Нюанси застосування прийому "Інсерт" в початковій школі:
на початку роботи з прийомом бажано використовувати невеликі тексти, щоб діти звикли до великої кількості значків.
Я пропоную також цю роботу провести з дітьми трохи цікавіше.
• Наприклад, запропонуйте дітям ознайомитися з тим, які були книжки раніше.
• Запитайте, чи учні знають, як виникли книжки і який вони мали вигляд кілька тисячоліть чи сторіч тому.
• Для подальшої розмови скористайтеся текстом із запропонованого матеріалу. Попросіть, щоб ті діти, які вміють читати, прочитали цей текст у малих групах або парах.
Так ось, в даному випадку учні можуть заповнювати інсерти-таблицю картинками.
Нюанси застосування прийому "Інсерт" в початковій школі:
На початку роботи з прийомом бажано використовувати невеликі тексти, щоб діти звикли до великої кількості значків.
• Також на початку роботи можна попросити їх не записувати тези, а говорити їх усно. Необхідно виробити навички тезисного формулювання.
• Таблиця обговорюється по "колонкам". Тобто, спочатку то, що вже відомо, потім те, що стало новим і т.д.
• У початковій школі таблицю можна скоротити до 2-3 колонок: "Знаю",«Дізнався",( «Цікавлюся").
• Робота може проводитися як індивідуально, так і в парах або групах.
Я пропоную також цю роботу провести з дітьми трохи цікавіше.
• Наприклад, запропонуйте дітям ознайомитися з тим, які були книжки раніше.
• Запитайте, чи учні знають, як виникли книжки і який вони мали вигляд кілька тисячоліть чи сторіч тому.
• Для подальшої розмови скористайтеся текстом із запропонованого нижче матеріалу. Попросіть, щоб ті діти, які вміють читати, прочитали цей текст у малих групах або парах.
Так ось, в даному випадку учні можуть заповнювати інсерти-таблицю картинками.
Матеріали для дітей.
«Кам’яна» книжка – найперша. Перші люди залишали інформацію у вигляді написів на каменях і стінах печер.
Папірус. Древні єгиптяни робили записи на папірусі, виготовленому з рослини, яка росла на берегах річки Ніл. Книга з папірусу мала вигляд згортка і зберігалась у шкіряному футлярі.
Воскові і глиняні таблички. Коли глиняна табличка була ще сирою, напис можна було стерти й почати писати заново. Такі таблички зберігались у спеціальних коробках. Книжка, яка складалася із глиняних табличок, була досить важкою. Уявіть, яким важким був би ранець, якби ми жили в той час.
Береста. У Київській Русі як книжку використовували бересту. Виготовляли бересту із верхньої частини кори берези. Потім її випарювали в окропі, завдяки чому вона ставала гнучкою і м’якою.
Пергамент – це спеціальним чином оброблена шкіра худоби. Пергамент зберігали рулонами або великими книжками.
Книжка з паперу. Історія такої книжки вміщує багато світових винаходів. Папір винайшли китайці кілька тисячоліть тому. Першою друкованою книгою у світі була «Біблія», яка з’явилася 1455 року. Її надрукував Йоган Ґутенберг.
Тоді таблиця може виглядати таким чином:
Знаю + |
Не знаю - |
|
|
|
|
|
|
Висновок:
Інсерт - прийом критичного мислення, який можна застосовувати і в початковій школі, готуючи учнів до осмислення великих текстів.