Цикл уроків до предмету українська мова

Про матеріал
Цикл уроків до предмету українська мова 1 клас НУШ Урок 1. Закріплення знань про звукові значення вивчених букв. Урок 2. Вправи на розрізнення видів текстів. Урок 3. Вправи на закріплення вимови і правопису слів із дзвінкими та приголосними звуками. Урок 4. Загальне поняття про дієслово як частину мови. Роль дієслова в реченні
Перегляд файлу

 

Цикл уроків до предмету українська мова

 

 

 

 

   Урок 1.  Закріплення знань про звукові значення вивчених букв.

 Урок 2.  Вправи на розрізнення видів текстів.

 Урок 3.  Вправи на закріплення вимови і правопису слів із дзвінкими та           

      приголосними звуками.

      Урок 4.  Загальне поняття про дієслово як частину мови. Роль дієслова в реченні

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

УРОК1. НАВЧАННЯ ГРАМОТИ 1 клас

 

Тема : закріплення знань про звукові значення вивчених букв.

Мета : Закріпити знання про звукові значення вивчених букв , вдосконалювати навички читання , уміння робити звуковий та звуко-буквенний аналіз слова, збагачувати словниковий запас учнів , виховувати інтерес до читання .

Тип уроку: урок закріплення знань.

Форма проведення уроку: інтерактивний урок.

Обладнання: предметні малюнки , демонстраційні картки букв , складова  таблиця , записи на дошці.

ЗМІСТ УРОКУ

1.Організаційний момент .Активізація учнів до навчання .

-Подивіться мені в очі .Погляньте один на одного, посміхніться . Для того щоб  справитися з завданнями цього уроку, будемо працювати старанно , слухати уважно.

2.Ознайомлення з завданнями уроку .

-Тож завдання нині на уроці такі:

Не просто слухати , а чути .

Не просто дивитися , а бачити.

Не просто відповідати , а міркувати .

Дружно й плідно працювати .

Будемо гарно читати.

Звуко-складові моделі слів будувати , цікаві вправі та завдання виконувати

3.Повторення вивченого про звуки і букви.

1) Повторення вивчених букв , звуків .

А)Гра " В гостях у фермера ".

-(на дошці виставлені предметні малюнки свійських тварин ).

-Сьогодні ще раз завітаємо в гості до фермера . Скажіть, які звуки можна почути в його господарстві ?

( Учні відповідають, які звуки видає кожна тваринка, машина , трактор ).

-Чиї голоси можна почути в лісі ?

Б)Гра " Хто що промовляє ?".

Вчитель :                                                       Діти

 Зозуля кує            " Ку-ку , ку-ку ".                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                  

 Голуб воркує       " Гу-гу , гу-гу "                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                      

 Півень кукурікає     " Ку-ку-рі-ку "                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                          

 Сова кричить     "УУ-уу-уу"                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                             

-Як ви розпізнаєте птахів ? (за звуками ).

-Які це звуки ?( немовні звуки , звуки, що зустрічаються в природі)

-За допомогою яких звуків спілкуються між собою люди ?( мовні звуки )

-Якими є мовні звуки ?( голосні й приголосні).

-Назвіть голосні звуки .

-Якими бувають приголосні звуки ?( тверді й м'які звуки )

-Чим позначаються звуки ?( буквами ).

-Чим відрізняється звук від букви ?( звуки ми чуємо і вимовляємо , а букви бачимо й пишемо ).

 

В)Гра " Впіймай звук - назви букву ".

( Діти називають звук , показують букву , якою він позначається , друкують відповідну букву.).     

2) Відгадування загадок , побудова звукових моделей слів-відгадок.

А)Хто найперший входить в дім.

Потім всі хвостом за ним  (ключ). 

      


Виє вітер у вікно

Стогне , завиває

  ***

Кіт не спить уже давно -

Вітер заважає.

  ***

Киця спить і в сні муркоче

Цілий день проспати хоче .

  ***

Мишка Мурчика злякалась,

Мерщій у нірку заховалась .

 

Лось і лосенятко з ним

Ліс для лосів рідний дім .

 

Спить старий , сердитий сом

Сниться сому сьомий сон .

Носоріг хворів на нежить

За здоров'ям він не стежить .

-Які звуки позначають названі букви ? ( приголосні).

 

4.Вправи на закріплення звуко-складового аналізу слів .

- Яке значення може мати слово ключ ?( Ключ від дверей, ключ пташиний , скрипковий ключ ).

Б)Дуже довга в нього шия .

І смугаста як у змія .

Нею він через паркан

Заглядає наче кран .

(жираф).

В)Не стулить і на мить очей , вночі полює на мишей . Зате удень відпочива. Ні, це не кішка , а сова . (сова).

1. Графічний запис речень .

Гра " Знайди помилку ".

Я нагострив коз(с)у нову

І заходивсь косить траву .

-В якому слові помилка ?

-Складемо і запишемо речення зі словами коза - коса

Коса косить траву .

І_____  ____  ______ .

Мою козу звати Мілка .

І_____  ____  ______ _____.

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

Встаньте , діти , посміхніться ,

Землі рідній поклоніться,

За щасливий день вчорашній

І до сонця потягніться .

В різні боки похиліться ,

Веретеном повертіться ,

Раз присядьте , два присядьте ,

І за парти тихо сядьте .

5.Читання складів, слів , речень з вивченими буквами .


1) Гра " Чарівна квітка"

 

 

2) Гра " Чарівне коло "

-  Які слова прочитала булка в колі ?

 

 

3) Робота з букварем.

(Читання речень з букваря ст. 48-49).

4) Гра “Хто в будиночку живе?

 

5) Робота в парах: (міні – таблиці в дітей).

6) Криптограма " Гномики ".

Уважно гномиків розглянь .

Слова в прислів'я поскладай .

Який лозунг був у гномиків ? .

( Один за всіх - і всі за одного ).


7.Гра " Буквена математика (таблиця ).

-Згадайте математичні дії і дізнайтесь. Кому допомагали гномики (Білосніжці).

6.Робота з дитячою книжкою .

А) Слухання оповідання " Кошенятам на обід " .( додаток № 2).

-Як звали котиків?

-Які овочі вони любили їсти ?

-Які напої вони любили пити ?

Б)Виконання розмальовки до оповідання " Кошенятам на обід " .

Кошенятам на обід


 

Жили-були двоє кошенят. Придумайте їм імена. Але в імені одного кошеняти звук [К] повинен зустрічатись в сере­дині слова, а ім'я другого повинно починатись з цього звуку.

Нехай будуть Котя і Мурка. У мами-кішки було багато турбот під час приготування обіду для кошенят. Давайте їй допоможемо.

Котя любив їсти такі овочі, назва яких починається на звук [к].

А Мурка любила їсти такі овочі, назва яких має цей звук у середині слова.

На перше Котя любив їсти страви, назва яких почина­ється і закінчується на звук [к].

А Мурка - страву, в назві якої цей звуку середині слова.

А що могла приготувати мама-кішка на друге?

Котя любив страви, назва яких теж починається на звук [к].

А Мурка любила на друге ті страви, в назві яких звук [к] є в середині слова.

На третє Котя любив пити напої, назва яких теж почи­нається на [к].

А Мурка - напої, в назві яких [к] зустрічається в сере­дині слів.

-Як їх звали?

-Як їх можна назвати? (Одне Котик, Котя, Котуня.

 Друге Царапка, Васька, Мур-лика, Мурка, Муркотик).

-Які це овочі? (Картопля,капуста, квасоля),

-Які овочі любила їсти мурка? (Морква, петрушка, редька, баклажани).

- Які це напої?

(Компот, квас),

-Які це напої?

(Шоколад, какао)

-Яка це страва? (Капус­няк).

-Яка ж це страва? (Ок-рошка).

-Що  любила   Мурка?

(Налисники, макарони, рибку),

 

 

 

 



7. Підсумок уроку . Чистомовка

Ли- ли -ли - урок дружно почали .

Ло- ло -ло- діло в нас на лад пішло.

Ем- ем -ем - радість мамам ми несем .

Ли-ли-ли -дуже раді всі були .

 

 

 


 


 

Урок 2. Українська мова.2 клас

Тема.Вправи на розрізнення видів текстів.

Підбір заголовка до твору.

Засоби зв'язку речень у тексті.

Мета:вправляти учнів у розрізненні видів текстів;

удосконалювати навичку добирати заголовок до тексту; формувати практичне уявлення прозасоби зв'язку речень у тексті;

виховувати любов до рідної мови,до Батьківщини.

Тип уроку: урок повторення і узагальнення знань і вмінь.

Форма проведення уроку: особістісно зорієнтований урок.

Обладнання:таблиці;друковані зошити з текстовими завданнями;

дидактичний матеріал.

Проблемне завдання уроку:визначити, від чого залежатьрізні типи

      висловлювання.

Хід уроку:

1. Ознайомлення з завданнями уроку.

- Сьогодні ми продовжимо говорити про текст,будемо вчитися розрізняти

види текстів,добирати заголовки до них,визначати засоби зв 'язку речень у тексті.

- Чи потрібні нам ці знання і вміння,якими ми будемо оволодівати сьогодні на уроці?

- Якщо потрібнідо для чого?

- А яким буває мовлення?

т.з. Визначте правильне твердження:

Усне мовлення має бути:

а) правильним,виразним,зрозумілим;

б)правильним,каліграфічним,лагідним;

Визначте правильну відповідь:

Ознаками культури мовлення є:

а)жести і різна сила голосу;

б)міміка і питальна інтонація;

в)точність,правильність,виразність мовлення.

2.Актуалізація опорних знань.

1 .Словниковий диктант:Звуки, букви, слова,речення,склади.

-Підкресліть слово,яке говорить,з чого складається текст,назвітьосновну

одиницю тексту.

2.Робота за таблицями:

а) Що таке текст?

3.Вивчення нового матеріалу:

1.Робота за підручником: Впр. 114 (робота в парах).

2.Творчі завдання:

а)3акінчити міркування:Зайчик міняє взимку колір хутра для того,щоб ... б)Доповнити опис: їжак мешкає в лісі.Все тіло його вкрите голочками.

Ніс у нього довгенький.

5.Гра "Впізнай текст"

- Визначіть вид текету,доберіть до нього заголовок.

а)Буркотл ивий, вайлуватий,

Ходить лісом дід патлатий,

Одягнувся в кожушину,

Мед вишукує й ожину.

Літом любить полювати,

А зимою в барлозі спати.(ведмідь)

 

б)Хто з хвостиком і з вушками?

В кого лапки з подушками?

Як ступа, ніхто не чує,

Тихо,крадучись ,полює.

А маленькі сірі мишки

Утікають геть від ....  (кішки)

 

в)Я такий же ,як знак розділовий,

І відомий шкільній дітворі.

Та в словах української мови

Я пишусь не внизу,а вгорі.

Спробуй лиш написати ім’я

-Зразу стану потрібним і я.      (апостроф)

Проблемне запитання: - Чи можна загадку вважати текстом?

- Про кого розповідається в цих загадках?

-  Що про них розповідається?

Зверніть увагу:Те,про що (або про кого) повідомляється в тексті,становить предмет повідомлення.

Те,що розповідається про предмет повідомленням змістом повідомлення.

6. а)Сірий журавель - птах великого розміру.У нього високі ноги,довга шия, невелика голова,а дзьоб прямий,довгий.Пір’я сірого кольору.

Сірий журавель - красивий і гордий птах.

б)Редиска належить до родини овочевих культур.Вона скоростигла росли­на. Сіють її через кожний тиждень з ранньої весни до кінця літа.

—Визначте засоби зв"язку речень у цих текстах.

7.Назвіть правильне твердження:

Засобами зв’язку речень у тексті є :

а)Слова він, вона, вони, воно;

б)Слова сьогодні, вчора,завтра.

4.Узагальнення та систематизація знань.

1.Запис речень під диктовку: Ми живемо на Україні.Це наша Батьківщина. Вона велика, багата й прекрасна країна.

-Чи буде даний запис текстом?

-Доберіть заголовок до цього тексту.

-Що є предметом повідомлення у цьому тексті?

-Що є змістом повідомлення у цьому тексті?

-Визначте засоби зв"язку речень у цьому тексті.

-Визначте вид цього тексту.

- Так від чого ж залежать різні види висловлювання?

5.Підсумок уроку та д/з.

Закінчити міркування: Книга - наш друг.бо вона ....

Додаткове завдання: Відгадайте загадку:

Я руда, низького зросту,

Хитра я і довгохвоста.

На курей я вельми ласа

В них таке смачненьке м’ясо.

Вовку-брату я сестриця,

А зовуть мене.......      (лисиця)

 


Відгадайте ребус: - Намалюйте лисичку словами.Розкажіть:

- Де живе лисичка?

- Яка у неї шубка?

- Яка мордочка, вуха,очі? -Який хвіст у неї?

- Яка вона за звичками?

 

Який текст у нас вийшов? Що основне в тексті-описі?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Урок 3. Українська мова . З клас

 

Тема. Вправи на закріплення вимови і правопису слів із дзвінкими та приголосними звуками.

Мета. Вправляти учнів у вимові та написанні слів із дзвінкими і

глухими приголосними звуками;

Розвивати уміння знаходити слова, написання яких потребує

перевірки;

Розвивати фонематичний слух, увагу, усне й писемне мовлення

дітей, фантазію.

Виховувати любов до рідної мови.

Тип уроку:урок закріплення і застосування умінь і навичок.

Форма проведення уроку: урок – гра “Брейн – ринг”.

Обладнання. Таблиця «Парні дзвінкі і глухі приголосні звуки.», конверти із завданнями до гри « Брейн-ринг»,картки поточного та тематичного контролю, «Вовчок».

Зміст уроку.

I.Організаційний та психологічний настрой учнів на урок.

Добрий день, любі діти,

Як нам з вами не радіти?

Можем з вами гомоніти,

Слово до слова

Звучить рідна мова.

- Сьогодні працюємо під девізом:

Рідну мову я вивчаю,

Її люблю не забуваю,

Рідну мову буду знати,

Берегти і поважати.

II.Мовна розминка. «Жив у роті язичок»


Учитель.

Жив у роті язичок

І великий був мовчок.

Він в будиночку сидів.

Йти гуляти не хотів.

(Діти рухають язичком не розтуляючи ротиків.)

Учитель.

Якось він засумував,

У віконце виглядав.

І побачив язичок

В небі срібний літачок.

(Діти показують язички, рухаючи ними вгору, вниз.)

Учитель.

Він у подорож летів

І мотором торохтів.

Діти.

Р-р-р! Р'-р-р!

Учитель.

В полі вітер повівав,

Язичку він проспівав:

Діти.

У-у-у!У-у-у!

Учитель

В поле трактор поспішав,

Він поволі загукав:

Діти.

Тр - пір - пір! Дир. - дир. - дир.! Ру-ру -ру!

Учитель.

Теплий дощик пошумів,

Діти.

Кап - кап - кап! Стук - стук - стук! Хлюп - хлюп - хлюп!

Учитель.

Після дощику роса

І навколо - ой краса!

(Діти глибоко вдихають, видихають.)


Ш.Актуалізація опорних знань.

- Сьогодні на уроці ми проведемо гру «Брейи-ринг»

Грати будемо за двома ігровими столами. Кожна команда перед уроком обрала собі капітана, який вам допомагатиме. Команда, яка набере більше балів, стане переможцем. У мене -ринговий стіл, на якому знаходиться «вовчок». Він і буде сигналом до кожного наступного завдання у конвертах.

-Почнемо ми нашу гру після хвилинки каліграфії

-Згадайте вимоги до писемного мовлення.

-Дотримуючись цих вимог і напишемо завдання хвилинки каліграфії.

 

Людина сама відповідає за своє здоров я. Тільки сама вона зможе його зберегти.

-Визначте головні і другорядні члени речень, підкресліть їх.

-А тепер починаймо гру! КонвеутМІ.

Вправа 122.

-Дайте відповіді на запитання:

-Чим відрізняється речення від окремих слів?

-Які бувають речення за метою висловлювання ?

-Які речення називаються окличними?

-Що є основою речення ?

-Як зв 'язуються між собою слова в реченні?

(Визначаємо переможців)

Конвеут№2.

Вправа 151.

Дайте відповіді на запитання:

-Які значення мають слова?

-Що таке синоніми?

-Що таке антоніми?

-Що таке омоніми?

-Де найчастіше вживаються антоніми?

-Для чого нам потрібні синоніми?

Завдання для капітанів.

(Капітани працюють кожен окремо)

-Допоможіть братикам словам знайти одне одного.

Шлях            Говорить       Розповідь        Школярка                                                                                                                                                                                                         

Хороший      Суне              Підручник       Подивився                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                    

Іде                 Дорога           Учениця         Оповідання                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                

Каже             Гарний           Глянув            Книжка

 

-Розібрати слово за будовою
Книжка Школярка

-Зробити звуко- буквений аналіз слова
Оповідання Розповідь

Підсумок. Капітанам дякую.

-Команди готові відповідати?

ІV.Повідомлення теми і завдань уроку.

-Сьогодні на уроці ми будемо закріплювати знання про вимову
й правопис слів з парними приголосними звук.

-Гра «Я - тобі, ти - мені» допоможе нам згадати ці звуки

 

Вчитель                                    Учні

Б      П

Д     Т

Д     Т

З     С

З´     С´

Ж     Ш

ДЖ     Ч

ДЗ     Ц

ДЗ´     Ц´

Г     К

Ґ                                                 Х

 

V. Мотивація навчальної діяльності                Перед вами - складовими,                                                                                                                                               В ній заховані слова.                                                                                                                                              Увалені будьте - не зівайте,                                                                                                                      Слова правильно вимовляйте!

VІ. Вправи на закріплення та систематизацію знань.                                                                             1. Диктант - загадка.


Маленький, чепурненький

Крізь землю пройшов,

    Червону шапку знайшов.   (Гриб)

 

Довгий Мартин

Ліз через тин,

Сам перебрався,

Мов по драбині,

А голова залишилась на тині! (Гарбуз)

 

Круглий, мов сонечко,

Щедрий, мов сонечко,

На черінь посунеться

І стоїть красується.

З печі - та на блюдо:

Їжте мене, люди,

На здоров'ячко! (Хліб)

 

Кругла, а не місяць,

Біла, а не борошно,

З хвостиком, а не миша.(Редька)

 

Що воно в ямі Вгору хвостом ?(Ложка)

 

Хто малюнок на вікні

Уночі зробив мені? (Мороз)

 

Узимку горою, А влітку водою? (Сніг)

 

Влітку гуляє, а взимку спочиває. (Ведмідь)

 

Груші тут і яблуні

Порічки й виноград.

Називається це -... (Сад)

 

-Поясніть написання слів - відгадок. 2.Робота за підручником.

Вправа 231

Вправа 232

-Пригадайте, що таке прислів’я ?

Конверт №3. Вправа 233

-Прочитайте прислів`я, поясніть, як ви їх розумієте.

-Знайдіть у виділених словах звуки, що вимовляються не так, як пишуться.

Підсумок.

Конверт №4.

(Робота за картками поточного та тематичного контролю)

- Спишіть і прокоментуйте, яку букву ви вставили в словах.

(Сторінка 13; Завдання№9)

 

 

 

Встав пропущені букви

(д -т,дь- ть, з-с,зь-сь,ж-ш,г-х,б-п)


 

Кі     ті

Ни    ко

Пру  кий

Кни  ковий

Ягі   ка

Ні    ка

Хлі  чик

Ле   кий

Прика ка

Боро ба

Підсумок.

-Підрахуємо, хто набрав більше балів.

-Хто вийшов переможцем.

VII.Підсумок уроку.

-Чи сподобався вам урок?

-Що нового ви дізналися?

-Чим були задоволені?

VIII.Домашнє завдання.

(Коментар виконання)

Вправа 234.

ІХ.Хвилинка - цікавинка.

-Послухайте віршик - каламбур.

-Впіймайте слова, що звучать однаково, але мають різне значення.

-Згадайте, як називаються ці слова?

 

КАЛАМБУР.

Я зробила піну з мила,

та її водичка змила.

-Ти чого сьогодні злий?

-Йди води на руки злий.

Якщо є у тебе мати,

будеш все на світі мати.

Камеє Миколка

Ми кола малюємо коло кола.

Котик вибрався на мур

і муркоче: - Мур - мур - мур.

Пес лякає в лісі гав:

-Гав - гав - гав!

Якщо зійшов на берег ти,

То треба землю берегти,

У садочку ріс ірис,

А на полі - мак ірис.

Ми дивилися згори,

як котився м’яч з гори.


 

 

 

Урок 4. Українська мова. .4 клас

 

Тема:Загальне поняття про дієслово як частину мови. Роль дієслова в реченні.

Мета: Повторити і поглибити знання учнів про граматичні ознаки дієслова. Сформувати вміння розпізнавати діє­слова серед інших частин мови; Вчити правильно вживати дієслова у власних висло­влюваннях;

 Розвивати творчу, уяву;

Виховувати учнів на традиціях народного характеру; Прищеплювати любов до рідної землі.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

Форма уроку: інтерактивний урок.

Зміст уроку:

1.Організація класу до уроку.

- Любі діти! У наш клас завітали гості іщрі. Привітаймо в до­брий час гостей посмішкою і миром.

Ми вам раді, люди добрі;

І вітаєм щиро вас;

І запрошуєм ласкаво

На урок в 4 клас.

2. Мотивація навчальної діяльності учнів. Повідомлення теми і завдань уроку.

І.-Урок наш почну з поетичних рядків. Прослухайте і ска­жіть, чим дорога рідна земля автору і нам з вами.

Бував я не в однім вже краї,

Багато дива бачив там,

Краси яка хіба є в раї,

Однак там жити не бажав,

Вернувсь додому

Хоч не маю й частини.

Всіх щедрот тих тут

Нема ,проте , як ти мій краю,

Бо ти найкращий в світі кут.

-Дорога земля своєю історією, людьми, традиціями.

-Які традиції українського народу ви знаєте?

2.Вибірковий диктант.

З поміж продиктованих слів назвіть і запишіть тільки слова, які належать до частини мови, яку ми ще не вивчили:

Діяти, веснянки, щедрівки, ми, масляна, існують, обжинки, віночок, єднатися, сміється, ловити,орати, писанка, хоровод, виорати, колядки, оглянулася, шостий, веселі. (діяти, існують, єднатися, сміється, ловити,орати, виорати, оглянутися).

-Підкресліть першу букву в кожному записаному дієслові:

Прочитайте утворене слово.

(Дієслово)

-Це і є тема нашого уроку.

-Сьогодні ми повторимо правила й виконаємо вправи, які допоможуть вам узагальнити й систематизувати знання з теми Дієслово.Ви вчитиметися міркувати, використовувати свої знання на практиці, колективно працювати,допомагати товаришам.

3.Хвилинка каліграфії.

-Пригадайте ,як пишуться велика і мала букви (де).Пропишіть 1 рядок.Д, д, сл , ло, ов, дієслово.

2.Опрацювання нового матеріалу.

-1.Робота за підручником.

Впр.77.-колективно.

-Записати споріднені слова,розібрати за будовою.

-На які питання відповідають дієслова

Впр.78.(творче завдання).

-Як одним словом сказати,що зображено на малюнку.

Буря.

Доберіть синоніми до слова буря.

Буря,гроза, негода.

-За допомогою малюнка і вірша,що до дається до вправи напишіть твір мініатюру.Впр.79.(самостійно.)

Фізкультхвилинка.

Пісня - гра “Мак”.(З народного)

2.Підготовка виведення висновка.

-Про які слова говориться в віршу.

Вони хочуть діяти ,а не сидіти,творити,співати,радіти,летіти Вони буть ,яку дію означають сміло-Що робить? Що буде робити? Що зроблять?Питають нас всі -ми відкажем слова. Виблискує,буде світить,запалила.А мова із ними багата й жива-така їхня суть -бо вони дієслова.

-Яка частина мови є дієсловом?

-На які питання вони відповідають?

Яким членом речення найчастіше буває дієслово?

3.Читання правила за підручником(ст..43.)

4.3акріплення матеріалу.

І.Гра (Спіймай дієслово.)(Використовується народна 

пісня – гра “Явтух” (З народного)

2.Групова робота.

-За поданим малюнком скласти твір-опис(Усно.)

а)Останній подих зими.

б)Весна прийшла.

-Визначте, до якого малюнку підходять ці віршовані рядки:

-Утікай, утікай, біла зимонько,

Вже нема, вже нема в тебе силоньМ

Йде Весна, йде Весна-чарівниченька,

Потемніє, почорніє твоє личенько.

 

-Піду я далі лугами й лісами,

Встелю землю килимами,

Я теплом людей зігрію

І здоров'я вам навію.

З рідним словом щоб зростали,

Щоб звичаї пам'ятали.

 

З.Робота в парах.

Гра (3 єднай частини цілого )

-До кожної смужки слід дібрати частину-відповідник, скласти повне прислів я.

-Зачитайте повне прислів'я, яке ви склали, вкажіть в ньому дієслова.

Щоб людиною стати               Зате легко носити,

Не соромся запитувати про те   Хто хоче вчитися

Добре того вчити       Чого не знаєм  

Тяжко знання добувати     треба працювати

 

4.Складання віршика-буріме

-В ньому треба дібрати підходящі за змістом рими.

Будемо весну(стрічати)

Та віночки(сплетати)

А віночки (сплетемо)

Хороводом (підемо)

 

5.Підсумок уроку.

-Дорогі,діти,ми перегорнули останню сторінку нашої мовної скарбнички урок української мови підходить до кінця, але ви збагатилися знаннями. Скажіть, що ми з'ясу­вали на уроці?

 

6. Домашнє завдання

 Впр. 80.

 Пр.ст. 43.

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Пов’язані теми
Українська мова, Розробки уроків
НУШ
Додано
15 жовтня
Переглядів
127
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку