1.Прочитай текст. Впиши прикметники. Придумай та запиши заголовок.
_____________________________________________
Батьківщина – це ______________ мама й тато, ___________ братик і сестричка, __________ дідусь і бабуся,_____________товариші, приятелі, сусіди. Я люблю свою Батьківщину!
Батьківщина – це моя ____________ домівка, моя ___________ вулиця, моє _________________ місто. Батьківщина – це __________ річки, _____________ліси, _____________ поля, наші моря й озера, наша ______________Україна. Я бережу свою Батьківщину!
Моя Батьківщина – це ____________ люди. Вони живуть у містах і селах. Працю -ють і дбають про свою ________________ землю.
Я пишаюся своєю Батьківщиною – солов’їною Україною!
2. Напиши, що для тебе означає слово Батьківщина. Поділись своєю думкою із одно- класниками. _________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
3. Із вірша випали слова. Поверни їх. Вивчи віршик напам’ять.
Добридень тобі, Україно моя!
Струмок серед гаю, квітують
як ___________________. свічечка
На _________________ метелик, стрічечка
мов _____________________. Метелик
Хвилюють, маюють,
___________________ поля...
--Добридень тобі,
Україно моя!
4. Яка вона,наша Україна? Склади віночок барвистих слів.
1.Прочитай. Знайди та виправ помилки.
Слово Батківшчина походит від слова батко. Батківщина – це край, де народиис і виросли твої діди та батьки. Це край, де звучит твоя рідна українска мова.
У кожної лудини – своя Батьківщина. Ми живемо в україні. Україна – це наша Бать- ківщина.
2. Прочитай слова. Із слів кожного рядка склади та запиши прислів’я.
Батьківщини, без, людина, соловей, без, як, пісень. ___________________________________________________________________________ Рідній, земельці, на, вода, і, солоденька. ___________________________________________________________________________На, всюди, добре, світі, найкраще, а, вдома. ___________________________________________________________________________*Поясни, як ти їх розумієш. *Пригадай прислів’я, які ти чув (чула) про рідну землю.
3. Продовж думку. Прочитай свої речення у класі.
Наша Україна _______________________________________________________________ Вона для нас _______________________________________________________________ Тяжка доля випала __________________________________________________________ Але ми віримо______________________________________________________________
4. Перестав букви та утвори слово. Запиши.
ТІВИЧНЗА - _______________________. *Це слово є синонімом до слова БАТЬКІВЩИНА.
5.Зроби звуко-буквений аналіз слів.
Доля______________________________________________________________________ Батьківщина _______________________________________________________________
5. Із букв слова у к р а ї н о ч к а утвори та запиши нові слова. ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________
1.Встав букви, що позначають голосні звуки, прочитай загадку. Запиши відгадку.
Б_ч_т_ - не б_ч_ть, Ч_т_ - не ч_є. М_вч_ть, та вс_х л_д_й Р_з_м_ вч_ть.
________________
2. Прочитай. Пронумеруй частини так, щоб вийшов зв’язний текст. Добери заголовок.
__________________________________________
____ Згодом люди навчилися писати та малювати гострою палицею на глиняних до- щечках. Писали книги на бамбукових пластинах, а потім нанизували їх на шнурок. Такі книжки були важкі й незручні. ____ Потім почали виготовляти з телячої шкіри легші книги.Вони були дуже дорогими, бо для написання однієї книги потрібна була череда телят. ____ А справжній же папір люди почали виготовляти в Китаї близько 2000 років тому. Книги тоді були рукописними. Їх переписували вручну. ____ У давнину на нашій планеті Земля не було книжок у такому вигляді, як вони є те – пер. Сторінками стародавніх книг були стіни печер, дерева, каміння.
3. Розшифруй слова , прочитай речення, дізнайся цікаве.
тХо амв 4-5 корунихпис гник, ойт ловодів ливеким гатстбавом. аЗ нуод кута кужкни намож лобу мівитиня бунта нейко оба доста рівко.
4. Прочитай. Поділи текст на речення.
Український народ завжди поважав книгу книга – невичерпне джерело знань наш народ склав про неї багато прислів’їв та приказок бережіть книгу це наше багатство й велика радість вона – справжній друг і порадник.
5. Пригадай, які ти знаєш речення за метою висловлювання. Знайди та обведи зеле- ним кольором спонукальне речення.
6. Доповни прислів’я своїми словами. *Хто багато читає, __________________________________________________________ *Розум без книги, як ________________________________________________________ *З книгою жити - ___________________________________________________________
1.Склади й прочитай вірш М.Пригари: вибери з правої колонки та запиши в ліву.
Про книжку
Книжка скаржилась Мар’яні: * намальована хатинка, ____________________________________ * і написано: «Це я». Звідкіля це на мені * -Я у тебе не в пошані. ____________________________________ * що й не снилося тобі. Подивися, от сторінка: * різні звірі небувалі: ____________________________________ *плями сині та масні? Під хатинкою – маля, *а не бачили таких! _____________________________________ * як тебе тепер читати?» А за дві сторінки далі - ______________________________________ сині, жовті та рябі, ______________________________________ Люди скажуть: «Ой, чия ти, ______________________________________ Скільки ми читали книг, ______________________________________
2. Подумай, чи твої книжки можуть скаржитись? Поділись думками з однокласниками.
3. Склади та запиши правила користування книжками. _________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________4. Прочитай ще один вірш. Чим ці два вірші схожі? Дай відповідь на запитання у вірші.
Л. Храплива «Дві книжки» Зійшлися дві книжки: Бо тільки Оришка Кине книжку Галя, Галі та Оришки. Дочитає книжку, (За котом погналась), Одна чиста, мов на свято, Має здавна добру звичку: Впаде книжка десь під ноги, Друга вся пом’ята. Кладе на поличку. Позбиває роги.
Бо знає Оришка, Візьме книжку Галя, Так росте Орися: Що добрий друг книжка: (Довго одягалась!) - Щодня щось навчиться, Пильно лиш її читати, Зараз пальці всі немиті А що буде Галя знати? Розкаже багато! На книжці відбиті. Можете вгадати?