Цікава розробка уроку з Основ здоров'я. На тему: Почуття та емоції.

Про матеріал

ЕМОЦІЇ - особливий клас психічних станів, які відображають ставлення людини до навколишнього світу, до інших людей, до самої себе та до результатів своєї діяльності.

Види емоцій

Примітивні (нижчі) - переживання, пов'язані із задоволенням або незадоволенням фізіологічних потреб.

Вищі - переживання, які виникають на ґрунті задоволення духовних потреб.

Позитивні - емоції, що пов'язані із задоволенням потреб.

Негативні - емоції, які викликають почуття незадоволення і вимагають зміни ситуації.

Стенічні - емоції, які підвищують життєдіяльність людини, посилюють активність.

Астенічні - емоції, які пригнічують життєдіяльність організму, знижують енергію суб'єкта.

Перегляд файлу

5 клас Основи здоров’я

Тема: Почуття та емоції. Види почуттів. Способи висловлювання почуттів.

Мета: Сформулювати в учнів поняття  про емоції та їхній вплив на настрій людини; дати уявлення про настрій та як він впливає на здоров’я і спілкування  з однокласниками. Навчити співпереживати, бути добрими й уважними; виховувати тактовне ставлення до людей, бажання мати позитивні емоції.

 

Хороші почуття, емоційна культура – ознака людяності.

В.Сухомлинський

Хід уроку 

 

1.Організаційний момент

- Доброго дня, діти! Давайте згадаємо яку останню тему ми вивчали на уроках природознавства. Саме так, планети сонячної системи. А скільки планет ми з вами знаємо? Я думаю, що більшість із вас були б не проти відвідати якусь планету. Поки ви були на карантині я дізналася, що вчені відкрили нову планету -  «Почуттів та Емоцій». Оскільки ми з вами її не вивчали на уроках природознавства, я пропоную вам познайомитися з нею на уроці основ здоровя.

Але для того, щоб подорож була успішною нам необхідно стати в коло і зарядитися один від одного позитивною енергією. Давайте привітаємося.

Привітання

1.Вправа «комплімент»

Спробуємо подарувати один одному комплімент.

Виявляється,не всі із нас вміють дарувати один одному компліменти. Але ж ми відправились до країни «Почуттів та Емоцій», а вміння говорити гарні слова один одному - це необхідна умова подорожі по даній планеті.

Давайте згадаємо, яких правил слід дотримуватись під час уроку?

Бути активним

Говорити по черзі

Не критикувати

Піднімати руку

Не викрикувати

Слухати відповідь учнів

Говорити коротко

2. Вправа « Очікування»

Запишіть свої очікування від уроку на клейких папірцях та приклейте їх на сонечко,хто бажає – зачитайте.

II. Мотивація навчальної діяльності

Повідомлення теми, мети й завдань уроку

Захворіти можна не тільки промочити ноги, а й від сильних негативних переживань,постійної перевтоми,поганого настрою.

Важливо,щоб знайшлися ті,хто зможе співпереживати,співчувати.

III. Виклад нового матеріалу

План

Поняття про настрій

Види емоцій

Способи висловлювання почуттів

Вплив настрою на здоровя

Співпереживання й співчуття

 

1.Вправа « Мозковий штурм» (слайд 3)

Спробуйте,відповісти на запитання: « Що таке настрій?» Настрій – це емоційний стан людини,коли вона почувається відповідно до певної ситуації. Настрій змінюється дуже часто. Він може бути позитивний і негативний. І дуже добре,коли в людини настрій позитивний.

Продовж фразу: «У мене гарний настрій тоді,коли …» (слайд 4)

Від чого залежить настрій? ( від обставин та емоцій, які переживає людина)

Через настрій людина виражає своє ставлення до всього,що відбувається в житті:

 

2. Робота в групах: Вправа « Ситуація»

Уявіть,що вас випадково штовхнув хлопець,який пробігав повз

1 група: Як можуть далі розвинутися події,якщо це випадок цей зіпсує вашого настрою? Як зміняться ваші стосунки з однокласниками,учителями,батьками?

2 група: Як можуть далі розвинутися події,якщо цей випадок зіпсує ваш настрій? Як зміняться ваші стосунки з однокласниками,учителями,батьками?

3 група: Знайдіть у цій ситуації щось корисне

Висновок! З цього прикладу ви повинні зрозуміти,що настрій залежить не лише від подій у житі людини, а й від того, як  вона оцінює їх. Для того,щоб створити гарний настрій,слід намагатися знаходити в подіях,навіть якщо вони здаються спочатку різко негативними, щось добре,корисне.

Види емоцій

Одна з умов нашого перебування в країні «Почуттів та емоцій» - наша допомога в розселенні «позитивних та негативних» емоцій.

Щойно я довідалась що на планеті, на якій ми перебуваємо, перед нами був сильний ураган, який перемішав будиночки з емоціями.

Давайте спробуємо допомогти повернути емоції в свої домівки.

3. Гра «Заселимо  палац »

У перший будинок поселимо позитивні , які допомагають нам жити , а у другий негативні  що заважають нам , пригнічуючи здоровя та скорочуючи життя.

I                                                    II

Доброта                                      Злість

Чесність                                      Жадність

Доброзичливість                        Лінощі        

Радість                                         Ненависть

Співчуття                                    Хитрість

Любов                                          Страх

Щедрість                                      Жорстокість

Надія                                             Заздрість

 

Діти, а в якому будинку ви хотіли б жити?

А яких будиночків на землі більше?

 

Закреслюємо , стираємо з дошки емоції , почуття, що заселяють другий будинок.

Нехай лише хороші емоції та почуття живуть в ваших серцях та домівках.

 

Крім слів (вербального) спілкування можна спілкуватися й невербально (міміка,жести).

4.Вправа «Відгадай погляд смайлика…»

5.Руханка «Покажіть емоції»

якщо ви зустрічаєте друга якого давно не бачили

ваша улюблена річ зломалась

не встигаєте на автобус

Руханка з музичним супроводом

7.Вправа «Впізнай мене»

Пропоную вам поміркувати про що йдеться:

«Вона нічого не коштує, але багато дає. Вона збагачує того , кому її дарують, але не збіднює того , хто нею ділиться. Вона миттєва, але запам’ятовується назавжди , служить паролем для друзів.

Її не можна вкрасти, купити, випросити, позичити, бо вона  така цінність, яка не принесе ніякої користі, якщо тільки не йтиме від чистого серця»

В Америці усмішка є службовим обов’язком.

Хто не хоче або не вміє всміхатися, часто втрачає своє робоче місце.

8.Вплив настрою на здоров’я

Як  ви думаєте, чи впливає настрій на здоровя?

Звісно що так: недарма кажуть, що рани в переможців заживають швидше, ніж в переможених. Виявилося, що оптимісти мають удвічі менше шансів стати жертвами хвороб серця. Лікарі дослідили, що люди, які позитивно дивляться на світ, мають сильнішій імунітет. Тобто, якщо часто думати про погане, може підвищуватися схильність до захворювань.

Навіть ліки по-різному діють на оптимістів і песимістів.

9.Співпереживання й співчуття

Читання й обговорення оповідання В.Осєєвої «Просто бабуся».

Просто бабуся

 

По вулиці йшли хлопчик і дівчинка.

А попереду них чимчикувала старенька бабуся.

Було дуже слизько. Старенька посковзнулася і упала.

«Потримай мої книжки!»- крикнув хлопчик , передав дівчинці свою сумку і кинувсь на допомогу старенькій.

Коли він повернувся, дівчинка запитала:

Це твоя бабуся?

Ні,- відповів хлопчик.

Мама?- здивувалася дівчинка

Ні.

Тітка? Чи знайома?

Та ні ж, ні! Це просто бабуся.

 

 Як би ви вчинили в такій ситуації?

 

Співпереживання, співчуття – це те, що робить людину людиною.

 

Співпереживання – бажання й здатність допомогти іншому, вміння поставити себе на місце іншого, зрозуміти й відчути те, що й він.

 

Коли виникає необхідність у співпереживанні?

Мабуть, коли людина чогось боїться, у неї має бути якийсь виступ, вона очікує неприємної події.

Проте треба вміти не тільки співпереживати, а й виявляти співчуття.

 

Співчуття – вираження підтримки іншій людині за важких для неї обставин. При вираженні співчуття треба бути тактовним, знати міру, обережно добирати слова.

 

В країні «Почуттів та емоцій» є скринька таємних побажань.

Д/з «Таємна скринька» На протязі тижня ви маєте написати побажання своєму однокласнику.

Вивчити § 8

Ситуація

Твоєму другові сьогодні не щастить. У нього поганий настрій. Як йому допомогти? (Намагатися пригадати щось приємне, усміхнутися, послухати музику…)

IV.Узагальнення та систематизація

1.Гра «Так чи ні»

Вчитель запитує твердження, якщо учні згідні, вони плескають у долоні, якщо ні – не плескають.

1.Своє ставлення до навколишньої дійсності людина передає за допомогою емоцій (+)

2.Емоції бувають  позитивні та негативні (+)

3.Настрій не може змінюватися (-)

4.Настрій залежить не менше від подій у житті людини, а й того, як вона їх оцінює (+)

5.Настрій не залежить від вашого здоровя  (-)

6.Уміння говорити компліменти допоможе налагодити добрі стосунки.

7.Про настрій людини можна дізнатися, поговоривши з нею (+)

Настрій викликає зміни в роботі внутрішніх органів та систем (+)

9.Якщо події в вашому житті розгортаються згідно з вашими бажаннями , то виникає гарний настрій (+)

2.Вправа «Очікування»

Чи справдилися ваші очікування щодо мандрівки по планеті «Почуттів та емоцій»?

Якщо так, зніміть із сонечка своє очікування, якщо частково – прикріпіть свій листочок до краю сонечка.

 

Найкраще працювали …. 

3.Вправа «Врятуй пташеня»

Стуліть свої долоньки. Уявіть, що там знаходиться маленьке беззахисне  пташеня. Зігрійте його своїм подихом. Притисніть до грудей, подаруйте частинку свого тепла. Розкрийте долоньки. Подивіться як пташеня розкриває свої крильця і летить високо в небо. Усміхніться йому і побажайте йому всього найкращого. Усміхніться своїм сусідам і побажайте приємного дня.

 

 

Найкраще почуття – це співчуття .

Це співчуття і це дарунок Бога.

Допоможи – у цьому сіль життя,-

Якщо комусь потрібна допомога.

В житті добро творити поспішай

І дякуй Богу за таку нагоду.

До тебе пригорнулась душа –

Оце і є найвища нагорода.

 

Подарунок учням кульок, на яких вони записують емоції та почутя, що переповнюють їх на кінець уроку. .

 

 

 

doc
Додано
25 жовтня 2018
Переглядів
4174
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку