ДНЗ «Запорізький професійний торгово-кулінарний ліцей»
МЕТОДИЧНА РОЗРОБКА
ТРЕНІНГ
«Подолання конфліктів»______
ПІДГОТУВАЛА: викладач спецпредметів Моісеєнко О.А.
м. Запоріжжя
2021 р.
Тренінг: «Подолання конфліктів»
Мета тренінгу: Формування навичок виходу із конфліктних ситуацій. Подолання наслідків конфлікту. популяризація тренінгу, як форми навчання, та методів розв’язання конфліктів; розвиток навичок довірливого спілкування в учасників тренінгу; активізація творчого пошуку та досвіду учасників тренінгу; створення доброзичливої, довірливої атмосфери в групі.
Завдання тренінгу:
Познайомити учнів зпоняттям “конфлікт”;
Дати уявлення про різні стилі вирішення конфлікту;
Поглибити саморозуміння шляхом виявлення свого власного стилю, характерного| для поведінки в конфлікті.
Програма тренінгу передбачає:
Визначення змісту поняття «конфлікт», його типів та видів, побудова різних класифікацій конфліктів, усвідомлення не тільки негативних наслідків конфлікту.
Розгляд суб'єктивних складових конфлікту. Поділ суб'єктивних і об'єктивних причин та складових вирішення конфлікту.
Розгляд міжгрупових конфліктів, їх специфіки та профілактики, а також посередництва у конфліктних ситуаціях.
Конструктивні і неконструктивні способи вирішення конфліктів
Завершення: закріплення отриманих знань, рефлексія.
Учасники: робота відбувається в малих групах у кількості 5 чоловік, з учнями групи КОА-167, які навчаються за професією «Адміністратор»
Матеріальне забезпечення: картки з завданнями,
фломастери,клей, ножиці, аркуші А4, олівці
Місце проведення: клас.
ХІД ТРЕНІНГУ
І. Організаційний момент
-вітання
-перевірка готовності класу до тренінгу
- проведення інструктажу з охорони праці
ІІ. Ознайомлення з темою та метою проведення тренінгу:
«Доброго дня, шановні присутні! Сьогодні ми проведемо наш урок у формі тренінгу. Що таке тренінг? Тренінг це тренування, засвоєння і відпрацювання будь-яких умінь і навичок, а також робота разом для пошуку рішення. Це чудова форма для налагодження спілкування , профілактики конфліктів .
ІІІ. Викладання нового матеріалу
Конфлікт (від лат. Conflictus - зіткнення) - це відсутність згоди між двома або більше сторонами, які можуть бути конкретними особами або групами. Кожна сторона робить все, щоб прийнята була її точка зору і мета, і заважає іншій стороні робити те ж саме. Люди за характером, за темпераментом і багатьом іншим критеріям неоднакові, тому вони по-різному сприймають ситуацію, в якій опиняються. Людина, наскільки б безконфліктною вона не була, не в змозі уникнути розбіжностей з оточуючими. Скільки людей - стільки думок, і інтереси різних людей вступають в протиріччя один з одним. Різниця в сприйнятті часто призводить до того, що люди не погоджуються один з одним з певного приводу. Ця незгода виникає, коли ситуація дійсно носить конфліктний характер. Конфлікт визначається тим, що свідома поведінка однієї зі сторін (особистості, або групи) порушує інтереси іншої сторони.
ІV.Тренінг
1.Вправа «Візитівка»
Учасники об’єднуються в пари та впродовж 10 хвилин розмовляють зі своїм партнером, намагаючись дізнатися про нього якомога більше. Потім кожний із учасників готує коротке представлення свого співрозмовника. Головне завдання — підкреслити його індивідуальність, несхожість з іншими. Після цього учасники по черзі представляють одне одного.
Мета вправи:
2.Вправа «Без слів»
Кожній парі учнів надається картка-завдання, в якій вказані: адреса, кількість гостів, меню та інше. Потім один одному по черзі, без слів, дають завдання , відповідно картці.
Мета вправи:
3.Вправа «Фоторобот»
Кожній парі учнів надається фото ділової людини. Один учасник групи складає негативний портрет ділової людини і аргументує, чому він не візьме його на роботу, другий учасник групи, складає позитивний портрет тієї ж самої ділової людини. Учасники повинні переконати один одного, що їх портрет правильніший, та прийняти рішення: прийняти цю особу на роботу чи ні, без конфлікту.
Мета вправи:
Вправа «Невпевнені, впевнені та агресивні відповіді»
Кожному членові групи пропонується продемонструвати в запропонованій ситуації невпевнений, впевнений та агресивний типи відповідей.
Ситуації можна запропонувати такі:
Для кожної групи використовується тільки одна ситуація. Група повинна
обговорити відповідь кожного з учасників.
Мета вправи:
V. Підведення підсумків тренінгу
- Ми ознайомились з вами, що таке конфлікт
- Дізналися, яке значення має спілкування, та уміння слухати один одного
- Ознайомилися з особливостями проведення діалогу
- Навчились розуміти один одного без слів
- Ми змогли знайти компроміс у складних ситуаціях.
ВИСНОВОК
Хорошим засобом попередження конфлікту служить уміння слухати співрозмовника. Від того, наскільки співрозмовнику надана можливість висловитися, багато в чому залежать його довірливість. Ні в якому разі не допускати при діловому спілкуванні виникнення суперечок, так як під час суперечки людині рідко вдається зберегти самовладання і гідність. Сперечаючись, ми починаємо гарячкувати і, самі того не помічаючи, робимо образливі зауваження та допускаємо прикру грубість.