Цікаві та творчі вправи з математики.

Про матеріал
Матеріал створено для урізноманітнення роботи з учнями початкових класів на уроках математики.
Перегляд файлу

G:\картинки2\i (3).jpg 

 

 

Великобобрицька загальноосвітня школа І – ІІІ ступенів

Верхньосироватської   сільської  ради

Сумської області  Сумського району

 

 

Цікаві та творчі  вправи з математики

у початкових класах

G:\картинки2\img-20130904114908-708.png   Підготувала вчитель

                                   початкових класів

                             Мальована С.М.

 

 

 

 

G:\картинки2\schoolframe6.gif   Школа – наш дім, що зітканий з проміння.

З любові, радості та веселкових мрій,

Що зігріває цілі покоління.

Це – храм добра, утвердження надій.

 

Навчання дітей шестирічного віку викликає великий інтерес до активних методів навчання. У цих учнів переважають ігрові інтереси, довільна  поведінка,  наочно – образне мислення. Це стосується зокрема й уроків  математики. Захопившись грою, дитина не помічає,  що вчиться, запам’ятовує  нове, орієнтується у незвичайних ситуаціях, що  поповнюють запас  її понять, уявлень, розвивається фантазія. Ігрові моменти дають змогу учителеві зацікавити учнів і підтримувати їхній інтерес до складних понять, властивостей і явищ. В колективній грі виявляються  особистісні якості кожного, формуються стосунки з ровесниками.

У грі найповніше виявляються індивідуальні особливості, інтелектуальні можливості, нахили, здібності. Гру можна проводити на початку уроку. Вона має збудити думку учня, допомогти йому зосередитись і виділити головне, спрямовуючи увагу на самостійну діяльність.

Ігри важливо проводити систематично і цілеспрямовано на кожному уроці, починаючи з ігрових ситуацій, поступово  ускладнюючи їх у міру здобуття учнями знань, вироблення вмінь і навичок, розвивати логічне мислення, виховувати кмітливість, самостійність, тобто таких якостей, які характерні для творчої особистості. Використання гри сприяє зміні мотивів поведінки, розкриттю нових джерел розвитку пізнавальних сил, підвищенню самооцінки школярів.

Нині в навчально – виховній роботі з дітьми особлива увага приділяється розвитку креативності – вмінню творчо розв’язувати проблемні ситуації.

Одним із показників креативності є  здатність створити продукт, який відрізняється оригінальною варіативністю. Особливо яскраво дитяча творчість виявляється в сюжетно – рольовій грі, що пов’язана з ознайомленням із різними професіями, де діти одночасно виступають і драматургами, і режисерами. Вони грають для себе і відображають свої мрії,              думки,              почуття.

G:\картинки2\schoolframe6.gifДобірка  прислів’їв,  приказок, загадок, скоромовок, казок, пісень, смішинок з числовими мотивами.

    ПРИСЛІВЯ

  • Влітку один тиждень рік годує.
  • G:\картинки\cifra1.jpgЗа одного вченого дають десять невчених, та ніхто не бере.
  • Як напише один дурень, то сто розумних не розберуть.
  • Одна ластівка не робить весни.
  • Одна бджола  мало меду наносить.
  • Одна доля, одне лихо людей докупи зводить.
  • Один за всіх – всі за одного.
  • Як одна біда йде, то й другу за собою веде.
  • Один солдату полі не воїн.

 

ЗАГАДКИ

  • Один  баранець пасе тисячі овець. (Місяць, зірки)

 

  • Один біжить, другий лежить, третій кланяється. (Вода, берег, очерет).
  • Одна шиба на цілу хату світить.(Гасова лампа)

 

  • В усім світі одна, всім потрібна вона. (Батьківщина, правда)

 

  • Один з трубою тягне всіх за собою.(Потяг і вагони)

 

  • Для збирання урожаю

На поля я виїжджаю,

І на декілька машин

Там працюю я один. ( Комбайн)

 

  • Між двох світил я посередині один. (Ніс і окуляри)

 

  • Перший я приніс весну,

Розбудив усе від сну.

Заспіваю під вікном,

Люди звуть мене … (Шпаком).

 

  • Один говорить, двоє дивляться і двоє слухають. (Рот, очі, вуха)
  • Стоїть при дорозі на одній нозі. (Гриб)

 

G:\картинки2\schoolframe6.gifПРИСЛІВЯ

  • Мудрій голові досить два слова.
  • Двом панам служить,  Одна голова добре, а дві – краще.
  • C:\Users\Teacher\Documents\цифра 2.jpgЗа одного битого двох небитих дають, та й то не беруть.
  • За двома зайцями не женись, бо й одного не спіймаєш.
  • Два брехуни однієї правди не  скажуть.
  • Лінивий двічі робить, а скупий двічі платить.
  • а сорочки не має    .
  • Дві господині в хаті не дадуть ради  дитяті.
  • Хто мовчить, той двох навчить.
  • Чи пан, чи пропав – двічі не вмирати.
  • Що буде, те й буде, а дві смерті не буде.
  • Оце вшив – два чоботи на одну ногу.

 

ЗАГАДКИ 

  • Було собі  два брати і обидва Кіндати,  через дорогу живуть та один одного не бачать. (Очі)
  • Дві дощечки, дві сестри несуть мене із гори. (Лижі)
  • Дві сестриці пішли напитися водиці, а брат, зігнувшись, стояв та сестричок чекав. (Відра і коромисло)

 

СМІШИНКА

  • Сину! – гукнула мати.
  • Зірви мені в садку дві гарненькі груші!

Син зірвав дві груші, але матері приніс одну.

  • А де ж друга? – запитує мати.
  • Оце і є друга, а першу я з’їв.

 

СКОРОМОВКА

     Два бобри  брунатно – бурі

       Забралися у баюру.

  • Правда, брате бобре, добре?
  • Пречудово, брате бобре.

     ПІСНЯ

          Два  півники

Два півники,  два півники горох молотили.

Дві курочки, дві курочки  до млина носили.

 

Цап меле, цап меле, коза підсипає,

А маленьке козенятко у дудочку грає.

 

А вовчок з кулачок з лісу виглядає:

Як ухопить козенятко та далі тікає.

 

А крук за дрюк, пішов доганяти.

А сорока – білобока пішла розганяти.

G:\картинки2\schoolframe6.gif    ПРИСЛІВЯ

 

  1. День гуляє – три слабий, а на п’ятий – вихідний.
  2. В роботі «ох», а їсть за трьох.
  3. Їдеш на день – хліба бери на три дні.
  4. Ходив три дні, а виходив злидні.
  5. Багато я маю – тільки три клуні хліба; в одній – вітер, а в другій мак, а третя стоїть так.
  6. Говорить, наче три дні хліба не їв.
  7. Краще раз побачити, як тричі почути.
  8. Хоч три дні не їсти, аби з печі не злізти.

 

СМІШИНКА

    Зрівняв рахунок

  • Що це ти так погано працюєш? – звернувся батько до сина.
  • Я дві лопати землі кидаю, а ти одну.

Попрацювали до обіду, прийшли додому і сіли їсти.

Тоді син і каже батькові:

  • Дивись, батьку, поки ти один раз донесеш ложку до  рота, я двічі. Тепер рахунок зрівнявся – три на три.

 

НАРОДНА ПІСНЯ

  Ой  у полі три кринички,

  Любив козак три дівчиноньки,

  Чорняву та біляву,

   Третю  руду та погану.

 

    КОЛЯДКА

 

  Що в дядька. Дядька три стоги стоять;

  Один  стіг пшениці – на паляниці,

  Другий стіг гречки – на варенички,

  А третій вівса – та й колядка уся.

 

ЩЕДРІВКА

   Ой сива та й зозуленька

 

  Щедрий вечір, добрий вечір.

  Добрим людям на здоров’я.  

  Усі сади та й облітала.

А в одному та й не бувала.

А в тім саду три тереми.

Що в першому ясен місяць,

А в другому красне сонце,

А в третьому дрібні зірки.

 

G:\картинки2\schoolframe6.gif 

 

ПРИСЛІВЯ

 

 Кінь на чотирьох – і той спотикається.

 

ЗАГАДКИ

  

  • Чотири брати під одним капелюхом. (Стіл)
  • Плету хлівець на четверо овець, а на п’яту окремо. ( Рукавичка)
  • Має чотири ноги, але не звір; має пір’я і пух, але не птах. (Ліжко)

ЛІЧИЛКА

Раз,  два, три, чотири!

Мене грамоти учили,

Не  писати, не читати

Тільки в ляльки грати.

Киця ляльку розбила,

Мама кицю побила,

Коли ж тато це узнав,

Киці вушка потріпав.

 

ПІСНЯ

Ой хмариться, туманиться

 

 Ой хмариться, туманиться,

 Дрібен дощик збирається!

 Ой дай, Боже, дощ! Аби не мороз!

 Хоч  днів на чотири, щоб ми відпочили!

 Щоб нам погуляти!

 Хоч на один день,

 Аби на ввесь день!

     СМІШИНКА

 Вранці баба зібралася до церкви та й каже своєму солдату – квартиранту:

  • Я йду до церкви, а в печі чотири пироги. Як спечуться – витягнеш.

Солдат витяг з печі пироги, два з’їв, а два лишилося.

Приходить баба, бачить тільки два пирога і питає:

  • Вийняв пироги?   Вийняв!
  • Скільки їх було?
  • Чотири!
  • А де два?
  • Ось два!

G:\картинки2\schoolframe6.gifТак баба й не допиталася.

ПРИСЛІВЯ ТА ПРИКАЗКИ

 

  • Краще на п’ять хвилин раніше, ніж на хвилину пізніше.
  • П’ять днів не робили, а два  відпочиваємо.

 

ЗАГАДКИ

  • П’ять комірок, один хід. (Рукавичка)
  • П’ять ріжків торбинка має,

Щоб мороз їх не щипав

І турбот не завдавав. (Рукавичка)

  • П’ять братів поряд  живуть, кожен має своє ім’я. (Пальці)

 

СМІШИНКА

 

Буде п’ять

Переглядаючи щоденник сина, батько нарікає:

  • Четвертий день ти, ледацюго, приносиш по одиниці! Коли вже порадуєш мене п’ятіркою?
  • Ще один день, тату і буде п’ять.

 

ЛІЧИЛКА

 

 Раз, два, три, чотири, п’ять –

 Вийшов зайчик погуляти.

Як нам бути, що зробити?

Треба зайчика зловити?

Будемо знову рахувати:

Раз, два, три, чотири, п’ять.

 

ЗАГАДКИ

 

  1. Двоє стоять, двоє лежать, п’ятий ходить, шостий водить.

(Одвірки, двері, людина)

  1. Є деревце – не полінце, шість дірок має, весело співає. (Дудочка)
  2. Шість ніг, дві голови, четверо очей, один хвіст. (Вершник на коні)
  3. Чорний, а не ворона, рогатий, а не бик, шестеро ніг, але без копит. (Жук)

  

 

G:\картинки2\schoolframe6.gif 

ПРИСЛІВЯ ТА ПРИКАЗКИ

  • Сім раз одмір, а раз відріж.
  • Наговорив сім міхів горіхів, гречаної вовни, та всі неповні.
  • Сім верст до небес і все пішки.
  • Сім літ минуло, як музика грала, а він ще й тепер скаче.
  • Сім п’ятниць на тиждень.
  • Де одинець  - хазяйству  кінець,  де сім – щастя усім.
  • Треба йому ще сім літ свині пасти.

                                     ЗАГАДКИ

  1. Сім братів і сестер човном пливуть, кожного ім’ям  зовуть. (Дні тижня)
  2. Має шкір сім, витискає сльози всім. (Цибуля)
  3. Скільки кроків зробить горобець за сім років? (Ніскільки)

ПІСНЯ

Ой ходив чумак сім літ по дону

Та не було пригодоньки ніколи йому.

Ой їхав чумак з Криму додому,

Сталася йому пригодонька за всю дорогу.

Не вдень. А вночі – занедужав. Чумаченько

З  Криму їдучи, при широкій дорозі,

Воли пасучи….

 

 

 

 

  

 

 

 

 

 

       

 

 

G:\картинки2\fotoramka_0129.png 

 

  1. Є  число, що зветься нуль. Знають його всюди. Відніми його, додай – що було, те й буде!

 

  1. Перевір: який рік має лише один день? Відповідь. Новий рік.
  2. Які ти знаєш прислів’я та приказки з числом один?  Наприклад. 

Одне дерево – не сад, один камінь не стіна. Один у полі не воїн.

  1. Мій рогатий кінь триногий добре знає всі дороги. Як захочу він стоїть, а скажу -  і побіжить.  Відповідь. Дитячий велосипед.
  2. Чотири братики одним пояском звиті, однією шапочкою накриті. Відповідь. Табуретка, стілець.
  3. П’ять братів дружно живуть, один одного по імені зовуть. Відповідь. Пальці(великий, вказівний, середній, безіменний, мізинець).
  4. Сім братів човном пливуть, кожного по імені зовуть. Відповідь. Дні тижня.
  5. Які ти знаєш казки з числом сім? Відповідь. «Вовк і семеро козенят», «Білосніжка і сім гномів».
  6. О.С. Пушкін зазначав, що форма арабських чисел складена з такої фігури. Спробуйте відшукати всі цифри від 0 до 9. Відповідь. АГ – 1,

ДАБГВ – 2, АБДВГ – 3, і т.д.  (Рис.1)

А   Б 

                            Д                            5

     Г   В

      Рис. 1                    Рис.2                          

          10. Обведи за зразком цифри поштового індексу на конверті.

11. Провідник  з п’ятого вагона почепив свій номер, а всі інші провідники – ні. Тож поставте номери, яких не вистачає  (рис.2).

G:\картинки2\fotoramka_0129.png12. Скільки чисел передує числу 10 (7; 1)? Нуль враховувати. 

Відповідь.10 (7; 1)

13.а ) Які числа йдуть   за числом 10 (7; 1 )? Скільки їх? Відповідь. 11,

12, …  Безліч.

Б) Які числа знаходяться між 0 і 10; 0 і 9; 0 і 2; 0 і 1? Скільки їх?

14. Запиши числа в порядку зростання, а потім – спадання:

а) 2,1,3,0,5,4.  б) 10,2,6,8,0.  в) 3,1,9,5,7. 

15. Знайди помилку: 1˃ 1, 1 = 1, 1 ˂ 1,  2 ˂ 1, 2 ˃ 1, 2 = 2.

16. Поклади у верхньому рядку 5 кружечків (паличок, кубиків), а в другому (нижньому) – стільки  ж.

17. Поклади в одному ряду 5 кружечків, а в другому – на один кружечок більше (менше).

18. Скільки товаришів сидять у ряду перед тобою? Позад тебе? Справа? Зліва?

19. Стань обличчям до  дошки. Що стоїть від тебе праворуч? Ліворуч? Повернися до дошки спиною. Що тепер стоїть справа? Зліва?  Чому так виходить?

20. Ось дротяне коло. А це – картонний круг. Чим відрізняються фігури?

21. Розмісти  макети дерев, починаючи з найнижчого і закінчуючи найвищим. Скільки всього дерев? Яке дерево стоїть перед тополею? Яке за нею? Які дерева поряд з ялинкою?

22. Я  називаю один напрямок ( дію, поняття), а ви – протилежний (угору, ліворуч, менше, назад, додати,  причепити, закопати, закрити, над, праворуч, відняти, збільшити тощо).

23.  На дорогу від дому до школи ти затратив стільки ж часу, як і на дорогу  від  дому  до  крамниці. Про що це  свідчить? Відповідь. Відстані однакові.

24. Диня важить менше, ніж кавун, а кавун менше, ніж гарбуз. Що легше: диня чи гарбуз? Відповідь.  Диня.

25. Який день тижня сьогодні, який був учора, буде завтра?

26. Хто назве 5 днів підряд. Не називаючи ні числа, ні днів тижня?

G:\картинки2\fotoramka_0129.pngВідповідь. Позавчора, вчора, сьогодні, завтра, післязавтра .

27. Скільки днів мине від неділі до неділі? Від середи до середи?

28. Що не має ні початку, ні кінця? Відповідь. Кільце, обруч, колесо.

29. По колу біжать двоє коней у тому самому напрямку – чорний і білий. Який кінь знаходиться попереду?

30. Які лінії у веселки? Якого вони кольору? Скільки їх?

31. Скільки пар ніг у коня? Корови? Скільки пар лап у курки? Кішки? Гуски? Собаки?

32. Надійка йде пішки,  а Мишко їде на велосипеді. Хто з них рухається швидше?

33. Розділи паперову смужку  пополам. Покажи половину смужки. Скільки половинок у цілій смужці?

34. У чотирьох братів по одній сестрі. Скільки всіх дітей?

35. Росли дві верби. На кожній з них по 2 гілки. А на кожній гілці по 2 груші. Скільки всього груш?

36. На яблуні 10 яблук, а на  вербі – на 2 менше. Скільки всього яблук на деревах?

37. П’ять  картоплин зварилося в каструлі за 20 хвилин. За скільки хвилин зварилась  одна картоплина?

38.  О 2 годині дня у Сумах йшов дощ. Чи можна  чекати сонячну погоду через 10 годин?

39. Скільки кроликів і гусей, якщо є всього 4 голови і 10 ніг?

40. У двох дівчаток 9 цукерок. У Лесі цукерок у 2 рази більше, ніж у Олі. Скільки цукерок у кожної з них?

41. до кінця семестру залишилось тиждень і три дні. Скільки  всього днів залишилося?

42.  В одній посудині 4 л води, а в другій – на 2 л більше. Що треба зробити, щоб у другій посудині води стало більше, ніж у першій, тільки на 1 л? ( Вкажіть різні способи ).

 

G:\картинки2\schoolframe6.gifПРИСЛІВЯ

Всім по сім, а мені таки вісім.

ЗАГАДКА

Кільця в ножицях стулились, що за цифра утворилась? (Вісім)

СМІШИНКА

НАВЧИВ

Учитель запитує учня:

  • Скільки буде три та п’ять ?

          Учень відповідає:

  • Не знаю.

А вчитель:

  • Ну от як я візьму та й покладу тобі в кишеню три горішини і п’ять горошин, скільки буде?
  • Нічого не буде.
  • Та чого ж , - каже учитель, - не буде?
  • А того не буде, що в мене в кишені дірка.

 

 

ПРИСЛІВЯ

 Болить бік дев’ятий  рік, та й досі до  болю не звик.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

G:\картинки2\schoolframe6.gifПРИСЛІВЯ

На грам амуніції, на десять амбіції.

Пошануй  худобу раз, а вона тебе десять раз .

Така він мені рідня, як десята вода на киселі.

ЛІЧИЛКА

Один, два – дерева,

Три, чотири – вийшли звірі,

П’ять, шість – пада лист,

Сім, вісім – птахи в лісі,

Дев’ять, десять – це сунички.

Підвели  червоні личка.

ЗАГАДКИ

  1. Сімдесят кожухів і всі не застібаються. (Капуста)
  2. Стукотить, гуркотить, як сто коней біжить. (Грім)
  3. Сидить баба серед літа у сто сорочок одіта. (Капуста)
  4. Реве віл на 100 гір. А на 100 кроків, на 100 потоків. (Грім)

ПРИСЛІВЯ

Де один панує, там сотня бідує.

Хоч копійка в кишені, а на сотню чванства.

Ти йому слово, а він тобі десять.

СКОРОМОВКА

Хитру сороку спіймати морока, а на сорок сорок  сорок  морок.

СМІШИНКА

ЗВІДКИ ВЗЯЛОСЯ ТРИНАДЦЯТЕ?

Жили собі чоловік і жінка. Вирішили вони навесні посадити картоплю. Купили 12 відер картоплі, скопали ділянку і засадили її. Настала осінь. Пішов чоловік збирати врожай. Викопав усю картоплю. А тоді став і чухає потилицю.

  • Про що ти думаєш? – запитує жінка.
  • G:\картинки\5.jpgНічого не розумію, посадили 12, зібрали 13 відер.  Звідки взялося тринадцяте?

G:\картинки\5.jpg 

  • У якого двоцифрового числа сума цифр дорівнює найменшому натуральному числу?  Відповідь. 10.
  • Які числа з першої сотні при читанні не  змінюються від їх перевертання?  Відповідь. 8, 69, 88.
  • Коли ми дивимось на цифру «два», а кажемо «десять»?

Відповідь. Коли годинникова стрілка показує десять хвилин.

  • Яке трицифрове число, що складається з різних цифр, є найбільшим?  Відповідь. 987.
  • Сума яких трьох натуральних чисел дорівнює їх добутку? 

Відповідь. 1 + 2 + 3 = 1 х 2 х 3.

  • Чи можливо. Щоб один та один було одинадцять?

      Відповідь. Так, якщо написати їх одну коло одної (11).

  • Як число 66 миттєво збільшити на половину цього числа, не виконуючи жодних математичних дій?

Відповідь. Необхідно перевернути дане число. Тоді отримаємо 99, яке більше від 66 на 33, тобто на його половину.

  •  Скільки буде, якщо від тринадцяти відняти середину?

 Відповідь. Тридцять (три – на – дцять ).

  •           Скільки  різних цифр треба застосувати, щоб написати сто?

Відповідь. Дві цифри: нуль та одиницю.

  • Як можна від стрічки завдовжки 4 м відрізати 3 м, не користуючись метром?

Відповідь. Двічі перегнути стрічку і відрізати її четверту частину.

  •        П’ятеро братів мають по одній сестрі. Скільки всього дітей у цій сімї?

      Відповідь. Шестеро.

  • У батька є син, удвічі молодший за нього. Син народився тоді, коли батькові було 24 роки. Скільки тепер років синові?

Відповідь. 24 роки.

  • G:\картинки\5.jpgСемеро чекали восьмого 14 хвилин. Скільки хвилин витратив на чекання кожен?

Відповідь. 14 хвилин.

  • Ішли дві матері й дві дочки. Знайшли три яблука і поділилися. Кожній дісталося по одному. Як так вийшло?

Відповідь. Ішли бабуся, дочка. Онучка.

  • Припустимо, що зараз 26 жовтня, четвер. Коли буде наступний четвер?

Відповідь. 2 листопада.

  • На  столі стоять 5 склянок із полуницями. Хлопчик зїв одну склянку полуниць. Порожню склянку він поставив на стіл. Скільки склянок залишилося на столі?

Відповідь. 5 склянок.

  • На двох руках – 10 пальців. Скільки пальців на 10 руках?

Відповідь. 50.

  • Возом їхали двоє батьків і двоє синів. Скільки їх було?

Відповідь. Троє (дід, батько, син).

  • Скільки картоплин може увійти в один казан?

Відповідь. Жодна сама не увійде – всі треба покласти.

  • У кошику лежало 5 яблук. Чи можна поділити їх порівну між 5 дівчатами так, щоб одне яблуко залишилося у кошику?

Відповідь. Можна одній треба дати яблуко разом з кошиком.

  • У трикутнику відрізали три кути. Скільки кутів залишилося?

Відповідь. Шість.

  • У колесі 10 спиць. Скільки проміжків між спицями?

Відповідь. 10 проміжків.

  • На дереві сиділо вісімнадцять горобців, стрілець вистрілив, один упав. Скільки горобців залишилося?

Відповідь. Один – той, що впав.

  • За книгу  заплатили 60 гривень і ще  1/ 3 її вартості. Скільки коштувала ця книга?

Відповідь. 90 гривень.

G:\картинки\17.jpg 

 

  • Якою цифрою позначають  відсутність одиниць певного розряду?   

(Цифрою 0).

  • Чи правда, що нуль – найменше натуральне число?

(Ні, найменше – 1).

  • Назвіть найбільше двоцифрове число, в записі якого різні цифри. (98).
  • Скільки розрядів має клас одиниць? ( Три: сотні,десятки, одиниці).
  • Назвіть найбільше натуральне число. (Такого числа не існує).
  • Яке з двох чисел стоїть у натуральному ряду лівіше? ( Менше).
  • Скільки існує непарних одноцифрових чисел? (5).
  • На яке найменше число не діляться всі непарні числа? (На 2)
  • Назвіть найменше трицифрове число, в записі якого різні цифри. (102)
  • Як називається запис: 1,2,3,4,5,6,…? (Натуральний ряд чисел).
  • Виписані підряд усі числа від 1 до 22. Скільки разів записана цифра 2? (4, 5,6).
  • У палиці два кінці. Якщо один із них відрізати, скільки кінців залишиться?  (4,3,2).
  • Скільки десятків у числі 843? ( 43, 84, 40).
  • Скільки  існує двоцифрових чисел, менших за 50, в яких обидві цифри   однакові? (4,5,7).
  • Половина числа дорівнює 15. Чому дорівнює його третина? (5,10,30).
  • На подвір’ї  ходять вівці й кури, разом 12 ніг. Скільки  на подвір’ї овець і скільки курей, якщо разом  у  них 4 голови? (3 курки і 1 вівця, 3 вівці й 1 курка, 2 вівці й 2 курки).
  • G:\картинки2\1.pngУ скільки разів сходи на сьомий поверх довші від сходів на другий поверх  того самого будинку? (У 5, у 7, у 6)
  • G:\картинки\17.jpgG:\картинки\17.jpgПрямокутник поділили прямою на дві частини. Які фігури не можуть утворитися? (Трикутник і квадрат, прямокутник і квадрат, прямокутник і прямокутник).
  • Коли  числа використовуються в ролі прикметників? ( Для характеристики порядку предметів при лічбі;  перший (будинок), восьма (вправа)).
  • Як  знайти невідомий доданок? (Від суми відняти відомий доданок).
  • Якою дією перевіряємо додавання? (Дією віднімання).
  • На скільки сума доданків більша від першого з них? (На другий доданок).
  • Чи завжди в результаті дії додавання одержуємо більше, ніж доданки, число? (Ні, 5 + 0 = 5).
  • Яким способом виконують письмове додавання? ( Додавання у «стовпчик»).
  • На скільки 54 більше за 43? (На 11).
  • Розкладіть число 25 на суму розрядних доданків. (25= 20 + 5).
  • У чому суть переставної властивості додавання? (Від перестановки місць доданків сума не змінюється).
  • Чи може при діях з натуральними числами зменшуване бути меншим від від’ємника? (Ні).
  • Як називається результат дії віднімання? (Різниця).
  • Чи можна при додаванні двох непарних чисел одержати непарне число? (Ні).
  • Яка цифра не є натуральним числом? (0).
  • Назвіть найближче кругле число до числа 36. (40).
  • Скільки центнерів у тонні? (10).
  • Скільки дециметрів у 2 м? (20).
  • Яку назву має Міжнародний математичний конкурс, що проходить щорічно у березні? («Кенгуру).
  • Скільки періодів у хокейній грі? (3).
  • Скільки співаків у вокальному тріо? ( Три).

G:\картинки\17.jpg

5АК     р1а    ак3са 

 

 

100рінка    ли100к

 

Е100нія   5ниця

і100рія           ті100

пі100лет   Па3ж

7я   40а   100лиця

G:\картинки\17.jpg  100ляр       Мі100к 

      Г1а          г1ник

  Мі100к         ли100к 

  чи100          40опуд

   40м             3˂ник

100        1я      3буна

  ми

нами 100  напер100к

паро100к  100рож

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
11 квітня 2019
Переглядів
1717
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку