Картки для роботи на уроці

Про матеріал
Картки можна використовувати при вивченні теми "Корінь слова" . Така тема є в другому та третьому класах. Тексти та окремі завдання можна також використати, коли є День добра або тема "Добро рятує світ".
Перегляд файлу

 

 

З а п а м’ я т а й! Учені вважають, що кожне слово має корінь. Такі слова, як: у, в, на, за та їм подібні складаються тільки з кореня.

П р и г а д а й ! Корінь – це спільна частинка споріднених слів. Споріднені слова називають ще спіль-  нокореневими. Щоб визначити в слові корінь, потрібно дібрати до нього споріднені слова.

1.Встав букви,що позначають голосні звуки, прочитай речення. Яке воно? До слів, що є назвами пред-метів, добери та запиши спільнокореневі слова.

Л…д…н…   в   ць…м…    св…т…    п…в…нн…    тв…р…т…    д…бр…!                                                                                                                                               _______________________________________________________________________________________        Чи твориш добро ти? Розкажи.

2.Прочитай вірш. Як ти розумієш останнє речення? Підкресли слова, що є назвами ознак предметів.

Світ прекрасний навколо тебе --                                             Нехай він буде таким навіки!                                                                                            Сонце ясне і синє небо,                                                             Нехай людина добро приносить --                                                                                                    Птахи і звірі, гори і ріки --                                                          Бо світ навколо любові просить!

3.Випиши з вірша спільнокореневі слова до даних слів. Познач корінь. Що відбувається в корені тре- тьої групи слів?                            

Вік, віковий,_________________. Небеса, небесна, ____________. Річковий, річка, ________________.

4.Склади та запиши речення (цифра – номер слова у реченні). До слова з подвоєнням добери споріднені слова.

        НА (3)          ЛЮДИНА (6)         ЗАПАМ’ЯТАЙ (1)           ЖИТТЯ (5):           З (8)                                                        СОБІ (2)                                   ПОЧИНАЄТЬСЯ (7)                 ВСЕ (4)                 ДОБРА (9)!                                                                                                             ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

5.Поміркуй і напиши, якою людиною є ти.                                                                                                                   ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

6.Прочитай. Згрупуй споріднені слова, обвівши їх одним кольором. Доведи, що вони справді спорід- нені.                                                                                                                                                                           Ласкавий, ніжність, серцевий, ласка, ніжна, ласкаво, ніжка, серденько, ніжно, ласунка, серце, середина.

7.Прочитай. Як одним словом можна назвати ці речення? Знайди та випиши спільнокореневі слова. Познач у них корінь.

      Добро сторицею повертається, а зло завжди карається. Добрі словечка гріють сердечка. Добре то-му жити, хто вміє добро творити!                                                                                                                                                                          _______________________________________________________________________________________

 

 

1.Із поданих слів склади та запиши два прислів’я. Підкресли спільнокореневі слова.

     згадують          поганого           добром               Добро            цурайся              тримайся,           Доброго                                                                 ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

2.Прочитай. Знайди й обведи в кожному рядку зайве слово. Поясни свій вибір.

* Злагода, злагоджено, лагідно, злагодженість.                                                                                                                                                         * Радість, радісний, порада, радіти, радо.                                                                                                                                                                                                 * Мир, мирний, мирилки, Мирося, помиритись.                                                                                                                                                                                                                                                                                                            * Жаліти, жаль, жало, жалісливий.  

3.Прочитай. Що не так? Зроби правильно.  Випиши спільнокореневі слова. Допиши до них ще по 2 слова. Виділи  корінь.                                                                                                                              Делелекаводиться,тамдоброродиться. Добріділабезшумноходять,азлі – якдзвонидзвонять.                                                    Добрежитимеш,якщопоганогонеробитимеш.                                                                                                                                                                            _______________________________________________________________________________________                        _______________________________________________________________________________________                                                    

4.Прочитай текст. Допиши продовження.  Добери заголовок.

                                          _______________________________________

          Холодно. Хтось виніс  із хати маленьке кошенятко. Сидить воно та й нявчить. Проходять люди, дивляться, зітхають, щось промовляють. Настав вечір. Страшно стало кошеняті. Поверталась додому Наталя. Чує – нявчить кошенятко. Дівчинка не сказала ні слова. Вона ____________________________                  _____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________                        

* Чи рятував (рятувала) ти якусь тваринку?  Розкажи.

5.До слів допиши протилежні за значенням.

Злість - ________________                         Ненависть - _______________                  Зло - _______________                                                           Незгода - __________________                 Байдужість - ____________________                                                                                                      

* З однією парою слів склади та запиши речення.                                                                                                                                     _______________________________________________________________________________________

6.Збери частинки спільнокореневих слів. Запиши слова.  Виділи корінь.

ЛА               НІСТЬ               ДЯ                ГІД                 НИЙ              НО              ЛЮ              УВАЖ                                                                                ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________                                                                                                                                                                                                                                                                         

docx
Додано
30 липня 2022
Переглядів
857
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку