Читання. Зимові розваги. «Весела зима» (за К. Ушинським)

Про матеріал
Розвиваємо мислення й мовлення , навчаємося встановлювати смислові зв’язки між словами, виховуємо почуття колективізму. Перевірка домашнього завдання. Бесіда за картиною. Робота над твором «Весела зима» (за К. Ушинським). Читання твору учнями мовчки. Читання вголос. Робота над мовними засобами твору. Відповіді на запитання, вміщені наприкінці твору. Розгадайте загадки. Підсумки уроку. Домашнє завдання:с.22-23, виразно читати, відповідати на запитання. Підготувати розповідь про свою улюблену зимову розвагу.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Зимові розваги«Весела зима» (за К. Ушинським).

Номер слайду 2

Перевірка домашнього завдання. Виразне читання вірша учнями. Читання вірша напам’ять, за бажанням, з демонстрацією малюнків до самостійно обраних частин твору.

Номер слайду 3

- Розгляньте картину. Який настрій викликає картина, чому? Що (кого) художник зобразив на передньому плані? Що бачите в центрі, ліворуч, праворуч? Що зображено на задньому плані? Що, на вашу думку, є найважливішим у змісті картини? Яку думку висловив художник? Які ознаки, явища він показав? Як він це підкреслив? Як представлені герої картини? У якій ситуації вони показані? Як художником переданий настрій героїв? Чим заворожує зміст картини? Який колір переважає у природі? Чи спостерігали (бачили) ви такі явища навколо себе, які зображені на картині? Чи містить картина елементи казковості, які саме? На які зимові розваги, що зображені на картині, ви звернули увагу? А які зимові розваги приваблюють вас?

Номер слайду 4

Робота над твором «Весела зима» (за К. Ушинським). Поміркуйте, чи можна замінити заголовок «Весела зима» на інший. Читання твору учнями мовчки.- Як автор назвав твір? Чи можна дібрати до твору інший заголовок? Який? («Зимові розваги, «Зимові витівки», «Зимові веселощі»…) Найточніший заголовок, на вашу думку, який? (Авторський).

Номер слайду 5

- Прочитаємо твір вголос. Розгляньте малюнок до нього. Чи всі зимові розваги, описані автором, відображені художником на малюнку?

Номер слайду 6

Робота над мовними засобами твору. Прочитайте перший абзац твору. Які слова використав автор, щоб показати різні природні явища? Якими словами автор описує сильний вітер зі снігом? (Захурделить, сніговиця). А які ще слова, близькі за значенням до цих, ви знаєте? (Хуртовина, заметіль, завірюха, віхола, хуґа…). Яку картину можна намалювати до змісту цієї частини твору? Розкажіть. Прочитайте другий абзац твору. Як ви доповнили б його зміст? Поміркуйте і встановіть зв’язок між словами: ліпить – ?, мурує – ? спускається – ?, гасає – ?, ходить – ?Що у цих зв’язках є «зайвим»? Чи ходите ви на лижах? Можна ходьбу на лижах назвати зимовими розвагами?Прочитайте третій абзац. Розкажіть про свої почуття, які навіває ця частина твору. Як цьому посприяв автор?

Номер слайду 7

З яким настроєм треба читати твір? Прочитайте лише ті слова, які передають веселощі. Намагайтеся передати свій настрій, відповідаючи на запитання: «Чи сподобався вам твір? Чим?»

Номер слайду 8

Відповіді на запитання, вміщені наприкінці твору

Номер слайду 9

Розгадайте загадки. По стежині, по дорогі Бігти я у них не в змозі, По снігу не йдуть як слід: До вподоби тільки лід. (Ковзани) Беруть вони з гори розгін, Коли немає хуртовини. А вгору їх на мотузку. Тягнути треба по сніжку. (Сани). Дві в руках, дві в ногах – Не провалишся в снігах, А поїдеш легко тиІ залишиш два сліди. (Лижі).

Номер слайду 10

- Лижі, сани, ковзани використовують лише для розваг? Які зимові види спорту ви знаєте? Послухайте ще одну загадку і скажіть, який вид зимового спорту приховано у слові-відгадці. Чорна мишка через лід Бігла, залишивши слід, А за нею хлопець квапив. Дерев’яну гнуту лапу. (Шайба та ключка. Хокей)

Номер слайду 11

Підсумки уроку. Чи сподобався вам урок? Що вас найбільше зацікавило?Домашнє завдання. Підготувати розповідь про свою улюблену зимову розвагу.

pptx
Пов’язані теми
Українська мова, 2 клас, Презентації
НУШ
Додано
25 серпня
Переглядів
52
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку