1.Склади та запиши вислів про мову.
НЕОЦІНЕННИЙ (3) ДАР (5), МОВА (1) -- ДАНО (7) ЦЕ (2) ЯКИЙ (6) БОЖИЙ (4) ЛЮДИНІ (8) ___________________________________________________________________________ ___________________________________________________________________________
2. Збери склади й дізнайся, як називається наука про мову. Прочитай текст. ВО СТВО МО ЗНАВ _______________________________. Мова з давніх-давен цікавила вчених. Наука про мову є однією з найдревніших наук. Стверджують, що кожний народ має свою мову тому, що саме вона з її звуками, складами відповідає характерові даного народу.
3. Яка ж наша рідна мова? Напиши свою думку. _________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
4. Розділи слова. Прочитай текст.
Першоюзамилозвучністюсередєвропейськихмовєіталійська.Нашаріднаукраїнська мова-друга.Таквизналивчені.Усізвукинашоїмовичіткі,чисті.Вдалопоєднаніголоснізвуки йприголосні.Ценадаєїймелодійності.
5. Цікаві завдання - гра!
*Запиши якнайбільше слів, у яких є лише один голосний звук, що повторюється. ___________________________________________________________________________*Слова з одним приголосним звуком, що повторюється кілька разів. ___________________________________________________________________________*Слова, в яких є лише м’які приголосні звуки. ___________________________________________________________________________ *Додавши глухий приголосний звук, утвори нові слова. Коза -________, буря - ________, гра - ______, мак -________, лід -________, порт-____ *Додавши дзвінкий приголосний, утвори нові слова. Буква - _______________, коса - ______________, рука - ____________, лин - ________, гра - _____________, вір - _____________. *Допиши Ь. Син - ____________, лан - __________, лин - __________.
1.Скільки мов на землі? Розшифруй слова й дізнайся.
чеВні ванаютьзи нуріз кіскільть: івд трьох сячти од тип’я. еАл з суіх омв редоб чевивні шели сотп’ят.
2. Встав букви, що позначають голосні звуки. Прочитай. Н_ш_ м_в_ є м_в_ю-«в_л_т_м». Н_ю р_зм_вл_ють бл_зьк_ 50 м_льй_н_в л_д_й. В_н_ п_с_д_є 14 м_сц_ в св_т_.
3. З’єднай частинки. Запам’ятай.
Пташку пізнають по пір’ю, складеться мова. Скільки я знаю мов, а людину – по мові. Слово до слова - доки живе його мова. Народ живе доти - стільки разів я людина.
4. Пригадай прислів’я, приказки про мову. Запиши. ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________
5. Цікаве завдання-гра. Запиши слова, добираючи букви на позначення приголосних звуків.
__ у __ __а:_________________________________________________________________ __ о __ і __:_________________________________________________________________ __ а __ и __ а: ______________________________________________________________
6. Розгадай і запиши прислів’я. Чи була в тебе ситуація, коли допомогли добрі слова? Доба – а + море - мо слон – н + вода – да сон – н +ложка – жка+дше за меч- ч+д ___________________________________________________________________________
7. Склади ланцюжок слів так, щоб останній склад попереднього слова був першим складом наступного слова. З одним із слів склади та запиши речення.
Мова -- _________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________