Диференційований підхід (диференційований підхід до навчання – це створення педагогом невеликих груп всередині школи, класу (з урахуванням особистісних якостей учнів, їх нахилів, інтересів, здібностей, рівня готовності) і організація навчально-виховної роботи, що сприяє розвитку цих груп.)
Завдання з теми: «Споріднені слова. Корінь слова»
Мета: Закріплювати знання учнів про словотворчу роль префікса, розвивати вміння розрізняти префікси та прийменники; розвивати мовлення; збагачувати словниковий запас.
Завдання 1. До поданих слів доберіть спільні запишіть їх. Виділіть корінь.
Зразок. Ліс – лісовий, пролісок, лісник..
Ліс ______________________________________________
Море ____________________________________________
Зима ____________________________________________
2. Пригадайте і назвіть прислів'я про ліс.
Завдання 2. Прочитайте.
Спишіть. Позначте корінь у виділених словах. Доберіть до них спільнокореневі слова.
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Прізвище, ім’я _____________________________________ Клас _______________________
_____________________________________________________________________
Розрізнення споріднених слів і слів близьких за значенням
Закінчення його роль у слові
Завдання 1. Випишіть споріднені слова. Підкресліть спільну частину.
Дуб, рід, сад, дубовий, рідня, піддубник, рідний, садовий.
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
2. Самостійна робота
- Виділи закінчення у словах.
Людина, людину , людиною ; друг , друга , другом ; село , села , селу , селом.
3. Творча робота
- Склади словосполучення з даних слів.
Допоможи мамі; пригости яблуком ; стати хліборобом.
_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
4. Встав пропущені закінчення.
Гойдаються на стеблі тендітн ____ колоски, бавляться із тепл _____ вітром, золот_____ зерном наливаються.
Прізвище, ім’я _____________________________________ Клас _______________________
___________________________________________________________
Знаходження закінчень шляхом зміни слова за питанням.
Споріднені слова корінь, закінчення
Завдання 1. Прочитайте. До виділених слів поставте в дужках питання.
Я дуже люблю (... ) ліс. У (... ) лісі є багато цікавого і корисного. Я знаходив у (... ) лісі багато пташиних гнізд. Пташки корисні для (... ) лісу. Часто зустрічав у (... ) лісі білочок. Ліс окраса землі. Я захопився (... ) лісом на все життя. Діти бережіть (... ) ліс!
Завдання 2. Спишіть. У виділених словах познач закінчення.
1. Пам'ятайте, діти, всюди вірну мамину науку. У життя і в люди мама вас веде за руку. А як вивчитесь з літ вдячні мамі за турботу, ви поїдете від мами в інший край на роботу. 2. Чи є в світі що світліше, як мамині очі? Чи є в світі що щиріше, як серденько мами? Чи є в світі що дорожче, як мама кохана?
Списування тексту
___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Зміни слова за питаннями що? чого? чим ?. Виділи в них закінчення.
Самостійна робота
Зразок: мова – мови , мовою .
Правда ________________________________________________________
Краса _________________________________________________________
Прізвище,ім’я _____________________________________ Клас _______________________