Читання. Що віддаси, сторицею вернеться.

Про матеріал
Спонукаємо до роздумів, розвиваємо мовлення, удосконалюємо навички виразного читання, виховуємо бажання приносити користь людям. Перевірка домашнього завдання. Словникова робота. Читання прислів’їв, приказок, розкриття їх змісту. С.36. Робота над змістом вірша Н. Красоткіної «Добро творити»: читання вірша , складання мовленнєвої партитури читання: розстановка смислових, інтонаційних наголосів, пауз. Повторне читання вірша з виконанням завдань. Робота над віршем «Золота хвилина» М. Чепурної. Домашнє завдання: С.36-37.Виразно навчитися читати вірші. В одному з них визначити рядки, які хотілося б вам вивчити напам’ять. Вивчіть їх.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Що віддаси, сторицею вернеться. Н. Красоткіна «Добро творити», М. Чепурна «Золота хвилина».

Номер слайду 2

Перевірка домашнього завданняІнтонаційне читання латвійської казки «Як заєць з морозом сперечався». Розповідь казки з іншою кінцівкою твору. Мотивація навчальної діяльності учнів. Як ви думаєте, діти, мороз для зайця зробив добру справу, відступившись від нього? Як можна оцінити поведінку зайця стосовно його самого? Для себе він добру справу робив? Чому ви так вважаєте?

Номер слайду 3

- Як чинять люди, коли рятують тварину від загибелі, голоду; коли садять дерева; коли надають допомогу літнім людям або тим, хто пересувається в інвалідному візку; чи збирають теплий одяг та продукти харчування і передають тим, хто потребує їх?..

Номер слайду 4

- Поясніть, як ви розумієте значення таких слів і висловівфраза - висловлюваннямежа -  лінія поділу якоїсь території, границя. Доброчинність- зроблене добро, корисний вчинок сториця – у багато разів більшемудро жити - розумносонце в серці мати-- бути чуйним , добрим йти від серця - відверто

Номер слайду 5

Читання прислів’їв, приказок, розкриття їх змісту. Менше обіцяй – більше роби. Як ми людям, так і люди нам. З миру по нитці – голому сорочка. Коли люди до тебе добрі, то ти будь ліпший. Не одежа красить людину, а добрі діла. Добрі помирають, а діла їхні живуть. Посієш вчинок, виросте звичка.

Номер слайду 6

Робота над змістом вірша Н. Красоткіної «Добро творити». Читання вірша вчителем. Перевірка первинного сприйняття змісту вірша. Які почуття викликав у вас прослуханий вірш? Чи навіває вірш спогади про ваш власний життєвий досвід? До чого авторка закликає кожного з нас? Чи варто хвалитися своїми добрими справами?

Номер слайду 7

Підготовка до виразного читання вірша. Складання мовленнєвої партитури читання: розстановка смислових, інтонаційних наголосів, пауз.

Номер слайду 8

Партитура художнього тексту – це графічне відтворення звучання художнього твору. Складаючи партитуру, позначають паузи, наголоси, підвищення й зниження тону, інтонаційні переломи тощо. Скласти партитуру – означає розмітити текст умовними позначками, які допомагають уникнути логічних помилок у процесі повторних читань. Складання партитури розпочинається із розчленування тексту на частини, періоди, ланки, мовні такти.

Номер слайду 9

Пам’ятка «Як навчитися виразно читати віршові твори»1. Вдумливо прочитай вірш.2. З’ясуй лексичне значення не зрозумілих тобі слів.3. За змістом та ідеєю твору визнач настрій, з яким читатимеш твір.4. У кожному рядку визнач (підкресли олівцем) стрижневе слово, тобто слово, на яке падає логічний наголос (слово, яке слід інтонаційно голосом виокремити, бо воно найвагоміше в рядку чи реченні).5. Познач олівцем паузи:а) кома – ледь помітна пауза (позначка – /);б) двокрапка й тире – помітна пауза (позначка – //);в) крапка – явна пауза із інтонацією завершеності (позначка – ///).

Номер слайду 10

6. Ліворуч від кожного рядка постав стрілку, що передає тон читання:а) підвищення тону – стрілка вгору (↑);б) зниження тону – стрілка вниз (↓);в) рівний тон – горизонтальна стрілка (→).7. Прочитай кілька разів вірш з дотриманням вимог усіх позначок.8. Читаючи вірш, уявляй картини, які виникають, і запам’ятовуй їх послідовність.9. Вивчивши вірш напам’ять, виразно прочитай його своїм близьким і з’ясуй, що б вони побажали тобі для кращого прочитання твору. Врахуй їхні побажання.

Номер слайду 11

Пам’ятка декламатора1. До читання напам’ять повтори про себе текст вірша.2. Перед тим як декламувати, займи зручну й правильну позу (стань рівно, розправ плечі, набери потрібну кількість повітря). Для впевненості на початку читання можеш дивитися періодично на двох-трьох учнів, з якими товаришуєш (щоб відразу не знітитися), а згодом, оволодівши ситуацією, слід розсіювати свою увагу по всьому класу.3. Назви автора й твір, який читатимеш.4. Читання вірша можеш супроводжувати жестами, проте рухи рук мають бути стриманими, не втомлювати й відволікати слухача.5. Не поспішай під час читання, набирай повітря рівними частинами під час пауз.6. Декламуючи, уявляй картини, які озвучуєш, і з відповідним темпом і настроєм передавай їх.7. Не варто занадто голосно читати вірш, оскільки майстерність у читанні художнього твору визначається передусім темпом, інтонацією, дотриманням пауз, настроєм, а також мімікою, жестами та ін

Номер слайду 12

Повторне читання вірша з виконанням завдань.

Номер слайду 13

Як ви зрозуміли пораду авторки «з любов’ю на людей і світ дивись й твори добро»? Чи зрозуміли ви пояснення авторки, що значить бути людиною? Які вислови, що записані на картках близькі за змістом до авторської думки?Чи можна стверджувати, що люди, які творять добро, мають золоті руки? Як ви розумієте значення вислову «золоті руки»? Слово «золоті» вжиті в прямому чи переносному значенні? А якщо буде таке сполучення слів: «золота хвилина». У якому значенні тут ужите слово «золота»? Чи правильно ви міркуєте, переконаєтеся, прослухавши вірш М. Чепурної «Золота хвилина».

Номер слайду 14

Робота над віршем «Золота хвилина» М. Чепурної. У великій книзі на столі прочитала по складах Марина:«Найдорожча всюди на землі – Золота хвилина». Дівчина у матері пита:– Що таке хвилина золота? Мати доню ніжно цілувала, Усміхнулась і отак сказала:– Із хвилинок золотих, дитя, все людське складається життя.

Номер слайду 15

А чому їх марнувать не треба:за хвилину хтось злетить у небо, хтось ялинку чи кленок посадить, щось корисне другові порадить.І від цього так душі приємно, Що живеш ти в світі недаремно. Ось і ти, як виростеш, в житті не марнуй хвилини золоті.

Номер слайду 16

Перевірка сприйняття змісту вірша. Як ви думаєте, Марина була школяркою чи дошкільнятком? Дівчинка, на ваш погляд, виросте допитливою? Чи вдалося мамі пояснити донечці, що таке «золота хвилина»? А ви як зрозуміли цей вислів?

Номер слайду 17

Що спонукало авторку написати цей вірш?Що зацікавило Марину в книзі?Як мама пояснила донечці, що таке «золота хвилина»?Поміркуй, чому авторка надає значення кожній хвилині життя. Що, на твою думку, можна зробити за одну хвилину?Проаналізуй свій режим дня. Чи вистачає тобі часу зробити щось корисне і приємне?Читання вірша учнями; відповіді на запитання

Номер слайду 18

Підсумок уроку. Які ваші враження від змісту обох віршів? Що об’єднує обидва твори? Чого прагнуть навчити своїх читачів обидві авторки? Що у цих віршах є найважливішим?Чи виникло у вас бажання прочитати ще якісь твори, написані цими авторками?З якими творами цих авторок ви вже знайомі?Які рядки в обох віршах говорять про одне і теж, але різними словами?

Номер слайду 19

Домашнє завдання. С.36-37. Виразно навчитися читати вірші. В одному з них визначити рядки, які хотілося б вам вивчити напам’ять. Вивчіть їх.

pptx
Пов’язані теми
Українська мова, 2 клас, Презентації
НУШ
Додано
26 серпня
Переглядів
159
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку