"Цікаві способи обчислень"

Про матеріал
Навчальний проєкт для використання на уроках математики чи на позакласних тематичних заходах
Перегляд файлу

image

imageimage
image

image

image
image image image

image
image

image «ЦІКАВІОБЧИСЛЕНЬ»СПОСОБИ imageimage image навчальний проЄкт    image

Виконала Наталія Кащенко

image

image

Математика

-цікава наука

image

image image

imageimageimageМатематика – справді чарівна наука! Але, на жаль, далеко не всі школярі можуть це збагнути. Чому? З одного

боку, все залежить від індивідуальної схильності дітей: комусь цікавіше малювання, а комусь історія. Але справа навіть не в цьому!

imageРізні спосообчисленьби

image

image

imageimageimage
image

На уроках математики ви розглядали різні способи обчислень, а потім обирали зручні для себе. Проте можливості

математики не вичерпуються відомими

вам способами. У різних країнах порізному вчать дітей обчислювати

imageimageimageimageЯпонський метод

Зосередимося на особливому методі множення, використовуваному в Японії, який відомий як "японське множення". Цей метод вражає своєю елегантністю та простотою. Давайте розглянемо приклад множення чисел 23 та 121 за допомогою японського методу.

imageimageimageimageРозбиваємо кожне число на його розряди. Число 23 розбиваємо на 2 та 3 (2 десятки та 3 одиниці), а число 121 на 1; 2; 1 (1 сотня, 2 десятки та 1 одиниця

: Малюємо спочатку 2 вертикальні палички, відступаємо вправо та малюємо ще 3 (див. на малюнок). Для числа 121 – 1 горизонтальна паличка трохи відступаємо вниз, малюємо ще 2 горизонтальні палички, відступаємо вниз, малюємо ще 1 горизонтальну паличку.

Знаходимо кількість точок перетину паличок по діагоналі, починаючи з правого нижнього кута. Записуємо ці числа знизу вгору. У нашому випадку, отримали 3, 8, 7 та 2, що відповідають одиницям, десяткам, сотням та тисячам відповідно.

Сумуємо отримані числа - 2 тисячі, 7 сотень, 8 десятків та 3 одиниці - і отримуємо результат: 2783.

Множення в Китаї

В Китаї дітей навчають розкладати число на розряди та перемножати їх, наприклад, маємо вираз 23 * 121

Крок 1: Розкладаємо число 23 на розряди: (20 + 3)

imageimage* 121

Крок 2: Розкриваємо дужки: 20 * 121 + 3 * 121

Крок 3: Обчислюємо добутки: 2420 + 363

Крок 4: Додамо отримані добутки: 2420 + 363 =

2783

Таким чином, використовуючи китайський метод множення, ми також отримали результат

image2783, який співпадає з результатом, отриманим японським методом.

imageimageМноження в США

В США так само як і в Китаї школярі розділяють число на розряди, але мають альтенативний запис.

Перемножимо числа 121 та 23

imageimage
imageimageКрок 1: Підготовчий рівень: необхідно квадрат розділити на 6 частин як на фото.

Крок 2: Крок 2: Записати розряди чисел

121 та 23 над відповідними квадратами.

Крок 3: Перемножимо числа зліва та згори, як показано на відповідних перетинних квадратах.

imageКрок 4Додаємо отримані результати

image                                                           image вивчити таблицю множення на 9Лайфхак для школярів: як


При множенні послідовності від 1 до

9 на число 9, перші цифри в двозначних числах результатів

зростають на 1, а другі

цифри цього ж числа послідовно

imageimageзменшуються на 1. Якщо записати поряд 2 стовпчики множення на

9 від 1 до 10 та від 10 до

1, то результати в кожному рядку двох стовпчиків будуть

складатися з однакових цифр, які будуть стояти навпаки.

обчислюємо 9х4. Для отримання двозначного числа результату,

imageтреба зменшити цифру 4 на 1 (41=3), а для отримання другої     imageцифри – відняти від 10 саму цифру 4 (10-4=6). Результат –36.


imageimageДодавання звичайних дробів із чисельником,

який дорівнює 1

imageimage

image

imageПісля пояснення сенсу математичної теорії, покажіть учням прискорений варіант обчислення. Так,

результатом додавання двох дробів є дріб, чисельник якого утворений сумою їхніх

знаменників, а знаменник – множенням знаменників вихідних дробів.  image

image

image

image

image

imageimageimageimageimage Метод «Метелик»для додавання та

віднімання дробів

imageЗазвичай вивчення дробів не викликає особливого

image image

imageзахоплення у школярів. А

спробуйте запропонувати

вашим учням опанувати дроби за допомогою

графічного прийому. Цей

простий і швидкий спосіб не залишить школярів байдужими!

Множення будь-якого числа на 11

image

imageЗдивуйте учнів та покажіть, як множення на 11 може бути простим та цікавим. Адже для цього достатньо виконати лише 1 дію, а не 2, як вивчається за шкільною програмою.

imageimageimageimage
А як бути, якщо сума двох чисел складає

image10 та більше? У такому випадку одиниці вписуємо поміж двома вихідними цифрами, а кількість десятків

                                                                                                                                                          переносимо на наступний розряд.                         image

image

Розглянемо на прикладі:  56х11 = image5(5+6=11)6 = 616.

А чи також легко помножити на 11 і більш складні числа? Так!

imageМноження двозначних

image
imageimageЗапропонуйте учням простий математичний чисел imageприклад та запитайте, яким чином вони його пропонують вирішити. Щонайперше Якщо приклад більш складний і друга група більшості спадає на думку метод стовпчика. – не двох-, а трьохзначне число, тоді в

Доведіть учням, що множення двозначних                      отриманому п'ятизначному числі необхіднознайти суму двозначного числа і наступної

image Стимуляція креативного мислення

Математика в різних країнах дійсно може бути цікавою та захоплюючою завдяки різним методам, які

використовуються для викладання математики.

image

imageimageЯпонське множення, китайський метод розкладання чисел на розряди та альтернативний запис з

використанням квадратів у США - всі ці підходи

imageвикликають зацікавлення та допомагають дітям краще засвоювати математичні концепції. Вивчення різних методів множення може також стимулювати креативне мислення та розвивати

рахункові навички учнів. Порівнюючи різні підходи, діти можуть краще розуміти, як працює математика та знаходити оптимальний спосіб розв'язання задач.

imageimageimageimageimageЯк легко обчислити відсоток від

image                                                                                                                                                                     будь-якого числа Приклад: знайти 40 % від 250.Рішення:


Як правило, для того, щоб обчислити відсоток від певного числа

використовують метод пропорції. Його

вивчають ще у молодшій школі, а згодом часто використовують у повсякденному

image
житті. А як ще спростити цю математичну дію? Легко!

image

Необхідно розділити обидва числа на 10.

40:10=4

250:10=25

2) Слід помножити отримані

попередньо результати між собою:

4х25=100

Отже, 40% від 250 –100.


image

image

Математика – це легко і цікаво! Особливо, якщо дивитися
pdf
Пов’язані теми
Математика, 3 клас, Презентації
НУШ
Додано
15 вересня
Переглядів
402
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку