23 липня о 18:00Вебінар: STEM-освіта без гендерних стереотипів – запорука успішного майбутнього школярів

ЧПКРМ "Які були книжки раніше" 3 клас

Про матеріал

Нюанси застосування прийому "Інсерт" в початковій школі:

на початку роботи з прийомом бажано використовувати невеликі тексти, щоб діти звикли до великої кількості значків.

Я пропоную також цю роботу провести з дітьми трохи цікавіше.

• Наприклад, запропонуйте дітям ознайомитися з тим, які були книжки раніше.

• Запитайте, чи учні знають, як виникли книжки і який вони мали вигляд кілька тисячоліть чи сторіч тому.

• Для подальшої розмови скористайтеся текстом із запропонованого матеріалу. Попросіть, щоб ті діти, які вміють читати, прочитали цей текст у малих групах або парах.

Так ось, в даному випадку учні можуть заповнювати інсерти-таблицю картинками.

Перегляд файлу

            Нюанси застосування прийому "Інсерт" в початковій школі:

На початку роботи з прийомом бажано використовувати невеликі тексти, щоб діти звикли до великої кількості значків.

• Також на початку роботи можна попросити їх не записувати тези, а говорити їх усно. Необхідно виробити навички тезисного формулювання.

• Таблиця обговорюється по "колонкам". Тобто, спочатку то, що вже відомо, потім те, що стало новим і т.д.

• У початковій школі таблицю можна скоротити до  2-3 колонок: "Знаю",«Дізнався",( «Цікавлюся").

• Робота може проводитися як індивідуально, так і в парах або групах.

Я пропоную також цю роботу провести з дітьми трохи цікавіше.

Наприклад, запропонуйте дітям ознайомитися з тим, які були книжки раніше.

 • Запитайте, чи учні знають, як виникли книжки і який вони мали вигляд кілька тисячоліть чи сторіч тому.

   Для подальшої розмови скористайтеся текстом із запропонованого нижче матеріалу. Попросіть, щоб ті діти, які вміють читати, прочитали цей текст у малих групах або парах.

Так ось, в даному випадку учні можуть заповнювати інсерти-таблицю картинками.

 Матеріали для дітей.

 «Кам’яна» книжка – найперша. Перші люди залишали інформацію у вигляді написів на каменях і стінах печер.

 

C:\Users\valentina\Desktop\Без названия (2).jpgC:\Users\valentina\Desktop\Без названия (4).jpg

 

         Папірус. Древні єгиптяни робили записи на папірусі, виготовленому з рослини, яка росла на берегах річки Ніл. Книга з папірусу мала вигляд згортка і зберігалась у шкіряному футлярі.

C:\Users\valentina\Desktop\images (2).jpg

 Воскові і глиняні таблички. Коли глиняна табличка була ще сирою, напис можна було стерти й почати писати заново. Такі таблички зберігались у спеціальних коробках. Книжка, яка складалася із глиняних табличок, була досить важкою. Уявіть, яким важким був би ранець, якби ми жили в той час.

C:\Users\valentina\Desktop\Без названия (1).jpg
 

 

    Береста. У Київській Русі як книжку використовували бересту. Виготовляли бересту із верхньої частини кори берези. Потім її випарювали в окропі, завдяки чому вона ставала гнучкою і м’якою.

C:\Users\valentina\Desktop\Без названия (3).jpgC:\Users\valentina\Desktop\Без названия (2).jpg

 

C:\Users\valentina\Desktop\Без названия (1).jpg

 Пергамент – це спеціальним чином оброблена шкіра худоби. Пергамент зберігали рулонами або великими книжками.

C:\Users\valentina\Desktop\images (2).jpgC:\Users\valentina\Desktop\Без названия (1).jpg

 

Книжка з паперу. Історія такої книжки вміщує багато світових винаходів. Папір винайшли китайці кілька тисячоліть тому. Першою друкованою книгою у світі була «Біблія», яка з’явилася 1455 року. Її надрукував Йоган Ґутенберг.

C:\Users\valentina\Desktop\images (3).jpgC:\Users\valentina\Desktop\images (2).jpg

 

 

 

 

Тоді таблиця може виглядати таким чином:

 

                       Знаю +

             Не знаю -

C:\Users\valentina\Desktop\Без названия (4).jpg

C:\Users\valentina\Desktop\Без названия (1).jpg

C:\Users\valentina\Desktop\Без названия (1).jpg

C:\Users\valentina\Desktop\Без названия (3).jpg

C:\Users\valentina\Desktop\Без названия (1).jpg

C:\Users\valentina\Desktop\images (2).jpg

 

Висновок:
Інсерт - прийом критичного мислення, який можна застосовувати і в початковій школі, готуючи учнів до осмислення великих текстів.

 

 

docx
Додано
24 жовтня 2018
Переглядів
120
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку