Чому вода – найзагадковіша речовина землі.

Про матеріал
Урок-гра: Чому вода – найзагадковіша речовина землі. Формування поняття про воду, її три стани. Поглиблення уявлення про значення води води для Землі.
Перегляд файлу

Конспект уроку для 3 класу

 

Тема. Чому вода – найзагадковіша речовина землі.

Мета: формувати поняття: вода – найпоширеніша речовина на Землі, три стани води, вода – універсальний розчинник, розчин; ознайомити з явищами випаровування і кипіння води, плавлення льоду, властивістю льоду бути легшим за воду та здатністю води розчиняти різноманітні речовини й утворювати розчини; поглибити уявлення про значення води для природи Землі; розвивати увагу, критичне та логічне мислення, зв’язне мовлення, уяву, творчу фантазію; виховувати дружні стосунки в класі, інтерес до вивчення навчального предмету, дисциплінованість, наполегливість, працьовитість.

Обладнання: мультимедійна презентація, фізкультхвилинка (електронна).

Тип уроку: комбінований

Форма проведення: урок-гра

Хід уроку

I. Організаційний момент

1. Привітання

Пролунав уже дзвінок.

Починається урок.

Кожен з вас приготувався,

На перерві постарався.

Тож і ми часу не гаємо -

Працювати починаємо.
 

2. Енергізатор «Настрій емодзі»

- Оберіть відповідну реакцію (смайлик на екрані), який відповідає вашому емоційному стану.

 

 

 

 

 

 

 

 

3. Перевірка готовності до уроку

- Перевірте, щоб у вас на столі не було нічого зайвого та не заважало вам плідно працювати.

4. Введення елементів нестандартності

- Діти, сьогодні до мене попав у руки лист від капітана морського плавання Біллі Бонс. У нього сталася жахлива ситуація, давайте дізнаємось прочитавши його послання.

Доброго дня, шановні учні 3 класу!

Підступні пірати  викрали у моїх помічників дорогоцінні літери для вивчення навчального предмету «Я досліджую світ» і не хочуть віддавати, поки мореплавці не виконають усі їхні завдання. Діти, допоможіть, будь ласка, адже пірати не навчались у школі.

Буду безмежно вдячний, ваш капітан Біллі Бонс!

 

II. Актуалізація опорних знань

1. Календар погоди. Повідомлення синоптика.

Сьогодні___ (число)__________ (місяць)_________ (день тижня).

На дворі________ (пора року).

Опади (були/не було).

2. Фронтальне опитування. Інтерактивна вправа «Незакінчене речення»

- Закінчіть речення.

- Перш ніж ознайомитись із картою маршруту, давайте пригадаємо, що ми знаємо і засвоїли  з попередніх уроків.

Єдиним природним джерелом світла й тепла на Землі є … (Сонце).

Без світла наша земля поринула б … (у суцільну темряву).

Спостереження – це першооснова … (всіх наукових досліджень).

Конфлікт – це зіткнення протилежних інтересів …(думок, поглядів людей, що супроводжується негативним проявами).

3. Робота  в парах.  Гра «Правильний вибір»

- Які риси характеру допоможуть тобі знайти друга?

               щедрість                           агресивність

               жадібність                        справедливість

               ввічливість                       стриманість

               грубість                            розважливість

               уважність                         доброта

              злість                                хитрість

ІІІ. Повідомлення теми, мети уроку.

1. Оголошення теми уроку і маршруту подорожі. Асоціативний кущ

(використовуємо платформу Wordart)

https://wordart.com

- Діти, розгадайте загадку.

Я і хмара, і туман,

І струмок, і океан.

Можу бігти і літати,

Навіть склом я можу стати (Вода)

- Діти, які у вас асоціації виникають зі словом вода?

- Давайте з вами складемо асоціацію до слова «вода», використовуючи застосунок WORDART.

 

- Отже, діти, сьогодні ми з вами поринемо у світ води, дізнаємось, що вода – найпоширеніша речовина на Землі, виділяють три стани води, і вода являється універсальним розчинником.

- Карта нашого маршруту складається з таких зупинок: початок – «Порт надії», «Море пригод», «Море відкриттів», «Море випробувань», кінцева зупинка – «Острів скарбів».

- За кожні правильно виконані завдання і активність на уроці ви будете отримувати чарівні ключики, які в кінці нашої подорожі вам знадобляться. Не будемо гаїти часу, вирушаємо на зустріч скарбам і виручати нашого капітана.

2. Метод «Мікрофон»

- Діти, що ви очікуєте від уроку? (Я очікую, що на уроці буде цікаво, очікую дізнатись про щось нове, корисне).

- Діти, щоб ваші очікування справдились, треба бути уважними та активними на уроці.

ІV. Пояснення нового матеріалу

1. Робота над проблемним запитанням

- Ось ми вже на першій зупинці нашої подорожі під назвою «Море пригод».

- Мореходець Юрій, хоче вам запропонувати цікаве завдання.

-Як ви вважаєте , чи можливе життя на Землі без води? Чому?

- Як часто ви використовуєте воду в повсякденному житті? Давайте спробуємо підрахувати як часто ви користуєтесь водою (діти наводять приклади).

- Отже, ми можемо зробити висновок, що воду ви використовуєте приблизно 10 разів удень.

- Чи важко було б якби нам воду вмикали через день, наприклад? (так)

- Чи вистачає води усім людям на Землі? (ні)

- Так, на жаль, із кожним роком проблема питної води зростає. З інтенсивним розвитком технологій природні ресурси все більше виснажуються. Близько 2,1 мільярда жителів планети не мають постійного доступу до чистої питної води. Половина з числа тих, хто не має достатньо чистої питної води, живе у країнах Африки.

2. Гра «Так чи Ні» За допомогою кубиків ЛЕГО (використовуючи інтерактивну дошку Jamboard)

- У вас у кожного є кубики Лего. Я зачитую твердження, якщо ця дія допоможе нам зберегти воду – підніміть вгору зелений конструктор, якщо ж навпаки, шкодить, зменшує водні запаси Землі – підніміть червоний.

- Не перевіряйте крани в своєму будинку (червоний)

- Поки чистиш зуби,воду можна не вимикати (червоний)

- Приймай душ замість ванни (зелений)

- Завантажувати повний барабан пральної машини (зелений)

- МИТИ ПОСУД У ЗАКРИТІЙ РАКОВИНІ (ЗЕЛЕНИЙ)

- Гратися водою можна досхочу (червоний)

- Отже, будьте уважні, не забувайте про бережливе ставлення до запасів води.

3. Фізкультхвилинка (електронна)

- А зараз діти, я вам пропоную трішки відпочити.

4. Розповідь вчителя із супроводом інтерактивної презентації

- Вода – єдина речовина на Землі, яка в природних умовах може перебувати одночасно в трьох станах: рідкому, твердому й газоподібному. Сніг і крига, тумани та хмари, маленькі джерельця, річки, озера, підземні води й гейзери – усе це вода. Які властивості води ви пригадуєте з 2 класу? (вода прозора, без форми, без смаку, без запаху, текуча, займає форму посуду у який її налити).

- Розгляньте малюнки, які стани води зображено.

- Чому про воду говорять по різному: біжить, лежить, літає, як скло?

- Отже, які три стани має вода? Вода в рідкому стані – це ( питна вода, ставки, озера, річки, підземні води, океани і тд.). В твердому це (сніжинки, лід, бурульки і тд.). В газоподібному це … .(пара, туман і тд.)

- Коли сніг розтає він переходить з твердого стану у який(рідкий)? А коли вода замерзає ,то вона переходить з рідкого стану у який (твердий)?

- Це означає що вода може переходити з одного стану в інший.

- Чи знаєте, де народжується сніг?

- Для чого потрібний сніг?

- Що відбувається в природі, коли зима безсніжна?

- На що це впливає?

- Протягом зими ти спостерігатимеш за снігопадами та завірюхами, будеш любуватися красою різноманітних сніжинок. Запам’ятай! Сніжинки бувають подібними до квіток, зірок і голок, але вони завжди мають шість промінчиків.

5. Проведення онлайн дослідів.

- Наступна наша зупинка – «Море відкриттів». Працюємо активно!

- Виконання дослідів

«Вода не має форми».

Матеріали: посудини різної форми, вода.

Діяльність: переливай воду в посудини різної форми.

Висновок: рідина може змінювати форму. Вона має форму посудини, в яку її наливають

 

«Вода безбарвна» .

Матеріали: посудина з водою, пензлик, фарба.

Діяльність: зафарбовуй воду за допомогою пензлика з фарбою у різні кольори.

Висновок: вода не має кольору, але її то можна зафарбувати.

 

«Вода прозора».

Матеріали: склянка з водою, різні дрібні предмети.

Діяльність: занурюй різні  предмети у склянку з водою.

Висновок: вода прозора.

 

«Вода – розчинник».

Матеріали: склянка з водою, шматок цукру.

Діяльність:

У склянку з водою кинь шматок цукру. Спостерігай за процесом розчинення.

Висновок: цукор розчиняється у воді. У воді розчиняються й інші речовини.

Порада: наголосіть, що не можна пробувати на смак.

 

«Не розчинні речовини».

Матеріали: склянка з водою, крейда, пісок.

Діяльність: у склянку з водою кинь шматок крейди, трохи піску. Спостерігай за процесом. Помішуй.

Висновок: пісок і крейда не розчиняються у воді.

V. Закріплення вивченого матеріалу

1. Вправа «Кубування»

- Ми вже з вами на лінії фінішу – зупинка «Море випробувань».

- Назвіть , де живе вода? (прісна, солона)

- Чому потрібно берегти воду?

- Поясни, чому цукор розчиняється у воді? (як рослина п’є воду). Поясни значення води в житті людей, тварин, рослин.

- Поділись ідеєю, як зберегти воду?

- Запропонуй правила користування водою для її збереження (економного використання).

- Придумай, як допомогти джерелу, що замулилося чи засмітилося.

2. Пазл «Вода в природі»

https://learningapps.org/23906543

3. Гра «Відсутнє слово»

https://wordwall.net/uk/resource/28727623/вода-в-житті-людини

- Ось ми вже на кінцевій зупинці – «Острів скарбів».

4. Мовна вправа «Яка вода?»

(Учитель демонструє малюнки із зображенням різних водойм. Учні визначають, яка у них вода)

- Яка вода у річці? (Прісна, проточна.)

- У струмку? (Прісна, проточна.)

- В озері? (Прісна, стояча.)

- У морі, океані? (Гірко-солона.)

- У джерелі? (Прісна, проточна, чиста.)

- У болоті? (Прісна, стояча, тухла.)

- У калюжі? (Прісна, стояча, брудна.)

- Ось ми вже на кінцевій зупинці – «Острів скарбів».

VІ. Підсумок уроку

1. Рефлексія

Продовжіть речення:

    Сьогодні на уроці ми вивчали …

    Мені було цікаво…

    Я зрозумів, що…

    Я навчився…

    Для мене важливо….

    Мені було важко …

    У мене викликало задоволення …

2. Оцінювання

- Ви сьогодні були справжні молодці, працювали в режимі СМС: сміливими, мужніми й  старанними.

- Ви зуміли допомогти нашому відданому капітану та повернути всі викрадені літери, отримати наявні ключі від скарбниці, і тому наш капітан Біллі Бонс дякує за активність і плідну співпрацю.

3. Прощання

- Дякую за урок! Мирного вам неба та успіхів! До нових зустрічей!  

docx
Додано
16 лютого
Переглядів
836
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку