Читання. Чому заєць взимку не мерзне? Латвійська казка «Як заєць з морозом сперечався».

Про матеріал
Активізуємо читацьку пам’ять , збагачуємо словниковий запас, удосконалюємо навички виразного читання, виховуємо почуття відповідальності та бажання читати казки. Перевірка домашнього завдання. Слухання розповіді вчителя. Робота з таблицею «Дотримуйся інтонації». Лексико-семантична робота. Робота над казкою «Як заєць з морозом сперечався». Читання казки учнями мовчки. Перевірка первинного сприйняття змісту казки.Повторне інтонаційне читання казки учнями вголос.Робота з методичним апаратом казки.Аналіз змісту ілюстрації та її «озвучення».Відповіді на запитання, вміщені наприкінці казки.Виконання та перевірка різнорівневих тзавдань. Узагальнювальна робота над змістом казки. Підсумки уроку. Домашнє завдання. С.25-26.Прочитати казку з дотриманням інтонації героїв. Скласти продовження казки, де головні герої потоваришували.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Чому заєць взимку не мерзне?Латвійська казка «Як заєць з морозом сперечався».

Номер слайду 2

Перевірка домашнього завдання. Виразне читання твору «Добрий сніговик» А. Костецького. Вибіркове зачитування уривків твору, до яких намальовані ілюстрації. Діалогічне читання тексту вірша.

Номер слайду 3

Повідомлення теми уроку.

Номер слайду 4

Розповідь вчителя. Зайця завжди змальовують як боягуза. Проте, завдяки своїй лякливості й обережності, заєць рятується від своїх чисельних ворогів - лисиці, вовка, куниці, яструба, сови та багатьох інших тварин. Хутро зайця-русака сіре з рудуватим відтінком. На зиму хутро стає густішим і світлішим.

Номер слайду 5

Крім зайця-русака, в Україні іноді трапляється заєць-біляк. Цей заєць на зиму змінює хутро на біле, тільки кінчики вух залишаються чорними. Зайця легко впізнати по довгих вухах і куцому хвостику. Великі й рухливі вуха свідчать про дуже добрий слух. Задні ноги довші за передні, тому пересувається заєць стрибками.

Номер слайду 6

Він їсть кору і гілки дерев та кущів, насіння буряків, траву, капусту, моркву. Це травоїдна тварина. Зайці не будують собі схованки і не запасають корм на зиму. Вдень ховаються де-небудь під кущем або в густій траві, а як почне темніти, вони виходять поживитися. Діти, а ви знаєте, чому цю тварину називають зайцем? Колись зайця називали «заи». Слово це прийшло в українську мову з давньолитовської, що означало «стрибун».

Номер слайду 7

Маючи стільки ворогів, зайці вже б давно всі зникли. Але вони продовжують існувати лише завдяки великій плодючості. 2-3 рази на рік (в теплу пору року) зайчиха просто у траві народжує 3-8 зайченят. Вони народжуються зрячими і вкритими густою шерстю. Нагодувавши малят молоком, мати залишає їх, проте тримається неподалік. Почувши крик зайченяти, вона поспішає йому на допомогу. Малих тварин відганяє, а увагу великих відвертає на себе. Будь-яка зайчиха, зустрівши на своєму шляху чужих зайченят, обов'язково їх нагодує. Це дуже важливо для обездолених малят.

Номер слайду 8

- Діти, у таблиці записані слова. Їх треба прочитати з тією інтонацією, якої вимагає розділовий знак над колонкою.{73 DE45 AA-A409-4 E6 A-8 F85-EA5891 F5825 F}!∙Перетворити!Сперечався. Не зможеш!Заєць. Зможу!Майнула думка. Га́ряче! Заморозиш!Ти дивись!Поб’ємося об заклад. Морозити. Замерзати не думає. Очі залишились випуклими.

Номер слайду 9

Прочитайте ще раз слова з таблиці. Поясніть значення таких слів: сперечатися, майнула, випуклі. Значення яких слів чи словосполучень залишилося вам незрозумілим?

Номер слайду 10

Робота над казкою «Як заєць з морозом сперечався». Читання казки учнями мовчки. Перевірка первинного сприйняття змісту казки.- Заєць з морозом сперечався чи сварився?Що спричинило суперечку?Чи вдалося морозу здійснити свої наміри, чому?

Номер слайду 11

Повторне інтонаційне читання казки вголос. Робота з методичним апаратом казки.

Номер слайду 12

Узагальнювальна робота. Хто з героїв вам більше до вподоби, чому?Чи сподобалося вам завершення суперечки?Що би вам хотілося змінити в казці, чому?Яку користь суперечка принесла зайцю?А нашкодив чимось мороз зайцеві?Який висновок можна зробити, ознайомившись зі змістом казки?

Номер слайду 13

Підсумок уроку. З якою казкою ви ознайомилися на уроці? Чи вона сподобалася вам? Які почуття виникли у вас, коли сперечалися герої казки? Яким є завершення казки?

Номер слайду 14

Домашнє завдання. Прочитати казку з дотриманням інтонації героїв. Скласти продовження казки, де головні герої потоваришували.

pptx
Пов’язані теми
Українська мова, 2 клас, Презентації
НУШ
Додано
25 серпня
Переглядів
55
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку