ЦИКЛ УРОКІВ ДЛЯ УЧНІВ 1 КЛАСУ З НАВЧАННЯ ГРАМОТИ ЗА ТЕМОЮ «СЛОВО»

Про матеріал

Цикл уроків у природі з навчання грамоти за темою "Слово" розроблений з урахуванням вікових особливостей учнів початкових класів(1 клас), використано рекомендації Концепції Нової української школи та Нового Державного стандарту початкової освіти.Цикл уроків на тему "Слово", розроблений із застосуванням ігрових методів діяльності.Цикл уроків на тему "Слово", розроблений із застосуванням ігрових методів діяльності. Даний цикл уроків складається з 4 занять.

Перегляд файлу

http://zauralonline.ru/images/photos/big/5c3cc9c637775dbf2b245fabf50bbcf0.jpgМК гербМЕТОДИЧНИЙ КАБІНЕТ

ВІДДІЛУ ОСВІТИ

ДОБРОПІЛЬСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ

 

 

 

 

 

 

 

ЦИКЛ УРОКІВ

ДЛЯ УЧНІВ 1 КЛАСУ

З НАВЧАННЯ ГРАМОТИ

ЗА ТЕМОЮ «СЛОВО»

 

 

 

 

творча група вчителів

початкових класів м. Білозерська

ЗЗСО № 15

                                                                    Білоножко О.І., Латкун С.В.

  Нитник А.Ю., Стельмах Г.А.

Жуковська О.О.

ЗЗСО № 13

Бабенко О.М.

 

 

 

 

 

м. Добропілля

2018 рік

 

Пояснювальна записка

Цикл уроків у природі  з навчання грамоти за темою "Слово"  розроблений з урахуванням вікових особливостей учнів початкових класів ( 1 клас), використано рекомендації  Концепції   Нової української школи   та Нового Державного стандарту початкової освіти.

Цикл уроків на тему "Слово", розроблений із застосуванням ігрових методів діяльності. Гра як найкраще стимулює учнів початкових класів до пізнання нового. Гра – це школа спілкування дитини. Ігри в школі, перш за все дидактичні повинні приковувати нестійку увагу дітей до матеріалу уроку, давати нові знання, заставити їх напружено мислити.

Даний цикл уроків складається з 4 занять :

  1. УРОК  В ПРИРОДІ 

Тема : Слова, які відповідають на запитання «Що?». Розвиток умінь відповідати на питання «Що це?»

Мета : ознайомити дітей зі словами назвами предметів ,познайомити на які вони відповідають запитання , розвивати усне і письменне мовлення учнів, збагачувати словниковий запас, розвивати пам’ять, мислення, увагу, рішучість, уміння приймати рішення, виховувати інтерес  до вивчення рідної мови.

 Вдосконалювати рухові якості: спритність, витривалість, гнучкість, техніку володіння м’ячем, скакалкою.

Місце проведення : шкільний сад

  1. УРОК  В  ПРИРОДІ

Тема: Слова, які відповідають на запитання «Хто?». Розвиток умінь відповідати на питання «Хто це?»

Мета: активізувати знання  дітей про слова - назви предметів , пригадати на які вони відповідають запитання , розвивати усне і письменне мовлення учнів, збагачувати словниковий запас, розвивати пам’ять, мислення, увагу, уміння приймати рішення, виховувати інтерес  до вивчення рідної мови, вдосконалювати рухові якості ( координація рухів)

Місце проведення : парк  біля школи.

  1. УРОК  У  ПРИРОДІ

Тема :  Слова, які відповідають на запитання «Який?Яка?Яке?Які?». Світлофор.

Мета: ознайомити дітей зі словами ознаками  предметів ,познайомити на які вони відповідають запитання , розвивати усне і письменне мовлення учнів, збагачувати словниковий запас, розвивати пам’ять, мислення, увагу, творчі здібності, виховувати інтерес  до вивчення рідної мови, виховувати бережливе ставлення до природи.

Місце проведення : сквер

  1. УРОК  В ПРИРОДІ

Тема  : Слова, які відповідають на запитання «Що робить ?». Режим дня.

Мета: ознайомити дітей зі словами діями  предметів ,познайомити на які вони відповідають запитання , розвивати усне мовлення учнів, збагачувати словниковий запас, розвивати пам’ять, мислення, увагу, творчі здібності, виховувати інтерес  до вивчення рідної мови, виховувати бажання вести здоровий спосіб життя.

Місце проведення : міський стадіон

Ключові компетентності, які ми намагаємося формувати під час уроків в природі:

- вміння вчитися:

навчально-організаційні:  своєчасно  готується  до  уроку;  співпрацює  в  групі; переключається з одного виду роботи на інший;

загальномовленнєві: зосереджено слухає вчителя  і  товаришів, говорить  не  поспішаючи,  чітко,  вільно  в  процесі  діалогічного  і  монологічного  мовлення; виконує  творчі  завдання;

загальнопізнавальні:  виконує  творчі  завдання  в  контексті  навчальних  завдань;

- інформаційно-комунікативна: знаходить  у  повідомленні  інформацію: конкретні  відомості; створює ,  висловлювання з опорою на власний досвід та почуту інформацію;

- загальнокультурна: діє згідно з прийнятими правилами поведінки на уроці;

- громадянська:  прагне вивчати рідну мову, охороняти природу  рідного краю;

- здоров’язбережувальна: дотримується санітарно-гігієнічних норм під час уроку.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Заняття на свіжому повітрі

Інтерактивні вправи з розвитку мовної компетентності молодших школярів

Тема: Слова  які відповідають на запитання «Що?», розвиток умінь відповідати на запитання «Що це?»

 Мета: ознайомити дітей зі словами назвами предметів ,познайомити на які вони відповідають запитання , розвивати усне і письменне мовлення учнів, збагачувати словниковий запас, розвивати пам’ять, мислення, увагу, рішучість, уміння приймати рішення, виховувати інтерес  до вивчення рідної мови.

 Вдосконалювати рухові якості: спритність, витривалість, гнучкість, техніку володіння м’ячем, скакалкою.

Обладнання: скакалка, м’яч, картки з ілюстраціями.

Тип – на свіжому повітрі  , отримання нових знань.

Методи – словесні, практичні, інтерактивні, наочні

План

Підготовка до уроку

  1. Вивчення теми «Слова,  які відповідають на запитання «Що?», розвиток умінь відповідати на запитання «Що це?»
  2. Вивчення географічної карти України
  3. Організація класу до уроку.

Повідомлення теми і мети уроку: 

  • Добрий день, діти! Сьогодні у нас цікавий надзвичайний урок на свіжому повітрі. Ми будемо вивчати нову тему, поглиблювати і поширювати знання про слова – назви предметів. І при цьому нам не доведеться весь час сидіти за партою. Адже у русі людина краще запам’ятовує, бо в неї задіяні кілька видів пам’яті і сприйняття. Тож бажаю вам успіху і цікавої гри і перемоги. А переможцями стануть ті, хто пройде всі тури нашої гри.

Інструктаж з безпеки життєдіяльності.

  • Так як  сьогодні на нашому уроці ми будемо багато рухатись, займатись з м’ячами, скакалками слід повторити правила безпеки під час ігор.
  1. Рухайся обережно, з уважністю
  2. Не роби зайвих рухів
  3. Запобігай можливій небезпеці: зіткненню, падінню
  4. Держи в полі зору майданчик навколо себе
  5. Дотримуватися правил рухливої гри
  6. Пам’ятати що у нас урок, а не розвага

Фізпауза. Бігові вправи, чередування бігу з ходьбою. Загальнорозвиваючі вправи

Перевірка в парах домашнього завдання. Розповідь «Моя улюблена рухлива гра». Діти розповідають про цікаві ігри. Хустинка, Червона шапочка, Подоляночка, Прапорця, Міста

І учень – доповідач, зв’язне висловлювання про улюблену гру.

ІІ учень – рецензує відповідь І учня, доповнює, називає які слова – назви предметів використовував доповідач. Всі учні їх рахують. Переможцем визнають ту пару, яка найбільше назвала слів – назв предметів.

Повторення раніше вивченої теми «Слова,  які відповідають на запитання «Що?», розвиток умінь відповідати на запитання «Що це?»»

  • Ось так ми з вами виявили практичні знання про слова – назви предметів.

Вивчення нового матеріалу

Учитель показує учням картки, на яких зображені предмети  і ставить проблемне запитання:

Вибрати зображення, на яких слова – назви предметів відповідають на запитання «Що?»

Первинне закріплення

Гра «Поштова скринька»

Ви добре запам’ятали , які слова – назви предметів відповідають на запитання «Що?»

  • Кожному на листівці треба намалювати свої  неживі предмети  і вкинути листівку до нашої скриньки. Коли всі напишуть, листівки перемішають і кожен з вас стане учителем, можливо ви помітите помилки ваших друзів.

Інтерактивна рухлива гра

Учні об’єднуються у групи по 4 чоловіка. В кожній групі 1 м’яч, або 1 скакалка. Учні в групі по черзі за кожним стрибком (кидком) повинні називати:

1 тур – 5 назв міст

2 тур – 5 назв квітів

3 тур – 5 назв дерев

4 тур – 5 назв країн

5 тур – 5 назв річок

6 тур – 5 назв озер

7 тур – 5 назв фруктових дерев

В кожній групі діти слідкують хто в якому турі.

  • Ваші пропозиції до наступної гри…

Підсумок гри

  • В якій групі всі досягли 7  туру? Вітаємо оплесками
  • Ставимо їм запитання по темі слова – назви предметів.

Продовжи римування

Ми сьогодні позмагались

Відпочили і ……(навчались)

 

Пам’ять нашу розвивали

І про тіло …….(не забували)

 

Будем теми ми вивчати й

Наші м’язи ……..(розвивати)

  • Чи сподобалась нова гра?
  • Які якості вона розвиває?

(спритність, уважність, пам’ять, мовлення, мислення)

Підсумок уроку

Озирніться навколо себе  і назвіть якомога більше слів – назв предметів, які відповідають на запитання «Що?»

 

Заняття на свіжому повітрі

Інтерактивні вправи з розвитку мовної компетентності молодших школярів

Тема: Слова  які відповідають на запитання «Хто?», розвиток умінь відповідати на запитання «Хто це?»

 Мета: активізувати знання  дітей про слова - назви предметів , пригадати на які вони відповідають запитання , розвивати усне і письменне мовлення учнів, збагачувати словниковий запас, розвивати пам’ять, мислення, увагу, уміння приймати рішення, виховувати інтерес  до вивчення рідної мови, вдосконалювати рухові якості ( координація рухів)

Обладнання: скакалка, м’яч, картки з ілюстраціями.

Тип –урок на свіжому повітрі , вдосконалення знань,.

Методи – словесні, практичні, інтерактивні, наочні

 

План

Повідомлення теми і мети уроку: 

  • Добрий день, діти! Сьогодні у нас знову цікавий надзвичайний урок на свіжому повітрі. Ми будемо повторювати вивчений матеріал, поглиблювати і поширювати знання про слова – назви предметів

Інструктаж з безпеки життєдіяльності.

  • Так як  сьогодні на нашому уроці ми будемо багато рухатись, займатись з м’ячами, скакалками слід повторити правила безпеки під час ігор.
  1. Рухайся обережно, з уважністю
  2. Не роби зайвих рухів
  3. Запобігай можливій небезпеці: зіткненню, падінню
  4. Держи в полі зору майданчик навколо себе
  5. Дотримуватися правил рухливої гри
  6. Пам’ятати що у нас урок, а не розвага

Актуалізація опорних знань.

Вправа «Струмочок» ( називають слова – назви предметів, які відповідають на запитання «Що?»)

Вивчення нового матеріалу

Гра «Показуха» ( 4 учням видають картки із зображенням живих і неживих  істот), учні показують жестами, мімікою, рухами , інші повинні відгадати : 2 учні показують неживі предмети, а 2 – живі. Вчитель підводить учнів до висновку, що слова – назви предметів можуть відповідати на запитання «Що?» і «Хто?»)

Первинне закріплення

Гра «Хто у кого»

Ви добре запам’ятали слова  , які слова відповідають на запитання «Хто?»

У качки (хто?)

у курки (хто?)

у вівці(хто?)

у кози(хто?)

у корови (хто?)

у свині(хто?)

Інтерактивна рухлива гра

Учні об’єднуються у групи по 4 чоловіка. В кожній групі 1 м’яч, або 1 скакалка. Учні в групі по черзі за кожним стрибком (кидком) повинні називати:

  • 1 тур – 5 імен хлопчиків
  • 2 тур – 5 імен дівчинок
  • 3 тур – 5 назв кличок тварин
  • В кожній групі діти слідкують хто в якому турі.
  • В якій групі всі досягли 3-го  туру? Вітаємо оплесками

Ставимо їм запитання по темі слова – назви предметів

Підсумок гри. Гра «Спіймай живе »( вчитель називає слова, а учні оплесками відзначають живе)

Підсумок уроку. Озирніться навколо себе  і назвіть якомога більше слів – назв предметів, які відповідають на запитання «Хто?»

 

 

Заняття на свіжому повітрі

Інтерактивні вправи з розвитку мовної компетентності молодших школярів

Тема: Слова  які відповідають на запитання «Який Яка? Яке? Які? Світлофор.

Мета: ознайомити дітей зі словами ознаками  предметів ,познайомити на які вони відповідають запитання , розвивати усне і письменне мовлення учнів, збагачувати словниковий запас, розвивати пам’ять, мислення, увагу, творчі здібності, виховувати інтерес  до вивчення рідної мови, виховувати бережливе ставлення до природи.

 Обладнання: маски звірів, дорожні знаки, світлофор

Тип – на свіжому повітрі  , отримання нових знань.

Методи – словесні, практичні, інтерактивні, наочні

План

1.Організаційний момент

Інструктаж з безпеки життєдіяльності.

  • Так як  сьогодні на нашому уроці ми будемо багато рухатись, займатись з м’ячами, скакалками слід повторити правила безпеки під час ігор.
  1. Рухайся обережно, з уважністю
  2. Не роби зайвих рухів
  3. Запобігай можливій небезпеці: зіткненню, падінню
  4. Держи в полі зору майданчик навколо себе
  5. Дотримуватися правил рухливої гри
  6. Пам’ятати що у нас урок, а не розвага

Мотивація навчальної діяльності. Актуалізація опорних знань.

  • Сьогодні нам допомагатиме  друг всіх дітей , а що це ви дізнаєтеся, коли відгадаєте загадку

Різні скельця є у мене

Червоне, жовте і зелене

Можу ними я сказати

«Йти», «Стояти», «Зачекати» ( малюнок світлофора)

  • Що це? Для кого ( чого)  світить світлофор? ( пішоходи, машини)

(діти згадали слова – назви предметів, які відповідають на запитання «Хто?», «Що?»)

Вивчення нового матеріалу

  • Давайте подивимося , як виглядає  світлофор? 

Вправа «Доповни речення»

Забороняє рух………. світло

Пропонує зачекати ………  світло

Говорить іди ……..  світло.

  • Де ми ще в житті ми зустрічаємо такі кольори?  ( назвати предмети таких кольорів, як сигнали світлофора, які оточують нас)

Гра  - руханка « Світлофор»

Первинне закріплення

Вправа «Відгадай героя за ознакою»

  • Сьогодні разом з нами на уроці будуть казкові герої, а хто саме, вам потрібно відгадати :

сіренький, пухнастий, боязкий, біленький взимку……….( зайчик)

руденька, хитренька, пухнаста……………………………..(лисичка)

клишоногий, великий, бурий ………………………………( ведмідь)

колючий, маленький , кругленький ……………………….( їжачок)

маленьке , сіреньке, довгохвосте, прудке……………… …( мишенятко)

( хто відгадує , той отримує і одягає маску героя)

  • Які слова нам допомогли впізнати наших гостей?  Ці слова будуть відповідати на питання «Який?» «Яка?» «Яке?», а якщо тваринок багато , то ці слова відповідатимуть на запитання «Які?»

Робота в парах ( учні називають слова парами  «Де живуть наші звірятка?» «В лісі» «Ліс який? Трава яка? Дерева які?....»)

Узагальнення вивченого.

Ми  сьогодні ознайомилися зі словами, які відповідають на запитання «Який? Яка? Яке?Які?» . Вони допомагають змалювати предмети і порівняти їх між собою ( за формою , за розміром, за кольором, за смаком, за характером, на дотик )

Дерево (яке?)  за розміром  - високе, а травичка (яка?) – низенька,

листочок влітку який ? – зелений, а восени ( який? ) ……

Підсумок. Рефлексія.

Урок наш був який? (веселий, незвичний, корисний, цікавий, пізнавальний)

Ми на уроці були які? ( працьовиті, дружні,активні, творчі)

Яким кольором ви зобразили свій настрій після цього уроку?

 

 

Заняття на свіжому повітрі

Інтерактивні вправи з розвитку мовної компетентності молодших школярів

Тема: Слова  які відповідають на запитання «Що робить?» Режим дня.

Мета: ознайомити дітей зі словами діями  предметів ,познайомити на які вони відповідають запитання , розвивати усне мовлення учнів, збагачувати словниковий запас, розвивати пам’ять, мислення, увагу, творчі здібності, виховувати інтерес  до вивчення рідної мови, виховувати бажання вести здоровий спосіб життя.

 Обладнання: макет годинника,  Лепбук  «Здоровий спосіб життя», тематичні ілюстрації

Тип – на свіжому повітрі  , отримання нових знань.

Методи – словесні, практичні, інтерактивні, наочні

План

1.Організаційний момент

Інструктаж з безпеки життєдіяльності.

  • Так як  сьогодні на нашому уроці ми будемо багато рухатись, займатись з м’ячами, скакалками слід повторити правила безпеки під час ігор.
  1. Рухайся обережно, з уважністю
  2. Не роби зайвих рухів
  3. Запобігай можливій небезпеці: зіткненню, падінню
  4. Держи в полі зору майданчик навколо себе
  5. Дотримуватися правил рухливої гри
  6. Пам’ятати що у нас урок, а не розвага

Мотивація навчальної діяльності. Актуалізація опорних знань.

Діти, назвіть  ,які слова ми вивчали з вами на минулому уроці. На які питання вони відповідають?

Дивлячись на малюнки, доберіть слова   хто? що? який? яка? які? яке?

( малюнки здорової і хворої людини

Мал.1  Хто ? Дівчинка  яка?   весела

                                                усміхнена

                                                красива

                                               здорова

 

Мал.2 Хто ? Дівчинка  яка?   невесела

                                                 слабка

                                             засмучена

                                                 хвора

  •  Яка дівчинка вам подобається більше? Чому? Що потрібно робити, щоб бути здоровими? (Об`єднують дітей в 2 групи ( 1 група виконує дію, а друга вгадує дію , що треба робити, щоб бути здоровими )
  • Ці слова ,які ви показували і вгадували, відповідають на питання «Що робить?»

Фізхвилинка. «Що роблять звірі» ( вчитель називає звірятко, а діти показують його рухи : зайчик – стрибає, рибка – плаває, пташка – літає, вуж - повзе)

  • Для того щоб бути здоровим, веселим, красивим, активним, треба дотримуватися режиму дня.

Вправа «Режим за годинником» ( вчитель показує на макеті годинника час, а учні одним словом, що відповідає на питання «Що робить?» називають  відповідну дію  за часом 7.00 – прокидається, 8.00 – іде…)

Первинне закріплення.

Вправа «  Хто що робить?» 

  • Так як ми на природі  , назвіть які дії відбуваються навколо нас ( сонце – світить, листочок - шелестить, вітер – дує…..)

Підсумок. Рефлексія.

Робота з лепбуком «Складові здорового способу життя».

  • Які слова ми частіше використовували, щоб розповісти про дії  для здорового способу життя.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
7 січня 2019
Переглядів
1945
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку