Цікаві завдання з теми «Речення»
Мета: систематизувати та узагальнити знання учнів за темою «Речення»; перевірити рівень мовних знань і вмінь з теми; розвивати акуратність; виховувати культуру оформлення письмових робіт.
1. Поділи на речення. Запиши текст. Підкресли першу букву кожного речення.
Ранкова роса ще виблискувала на сніжно-білих пелюстках ромашки жаринками червоніли гвоздики терпко пахли чебрець і полин острівцями жовтіли квіти безсмертника легенький вітерець погойдував сиві ковилі щось шаруділо у кущах шипшини.
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
2. Пошир речення за допомогою запитань.
Ми (що робили?)______________________ цікаву книжку.
Хлопчики грали у футбол (де? на чому?) _________________________________
____________________________________________________________________.
Розфарбувала (хто?) _____________________________ малюнок.
Мультфільм був (який?) _____________________________________.
3. Підкресли головні члени речення.
Прийшла весна. Природа навкруги ожила. Сонячні промені зігрівають землю. Сніг сходить з пагорбів веселими струмочками. Звідусіль чується спів птахів. Весна прийшла і принесла нове життя.
4. Склади три речення про школу. Підкресли в них головні члени речення.
_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
5. Склади подані слова в розповідне речення, а потім зроби з нього питальне та спонукальне.
книжки, діти, читати, потрібно
_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
6. У кінці речення постав потрібний розділовий знак (. ! ?)
Сірий клубочок завмер у бур’яні
Хто це там сховався
Та це ж зайченя
А чому не тікає
Там його не знайде лисиця
Гей, біжи до лісу
Чи пізнаєш ти цю пташку
Спинка в неї сіра, грудка червона
7. Познач напроти кожного речення, яке воно за метою висловлювання.
Хто багато говорить, той мало творить
Діти, заспівайте пісню веселеньку
Хто з птахів найкращий співак
Що маєш робити, зроби сьогодні
Татку, в цій річці є риба
Яка прекрасна рідна мова