Конспект уроку 4.
Тема : Чисти речовини та суміші. Способи розділення сумішей.
Мета : вивчити, що таке „ чиста речовина”, „ суміш”; способи розділення сумішей; навчитися розрізняти
чисті речовини і суміші; отримувати чисті речовини.
Обладнання: зразки різних речовин, сірка, залізо, магніт, кухонна сіль забруднена вугіллям, вода,
хімічний стакан, склянна паличка.
Тип уроку: вичення нового матеріалу.
Форми роботи: лекція, бесіда, експеримент.
Хід уроку:
І. Організація класа.
ІІ. Оголошення теми і мети уроку.
ІІІ. Актуалізація опорних знань. Перевірка виконання домашнього завдання.
На дошці заздалегідь написані основні поняття теми, вивчені на попередньому уроці. Проводимо інтелектуальну розминку по цих поняттях:
Далі пропонуємо учням хімічну розминку по таким завданням:
сірка, залізо, обручка, азот, цвях, алюміній, каструля, пилка.
мідь, глина, нафта, мінеральна вода, цукор, йодна настоянка.
IV. Мотивація навчальної діяльності .
Так як в природі речовини існують у вигляді сумішей потрібно вміти їх очистити, щоб добути чисту речовини. Сьогодні ми з вами вивчемо способи очищення сумішей.
V. Вивчення нового матеріалу.
1) Суміші (однорідні і неоднорідні) (навести по 3 приклади).
2) Способи очищення сумішей:
1. Відстоювання.
2. Фільтрування.
3. Випаровування і кристалізація.
4. Дистиляція.
VІ. Закріплення вивченого.
” Хімічний крос” - учитель починає вислів учні закінчують.
VI. Домашнє завдання. &4, завдання для самоконтролю