Тема. ЧИТАННЯ ТРИЦИФРОВИХ ЧИСЕЛ, ЗАПИСАНИХ У НУМЕРАЦІЙНІЙ ТАБЛИЦІ. ДОДАВАННЯ РОЗРЯДНИХ ЧИСЕЛ. ЗАДАЧІ НА СПІЛЬНУ РОБОТУ
Мета: вправляти учнів у читанні й утворенні трицифрових чисел; у розв'язуванні задач; вдосконалювати обчислювальні навички; розвивати мислення, математичне мовлення; прищеплювати інтерес до уроків математики.
Обладнання: цифрові віяла, таблиця розрядів, підручник «Математика» 3 клас Богданович М. В., таблиці до ігор.
Хід уроку
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
1. Хвилинка каліграфії.
Написання чисел 126, 345.
2. Усні обчислення за віялами.
Повторення таблиць ділення і множення.
18 : 2 5 • 4
81 : 9 6 • 3
56 : 8 7 • 2
48 : 6 4 • 4
3. Математичний диктант
Відповідь : 135, 192, 170, 105, 29, 8, 23, 70.
Взаємоперевірка.
4. Гра «Назви зайвий предмет».
5. Гра «Запам'ятай число».
ІІІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ УРОКУ
ІV. РОБОТА НАД ТЕМОЮ УРОКУ
1. Підготовча робота. Читання чисел за нумераційною таблицею
145, 547, 820, 203, 792, 951.
2. Запис чисел з нумераційної таблиці № 408 с. 61
324, 114, 240, 403.
Перевірка.
3. Робота над задачею на спільну роботу (с. 61, завдання410)
Аналіз умови задачі. Складання і запис на дошці короткої умови задачі.
|
За 1 годину |
Треба набрати |
Кількість годин |
1-й оператор |
3с. |
49 сторінок |
? |
2-й оператор |
4с. |
- Розв'яжіть задачу за планом.
Сильніші учні розв'язують задачу з іншими числовими даними, решта учнів — за допомогою картки-підказки.
1) □ + □ = □
2) □ : □ = □
Розв'язання
1) 3 + 4 = 7 (с.) — обидва оператори за годину
2) 49 : 7 = 7 (год)
Відповідь: за 7 годин.
Сильніші учні розв'язують задачу з іншими числовими даними
|
За 1 годину |
Треба набрати |
Кількість годин |
1-й оператор |
4 с. |
70 сторінок |
? |
2-й оператор |
6 с. |
Перевірка.
1) 4 + 6 = 10 (с.) — обидва оператори за годину
2) 70 : 10 = 7 (год)
Відповідь: за 7 годин.
4. Утворення чисел шляхом додавання чисел різних розрядів (с. 61, завдання 409)
Перевірка.
Фізкультхвилинка
V. РОЗВИТОК МАТЕМАТИЧНИХ ЗНАНЬ
1. Розкладіть числа на розрядні доданки (з коментуванням)
239 = 127 =
405 = 580 =
746 = 101 =
2. Самостійна робота.
Порівняйте числа.
200….400 900 … 300
600… 700 500 … 50
Перевірка.
3. Задача-жарт.
Буратіно вирішив зайти у дорожню таверну пообідати. До нього приєдналися кіт Базиліо та лисиця Аліса. Буратіно замовив юшку ціною 30 грн, смажене курча за 60 грн і квас за 10 грн. Скільки грошей витратив Буратіно? (100 грн)
VІ. ПІДСУМОК УРОКУ
- Як називають одиниці І розряду?
- Як називають одиниці II розряду?
- Як називають одиниці III розряду?
VІІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ С. 62, завдання № 414