Чому кожен з нас неповторний. Розвиток людини протягом життя: від малюка до дорослої людини.

Про матеріал
Урок-дослідження " Чому кожен з нас неповторний. Розвиток людини протягом життя: від малюка до дорослої людини." Формування предметних компетентностей - Розкрити зміст поняття «унікальність»; формувати в учнів уявлення про неповторність кожної людини. Ознайомити дітей із розвитком людини протягом життя, проаналізувати зміни в фізичному тілі малюка та дорослого; розвивати вміння аналізувати ситуацію, сприяти виявленню позитивного ставлення до інших людей; виховувати чуйне ставлення до людей.
Перегляд файлу

Тема:  Чому кожен з нас неповторний. Розвиток людини протягом життя: від малюка до дорослої людини.

Мета:

формування предметних компетентностей -  Розкрити зміст поняття «унікальність»; формувати в учнів уявлення про неповторність кожної людини. Ознайомити дітей із розвитком людини протягом життя, проаналізувати зміни в фізичному тілі малюка та дорослого; розвивати вміння аналізувати ситуацію, сприяти виявленню позитивного ставлення до інших людей; виховувати чуйне ставлення до людей.

формування ключових компетентностей:               

- інформаційно-комунікативна: обговорює отриману інформацію; планує створення повідомлення для представлення інформації;

- загальнокультурна: діє згідно з прийнятими правилами на уроці, у       суспільстві;

- громадянська:  прагне бути культурним у спілкуванні;

- соціальна: бажання жити в культурному середовищі;

- здоров’язбережувальна: дбає про бережне ставлення до свого життя.

 

 Обладнання:  роздатковий матеріал, підручник, проектор.

Тип уроку: вивчення нових знань.

Хід уроку

 

 І.Організація класу.

1.Перевірка готовності до уроку

2.Слово вчителя.  (слайд 2)

Дзвоник дзвенить, не стихає,

Школярів усіх скликає:

- Гей до класу поспішайте,

На місця свої сідайте

 

 

3.Створення позитивної атмосфери

 Вправа «Сонечко».

-Діти, давайте привітаємося із сонячним промінням і перетворимося на маленькі сонечка. І скажемо слова: «Я маленьке сонечко, я прокидаюся рано, вмиваюся, я розчісую свої промінчики і піднімаюся вільно і урочисто. Я велика куля. В мене є багато світла і  тепла. Я дарую його людям, річці, небу, хмарці. Я щасливий, що можу дарувати тепло людям.»

- Діти,  який у вас став настрій? (доброзичливий, відкритий, веселий і т.д.)

- Я думаю, що така атмосфера пануватиме на нашому уроці  до кінця.

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів

1.Учні пригадують правила для учнів.

- Ви знаєте, що під час уроків, ми користуємось  правилами, що допомагають нам у   нашій співпраці. Давайте їх пригадаємо

Отож, домовляємось: (Слайд 4)

(діти читають правила)

  1. Говорити по черзі.
  2. Не перебивати товариша.
  3. Не боятись висловлювати своєї  думки.
  4. Вислуховувати товариша до кінця.
  5. Брати активну участь у розмові.
  6. Бути доброзичливим.
  7. Поважати думку товариша.
  8. Говорити коротко.

 

2. Фенологічні спостереження. (слайд 5)

Робота з календарем погоди.

- Діти, скажіть, будь ласка, яка зараз пора року?

- З чим асоціюється у вас дана пора року? Які зміни відбуваються у природі?

-А який зараз місяць даної пори року? 

- А як ви вважаєте, чому цей місяць має таку назву?

- Дітки,  яке сьогодні число місяця? 

- А який сьогодні день тижні? 

- Чи знає хтось прикмети чи історичні цікавинки про сьогоднішній день?(розповіді учнів)

- Молодці.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

1..Психологічне налаштування на урок

 Очікування (Вправа «Дерево дружби»)

Кожен з вас прийшов на цей урок з цікавістю в очах. Я пропоную пограти у гру «Дерево дружби».

На стіні у класі прикріплене дерево. Але воно дуже сумне і зараз ви додасте йому  різних кольорів.

  • Якщо ви прийшли на урок, щоб дізнатися для себе щось нове і цікаве – приклейте на дерево рожеву квіточку, знайти нових друзів – червону, отримати гарний настрій – блакитну.

 

 

ІУ.  Повідомлення теми уроку

  • Сьогодні на уроці ми поговоримо про те, що кожна людина неповторна, про розвиток людини протягом життя. Проаналізуємо фізичні зміни від малюка до дорослої людини та дослідницьким способом перевіримо, чи існує між нами сто відсоткова схожість.

У. Робота за темою уроку

  1. Інтерактивна технологія «Асоціативний кущ» (Слайд 5)
  • Діти, давайте спробуємо створити асоціативний кущ до словосполучення «життя людини» та проаналізувати ваші відповіді.

Життя людини

 

 

  • Погляньте, ми називали не лише необхідні життєві процеси, такі як – харчування, сон, робота та відпочинок, але і вказали про вікові зміни які доводиться проживати людині – учень\учениця – це період навчання в школі, а коли ви згадували про своїх бабусів та дідусів записувавши слово «пенсіонер»
  1. Проблемне запитання +зв’язок з життям (слайд 6)
  • Діти, а що відбувалось із життям людини з моменту навчання школи до пенсійного віку? Чи людина одразу після школи іде на пенсію?
  • Вірно, є ще частина життя коли людина навчається у вищому навчальному закладі опановуючи професію свого життя.

 

  • А що відбувається з людиною після того як професія отримана?

(працюють за фахом)

 

       3.Робота з картками. Вправа «Поглянь у майбутнє» (Слайд 7)

  • Попрацюйте з картками. Розгляньте професії на картці. Ким мрієте стати ви? Чому саме обрали таку професію? Поділіться з товаришем своїми думками.

(Перевірка роботи. Сусід має розповісти про професію товариша з яким працював у парі, переказавши наведені аргументи)

Вивчаємо професії. Заняття №1 – Дитячий психолог

Задача на зв’язок із життям +STEM освіта

  • Діти, в якому ви зараз навчаєтесь класі? Як дізнатись через скільки років необхідно вступати до вищих навчальних закладів?

(Віднімаємо клас закінчення школи та рахуємо просту задачу)

  • А як можна дізнатись скільки років кожному з вас буде під час закінчення школи?
  • Щоб здоров’я протягом всього життя було міцним, треба підтримувати його фізичну міць систематично виконуючи фізичні навантаження. Як в народі говорять: «У здоровому тілі - здоровий дух»

УІ.  Результат пошуку зображень за запитом "фізхвилинка"ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА (Слайд 8)

         УІІ. Робота з підручником с.45 (Слайд 9)

  • За допомогою схеми встановіть, до якої вікової категорії ви належите за віком.

 

Отже, кожен етап розвитку та зростання людини змінюється змінами в її організмі. Якими саме ми зараз і дізнаємось прочитавши матеріал в підручнику

сторінці 45-46.( Повідомлення вчителя)

 

 

       Слайд 10 слово «унікальний», пояснюючи його значення.

Слово вчителя: «Разом із словом неповторний часто говорять «унікальний».

Унікальний – це незвичайний, не схожий на інших. Кожна людина є унікальною та неповторною. Ніколи не було й не буде такої ж саме людини, як ви. У кожному є щось цінне особливе, те що відрізняє його від інших. Виявляється, що унікальними можуть бути не лише люди, а й багато інших речей у природі.

Виявляється, що унікальними можуть бути не лише люди, а й багато інших речей у природі і зараз ми з вами у цьому переконаємось.

(Слайд 11)

  Розгляньте,  проаналізуйте ці малюнки. Чим вони схожі? А чи існують між ними відмінності?

 

 Раскраски Листья деревьев для детей распечатать на А4 и скачать            Котики спасут мир! 25 валяных питомцев, на которых невозможно смотреть без  умиления - КИНОХИТ - медиаплатформа МирТесен

6 причин їсти яблука щодня | Департамент охорони здоров'я

Проблемне запитання + зв’язок із життям

  • А чи зустрічали ви в своєму житті схожих у всьому один на одного людей?
  • Як ви гадаєте, таке існує?
  • Скажіть, а чи можливо що всі ми різні, але у нас буде однаковий зріст та вага?
  • Зараз ми цю думку, або доведемо, або спростуємо.  

 

 ІХ. Практична робота «Вимірювання зросту і маси тіла». (Слайд 12,13)

  • Зараз ви будете вимірювати свій зріст. Можливо, у вас удома є шкала вашого росту. Батькам дуже цікаво, як ви ростете.
  • У кого вдома є така шкала?
  •  Хто пам’ятає, як це робити? До стіни прикріплюємо сантиметрову стрічку так, щоб нульова позначка знаходилася внизу. Учень стає спиною до стіни, торкаючись її п’ятами, сідницями, лопатками та потилицею, голову тримає прямо. Учитель кладе на голову учня лінійку і притискає її до стіни. Це - зріст дитини. Масу тіла визначають за допомогою ваг, розміщених на підлозі. Результати записують у таблицю. Аналогічні вимірювання роблять наприкінці року у травні. Порівнюємо результати.
  •  

 

 

Робота з підручником с.47-48

 Ми говорили, що ваші відбитки пальців, сліди ніг, малюнок язика є неповторним та унікальним, ось в цьому напрямку і буде наша наступна вправа.

  •  

 

 

«Досліджуємо долоньки» (лупи)

Діти порівнюють лінії на своїх долонях.

Запитання для обговорення:

На що схожі візерунки на ваших долонях?

Чи можна сказати, що вони однакові ?

Усі люди схожі між собою. Та якщо придивитись, у світі не знайдеться двох однакових людей. Кожна людина – неповторна і по своєму прекрасна.

 10. Підсумок: «Двох зовсім однакових візерунків на долонях не буває. Природа немов би підкреслює,що кожен із  вас – диво, яке ніколи не повторитьс. Наша унікальність – це цінність. Тому ми маємо цінувати та берегти одне  до одного, своїх близьких, а також себе.

Закріплення та осмислення знань. Робота з цеглинками лего.

Гра «Так чи ні?» (якщо ви погоджуєтесь із твердженням – піднімаємо зелену цеглинку, якщо ні – червону)

У різних людей однакові відбитки пальців. Так чи ні?

Деякі люди є особливими і неповторними. Так чи ні?

Неповторність полягає лише у зовнішності. Так чи ні?

Ми відрізняємося одне від одного бажаннями, діями, творчістю, мріями. Так чи ні?

Кожна людина не має нічого спільного з іншими людьми. Так чи ні?

На цілій планеті немає двох однакових людей. Так чи ні?

- Я просила вас принести з собою вашу улюблену іграшку.

- Підніміть вгору свої іграшки. Чи однакові вони? Чому?

(Тому, що у кожного своє захоплення, ви любите дивитися різні мультфільми, граєтеся різними іграшками. Та об’єднує всіх вас те, що ви діти приблизно одного віку, і всі грається з іграшками, та в кожного є своя улюблена.) У кожної людини свої вподобання – і в цьому її неповторність.

  • Не дивлячись та те, що ми всі різні, протягом життям змінюються наші звички та вподобання, але є правила життя, які будуть актуальними в любому віці та при любих обставинах. Я промовляю фразу, а ваше завдання продовжити мою думку.
  • Щоб тебе поважали, сам вмій ….(поважати інших)
  • Щоб тобі допомагали, сам …(допомагай іншим)
  • Щоб з тобою хотіли гратися, будь завжди ….(веселим)
  • Щоб з тобою товаришували, не зводь наклепів на …(інших)

 

ХІ.Хвилинка – цікавинка. Вправа «Чарівна скринька».

  • На землі жили і живуть мільярди людей, та ніколи не було і нема двох зовсім однакових людей. Кожна людина неповторна. У мене є ось така «чарівна скринька», у ній зараз знаходиться найцінніший скарб нашої планети Земля. Хто із вас хоче побачити його, може зазирнути, але поки, що не розповідайте товаришам, кого ви там побачили.(Діти по черзі поглядають у скриньку).
  • Тож кого  ви побачили у скриньці?(Діти називають себе, адже на дні скриньки – люстерко)
  • Так у «Чарівному» дзеркалі ви побачили себе, людину – найцінніший скарб. Кожен із вас – неповторна особистість Кожен із вас людина, яка живе сьогодні і саме такої як ви більше на цій землі немає і не буде. І яким буде ваше життя залежить лише від вас, адже ваша доля у ваших руках, людина - -це коваль  свого щастя.

 

Висновок.  Ми всі різні, але у нас багато спільного.

Згадайте казку «Гидке качення»

  • Чим гидке каченя було схоже на інших каченят?
  • Чим воно відрізнялося від них?
  • Як поставилися до цього мешканці пташиного двору?
  • Як воно почувалося через це?
  • Ким стало гидке каченя, коли виросло?
  • Назвіть всі риси характеру притаманні каченяті?
  • Чого вчить нас ця казка?
  • Ця казка вчить нас, щоб ми  ніколи не забували про людей, які хворі або непривабливі і не заганяли їх у  самотність.

(Відео) НЕПОВТОРНІСТЬ ЛЮДИНИ

 

Творча робота (якщо залишився час)

Вправа «П’ять речень»

  • Діти, вам треба спробувати узагальнити наші знання за урок за допомогою 5 речень та опорного малюнка. Можливо, це буде розповідь про конкретну людину, або уявну, казковий сюжет чи реальні факти. На ваш розсуд.

Постембріональний розвиток людини Результат пошуку зображень за запитом "на уроці я навчився"

 

 

 

 

 

 

 

 

Література:

  • Бех І.Д. Основи здоров'я, 1 клас/К.Алатон, 2012. – 106-109 с.
  • Бей П.І. Основи здоров'я у запитаннях і відповідях, 1-4 класи/Т.Богдан,2005. -96 с.
  • Іватьо Н.С. Живиця, 2 клас/К.Навчальна книга,2001.- 90 с.
  • С.Л.Коробко, О.І.Коробко Робота психолога з молодшими школярами: методичний посібник/К. Алатон,-416 с.
  • Ж-л Початкова школа № 4, 2016, 16-18 с.

 

 

docx
Пов’язані теми
Я досліджую світ, Розробки уроків
НУШ
Додано
19 березня 2021
Переглядів
6629
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку