь з двома змінними, вказаними у змісті способами; текстові задачі за допомогою систем двох лінійних рівнянь з двома змінними |
Лінійне рівняння з однією змінною. Лінійне рівняння з двома змінними та його графік.
Система двох лінійних рівнянь з двома змінними.
Розв’язування систем двох лінійних рівнянь з двома змінними: графічним способом; способом підстановки; способом додавання.
Лінійні рівняння та їх системи як математичні моделі текстових задач |
||||||||
|
|
|
|
|
Лінійне рівняння з однією змінною. |
|
|||
|
|
|
|
|
Розв’язування лінійних рівнянь. |
|
|||
|
|
|
|
|
Розв’язування лінійних рівнянь. Самостійна робота |
|
|||
|
|
|
|
|
Лінійне рівняння з двома змінними. |
|
|||
|
|
|
|
|
Графік лінійного рівняння з двома змінними |
|
|||
|
|
|
|
|
Системи двох лінійних рівнянь з двома змінними та їх розв’язок. Графічний спосіб розв’язування систем. Самостійна робота |
|
|||
|
|
|
|
|
Розв’язування систем лінійних рівнянь з двома змінними способом підстановки. |
|
|||
|
|
|
|
|
Розв’язування систем лінійних рівнянь з двома змінними способом підстановки. |
|
|||
|
|
|
|
|
Розв’язування систем лінійних рівнянь з двома змінними способом додавання |
|
|||
|
|
|
|
|
Розв’язування систем лінійних рівнянь з двома змінними способом додавання. Самостійна робота |
|
|||
|
|
|
|
|
Розв’язування задач за допомогою систем лінійних рівнянь з двома змінними |
|
|||
|
|
|
|
|
Розв’язування задач за допомогою систем лінійних рівнянь з двома змінними. |
|
|||
|
|
|
|
|
Розв’язування вправ і задач Домашня контрольна робота |
|
|||
|
|
|
|
|
Контрольна робота №6 з теми «Лінійні рівняння та їх системи» |
|
|||
|
|
|
|
|
Аналіз контрольної роботи №6. Теоретичний залік |
|
|||
Тема 4. ПОВТОРЕННЯ І СИСТЕМАТИЗАЦІЯ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ ( 6 год.) |
|||||||||
|
|
|
|
|
Дії над многочленами |
|
|||
|
|
|
|
|
Формули скороченого множення |
|
|||
|
|
|
|
|
Функції. |
|
|||
|
|
|
|
|
Розв’язування задач |
|
|||
|
|
|
|
|
Підсумкова контрольна робота №7 |
|
|||
|
|
|
|
|
Аналіз підсумкової контрольної роботи. Підсумковий урок |
|
|||