Читання як чинник соціалізації молодшого школяра в умовах НУШ

Про матеріал

Презентація "Читання як чинник соціалізації молодшого школяра

в умовах НУШ" містить матеріал для виступу на педраді або методоб'єднанні і висвітлює такі питання: поняття "Соціалізація" , зміна моделі читання, суть текстів "нової природи" , створення антибуків, надано інформацію про переваги читання щодня та ін.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Читання як чинник соціалізації молодшого школяра в умовах НУШ Підготувала вчитель початкових класів Шисель А. В.

Номер слайду 2

Соціалізація розглядається як процес входження особистості в соціум, оволодіння системою цінностей суспільства, навичками взаємодії з іншими людьми, дотримання установлених норм і правил.

Номер слайду 3

Вислови відомих людей про читання. Книги — морська глибина: Хто в них пірне аж до дна,Той, хоч і труду мав досить,Дивнії перли виносить. Іван Франко. Читання – це один з витоків мислення і розумового розвитку  В. Сухомлинський

Номер слайду 4

10 переваг читання: чому корисно читати книги щодня. Розумова стимуляція. Зниження стресу. Знання. Розширення словникового запасу. Поліпшення пам’ятіРозвиток аналітичних здібностей. Посилення концентраціїПоліпшення письмових навичок. Заспокоєння. Розвага

Номер слайду 5

Зміна моделі читання:читання з екранутексти «нової природи» (відео, звукові повідомлення, графічний контент, скріншоти, інтерактивні дошки для малювання, антибуки) медіатексти

Номер слайду 6

Тексти «нової природи» нелінійні, з включенням об'єктів медіастислі, але одночасно інформативніорієнтовані на дрібні структуривикористовують різні види текстів (відео, зображення, звук тощо), що допомагає доповнити основну ідеюз інтерактивними елементами

Номер слайду 7

Користь текстів «нової природи»:викликають емоціївикористовують різні джерела інформації, завдяки учні не втомлюютьсявідповідають принципу чанкінгу інформаціїпідходять для роботи у дистанційному режимікомплексний підхід (інформація запам’ятовується на зоровому, слуховому, емоційному рівнях)легше засвоюються, що особливо корисно для молодших школярів (діти здатні засвоювати тексти «нової природи» на 30% краще)

Номер слайду 8

Антибук. Поняття «антибуки» походить від двох слів: «анти» – не, «бук» – книга. Іншими словами, НЕ-КНИГА! Різновид текстів «нової природи». Варіанти антибуків:фальшиві обкладинки (на книги, яких не існує)хуліганські паперові календарі на письмовий стіл (щоб не сумувати на роботі)оголошення. Взагалі – різні паперові предмети для створення бадьорого позитивного настрою. Як зробити антибук-оголошення?1. Роздрукувати шаблон.2. Придумати тему (з якого приводу запропонувати людям порадіти).3. Прикрасити оголошення наліпками (а якщо маєте талант художника – то власними малюнками).4. Розмістити на видному місці і спостерігати, як змінюється на краще настрій оточуючих.

Номер слайду 9

Приклади антибуків. Осінні тумани? Похмура погода? Сумуєш за сонячним квітковим теплим літом? Усміхнися!))) Ці квіти – тобі!!! Зірви квітку – повернися в літо!

Номер слайду 10

Паралельний розвиток практик читання (на паперових та електронних носіях) спонукає до: переосмислення функціональної ролі і завдань дитячого читання в інформаційному суспільстві пошуку нових навчальних технологій смислового читання критичного осмислення інтерпретації текстової інформаціїрозвиток позитивної мотивації до читання посилення уваги до розвитку ціннісних орієнтирів читацької діяльності

Номер слайду 11

Літературні твори залишаються незмінним чинником соціалізації особистості дитини.

Номер слайду 12

Ослаблення інтересу до читання - загальносвітова тенденція:відчуження молоді від книгипадіння загальної книжкової культури втрата національних традицій книжності зростання числа «нечитачів» втрата інтересу до книги та читання у різних вікових та соціальних категорій

Номер слайду 13

Основна мета підтримки читання - поширення серед громадськості позитивної думки про читання.

Номер слайду 14

Сімейне читання - один з провідних напрямів соціалізації дитини. Рекомендації читачеві

Номер слайду 15

Як виховати у дитини любов до читання? Поради американського психолога В. Вільямса• Читайте самі. Нехай дитина бачить, як ви читаєте. Цитуйте улюблені уривки, діліться враженнями про прочитане.• Демонструйте, що ви цінуєте книгу (купуйте книги, даруйте їх і радійте книгам як дарункам).• Дозвольте дитині самостійно вибирати собі книги і журнали.• Створіть удома «куточок читача», у якому відображайте прогрес дитини в читанні (скільки книг дитина прочитала, за який термін, яких авторів тощо).• Створіть вдома дитячу бібліотеку. Виділіть спеціальне затишне місце для читання.• Збирайте книги за темами, які цікавлять дитину (книги про динозаврів, про космічні подорожі тощо).• Запропонуйте дитині до або після перегляду фільму прочитати книгу, за якою зняли кінострічку.• Читайте один одному цікаві оповідання або смішні історії замість того, щоб дивитися телевізор.• Розгадуйте з дитиною кросворди, складайте їх разом.• Заохочуйте дитину читати вголос, щоб розвинути навички читання і впевненість у собі.• Запитуйте думку дитини про книги, які вона читає.• Заохочуйте до читання періодичних видань.• Спочатку пропонуйте дитині читати короткі оповідання (бажано з ілюстраціями).• Візьміть за правило щовечора читати перед сном.

Номер слайду 16

Тексти творів (у контексті соціалізації особистості дитини засобами дитячого читання) – ціннісно-зорієнтовані і повинні:містити оцінні висловлювання (не моралізаторство) автора, героїв про ті чи інші явища, подіївідображати культурні стереотипи, що існують у суспільстві (наприклад, що є злом, а що – добром; у яких ситуаціях людину можна вважати сміливою, а в яких – боягузливою і т.д.) сприяти більш свідомому, активному, цілеспрямованому освоєнню культурних цінностейосмисленню соціальних норм

Номер слайду 17

Основне призначення ціннісно-орієнтованих текстів – дати учням знання про цінності. Ціннісно-орієнтовані тексти: безпосередня ціннісна орієнтація в реальних об’єктах (оцінювання фактів, подій, вчинків людей) опосередкована, коли предметом оцінювання стають художні образи як уособлення типового, загального.

Номер слайду 18

Функції дитячої літератури:комунікативна кумулятивнасоціально-психологічна

Номер слайду 19

Комунікативна, кумулятивна функції дитячої літератури допомагають:зрозуміти читачам взаємозв‘язки з багатьма сферами життєдіяльності суспільства ознайомитись з культурними цінностями людей різних епохакумулюють, зберігають неоціненний людський досвід і важливі знання, створені людством, передають їх наступним поколінням

Номер слайду 20

Соціально-психологічна функція читання:безпосередньо пов’язана з потребами, інтересами, цільовими установками дітейвизначає коло їхніх читацьких інтересів, переваги, захопленнявпливає на процес формування особистості загалом.

Номер слайду 21

Значна частина молодших школярів сьогодніпрагне до самопізнання, саморозвитку, самовдосконалення розширює свій світоглядхоче стати у майбутньому знаменитими, успішними людьмиЇх вирізняє інтерес до пізнавальної літератури з різних галузей знань. Такі стремління учнів потрібно всіляко підтримувати.

Номер слайду 22

Досвід показує: чим більше дитина знайома з можливими моделями поведінки, тим краще вона адаптується до умов навколишнього соціального середовища.

Номер слайду 23

Дякую за увагу!

pptx
Пов’язані теми
Педагогіка, Інші матеріали
Додано
28 листопада 2022
Переглядів
438
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку