Цікаві ігри та завдання

Про матеріал
Найефективніший спосіб навчити дитину мислити творчо – є гра ,особливо гра навчально – розвивальна.Гра супроводжує людину протягом усього життя, протягом усього існування людства. Адже, в якійсь мірі, усе наше життя – це гра. Навіть стаючи дорослими, опиняючись у певних життєвих ситуаціях, ми приміряємо на себе ту чи іншу роль.
Перегляд файлу

Цікаві ігри та завдання з української мови

Вчитель говорить слова:

                                                Зіграти хочеться мені

                                                з тобою в гру «Чи так чи ні?»

                                                тобі питання задаю –

                                                 готуй же відповідь свою!

  1.«Незвичайна математика»

Виконайте дії і прочитайте утворений результат.

Міс + то + к =…(місток)

Школа – а + яри – и + і = …(школярі)

Про – ро + так – к + хи =…(птахи)

 

2.Розшифруйте слова , прочитайте , знайдіть зайві.

ліоцьве                             касл

качру                                ошдка

нлапе                               патар

піпар                                тіслець

мгука                               орикдор

 

 3.  Швидко прочитати слова

Що складаються з одного складу .

Що складаються з двох складів.

   Лід , дуб , роса , зима , лоза, рік , газ, каша , тин , місто , іній,  іра ,дім , син , кора , віз , весна.

Спробуй скласти подібне завдання із слів , що починаються  на голосні і приголосні звуки.

 

4. Прочитати слова на одному видиху:

Сосна , береза , дуб , липа .

Ромашка , дзвіночок , кульбаба , конвалія , троянда.

Читати , рахувати , думати , вірш , малювати.

Які слова зайві ? Утворіть з ними подібні ряди слів

5. «Правда чи ні?»                                                  

Вчитель зачитує речення.                                            

Якщо воно правдиве, учні

піднімають зелену картку, якщо

хибне - червону. Один з учнів

пояснює Незнайкові, яка у реченні помилка.

                                                              

Приклади речень:

Узимку кури відлітають у теплі краї.

Подорожник це корисна лікарська рослина.

На нашій яблуні виросло багато смачних шишок.

У сосновому лісі ми збирали моркву.

Сова вдень спить, а вночі шукає собі їжу.

 

   6.«Крокодил»

Ця гра також підійде і для уроків мови, і для уроків літератури. Граючи в «Крокодила», діти можуть показувати сцени з прочитаного твору чи зображувати персонажів, а також вгадувати мовознавчі терміни. Дуже ефективною ця гра є для вивчення фразеологізмів: діти тягнуть картки із записаними сталими виразами та намагаються показати. Клас має відгадати фразеологізм, а потім пояснити його значення

 

7. Телеграф

Вчитель називає учню слово, а той має відстукати по парті стільки разів,

скільки складів у цьому слові. Усі інші - "контролери" - перевіряють

правильність виконання завдання. Пізніше учні можуть грати самостійно в

парах, даючи завдання один одному

 

                                   

8. Хто що робить ?

Учитель кидає м‘яч і називає професію. Учень

відповідає, що робить людина.

Наприклад:

будівельник – будує школу;

сталевар – варить сталь;

лікар – лікує людей;

ветеринар - лікує тварин;

учитель – вчить дітей;

швачка – шиє одяг.

 

                                                

9.Відгадай слово

Відгадайте слово за ознакою:

 білий, солодкий, твердий – …(цукор)

 зелена, пухнаста, колюча –… (ялинка)

 жовтий, продовгуватий, кислий – …(лимон)

 гнучка, мелодійна, солов’їна – …(мова)

 сірий, зубастий, голодний – …(вовк)

 

10 .  «Злови п'ять слів»

Учитель називає п‘ять слів. Наприклад: олівець, зошит, ручка, вчитель,

навчання, з тим, щоб учні зловили ці слова (плеснули у долоні) у реченнях, які

він буде проказувати.

Речення можуть бути такі:

1) Приведи усе в порядок, щоб були готові зарання: олівець, ручка і зошит

– все, що треба для навчання.

2) Бути чемним і привітним – пам‘ятай це всюди й завжди.

Як до класу входить вчитель, привітай, із місця вставши.

3) Сяє зірка на копрі. Ми з Олегом – шахтарі .

                                          

11 .  «Уважні долоньки»

Вчитель називає слова - назви істот та неістот,

учні мають "упіймати", плескаючи у долоні, ті слова,

які відповідають на питання хто?

Лимон                               ластівка

Лисичка                            ліжко

Сонце                               поліцейський

Сніг                                         диван

Ведмідь                                спів

Гуси                                     школа

Їжак                                     школяр

Соняшник

 

12. «Впіймай помилку»

Правила гри: вчитель читає текст , навмисно змінюючи якісь слова. Учні уважно стежать за читанням учителя та текстом і, помітивши помилку, зупиняють його та виправляють. Перемагає той, хто "впіймає"  найбільше помилок.

                                      

 

13.Гра “Шість мислячих капелюхів де Боно»

 

1.Розподіл на групи.

2.Повторення правил роботи у групі.

 

 

 

3.Робота в групах.

Білі капелюхи

 

 

Що знаєте про осінь?

Відкіля ви це знаєте?

 

Складання асоціативного куща «Осінь»

Пожовтіло листячко на кленочку,

Почорніли айстроньки у садочку.

Заховалось сонечко не видати,

Сипле вітер дощиком кругом хати.

Стукотить і грюкає у віконця:

«А що?...Вам не весело тут без сонця!»

Такий вітер капосний, сам гуляє,

А дітей на вулицю не пускає.(К.Перелісна)

 

Червоні капелюхи

                                

Слухання фрагментів з циклу п’єс П.І.Чайковського «Пори року».

Які почуття виникли у вас під час звучання музики?

Розглядання картини.

Який настрій викликає у вас ця картина?

Якого кольору осінь?

 

 

Жовті капелюхи

 

Позитивні сторони: збір врожаю;

милування красою природи.

Прислів’я «Холодна осінь та сита»

Осінь така мила, осінь славна.

Осінь матусі їсти несе:

борщик у горщику,

кашка у жменці,

скибка у пазусі,                   

грушки в хвартушку.

Осінь така мила, осінь славна.(П.Тичина)

Чорні капелюхи

 Негативні сторони:починається похолодання(холодний дощ, вітер);

 гіршає самопочуття людини(простудні захворювання);

 дні коротші, ночі довші;

 птахи відлітають у теплі краї;

 на дорогах багато бруду.

Зелені капелюхи

         

 

Слухання фрагментів з циклу п’єс П.І.Чайковського «Пори року».

Які почуття виникли у вас під час звучання музики?

Розглядання картини.

Який настрій викликає у вас ця картина?

Якого кольору осінь?

Жовті капелюхи

 Уявимо, що у році три пори року, немає осені.

Чи можна запобігти листопаду?

Фантазування

Уявимо, що природа не зав’яне.

14.«Сонечко для мами» .

На дошці намальоване сонечко, на якому напис:

«Моя мама, мов…». Учні підходять і заповнюють промені:

сонечко, весна, квіточка, перлиночка…

 

 

15.«Асоціація»

Наприклад, художник асоціюється з картиною.

Письменник –(з книгою),                драматург –(з п’єсою),

футболіст – (з м’ячем),                       кухар – (з їжею),

Аладін – (з лампою),                           пожежник –(з вогнем).

 16.Гра«Зіпсований комп'ютер».

 Вчитель розподіляє усі букви алфавіту між учнями. Потім пропонує кожному натиснути на свою «клавішу», тобто назвати свою букву. Після того, як учні навчаться автоматично реагувати на почутий звук або написану букву, їм пропонується «надрукувати» (сказати по літерам) слова, спочатку показані вчителем на картках, а потім вимовлені вголос. Перемагає той, хто припуститься менше помилок.

 

docx
Додав(-ла)
Підлісна Люда
Додано
26 січня 2021
Переглядів
3310
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку