Повідомлення теми уроку і мотивація навчальної діяльності. Підготовча робота до сприйняття змісту оповідання В. Приходька«Пташина лазня». Про які дива, що відбуваються довкола нас, ви вже знаєте? Що найбільше вас вразило? Чи спостерігали ви, чи бачили «зображення», як купаються в калюжах птахи? За якими пернатими ви вели спостереження? Яких птахів ви знаєте?Як називаються пташки? Що цікавого визнаєте про пернатих наших друзів?
Розчитування на матеріалі лексики твору. Шпакзаходи́всяобтруси́всяга́лкинагоди́лисяхлю́паютьсясини́цітовчу́тьсягаласу́ютьжа́йвороноквподо́балиназліта́лося. Прочитайте ще раз слова другої колонки. На які питання вони відповідають? Доберіть до цих слів близькі за значенням слова. (Почав, з’явилися, копошаться, полюбили).
Опрацювання змісту твору. Читання твору учнями мовчки з виконанням завдання: запам’ятати назви птахів, про які йдеться у творі. Перевірка первинного сприйняття змісту твору. Про яких пташок ідеться у творі? Про яке диво розповів автор? Як ви вважаєте, пташки купалися в калюжі чи лікувалися? Чому? Як утворилася калюжа серед степу?
Повторне читання твору з елементами вибіркового. Хто першим прилетів до калюжі? Як він приймав водні процедури? Дайте відповідь словами тексту. Як поводили себе горобці?Хто з пташок від задоволення перебування в лазні співав? Дайте відповідь словами тексту. Як автор пояснив своїм читачам, чому саме в одній калюжі купалися птахи?Розкажіть, перечитавши відповідні рядки твору.
Робота з методичним апаратом до твору. Аналіз змісту малюнка. Розгляньте уважно малюнок до твору. Чи всі птахи, про які йдеться в тексті, є на малюнку? Чи вдалося художникові передати те задоволення, яке одержали пташки від лазні? Чим корисною для птахів була калюжка? Як художник вам «розповів» про це? Що ви додали б до малюнка?Відповіді на запитання до твору (с.117). Виконання та перевірка різнорівневих завдань.
Розумію, можу пояснити…Чому Сашко Дерманський стверджує, що світ повний чудес?Як можна «лікувати» настрій людини?Яке значення має відкриття Левенгука?Кому належать відкриття виробництва паперу?Розповісти, які бувають хмари. Знайти в змісті підручника потрібний твір. Розповісти про користь полину. Що нового довідався(лася) про дерева?