Чого варте твоє слово?

Про матеріал
формування ціннісного ставлення до обіцянок; Розвинути розуміння про відповідальність за сказані слова та обіцяні речі; Виховувати ціннісне ставлення до обіцяного, та слів; Формувати відповідальність за свої слова, та завдяки усвідомленню ролі й місця у соціумі формувати відповідальну людини; формування мотивів до самовдосконалення та самодисципліни.
Перегляд файлу

ЦЕНТРАЛЬНОУКРАЇНСЬКИЙ ДЕРЖАВНИЙ ПЕДАГОГІЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ

ІМЕНІ ВОЛОДИМИРА ВИННИЧЕНКА

 

 

Кафедра педагогіки та менеджменту освіти

 

 

ІНДИВІДУАЛЬНЕ ТВОРЧЕ ЗАВДАННЯ З НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ «МЕТОДИКА ОРГАНІЗАЦІЇ ВИХОВНОЇ РОБОТИ»

 

 

ПЛАН-КОНСПЕКТ ЕТИЧНОЇ БЕСІДИ

ТЕМА: «Чого варте твоє слово?»

 

 

 

Студента III курсу, групи ФА18Б

 фіз.-мат. факультету

спеціальності: 014 середня освіта (фізика
та англійська (мова та література))

Краузе Богдан Русланович

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Кропивницький  – 2021

 

Мета заходу: формування ціннісного ставлення до обіцянок; Розвинути розуміння про відповідальність за сказані слова та обіцяні речі; Виховувати ціннісне ставлення до обіцяного, та слів; Формувати відповідальність за свої слова, та  завдяки усвідомленню ролі й місця у соціумі формувати відповідальну людини; формування мотивів до самовдосконалення та самодисципліни.

Завдання заходу:

  1. Поглибити (допомогти зрозуміти сутність, допомогти зрозуміти відмінність між…) розуміння сутності поняття «обіцянка», моральних норм; ознайомити із різними трактуваннями поняття, порівняти позиції знакових для учнів особистостей щодо трактування цього поняття,
  2. Розвинути почуття захоплення людьми, що тримають своє слово, які виконують обіцяне. Викликати почуття осуду до людей які нк стримують своє слово, до безвідповідальних.
  3. Формувати погляди про почуття обов’язку за дане слово обіцянку.
    розвивати здатність обґрунтовано оцінювати  свої вчинки, мотиви власної поведінки та інших для подальшого їх аналізу та роботи над собою (над помилками);
  4. Розвивати мотивацію до моральних вчинків, дотримання сформульованих моральних норм в буденному житті. Формувати прагнення  до самовдосконалення у відповідальності та триманні свого слова.

 

Форма проведення: Етична бесіда

 

Обладнання і наочність: Дошка, крейда.

 

Рекомендовані учням джерела інформації:
https://mykniga.com.ua/zmist/vislovi-velikix-i-uspishnix-lyudej-pro-obicyanki.html
https://ukr.mainstreetartisans.com/3953113-quotes-about-promises-the-importance-of-own-words

https://www.facebook.com/375802299495882/posts/762700177472757/

 

Попередня підготовка:  підготувати себе і учнів морально та психологічно, та ознайомити з матеріалом.

 

 

Хід виховного заходу

І. Вступна частина:
«Твердо пообіцяти щось самому собі – самий складний виклик. Але найпрекрасніше – це цей виклик прийняти.» Лемаршаль Р.
Як ви скоріше за все зрозуміли, сьогодні ми поговоримо про обіцянки, дані собі та іншим. Чи потрібно їх виконувати і взагалі давати.

ІІ. Основна частина:


«Тримати слово — це принцип, якого треба дотримуватися. Для мене немає більшої похвали, ніж слова: «Я завжди можу покластися на Бака Роджерса». Вся справа в тому, що я завжди тримаю своє слово. Мої слова набули чинності боргової розписки. І оскільки працюють зі мною люди покладаються на мене, я, в свою чергу, маю повне право розраховувати на них.» Роджерс Бак.
1. Як ви вважаєте про що йдеться у цьому вислові?
2. Що є «обіцянкою» для автора?
3. Що на вашу думку є обіцянкою?
4. Як ви вважаєте чи є різниця між «обіцянкою» та «тримати слово»?
5. Чи варто тримати своє слово.
Орієнтовні відповіді учнів:
Обіцянку або слово треба тримати тільки коли мені це потрібно, або тільки якщо це мене не обтяжує.
Якщо ти даєш слово або обіцянку поганим, не чесним людям, то не можна і не стримувати своє слово.

Корекція:
Хлопчик Коля пообіцяв своєму однокласнику, який ніколи не тримав обіцянки і одного разу навіть підставив Колю, що допоможе підготувати виступ для шкільної вистави, однак не стримав свою обіцянку на зло однокласнику.
Чи правильно поступив Коля?
Чи не уподібнився він таким вчинком до свого однокласника?

 

Вчора читав таку історію в соціальних мережах, старшокласник, може трохи старший ніж ви розповів про те, як він пообіцяв в попихах своєму другу що зробить деяку річ на ранок, і не глянув про що конкретно була мова, просто пообіцяв і пішов далі займатись своїми справами. Ну а хлопець він, як він сам пише, відповідальний всі обіцянки стримував, ще ніколи нікого не підставляв. Ну так от, закінчивши зі своєю роботою він вирішив перейти до виконання даного слова, і коли він побачив що йому треба було зробити… як він каже «аж очі на лоба повилазили». «до завтрашнього ранку, та тут роботи на два дні». Виявилось що йому потрібно було виконати роботу до якої він навіть не мав хист. Звісно до ранку він не зміг би її виконати, тому єдине що він зміг зробити це попросити вибачення у друга за нездійснену обіцянку.
Ну що, давайте проаналізуємо цю ситуацію.
Яких помилок припустився цей хлопець?
Що потрібно було йому зробити аби не вляпатись в таку ситуацію?
Чи підставив він свого друга?
Чи навмисно він це зробив?
Чи виглядав він після цього пусто словом, невідповідальною людиною яка не може тримати свого слова?
Орієнтовні відповіді:

Не потрібно давати обіцянок, ніколи.
Корегуюча відповідь:
Чи зможуть на тебе покластись твої друзі, якщо ти не даєш обіцянок?
Чи звернуться вони до тебе про допомогу?

Цю історію мені колись розказала моя подруга ще коли ми навчались з нею в школі. Справа була така, ми готувались усім класом до святкового фестивалю, і весь клас був поділений на 7 груп по три людини. Кожна група відповідала за певну частину роботи, і моя подруга повинна була зробити печиво, коржики, та кекси для міні-ярмарки. На велике нещастя її поставили з двома дівчатами яких звали Іра і Діана, вони вдвох були подругами. Для того аби спростити роботу вони пообіцяли один одному що розділять роботу порівну, однак у день свята, моя подруга прийшла одна і очевидно що одніх її тістечок не вистачало, їй зробили зауваження всі, наш клас рук, адміністрація школи, навіть деякі однокласники. А виявилось все так, що дівчата мало того що не виконали обіцянку, вони ще й підставили мою подругу. Вони сказали всім що захворіли і домовились, що Анастасія приготує всі смаколики сама. Скажу по правді після того як на Настю наїхали навіть наші однокласники за те, що вона «підставила» дівчат, вона розплакалась.
А після свята ми зустріли цих двох дівчат в городі, вони гуляли і їли морозиво, а на запитання «як вони могли так поступити» тільки розміялися.
Давайте проаналізуємо що трапилось.
Хто був не правий в цій ситуації?
Невиконані обіцянки можуть сильно підставити людину?
Ви б змогли не виконати обіцянку?
Чи варто довіряти людям які не виконують обіцяного?

 

 

ІІІ. Заключна частина:
Давайте схарактеризуємо «людину свого слова».
Які він має риси характеру?
- Чесність
- Має сильну волю
- Розсудливий
- Відповідальний
- Дисциплінований
- Надійний
Як його ще можна описати?
- Це та людина, яка «розіб’ється», але слова свого втримає.
- На неї можна покластись і не перейматись, що він може підставити, тому що він точно доведе справу до кінця.
- Він завжди думає перед тим, як давати обіцянку.
- Не кидає своїх слів на вітер. Якщо він сказав, то він це зробить.
По яким критеріям можна зрозуміти, що перед вами стоїть людина слова?
- По справах.

 

А тепер давайте спробуємо дати поради тим людям які не дотримуються слова.
- Тричі подумати перед тим як щось обіцяти.
- Почати з чогось малого, того, що ти можеш з легкістю зробити.
- Не обіцяти всім.
- Правильно оцінювати свої можливості.
- Не відкладати обіцянку на потім, бо можеш не встигнути.

 

І перед закінченням давайте кожен з нас дасть собі або другу якусь маленьку обіцянку яку ми можемо зробити прямо зараз, або сьогодні, це стане нашим першим кроком до самовдосконалення. Адже краще починати з малого і поступово збільшувати, як в тренуваннях.
Тому моя маленька обіцянка буде такою: «я буду частіше до вас всміхатись», а друга «я підкачаюсь до літа!»

docx
Пов’язані теми
Педагогіка, Виховна робота
Додано
30 травня 2021
Переглядів
1396
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку