Тема: Чому кожен з нас неповторний. Розвиток людини протягом життя: від малюка до дорослої людини.
Мета:
формування предметних компетентностей - Розкрити зміст поняття «унікальність»; формувати в учнів уявлення про неповторність кожної людини. Ознайомити дітей із розвитком людини протягом життя, проаналізувати зміни в фізичному тілі малюка та дорослого; розвивати вміння аналізувати ситуацію, сприяти виявленню позитивного ставлення до інших людей; виховувати чуйне ставлення до людей.
формування ключових компетентностей:
- інформаційно-комунікативна: обговорює отриману інформацію; планує створення повідомлення для представлення інформації;
- загальнокультурна: діє згідно з прийнятими правилами на уроці, у суспільстві;
- громадянська: прагне бути культурним у спілкуванні;
- соціальна: бажання жити в культурному середовищі;
- здоров’язбережувальна: дбає про бережне ставлення до свого життя.
Обладнання: роздатковий матеріал, підручник, проектор.
Тип уроку: вивчення нових знань.
Хід уроку
І.Організація класу.
1.Перевірка готовності до уроку
2.Слово вчителя. (слайд 2)
Дзвоник дзвенить, не стихає,
Школярів усіх скликає:
- Гей до класу поспішайте,
На місця свої сідайте
3.Створення позитивної атмосфери
Вправа «Сонечко».
-Діти, давайте привітаємося із сонячним промінням і перетворимося на маленькі сонечка. І скажемо слова: «Я маленьке сонечко, я прокидаюся рано, вмиваюся, я розчісую свої промінчики і піднімаюся вільно і урочисто. Я велика куля. В мене є багато світла і тепла. Я дарую його людям, річці, небу, хмарці. Я щасливий, що можу дарувати тепло людям.»
- Діти, який у вас став настрій? (доброзичливий, відкритий, веселий і т.д.)
- Я думаю, що така атмосфера пануватиме на нашому уроці до кінця.
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів
1.Учні пригадують правила для учнів.
- Ви знаєте, що під час уроків, ми користуємось правилами, що допомагають нам у нашій співпраці. Давайте їх пригадаємо
Отож, домовляємось: (Слайд 4)
(діти читають правила)
2. Фенологічні спостереження. (слайд 5)
Робота з календарем погоди.
- Діти, скажіть, будь ласка, яка зараз пора року?
- З чим асоціюється у вас дана пора року? Які зміни відбуваються у природі?
-А який зараз місяць даної пори року?
- А як ви вважаєте, чому цей місяць має таку назву?
- Дітки, яке сьогодні число місяця?
- А який сьогодні день тижні?
- Чи знає хтось прикмети чи історичні цікавинки про сьогоднішній день?(розповіді учнів)
- Молодці.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.
1..Психологічне налаштування на урок
Очікування (Вправа «Дерево дружби»)
Кожен з вас прийшов на цей урок з цікавістю в очах. Я пропоную пограти у гру «Дерево дружби».
На стіні у класі прикріплене дерево. Але воно дуже сумне і зараз ви додасте йому різних кольорів.
ІУ. Повідомлення теми уроку
У. Робота за темою уроку
Життя людини
(працюють за фахом)
3.Робота з картками. Вправа «Поглянь у майбутнє» (Слайд 7)
(Перевірка роботи. Сусід має розповісти про професію товариша з яким працював у парі, переказавши наведені аргументи)
Задача на зв’язок із життям +STEM освіта
(Віднімаємо клас закінчення школи та рахуємо просту задачу)
УІ. ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА (Слайд 8)
УІІ. Робота з підручником с.45 (Слайд 9)
Отже, кожен етап розвитку та зростання людини змінюється змінами в її організмі. Якими саме ми зараз і дізнаємось прочитавши матеріал в підручнику
сторінці 45-46.( Повідомлення вчителя)
Слайд 10 слово «унікальний», пояснюючи його значення.
Слово вчителя: «Разом із словом неповторний часто говорять «унікальний».
Унікальний – це незвичайний, не схожий на інших. Кожна людина є унікальною та неповторною. Ніколи не було й не буде такої ж саме людини, як ви. У кожному є щось цінне особливе, те що відрізняє його від інших. Виявляється, що унікальними можуть бути не лише люди, а й багато інших речей у природі.
Виявляється, що унікальними можуть бути не лише люди, а й багато інших речей у природі і зараз ми з вами у цьому переконаємось.
(Слайд 11)
Розгляньте, проаналізуйте ці малюнки. Чим вони схожі? А чи існують між ними відмінності?
Проблемне запитання + зв’язок із життям
ІХ. Практична робота «Вимірювання зросту і маси тіла». (Слайд 12,13)
Робота з підручником с.47-48
Ми говорили, що ваші відбитки пальців, сліди ніг, малюнок язика є неповторним та унікальним, ось в цьому напрямку і буде наша наступна вправа.
«Досліджуємо долоньки» (лупи)
Діти порівнюють лінії на своїх долонях.
Запитання для обговорення:
На що схожі візерунки на ваших долонях?
Чи можна сказати, що вони однакові ?
Усі люди схожі між собою. Та якщо придивитись, у світі не знайдеться двох однакових людей. Кожна людина – неповторна і по своєму прекрасна.
10. Підсумок: «Двох зовсім однакових візерунків на долонях не буває. Природа немов би підкреслює,що кожен із вас – диво, яке ніколи не повторитьс. Наша унікальність – це цінність. Тому ми маємо цінувати та берегти одне до одного, своїх близьких, а також себе.
Закріплення та осмислення знань. Робота з цеглинками лего.
Гра «Так чи ні?» (якщо ви погоджуєтесь із твердженням – піднімаємо зелену цеглинку, якщо ні – червону)
✵ У різних людей однакові відбитки пальців. Так чи ні?
✵ Деякі люди є особливими і неповторними. Так чи ні?
✵ Неповторність полягає лише у зовнішності. Так чи ні?
✵ Ми відрізняємося одне від одного бажаннями, діями, творчістю, мріями. Так чи ні?
✵ Кожна людина не має нічого спільного з іншими людьми. Так чи ні?
✵ На цілій планеті немає двох однакових людей. Так чи ні?
- Я просила вас принести з собою вашу улюблену іграшку.
- Підніміть вгору свої іграшки. Чи однакові вони? Чому?
(Тому, що у кожного своє захоплення, ви любите дивитися різні мультфільми, граєтеся різними іграшками. Та об’єднує всіх вас те, що ви діти приблизно одного віку, і всі грається з іграшками, та в кожного є своя улюблена.) У кожної людини свої вподобання – і в цьому її неповторність.
ХІ.Хвилинка – цікавинка. Вправа «Чарівна скринька».
Висновок. Ми всі різні, але у нас багато спільного.
Згадайте казку «Гидке качення»
(Відео) НЕПОВТОРНІСТЬ ЛЮДИНИ
Творча робота (якщо залишився час)
Вправа «П’ять речень»
Література: