Цикл уроків для уроків математики при вивченні теми "Рівняння"

Про матеріал
Данна розробка буде корисною при підготовки вчителів доуроків математики в 1 класі за темою "Рівняння!
Перегляд файлу

Анотація до уроків

 

Цикл уроків за темою «Рівняння. Розв’язування  рівняння» розроблено  згідно програми «Росток».  Уроки  проведені  в 1 класі початкової школи  за підручником  з математики Л. Г. Петерсон.

У даному курсі використовується діяльнісний метод навчання, головна особливість якого полягає в тому, що нові математичні поняття й відношення не даються в готовому вигляді. Діти «відкривають»  їх самі в процесі самостійної дослідницької діяльності. Навчання ведеться в «зоні найближчого розвитку» дитини. Дитина з перших уроків попадає в ситуацію, яка потребує від неї продуктивних дій.

Діяльнісний підхід  сприяє створенню на уроці психологічно комфортної атмосфери. Діти не бояться висловлювати свої думки, задавати питання один одному, обговорювати причини утруднень.  Під час уроку створюються ситуації успіху, здивування, захоплення  навчальною діяльністю. Викладання матеріалу підтримується використанням ІКТ, авторських презентаційних матеріалів.

До циклу увійшло чотири уроки різних типів: «відкриття» нового знання,  урок загальнометодологічної спрямованості,  рефлексії,  розвиваючого контролю. Використані різні  інноваційні педагогічні технології: інтерактивні,  критичного мислення, диференційований підхід. Основними формами роботи на уроках є колективна,  парна,  групова, самостійна. Форму роботи  вибирають самі діти, залежно від етапу уроку.

              Види робіт над завданнями націлені на розвиток психологічних процесів: памяті, уяви,  уваги, критичного мислення і ключових компетентостей школярів. Використовується гімнастика для очей з залученням мультимедійного обладнання.

Велика увага приділена формуванню  в учнів  мотивації,  цілепокладання,  рефлексії,  оцінки, контролю. Дібраний дидактичний матеріал сприяє розвитку пізнавальних інтересів, мотивує до вивчення предмету.

 

 

 


Урок 1.

Урок відкриття нового знання

                           Тип уроку: ВНЗ (урок відкриття нових знань)

 

Клас: 1

Предмет: Математика

Тема уроку: Прості рівняння з предметами,фігурами,числами. Рівняння на знаходження частини(невідомого доданка)

Тип уроку: ВНЗ

Основні цілі уроку:

а) діяльнісні:

- вчити  самим добувати нові знання;

 - мотивувати до пробної дії і її самостійного виконання

 - розвивати  увагу, спостережливість,

б) навчальні: відкрити  спосіб рішення рівнянь на додавання та віднімання;

в) знання:

 - знати алгоритм рішення рівнянь;

 - знати алгоритм знаходження частини та цілого;

г) уміння:

 - уміти розв’язувати  рівняння на основі взаємозв'язку між частиною і цілим;

  - уміти розв’язувати прості задачі на додавання та віднімання.

Розумові операції: ( аналіз,  порівняння, синтез, узагальнення, ).

Демонстраційний матеріал: малюнок Саморобкіна,малюнки космічних кораблей

Роздатковий матеріал: картки

Технічне забезпечення уроку: комп’ютер, телевізор

Оформлення дошки (малюнок): девізи до різних етапів уроків, малюнки планет.

 

Хід уроку .

І.Самовизначення до діяльності

-Доброго ранку,любі мої! Ви знову в школі,і хай цей гарний день подарує кожному з вас нове відкриття! А почати урок я хочу з девізу.(Девіз на дошці).

 

Той хто хоче багато знати

Повинен сам все здобувати

  •    Ви згодні з таким девізом? Доведіть свою думку.(Діти висловлюють свої думки,доповнюючи один одного).
  •    Сьогодні до вас у гості завітав казковий герой який завжди все робить сам,це  Саморобкін.(Малюнок Саморобкіна на дошці). Він сам  зробив  космічні  кораблі і запрошує здійснити  разом з ним цікаву  математичну подорож. (Малюнки космічних кораблів).
  •    Але спочатку Саморобкін вирішив перевірити,які ви спостережливі. Питання від Саморобкіна.

 - У яких конструкцій носи однакової форми?

       - Яка це геометрична фігура?(Конус.)

       -Молодці! Ви дуже спостережливі! Ракети готові.  Вперед,у політ!

 

ІІ. Актуалізація знань і фіксація утруднення в діяльності

І перша наша зупинка на планеті Повторення. Ви згодні,що ми  почнемо подорож саме з цієї планети?

 На дошці з’являється малюнок планети »Повторення» і девіз.

 

Спочатку треба повторити все, що ми знаємо ! І зібрати плюсики в наш кошик "Знань".

-Приймаєте такий девіз?

-Як  будете працювати  ? (Самостійно)

-Я пропоную вам обчислити приклади на картках.(Приклади написані на дошці і у дітей на картках.)

 

Я

2+4

І

4-2

Я

5+4

Р

6-5

 

 

В

9-6

Н

5+3

Н

10-3

Н

0+5

 

- Обміняйтеся зошитами і перевірте один одного. Оцініть роботу сусіда. Кому було складно?Звіртеся з еталоном на дошці. У кого не було помилок,стрілочка вгору,у кого одна чи дві-в бік,а у кого більше на жаль вниз.

- Розподіліть (усно) приклади на 2 групи і поясніть.

(1 група - приклади на додавання, знаходимо ціле.)

(2 група - приклади на віднімання, знаходимо частину.)

- Молодці! У вашому кошику "Знань" +!  (На дошці малюнок кошика «Знань». В кошик вчитель ставить +).

- Подивіться на дошку,  на планеті «Повторення»  -  ще один девіз.

Подивимося: що я зібрав, що я повторив.

Мені це знадобиться!

(Знаком + знаходимо ціле, знаком - знаходимо частину).

 

III . Виявлення причин утруднення і постановка навчальної задачі

- Що, полетіли далі! Наступна зупинка -  планета «Цікавинка». Мабуть тут буде щось цікаве. Відкриваю приклад:

 

с+

22

==

88

- Чим цей приклад відрізняється від попередніх? (В ньому стоїть «плюс», а шукати треба частину).

- Вам цікаво взнати, як називаються такі рівності? Тоді розташуйте відповіді попередніх прикладів в порядку зростання, отримаєте слово-відповіідь.

Рівняння

- Чи знайоме вам таке слово. Зустрічалося воно вам раніше? Одні говорять «так», інші – «ні», значить у нас на дошці з’являється       ?

- Яка ж буде тема?

Діти:  - Рівняння.

- Яку мету поставимо перед собою?

Діти:  - Дізнатися, що таке рівняння і навчитися їх розв’язувати.

 - У математиці називають такі рівності рівняннями.  Невідомий компонент найчастіше в математиці позначають латинською буквою  Х (ікс).

Поставимо його у "віконце" і отримаємо рівність.

Прочитаємо запис.

- Х +2 = 8 - це рівняння.   Х = 6 - корінь рівняння.

Ми розв’язали рівняння за допомогою підбору.

Що значить розв’язали?

(Підібрали таке число Х, при якому рівність вірна.)

Наша подорож продовжується. На яку зараз планету відправляємось?

(На планету «Рівнянь»)

Робота в підручнику на с.20 № 1 . Як ви думаєте , що потрібно зробити в цьому завданні ?

- Треба підібрати предмети в мішок, так, щоб вийшла вірна  рівність .

- Як називаються такі рівності ?

( Рівняння ) .

- Чи вірно розв’язали перше рівняння ? Доведіть - Підберіть рішення для другого рівняння .

- Доведіть

- Підберіть рішення для третього рівняння .

- Доведіть .

Учитель пропонує самостійне рішення рівняння на картці.

- Молодці , ви всі впоралися із завданням і тепер  самостійно  розв’яжіть

 рівняння на картці .(Діти отримують картки) .

Перевірка: Чому дорівнює х ?  З'являються різні відповіді. (Розв’язували  , але не виходить. Щось не так. Треба подумати .)

- Яке завдання виконували ?

(Розв’язували рівняння , в якому невідома частина).

- Чим це завдання відрізняється від попереднього?

( Багато фігур , вони різної форми і кольору. )

- А в чому виникло утруднення ? ( Ми плутаємося ) .

- Стоп! Чому не вийшло ?

- Якщо фігур стає більше - легше чи важче буде підбирати рішення? ( Важче ) .

- Отже метод підбору підходить для невеликої кількості фігур , а для великої кількості потрібен інший спосіб .

Яка ж наша задача? (Знайти новий спосіб розв’язування рівнянь).Приймаєте таку задачу? Але спочатку трохи відпочинемо з нашим Саморобкіним.

Физкульхвилинка .(Кліп)

IV . Побудова проекту виходу з утруднення

-Яку мету ми перед собою поставили ?(Відповіді дітей)Вчитель корегує.

- Наша мета - придумати, як по - іншому знайти невідому частину в рівнянні, знайти спосіб, який можна використовувати для розв’язування будь-яких рівнянь.

Якими знаннями для вирішення цієї проблеми можемо скористатися?

(Знаємо частини і ціле)

- Назвіть їх у рівнянні.

(Перший мішок - частина невідома)

(Другий мішок - частина відома, і відоме ціле)

- Які правила про взаємозв'язок частин і цілого, як "чарівний ключик" допомагають нам у самих різних ситуаціях?

Правило1. Ціле дорівнює сумі частин.

Правило 2.Щоб знайти частину,треба від суми відняти частину.

- А тепер кожен з вас повинен здогадатися,яке з цих правил підійде ?

Вирушаємо на планету »Секрет».

Робота в групах на картках.

Застосування правила . (Діти пропонують спосіб).

- Відніміть з обох частин рівності порівну - фігурки з першого мішка.

Позначте віднімання закресленням.

- Зручно так шукати невідомий  доданок? (Так)

- Яке правило нам допомогло. (Знаходження частини.)

 

V. Первинне закріплення у зовнішньому мовленні

- Давайте запишемо послідовність ваших дій. Діти за допомогою вчителя складають алгоритм рішення рівняння.

1. Знайти в рівнянні і позначити частини і ціле;

2. Визначте, що х є частиною;

3. Застосуйте правило:

щоб знайти невідому частина,

треба від цілого відняти відому частину;

4. Виконайте дію;

5. Назвіть і запишіть відповідь.

- Тепер ви зможете самостійно розв’язати рівняння?(Так, будемо діяти за алгоритмом).

Спробуйте виконати №3, с.20. (Діти вибирають за бажанням форму роботи: парна, самостійна).

- Що було відомо? (Одна  з частин, ціле.)

- Що було потрібно знайти? (Іншу частину)

- Чому ж дорівнює невідома частина або х?

- Чи змогли подолати труднощі? (Так)

- Що вам допомогло? (Алгоритм) (Правило знаходження частини.)

- Що дозволяє вам відкритий новий спосіб? (Розвязувати рівняння ).

Гімнастика для очей. (Телевізор)

VI . Рефлексія діяльності.

Девіз: Ось і все! Наприкінці уроку  тільки  залишилось оглянутися назад. Яку мету перед собою ставили.

(Дізнатися, що таке рівняння і навчитися їх розв’язувати).

- Досягли своєї мети?(Так)

- Доведіть. (Рівняння - це рівність з невідомим числом і щоб його розв’язати треба слідувати плану. Щоб знайти невідому частину треба з цілого відняти відому частина)

- Що дає нам нове знання? (Навчилися самі і тепер можемо навчити інших.)

Час повертатися. Саморобкін каже вам спасибі. Він переконався, що ви теж можете працювати самостійно і навіть самостійно робити нові відкриття. Ракети вирушають додому. А вдома, на згадку про нашу космічну подорож ви виконаєте цікаве завдання.

Творче завдання: Для свого товариша можете зробити картку із завданням на рішення рівняння.   


Урок 2

 Клас: 1

Предмет: Математика

Тема уроку: Закріплення умінь розв’язувати рівняння

Тип уроку: урок узагальнення та систематизації знань

 

Основні цілі уроку:

а) діяльнісні:

 - сформувати здібності учнів до узагальнення і систематизації набутих знань;

 - вчити виділяти  спільне та різне у вивчених поняттях, знаходити зв’язки між новими та раніше вивченими поняттями,  фіксувати закономірності у моделях, формулювати висновки|виведення| своїми словами.

  - тренувати увагу,пам'ять,математичні здібності;

б) навчальні: скорегувати алгоритм  розв’язування рівнянь;

в) знання: - навчити розв'язувати рівняння з невідомим від'ємником на основі взаємозв'язку між частиною і цілим

г) уміння: - уміти використовувати алгоритм розв’язування рівнянь  у своїй діяльності.

 Розумові операції: ( аналіз, порівняння,  узагальнення, ).

Демонстраційний матеріал: таблиця «Алгоритм розв’язування простих рівнянь»

Роздатковий матеріал: картки

Технічне забезпечення уроку: комп’ютер, телевізор

Оформлення дошки (малюнок): малюнок Саморобкіна

 

Хід уроку:

І. Самовизначення до діяльності

 - Почнемо урок! Мені хочеться , щоб кожному з вас сьогоднішній урок пішов на користь. А ви цього хочете? Тоді подумайте , які якості обов'язково потрібно включити в роботу , щоб для всіх урок став корисним?

На дошці :

Увага

 

Старання

Активність

(Діти обговорюють і доповнюють якості)

- Я б ще додала гарний настрій. Згодні? Давайте посміхнемося один одному, і завдяки посмішці друга я думаю настрій поліпшиться, навіть якщо він був не гарним.

На дошці: (малюнок Саморобкіна).

  •    Подивіться, а у нас в класі знову Саморобкін. Ви пам’ятаєте, яку подорож ви здійснили з Саморобкіним на попередньому уроці? (Так). А чи підготували завдання для товариша? (Так)
  •    Молодці! Я думаю, що ваші товариші з нетерпінням чекають завдання. Обміняйтесь зошитами та обчисліть рівняння сусіда. (Діти міняються зошитами. Проходить робота в три етапи. І етап - діти розв’язують рівняння. ІІ етап перевірять роботу сусіда. ІІІ- етап обговорюють результати роботи в парі.  Повідомляють, що пара готова.)

ІІ. Актуалізація знань і фіксація утруднення в діяльності

- Ви задоволені роботою сусіда? (Обговорення результатів роботи колективно).

- І я задоволена вашою роботою,ви вже можете домовитися в своїй парі, не посварившись.  Я і Саморобкін дякуємо вам за це, і даруємо цей вислів.

- Хтось  із мудреців одного разу сказав: «Математика - гімнастика для розуму».

На дошці : Математика - гімнастика для розуму .

- Як ви розумієте зміст цього висловлювання?

- Вірно, математика тренує розум, відточує вміння мислити, міркувати. Все це важливо для сучасної людини. Тому ми вже з 1 класу вивчаємо математику.

- Давайте налаштуємося на робочий лад в ході математичної розминки.

Гра « Мовчанка»

На дошці:

4 + 2 =    5 + 4 =    9 - 7 =

9 - 6 =      7 - 5 =    5 + 3 =

8 - 2 =      6 - 4 =    3 + 3 =

- Як називаються ці записи? (Рівності.)

- На які групи їх можна розбити? (Суми і різниці.)

 - Як називаються числа при додаванні? (Доданок,  доданок,  сума.)

- Прочитайте першу рівність, використовуючи ці терміни .

- Як називаються числа при відніманні? (Зменшуване, від'ємник, різниця.)

- Прочитайте другу рівність , використовуючи ці слова .

- Я вирішила одну з рівностей змінити.

На дошці: х + 2 = 6

- Як називатиметься така рівність? ( Рівняння.)

- Що таке рівняння? (Рівняння - це рівність, в якій є невідомий компонент.)

- Чому вчилися на попередньому уроці? (Розв’язувати рівняння.)

- Нагадайте всі етапи розв’язку рівняння.

На дошці:

1 . Знайти ...

2 . Визначте ...

3 . Застосуйте ...

4 . Виконайте ...

5. Назвіть …

- Як називають число , отримане в результаті розв’язку  рівняння? ( Корінь рівняння.)

- Молодці ! Перевірте, як розв’язав  рівняння першокласник з іншого класу. Оцініть його роботу. (Невірно.)

На дошці:

 х + 2 = 6

х = 2 + 6

х = 8

- Чому у учня вийшла  інша відповідь? ( Він неправильно визначив частини і ціле.)

 - Якою  дією потрібно було знаходити х? (Відніманням.)

- Чому? (Невідома частина, щоб її знайти, потрібно від цілого відняти відому частину.)

- Допоможіть виправити цей запис. (Учні пояснюють , а вчитель записує вірне рішення на дошці.)

- З чим була пов'язана помилка першокласника ? ( Не вміє знаходити частини і ціле.)

- Отже , вміння бачити в рівнянні частини і ціле - це важливо? (Так.)

- Тоді потренуємось в цьому. (Працюють по ланцюжку.)

На дошці:

7 - х =     4 х + 6 = 7      х - 4 = 4

5 + х =    8 х - 6 = 3       3 + х = 3

- Добре!  Частини і ціле визначили , тобто перший етап рішення рівняння виконаний. Запишіть у зошит перше рівняння, показуючи частини і ціле, і розв’яжіть  його. Хто хоче попрацювати за дошкою? (Один учень виконує цю роботу за дошкою.)

- Порівняємо рівняння , яке ви перевіряли і те , яке зараз розв’язуєте. Що помітили? Чим вони відрізняються? (Перше рівняння на додавання, а друге на віднімання.)

- Чи змінилися ваші думки про його розв’язування? (Ні.)

- Якою дією знаходили х? ( Відніманням.)

- Чому? (І в першому рівнянні, і в другому невідома частина.)

-  Як називається невідома частина в першому рівнянні ? ( Доданок.)

-  А в другому ? ( Відємник.)

ІІІ. Локалізація утруднення

- Хто з вас здогадався, яка буде тема уроку? (Розв’язування  рівнянь, з невідомим від'ємником.)(Фіксація теми на дошці.)

- Яку головну задачу будемо вирішувати в ході уроку? ( Вчитися розв’язувати  такі рівняння.)

ІV. Побудова проекту виходу з утруднення

- Отже , яке правило допоможе і у розв’язування   цього виду рівнянь? (Щоб знайти частину, потрібно від цілого відняти іншу частину.)

- Перевірте за підручником , таке правило буде «ключем» до цих рівнянь . Стор.24 вгорі.

- Так.

- Продовжуємо роботу з рівняннями .

Стор.24 № 2

- Розглянемо рівняння з фігурами. (Коментування учнями біля дошки.)

- Чому дорівнює корінь рівняння? (Одне жовте коло.)

- Подивіться, чи правильно перекладено це рівняння на мову чисел ? (Так.)

- Прочитайте запис. Що показує число 5? (Ціле. )

- Чим є х? (Частиною, від'ємником.)

- Що показує число 4? (Іншу частину, різницю.)

-  Виконали всі етапи роботи з рівнянням ? (Так.)

-  Корінь рівняння збігся з кількістю фігур в першому запису? (Так)

- Тепер самостійно розв’яжіть  рівняння з геометричними фігурами і виконайте числовий запис. (Аналогічна робота з іншим записом.)

- Перевірте один одного в парах.

- Що було невідомо в рівняннях? (Частина.)

- Як називається ця частина ? (Відємник.)

- Як її шукали? (Від цілого віднімали відому частину; від від’ємного віднімали різницю.)

- Давайте складемо формулу, яка буде підходити для будь-якого рівняння з невідомим від'ємником. Прочитайте початок міркування і закінчіть його. Як продовжили? ( х = а - б)

- Інший варіант був?

- Як ви думаєте, щоб вірно продовжити запис, з чого слід було почати? ( Визначити частини і ціле.)

- Прочитайте  висловлювання повністю.

Якщо а - х = б, то х = а - б

V.  Фізхвилинка (по телевізору)

VI. Самостійна робота із самоперевіркою за еталоном

- Яке добре знайоме вам слово розсипалося на склади ? ( Рівняння.)

На дошці: рів ня  нян

- Продовжуємо роботу над рівняннями .

Стор. 24 № 3 (1 рівняння ) - колективно, 1 учень біля дошки.

Стор. 24 № 3 (2, 3 рівняння) - за варіантами

- Чому дорівнює корінь рівняння в першому варіанті? ( 1)

- А в другому? ( 4 )

Гімнастика для очей

VII. Включення у систему знань і повторення

- Чи тільки при розв’язування  рівнянь ми стикаємося з невідомим? (Ні.)

 - А де ще? (При розв’язуванні  задач.)

- Попрацюємо над задачею.

Стор. 25 № 4

- Прочитайте задачу. Про кого розповідається в задачі? (Про собак.)

-  Які були собаки? ( Білі , чорні , руді. )

-  Що говориться про кількість білих собак ? ( Їх було 2 .)

-  Про чорних? (Їх було 3.)

- Про рудих? (Руді - решта собак.)

- Що потрібно дізнатися в задачі? (Працюють в зошитах, один учень працює за дошкою.)

- Перевірте рішення задачі.

- Яке правило нам знову допомогло на уроці? (Правило знаходження невідомої частини.)

- Що просять ще зробити у цьому завданні? ( Скласти і розв’язати  обернені задачі.) -- Які задачі  називають оберненими? (Це такі задачі, в яких невідоме стає відомим, а відоме невідомим.)

Складання обернених задач та їх розв’язування, один учень біля дошки. (Розглянути 2 види обернених задач: з невідомою частиною і невідомим цілим.)

VIII. Рефлексія діяльності

 - Над якою темою працювали? ( Рівняння.)

- Яке завдання планували виконати у ході уроку? ( Навчитися розв'язувати рівняння з невідомим від'ємником.)

- Хто вважає, що впорався з поставленим завданням?

 - Перегляньте ще раз свою роботу на уроці і оцініть себе.

Учні на спеціальних аркушах оцінюють свою діяльність на уроці.

- Знання збирається по краплі . І сьогодні ми постаралися, хоч трохи, але поповнити наші скарбнички, адже  саме з маленьких відкриттів і умінь будується велике знання!

 

 

 

 

 

 

 


Урок 3.

 

Клас: 1

Предмет: Математика

Тема уроку: Розвязування простих рівнянь на додавання та віднімання

Тип уроку: урок рефлексії

Основні цілі уроку:

а) діяльнісні:

 - сформувати здібності учнів до корекції  відомого способу дії  за алгоритмом  розв’язування рівнянь ;

 - вчити фіксувати особисті утруднення в моделі ;

-  вчити виявляти причини  утруднення;

 - тренувати навички до рефлексії,оцінки;

б) навчальні:

 -скорегувати алгоритм про розв’язування рівнянь на віднімання,  заснований на взаємодії частини та цілого;

в) знання:

 - знати, як розв’язувати прості рівняння на додавання та віднімання;                

г) уміння: - уміти використовувати  алгоритмом розв’язування рівнянь  у своїй діяльності.                 

Розумові операції: ( аналіз, порівняння, узагальнення, класифікація).

Демонстраційний матеріал: таблиця  «Алгоритм розв’язування рівнянь»

Роздатковий матеріал: картки для закріплення швидкого рахунку в межах 9

Технічне забезпечення уроку: комп’ютер, телевізор

Оформлення дошки (малюнок): схеми для складання рівнянь

Хід уроку

І Самовизначення до діяльності

Вчитель:

- Над якою великою темою ми працюємо на уроках математики? (Розвязування рівнянь)

- Які питання ви можете задати один одному по цій темі?

Діти задають один одному одному питання ,оцінюючи відповіді

 

Вчитель:

 - Молодці, як багато ви вже знаєте. Можемо іти далі?

 

ІІ Актуалізація знань і фіксація утруднень|скрута| в діяльності

Вчитель:

http://festival.1september.ru/articles/550333/img1.gif

- На дошці записаний ряд чисел.

- Що ви можете про них сказати ? (однозначні, парні)

- Встановіть закономірність ( збільшуються на 2) .

- Продовжіть ряд на 2 числа (8, 10) - перевірка.

- Яке число зайве? Чому? Самостійно повторіть ряд 1 раз.

- Чого ви зараз навчалися? Де це вам може стати в нагоді ?

Ви сказали, що на уроках математики вчитеся швидко і правильно рахувати.

Що для цього необхідно знати? Вміти ?

Перевіримо, як ви швидко і правильно вмієте рахувати в межах 9 .

9-8 = Р

6-2 = Н

5-3 = І

8-5 = В

2 +4 = Е

6 +2 = Я

7-2 = Я

4 +3 = Н

Що у вас вийшло ? ( вирази )

 Що записано замість відповідей? ( літери)

Перед вами на партах лежать листочки з табличками (покажіть їх).

11

22

33

44

55

66

77

88

99

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ви повинні знайти значення виразів і під відповідями записати літери у клітинки, відповідно відповідям .

Якщо, ви, правильно знайдете значення виразів, у вас вийде слово (2 хв).

(Перевірка).

- Яке слово у вас вийшло? (рівняння)

- Значить, склад чисел в межах 9 ви знаєте добре, і не будете допускати помилки в обчисленнях.

- У кого не вийшло слово?

- Чому?

- Над чим потрібно попрацювати?

ІІІ Локалізація утруднень

- Ми з вами багато уроків працюємо над рівняннями. Памятаєте, яку цікаву подорож ми здійснили з Саморобкіним, коли тільки починали працювати над цією темою?

Звучить  позивний  електронної  почти.

Вчитель:  - Здається, нам лист.

По електронній пошті приходить лист від Саморобкіна.

Відеоролик «Електронний  лист від Саморобкіна»:

 «Дорогі  першокласники! Я знову вітаю вас у країні математики.  Ви зараз працюєте над цікавою темою «Рівняння». Тому я  вирішив запросити вас до математичної подорожі. Я склав для вас завдання. Розв’язавши їх,  ви отримаєте цінний скарб. Ваші друг Саморобкін.”


Вчитель:

   - Ви готові виконати завдання Саморобкіна і перевірити себе?

- Тоді  - вперед!

IV Побудова|шикування| проекту виходу з|із| утруднень

 Робота в парах ( Запис рівнянь на картках )

http://festival.1september.ru/articles/550333/img2.gif               http://festival.1september.ru/articles/550333/img3.gif

 

Виділіть частини і ціле.

• Як працюємо в парі ?

• Як показуємо готовність?

Учні розв’язують рівняння під схемами , пояснюють .

• Хто не згоден? Чому?

Рішення рівнянь.

Хто пам'ятає, яку мету поставили ? Що будемо перевіряти?

• Щоб розв’язувати  рівняння, що необхідно знати? (правила , алгоритм)

Алгоритм розв'язання рівнянь:

1. Знайти в рівнянні частини і ціле.

2. Визначити, чим є х, частиною або цілим.

3. Застосувати відповідне правило.

4. Назвати і записати відповідь.

5. Зробити перевірку.

 Правила ми повторили, давайте повторимо алгоритм (алгоритм вивішений на дошці).

А зараз, користуючись алгоритмом, спробуйте розвязати  рівняння самостійно за варіантами ( учні на зворотньому боці дошки )

Х-2=5

Х=2+5

 Х=7

7-2=5

7=7

 

7-х=5

Х=7-5

Х=2

7-2=5

5=5

 

Перевірка.

Пояснення за алгоритмом .

Алгоритм коментування рішення рівнянь :

1. Читаю рівняння :

2. У цьому рівнянні частини ... і ціле - ...

3. Застосовую правило: ...

4. х дорівнює сумі (різниці ) ... і ...

5. Відповідь: х дорівнює ...

6. Перевіряю: ...

Хто не згоден – покажіть «мінус».

Фізхвилинка (Відео)

V Самостійна робота з|із| самоперевіркою по еталону

- Зараз ви самостійно спробуєте розв’язати рівняння від Саморобкіна, будете себе перевіряти й оцінювати.

У кожного з вас лежать на партах картки з самостійними роботами  №1 і № 2.

                                 1 варіант

                                 Робота №1  

 

х – 3 = 4

  

 

х – 3 = 4

х = 3 + 4

х = 7     

7 – 3 = 4

4 = 4

 

 

х – 2 = 6

  

 

х – 2 = 6

х = 2 + 6

х = 8     

8 – 2 = 6

6 = 6

       


Робота № 2

 

7 – х = 2   

 

7 – х = 2

х = 7 – 2

х = 5     

7 – 5 = 2

2 = 2

 

2 варіант

Робота № 1

 

8 – х = 3

   

 

8 – х = 3

х = 8 – 3

х = 5     

8 – 5 = 3

3 = 3

 

 

9 – х = 7  

 

9 – х = 7

х = 9 - 7

х = 2    

9 – 2 = 7

7 = 7

 

 

 Робота № 2

 

х – 2 = 3

 

 

х – 2 = 3

х = 2 + 3

х = 5     

5 – 2 = 3

  1. = 3

 

Ви виконуєте спочатку роботу №1, перше рівняння. Потім перевіряєте себе за зразком, відкриваючи правий край картки.  Якщо допустили помилки, виконуєте друге рівняння. Якщо ні - переходите до самостійної роботи №2. Перевіряєтеся за зразком. Перевірку виконуєте зеленою ручкою. Повторіть, як зрозуміли завдання. Коли можна відкривати зразок? (коли виконали завдання).

  •    Чому? (Тому, що кожен повинен навчитися розв’язувати рівняння сам).

VI Рефлексія діяльності

• Яку мету ставили перед собою? Яке завдання вам залишив Саморобкін? Ви впоралися?

• А тепер себе оцініть.

• Як оцінюємо? (Якщо все вийшло -  малюємо собі стрілочку вгору; якщо, «я старався, але у мене не все вийшло» -  малюємо собі стрілочку вбік; «мені потрібна допомога» - малюємо собі стрілочку вниз).

• Підніміть руку ті, у кого стрілочка вгору? Молодці! Значить, рівняння такого виду ви  навчилися розв’язувати.

• Вбік? Як ви думаєте, чому? Над чим потрібно попрацювати?

• Вниз? Як ви думаєте, чому? Над чим потрібно попрацювати?

Я і Саморобкін дякуємо вам за роботу. Я думаю ви довели сьогодні, що вмієте розв’язувати рівняння. А додому візьміть, будь ласка, завдання відповідно вашого рівня складності. (Діти залежно від результату свого оцінювання вибирають картку.)

А особливо старанні та працьовиті отримують справжній скарб – головоломки від Саморобкіна.

 

 

 

 

 

 


Урок 4

Клас: 1

Предмет: Математика

Тема уроку: Контрольна робота по темі »Рівняння»

Тип уроку: урок розвиваючого контролю

Основні цілі уроку:

а) діяльнісні: - провести контрольну роботу;

                         - формувати здібності учнів до контрольної функції;

б) навчальні: провести контроль і самоконтроль  понять які  вивчили (розв’язування рівнянь на додавання та віднімання);

в) знання: - знати як розв’язувати прості рівняння на додавання та віднімання.

г) уміння: - уміти застосовувати набуті знання у своїй діяльності.              

Розумові операції: (аналіз, аналогія, порівняння, синтез, узагальнення, класифікація)

Роздатковий матеріал: Зошити для самостійних робіт Л.Г.Петерсон.

 

                                                Хід уроку:

 

 І.  Самовизначення до діяльності

- Доброго ранку! Сьогодні ми підводимо підсумки, як ми навчилися розв’язувати рівняння. Попереду контрольна робота. Як ви думаєте,які завдання в неї ввійдуть? (Припущення дітей)

  •    Так, ви праві. Ми багато працювали, ви спочатку складали алгоритм розв’язування рівнянь,  потім вдосконалювали його,  потім вчилися за ним працювати. Я думаю,що ми добре підготувалися до контрольної роботи. Давайте проговоримо,  як ми її будемо оцінювати. (Діти обговорюють критерії оцінювання, вчитель корегує вислови дітей)
  •    Я бажаю вам успіхів! Навіть, якщо у вас сьогодні будуть помилки, ми їх обов’язково проаналізуємо і виправимо.

   ІІ. Актуалізація знань і фіксація утруднення в діяльності

 

                                       
Контрольна робота

  1. Порівняй:

8 кг…5 кг                     5 кг+4 кг… 4 кг+5 кг

3 л…6л                         6 л-3л…..6л-2л

7 см…4 см                    3 см+2 см….3 см+5 см

2. Розвяжи рівняння:

3+х=8            7-х=4                х+2=9

Х=                  х=                      х=

Х=                   х=                     х=

3. Накресли відрізок довжиною 7 см.

4.   6-5+8-4=            7-2+1-6=

       5+3-7+0=           9-0-6+4=

5. Дмитрик піймав 8 окунів, а Іван - 6 окунів. На скільки окунів більше піймав Дмитрик?

6. У Юрка 4 марки, а в його брата на 1 марку більше. Скільки всього марок в обох хлопчиків?

7. Розфарбуй парашути червоним, синім і жовтим кольором усіма можливими способами?

 

 

doc
Додано
14 березня 2019
Переглядів
2005
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку