Виконала Наталія Кащенко
Математика
-цікава наука
боку, все залежить від індивідуальної схильності дітей: комусь цікавіше малювання, а комусь історія. Але справа навіть не в цьому!
математики не вичерпуються відомими
вам способами. У різних країнах порізному вчать дітей обчислювати
Зосередимося на особливому методі множення, використовуваному в Японії, який відомий як "японське множення". Цей метод вражає своєю елегантністю та простотою. Давайте розглянемо приклад множення чисел 23 та 121 за допомогою японського методу.
: Малюємо спочатку 2 вертикальні палички, відступаємо вправо та малюємо ще 3 (див. на малюнок). Для числа 121 – 1 горизонтальна паличка трохи відступаємо вниз, малюємо ще 2 горизонтальні палички, відступаємо вниз, малюємо ще 1 горизонтальну паличку.
Знаходимо кількість точок перетину паличок по діагоналі, починаючи з правого нижнього кута. Записуємо ці числа знизу вгору. У нашому випадку, отримали 3, 8, 7 та 2, що відповідають одиницям, десяткам, сотням та тисячам відповідно.
Сумуємо отримані числа - 2 тисячі, 7 сотень, 8 десятків та 3 одиниці - і отримуємо результат: 2783.
В Китаї дітей навчають розкладати число на розряди та перемножати їх, наприклад, маємо вираз 23 * 121
Крок 1: Розкладаємо число 23 на розряди: (20 + 3)
* 121
Крок 2: Розкриваємо дужки: 20 * 121 + 3 * 121
Крок 3: Обчислюємо добутки: 2420 + 363
Крок 4: Додамо отримані добутки: 2420 + 363 =
2783
Таким чином, використовуючи китайський метод множення, ми також отримали результат
2783, який співпадає з результатом, отриманим японським методом.
В США так само як і в Китаї школярі розділяють число на розряди, але мають альтенативний запис.
Перемножимо числа 121 та 23
Крок 1: Підготовчий рівень: необхідно квадрат розділити на 6 частин як на фото.
Крок 2: Крок 2: Записати розряди чисел
121 та 23 над відповідними квадратами.
Крок 3: Перемножимо числа зліва та згори, як показано на відповідних перетинних квадратах.
Крок 4Додаємо отримані результати
вивчити таблицю множення на 9Лайфхак для школярів: як
При множенні послідовності від 1 до
9 на число 9, перші цифри в двозначних числах результатів
зростають на 1, а другі
цифри цього ж числа послідовно
зменшуються на 1. Якщо записати поряд 2 стовпчики множення на
1, то результати в кожному рядку двох стовпчиків будуть
складатися з однакових цифр, які будуть стояти навпаки.
обчислюємо 9х4. Для отримання двозначного числа результату,
треба зменшити цифру 4 на 1 (41=3), а для отримання другої цифри – відняти від 10 саму цифру 4 (10-4=6). Результат –36.
Додавання звичайних дробів із чисельником,
який дорівнює 1
результатом додавання двох дробів є дріб, чисельник якого утворений сумою їхніх
знаменників, а знаменник – множенням знаменників вихідних дробів.
Метод «Метелик»для додавання та
віднімання дробів
Зазвичай вивчення дробів не викликає особливого
спробуйте запропонувати
вашим учням опанувати дроби за допомогою
графічного прийому. Цей
простий і швидкий спосіб не залишить школярів байдужими!
Здивуйте учнів та покажіть, як множення на 11 може бути простим та цікавим. Адже для цього достатньо виконати лише 1 дію, а не 2, як вивчається за шкільною програмою.
А як бути, якщо сума двох чисел складає
10 та більше? У такому випадку одиниці вписуємо поміж двома вихідними цифрами, а кількість десятків
переносимо на наступний розряд.
Розглянемо на прикладі: 56х11 = 5(5+6=11)6 = 616.
А чи також легко помножити на 11 і більш складні числа? Так!
Запропонуйте учням простий математичний чисел приклад та запитайте, яким чином вони його пропонують вирішити. Щонайперше Якщо приклад більш складний і друга група більшості спадає на думку метод стовпчика. – не двох-, а трьохзначне число, тоді в
Доведіть учням, що множення двозначних отриманому п'ятизначному числі необхіднознайти суму двозначного числа і наступної
Стимуляція креативного мислення
Математика в різних країнах дійсно може бути цікавою та захоплюючою завдяки різним методам, які
використовуються для викладання математики.
використанням квадратів у США - всі ці підходи
викликають зацікавлення та допомагають дітям краще засвоювати математичні концепції. Вивчення різних методів множення може також стимулювати креативне мислення та розвивати
рахункові навички учнів. Порівнюючи різні підходи, діти можуть краще розуміти, як працює математика та знаходити оптимальний спосіб розв'язання задач.
Як легко обчислити відсоток від
будь-якого числа Приклад: знайти 40 % від 250.Рішення:
Як правило, для того, щоб обчислити відсоток від певного числа
використовують метод пропорції. Його
вивчають ще у молодшій школі, а згодом часто використовують у повсякденному
житті. А як ще спростити цю математичну дію? Легко!
Необхідно розділити обидва числа на 10.
40:10=4
250:10=25
2) Слід помножити отримані
попередньо результати між собою:
4х25=100
Отже, 40% від 250 –100.