3 травня о 18:00Вебінар: На допомогу вчителю: онлайн-тести «На Урок» в освітньому процесі

Читання прикладів на множення.Назви чисел при множенні.Розв'язування задач на множення

Про матеріал

Ознайомити учнів з назвами чисел при множенні; формувати вміння читати приклади на множення; закріплювати обчислювальні прийоми додавання і віднімання.

Вчити сприймати та визначати мету навчальної діяльності; зосереджуватися на предметі діяльності; організовувати свою діяльність для досягнення хорошого результату; висловлювати ціннісне ставлення щодо результату і процесу власної діяльності; усвідомлювати, аналізувати, оцінювати, коригувати результати своєї діяльності.

Розвивати уміння добирати й застосовувати потрібні знання під час розв`язування задач; використовувати здобутий досвід при обчислюванні прикладів; логічне мислення, математичне мовлення, пам`ять.

Виховувати інтерес до уроків математики; доброзичливе ставлення до однолітків; культуру поведінки на уроці.

Перегляд файлу

Григорівський НВК імені І.Г. Прибора

 

 

 

                           111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111Відкритий урок з математики у 2 класі.

 

     Тема.   Читання прикладів на множення. Назви чисел при множенні. Розв’язування задач на множення. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                        Учитель   Чередниченко Л.Р.

 

 

                             2015   -   2016 навчальний рік

 

Пов’язане зображення                                     ПЛАН УРОКУ

C:\Documents and Settings\Admin\Рабочий стол\imagesCA5KW99A.jpg                         

 

                                 ---------------              ПРИВІТАННЯ

 

 

 

Результат пошуку зображень за запитом "картинки букви я"Результат пошуку зображень за запитом "картинки букви українського алфавіту"        _        -----   ПОВТОРЕННЯ

                                                   ВИВЧЕНОГО

 

Пов’язане зображення 

 

                                 ----------------     ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

 

C:\Documents and Settings\Admin\Рабочий стол\Безымянный туча.png 

Пов’язане зображення 

                               ------        РОБОТА НАД НОВИМ

                                               МАТЕРІАЛОМ

 

Результат пошуку зображень за запитом "картинки книжок" 

 

                               ------------------     РОБОТА З ПІДРУЧНИКОМ

 

 

 

Пов’язане зображення 

 

                                       ---------------      САМОСТІЙНА РОБОТА

 

 

 

C:\Documents and Settings\Admin\Рабочий стол\БезымянныйEWRGYWTER.png 

 

 

 

                                              --------------     ПІДСУМОК УРОКУ

 

 

 

 

Тема уроку.    Читання прикладів на множення. Назви чисел при множенні. Розв’язування задач на множення.  

Мета уроку.    Ознайомити учнів з назвами чисел при множенні; формувати вміння читати приклади на множення; закріплювати обчислювальні прийоми додавання і віднімання.

Вчити сприймати та визначати мету навчальної діяльності; зосереджуватися на предметі діяльності; організовувати свою діяльність для досягнення хорошого  результату; висловлювати ціннісне ставлення щодо результату і процесу власної діяльності; усвідомлювати, аналізувати, оцінювати, коригувати результати своєї діяльності.

Розвивати  уміння добирати й застосовувати потрібні знання під час розв`язування задач; використовувати здобутий досвід при обчислюванні прикладів; логічне мислення, математичне мовлення, пам`ять.

Виховувати інтерес до уроків математики; доброзичливе ставлення до однолітків; культуру поведінки на уроці.

 

 Тип уроку.      Комбінований.

 Обладнання.  Наочний матеріал, картки настрою, мультимедійна

                            установка

Хід уроку

І.Організація класу до роботи.

-   Добрий день, діти. Сьогодні у нас незвичайний урок. На нашому уроці присутні гості. Давайте їх привітаємо. (Учень читає слова-привітання).

                           Добрий день, вам люди добрі!

                     Радо всі ми вас вітаємо,

                     Щастя і здоров`я вам бажаємо!

-   Діти, погляньте  один на одного, посміхніться, доторкніться долоньками, побажайте успіхів. Із промінчиків добра, що  засяяли на ваших обличчях, ми і розпочнемо урок математики.

-   Девіз нашого уроку: 

                            Дивитись  -   і  бачити.

                      Слухати     -   і  чути. 

                      Думати     -   і    говорити. 

                      Старанно     працювати.

 

C:\Documents and Settings\Admin\Рабочий стол\Безымянный.png-   Виберіть картку, яка відповідає вашому настрою.             

 

 

 

ІІ. Перевірка домашнього завдання.   (с.67, завдання 411; 412)

Завдання 411

  • Прочитайте вирази, у яких ви виправили помилки.

26+26+26=2*6*3   (26*3)

23+23-23+23=23*4  (23+23+23+23)

41+41+41+41=41*5  (41*4)

21+12+21+12=21*4  (21+21+21+21)

Завдання 412

-  Скільки гривень потрібно заплатити за 6 дисків?

ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів.

- Подивіться у вікно.

Прийшла до нас бабуся

У білому кожусі.

Поля причепурила,

Пухнастим снігом вкрила.

Вгадайте: хто вона, бабуся чепурна?    (Зима)

- Які ознаки зими ви бачите?

- До нас на урок сьогодні прийшов ще один гість.  І просить нас про допомогу. Ви хочете дізнатись хто це? Це Сніговик.

Діти що нам потрібно щоб зліпити сніговита?  (сніг)

А вам хочеться снігу? Для чого він вам?

Ви готові йому допомогти? Труднощів не боїтесь? Тоді відкривайте конверт із завданням.

(Завдання у конверті)

Познайомитись з назвами чисел при множенні;

навчитись читати приклади на множення;

навчитись розв’язувати приклади і задачі на множення;

закріпити обчислювальні прийоми додавання і віднімання.

- За кожну правильну відповідь будемо збирати сніжинки.

ІV. Усний рахунок

1. Прочитайте  числа.   Знайдіть  серед  них  зайве.  Обґрунтуйте  свою  думку. «Навчаючи - учуся»

                  37,   46,   54,   16,   9,   28,    90. 

Закінчи речення» Я вважаю, що зайве число 9, бо воно одноцифрове.  Всі інші числа двоцифрові).

-  Чим відрізняються двоцифрові числа від одноцифрових? 

 

2. Що спільне між цими числами ?  Чим вони різняться?

                  41,   43,   44,   45,   46,   48,   49

( Я вважаю, спільне між цими числами те, що вони мають по 4 десятки,  Різняться одиницями ).

-  До якого десятка вони належать?  Яким числом закінчується  5-й десяток? (Я вважаю, що ці числа належать до 5 десятка. Я вважаю, що 5 десяток закінчується числом 50.)

3. Полічіть двійками до 20,  четвірками  до 40.

4.  Гра   «Віконечка» (робота в «Парах»)

4+4+4+4=       2+2+2+2=

        *4=16             *4=8

3+3+3+3+3=      6+6+6=

3*         =      6*        =

5.

1)  Обчислити значення виразів. Замініть приклади на додавання прикладами на множення, якщо це можливо.  Ланцюжок»)

8+8+8+8+8=      5+5+5+5=

8+9+9+45=      13+13+13=

2) Заміни приклади на множення прикладами на додавання. Ланцюжок»)

4*3  3*5    6*2

6. Розв’яжи задачі

1) Вартість обіду на одного учня становить 9 грн. Яка вартість одноденного обіду для другокласників, якщо у класі 9 учнів? (Складіть приклад на додавання, а потім на множення)

9+9+9+9+9+9+9+9+9=9*9

2) Одному другокласнику для навчання потрібно 7 підручників. Скільки потрібно підручників на клас, якщо у ньому навчається 9 учнів? (Складіть приклад на додавання, а потім на множення)

7+7+7+7+7+7+7+7+7=7*9

Бесіда. Діти, а хто оплачує ваші обіди? За які кошти придбані ваші підручники? Отже, держава про вас дбає? Яка ваша основна функція? (Добре вчитись, щоб у майбутньому стати гідним громадянином своєї держави.)

7. Хвилинка каліграфії  «Мікрофон»

-  Зменшіть на 25 кожне з чисел: 50; 30; 60; 80.  (25; 5; 35; 55.)

-  Збільшіть на 15 кожне з чисел: 15; 25; 35; 45.  (30; 40; 50; 60.)

8. Фізкультхвилинка.

                         Добре те, що сонце сяє!

                           Добре те, що вітер віє!

                           Добре те, що цей ось ліс

                                   Разом з нами ріс і ріс!

                           Добре те , що в нашій річці

                           Синя, не брудна вода.

                           І мене матуся рідна 

                           Після школи зустрічає.

                           Добре гратися надворі,

                           Добре вчитися у школі, 

                           Добре плавати в ставку,

                           Добре те, що я живу!

ІV.   Повідомлення теми уроку

А зараз, діти, прийшов час дізнатися нам як називаються числа при множенні.

V. Вивчення нового матеріалу

1. Робота з підручником (с. 67-68)

                                Книги  -   морська глибина:

                                Хто в них пірне  аж до дна,

                                Той, хоч і праці мав досить, 

                                Дивнії перли виносить.   

- Так сказав про книги І. Франко.

  Тож і ми з вами вирушаємо за перлами і відкриваємо підручники.                      

Завдання 412. Усне виконання  

- Яке число береться однаковим доданком у кожному виразі?

- Скільки разів повторюється доданок?

Завдання 413. Колективне опрацювання матеріалу  

- Прочитайте назви чисел при множенні.

- Числа, які множать, називаються множниками (7 – перший множник, 3 – другий множник); результат множення називається добутком (21 - добуток); вираз 7*3 також називають добутком чисел 7 і 3.

Висновок: якщо між числами стоїть знак (*), то такий запис називається добутком.

7*3=21

7*3 – добуток

7 – перший множник

3 – другий множник

21 – значення добутку, або добуток.

  • Читання правила з підручника с. 68.

(Числа, які множать, називають множниками.

Число, яке дістають при множенні, називають добутком.

Вираз 7 * 3 також називають добутком чисел 7і3)

VІ. Закріплення вивченого матеріалу.

Завдання 414  (Фронтально)

Школярі згадують, як називаються числа при множенні. Називають числа в рівностях. Обчислюють значення добутків в останньому стовпчику.

- Рівність 5*3=15 можна прочитати по-різному:

  • по 5 взяти 3 рази буде 15;
  • 5 помножити на 3 дорівнює 15;
  • добуток чисел 5 і 3 дорівнює 15;
  • перший множник 5, другий множник 3, добуток 15.

Завдання 415   («Навчаючи - учуся»)

          Учні доводять,  що це задача, аналізують її умову.  (Я вважаю що це задача, тому що є умова і питання.)

         Під час розв’язування задачі вчитель підкреслює, що якщо чашка коштує  3 гривні, то треба помножити 3 гривні на 4 чашки.

3*4 =12(грн)

Відповідь: за 4 чашки заплатили 12гривень.

                   Довжина стрічки 6м. Яка загальна довжина трьох таких стрічок?

6*3=18 (м)

Відповідь: довжина трьох стрічок 18м.

         Трьом дітям мама дала по 3 пиріжки. Скільки всього пиріжків роздала мама?

3*3=9(п.)

Відповідь: мама роздала 9 пиріжків.

Завдання 416*. Самостійне виконання

Один учень працює біля дошки.

Братові 12 років, а сестрі 9. Скільки років буде братові, коли сестрі виповниться стільки, скільки йому зараз?

1) 12-9=3(р.)- брат старший від сестри;

2) 12+3=15(р.)- буде братові.

Робота в парах.  Логічна вправа.

Закінчи речення «Я вважаю, що … (обидві фігури чотирикутники, зліва прямокутник, а справа квадрат)» Що дає право тобі так думати? (Зліва протилежні сторони рівні, справа всі сторони рівні)

Обчисліть периметр прямокутника, якщо його ширина 5см, а довжина 7см.

Як знайти периметр многокутника? (Сума довжин усіх сторін многокутника – це периметр многокутника)

Р= 5+7+5+7= 24(см)

Обчисліть периметр квадрата, довжина сторони якого 5см.

Р=5+5+5+5=20 (см) (можна замінити дію додавання на дію множення)

Подивіться уважно на ці приклади, що ви можете сказати.

V.    Підсумок   уроку.

1. Як називають числа, які множать? Як називається число, яке отримують при множенні?

2. Назви числа в рівностях.

3*3=9 4*2=8  5*7=35

3. Розв’яжи задачу.

      Для одного велосипеда потрібно 2 колеса. Скільки потрібно коліс для 6 велосипедів?

(2+2+2+2+2+2=12(кол.))

2*6 = 12 (кол.)

Відповідь: потрібно 12 коліс.

2.    Рефлексія.  Оцінювання. 

 -       Оцініть свою роботу.  Підніміть руки, хто задоволений тим, як працював на уроці?   Хто думає, що міг би працювати краще?  Кому було цікаво на уроці?  Яке завдання було складним?   Покажіть картку, яка відповідає вашому настрою в  кінці уроку?  

-        Ви, діти, всі молодці.  Працювали дружно, старанно. Впоралися з усіма завданнями. Я вами задоволена.  Дякую вам за роботу. 

- Ой! Хтось у двері стукає. (Заходить Сніговик) Спасибі  вам, діти за допомогу. Завдяки вам у мене нова шубка.

VІІ.    Домашнє завдання. Настав час записати домашнє завдання у щоденники. Вам потрібно буде виконати  №417, 418.  Подібні  ми виконували.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                         

docx
Пов’язані теми
Математика, 2 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
12 січня 2018
Переглядів
566
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку