Інтегрований урок математики і природознавства

Про матеріал
Конспект інтегрованого уроку математики й природознавства з використанням сучасних освітніх технологій «Планета занедужала!»
Перегляд файлу

Конспект інтегрованого уроку математики  й природознавства з використанням сучасних освітніх технологій

«Планета занедужала!»

Клас  3

Тема: Розв’язування завдань вивчених видів.

Мета:

- Закріплювати вміння розв’язувати завдання вивчених видів;

- Виховувати екологічну культуру  школярів, учити дбайливому відношенню до рідної Землі.

Завдання:

- Продовжити формування навичок усного рахунку;

- Закріплювати вміння розв’язувати рівняння, працювати над розширенням   математичного кругозору;

-  Сформувати уявлення про поняття «екологія»,  екологічних проблемах, згадати правила поведінки в лісі.

Технологія: ІКТ

Устаткування: ноутбук, мультимедійна установка.

                                                 Хід уроку

Слайд 2                          

1. Організаційний момент.    

Тема нашого уроку математики  «Планета занедужала!». Сьогодні ми довідаємося, чому ж хвора наша планета й  чому з'являються ці хвороби.

Слайд 3

2. Усний рахунок.          

1) Чому рівний добуток 120 і 4?                                                       

2) Чому рівна частка чисел 360 і 60?                                       

3) Чому рівна  сума чисел 360 і 80?                                   

4) Скільки хвилин в 4 годин.?                                                                                      

5) Чому рівний  добуток чисел 150 і 5?                      

6) У скільки раз 100 більше 5?                                              

7) На скільки 70 менше 150?                                                 

8) Скільки копійок в 1 гривні?

Розташуйте відповіді  в порядку зростання  й прочитайте слово.      

Слайд 4

Перевірка

ЕКОЛОГІЯ

Слайд 5

- Що таке екологія?        

У перекладі із грецького «экос» - будинок, «логос» - наука, навчання. Який  будинок  вивчає ця наука?

Екологія- наука про  наш загальний будинок Земля, про те, як зберегти нашу планету.

- Хто такий еколог?

Слайд  6


Зелена планета Земля

У сяйві блакитнім пливе,

Куди, нам же знать відкіля,

Космічний закон її зве.

Ми вірим, все буде гаразд,

Життя не загине на ній,

Існує хоча один раз,

За рід ми турбуємось свій.

Лишаємо в спадок її

Як цінність найбільшу свою,

З дитинства знайомі краї,

Вечірню й ранкову зорю.

У сяйві блакитнім Земля,

Найкраща планета для нас,

Тут наші ліси і поля,

Енергій життєвих запас.

Плането, жива будь завжди,

Нащадкам даємо наказ,

Лишайте скрізь добрі сліди

І вірте у кращий свій час.


- А як людина губить природу?  (Вирубує ліс, убиває тварин, забруднює воду, повітря й ґрунт)

З  нашою планетою відбулося лихо.  Її здоров'ю загрожує небезпека.

SOS!          Природа посилає нам сигнал про допомогу.

І є на планеті люди, які почули цей сигнал.

Слайд 7

3. Математичний ланцюжок.  

Довідаємося, у якому році   була заснована перша у світі організація, яка займається проблемами збереження планети.

17 * 3 – 36:12 + 1000 + 900 =  (1948)

Розкажіть все, що знаємо про число 1948.

- чотиризначне

- сума розрядних, що складаються 1000 + 900 + 40 + 8

- наступне 1949

- попереднє 1947

- парне

- у цьому числі  1948 одиниць, 194 десятків, 19 сотень, 1 тисяча

- сума цифр 22

Якщо збільшити суму цифр цього числа на 60, то ми довідаємося, скільки країн поєднує цей союз.  (82 країни, у тому числі й Україну)

Саме ця організація вперше у світі склала список тварин і рослин, що потребують охорони. Як вона називається?

4. Бліц – турнір.

Слайд 8        

 У Червону книгу України внесено 226 видів комах, 87 видів птахів і 68 видів звірів. Скільки всього видів тварин виявилося на грані зникнення?

(381 вид)

Слайд 9   

У світі вирубується 2 гектара лісу за хвилину. Скільки лісу знищує людство за 1 годину?                                   

(гектар – квадрат зі стороною 100 м)

Слайд 10

За рік промислові підприємства викидають у повітря 58 млн. тонн забруднюючих речовин, автотранспорт – 36 млн. тонн. Скільки всього викидів шкідливих речовин попадає в повітря за рік?      

(тонна - тисяча кілограмів)

Слайд 11

Щороку у світі  утворюється 57 млн. тонн побутового сміття. Скільки сміття накопичується за 2 роки?                   

Слайд 12  

У містах дерева страждають через брудне повітря. В’яз у місті живе 50 років, а в лісі 300 років. У скільки разів в’яз у лісі живе довше, чим у місті?                                                               

5. Історія однієї річки.

Слайд 13 

Серед полів і лісів, оточена травами так чагарниками, текла річка - чиста й прозора зі студеною водою.

До річки поспішали тварини, щоб напитися; діти - щоб викупатися, рибалки – наловити риби. Усі любили цю річку. Але  одного разу річка засумувала, тому що вона стала різнобарвною: сірої, жовтої, червоної, чорної.

Зібралися разом мешканці річки, а пізнати один одного не можуть.

Інсценізація.

Жовта рибка: Сусідка, чому ти така червона?

Червона рибка: На березі нашої річки побудували завод і провели до води 2 труби. Одна бере на завод чисту воду, а інша зливає в неї брудну. От я й стала від забруднених вод червоної. А ти чому жовта, як лимон?

Жовта рибка: Жила я на мілководдя: плескалася, грала з подружками. Але от пройшов сильний дощ. Струмок приніс із берега мутний потік. Чого тільки в ньому не було: і добрива, і отрутохімікати, і відходи. Пожовкла наша річка. А ти чому така фіолетова?

Фіолетова рибка: Бачила б ти, який на мені вантаж лежав. Банки, колоди, навіть колеса. Від такої натуги я й червоніла, і зеленіла, і синіла. … От і стала фіолетовою – ледве вибралася з-під сміття.

Червона рибка: Ой, дивиться , хто це?

Фіолетова рибка: Серед родичів я таких не бачила.

Чорна рибка: Не лякайтеся, подружки. Я така ж рибка, як і ви. Чорна плівка покрила воду,  нема чим дихати, нема чого їсти, а на березі лежать качки й від нафти гинуть.

Червона рибка: Що ж нам робити?

  • Діти, ви уважно прослухали рибок.

Слайд 14

  • Згадайте, від чого річка стала кольоровою?

Джерела забруднення:

1. Сточні води заводів.

2. Розлив нафти.

3. Сміття з кораблів.

Нехай на Землі не зникають ріки,

Нехай стороною обходить їх лихо.

Нехай чистою залишається в них навіки

Студена й смачна вода.

- А як ви думаєте, чи багато води треба людині?

Слайд 15

6. Розв’язування завдання зведенням до одиниці        

 У нашому місті на щоденні потреби однієї родини, що складається з 3 людей, потрібно 66 літрів води. Скільки літрів води на добу буде витрачати родина,  з 4 людей?

Перевірка:

1) 66 : 6  = 22 (л) – на одну людину

2) 22 * 4 = 88 (л) – на 4 людей

66 : 6 * 4 = 88 (л)

Відповідь: 88 літрів води потрібно родині з 4 людей.

Слайд 16

7. Фізкультхвилинка

Слайд 17

8. Робота над задачею                 

Школярі  пішли гуляти на галявину. Хлопчики зірвали 28 квітів, а дівчатка – 35 квітів. Скільки метеликів залишиться без обіду, якщо один метелик, щоб наїститися, повинен спробувати нектар 7 квіток?

Слайд 18

Довідайтеся першою дією, скільки всього квітів зірвали діти?

1) 28 + 35 = 63 (кв.) – зірвали;

Довідайтеся другою дією,  на скільки метеликів  вистачило б цих квітів?

2) 63:7 = 9 (м.)

Відповідь:  9 метеликів залишаться без обіду. 

- Про що ви замислилися, розв'язавши це завдання?      

Слайд 19

10. Розв’язування  рівнянь                                

Серйозною екологічною проблемою залишається проблема забруднення ґрунту. Ґрунт забруднюється й руйнується через  ведення будівельних робіт, функціонування житлових будинків, промислових підприємств. Щороку збільшується кількість побутового сміття. На кожного жителя Землі сьогодні доводиться 2, 5 кг сміття на добу.. 

Слайд  20

Виберіть і розв'яжіть будь-яке рівняння.

Скільки років лежить на землі папір?

Х* 48 = 100 -4

Скільки років зберігається в землі консервна банка?

Х: 25 = 60:15

Скільки років буде переробляти природа поліетиленовий пакет?

300 – Х = 25 * 4

Слайд 21

Перевірка.

Слайд 22

12. Рефлексія    

Природа прикрашає наше життя. Вона дає нам багато радості. Ми із задоволенням слухаємо спів птахів, дзюркіт струмочка, таємничий шепіт лісів. Ми з насолодою любуємося роздоллям полів, дзеркальною гладдю рік і  красою квітів. Усе це нам щедро дарує планета Земля. А замість того просить тільки одного – дбайливого і доброго відношення.

Слайд  23        

 - Який внесок ми з вами можемо зробити в охорону природи?

 - Що нового для себе ви довідалися на уроці?

Бережіть свою планету! Хвороба планети загрожує й життю самої людини!

Слайд 24

Дякую за роботу! 

 

doc
Додано
12 лютого 2021
Переглядів
520
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку