Цикл уроків із баскетболу для учнів 7-их класів

Про матеріал
Розробка циклу уроків з фізичної культури 7 клас. Тема. Баскетбол Учні з інтересом ставляться до вивчення елементів тієї чи іншої гри, за умови перспективи її використання в ігрових ситуаціях.
Перегляд файлу

Подоляк Сергій Васильович –

 вчитель фізичної культури

ЗЗСО І-ІІІ ступенів №5

 Тростянецької міської ради

Сумської області

 

 УРОК №33(1)

Тема.      Баскетбол

Завдання уроку:

  • повторити техніку безпеки та правила поведінки під час уроків баскетболу ;
  • вивчити нові техніки пересувань, бігу різними способами (із м’ячем та без м’яча);
  • повторити кидки м’яча однією рукою з місця;
  • розвивати в учнів швидкість реакції на ігрову ситуацію;
  • виховувати в  учнів  командні риси в ході гри «Фортеця».  

Тип уроку: комбінований

Інвентар: секундомір, баскетбольні м’ячі

Місце проведення: спортивний зал                        

ХІД УРОКУ                                                                                                 

п/п

Зміст уроку

Дозування

(хв.)

Організаційно-методичні вказівки

 

Підготовча  частина

10 /

 

1

Шикування в шеренгу, привітання, оголошення завдань уроку.

Стройові вправи  на місці.

 

1/

Слідкувати за правильністю виконання стройових вправ.

2

Ходьба та біг у повільному темпі з виконанням різноманітних команд зі зміною напрямку руху.

2 /

 

Дотримуватися дистанції та правильної постановки при ходьбі та бігові.

Стежити за ритмічним диханням.

Кожну вправу виконувати

8 – 10 разів.

Робити індивідуальні зауваження з виконання вправ.

 

Контролювати пульс(вибірково).

3

Ходьба, різновиди ходьби.

Біг,різновиди бігу.

2/

4

Загальнорозвиваючі вправи в русі:

  • ходьба на носках та на п’ятах вигнувшись;
  • ходьба з нахилами та вигинами;
  • ходьба випадами;
  • ходьба з випадом та вигином із діставанням рукою різноіменної п’яти;
  • вправа «Тарган»;
  • стрибки в присіді в темпі.

 

20 м.

 

6-8 р.

6-8 р.

6-8 р.

 

 

10 м.

10 р.

 

Основна частина

30 хв.

 

1

  1. Бесіда з дітьми з питань техніки безпеки та правил поведінки під час занять у спортивному залі на уроках баскетболу та правил протипожежної безпеки, про навантаження під час занять баскетболом.

5 хв.

Опиратися на досвід дітей.

 

Акцентувати увагу на значенні розминки перед заняттями баскетболом.

 

 

 

 

 

2

  1. Виконання переміщення та передач м’яча з відскоком у паралельному русі з наступним кидком без ведення.
  2. Виконання переміщення та передач м’яча з відскоком у паралельному русі з наступним кидком та веденням м’яча.
  3. Виконання тієї ж самої вправи в трійках.
  4. Виконання вправи «Мала вісімка».

9 хв.

Усі вправи виконувати з послідовним нарощуванням швидкості.

Індивідуально підходити до техніки виконання вправи

3

  1. Кидок однією рукою з місця.
  2. Кидок однією рукою з місця на швидкість(естафета).

8 хв.

 

 

 

 

 

 

 

Слідкувати за правильністю виконання кидків та дотриманням правил естафети.

Індивідуально підходити до техніки виконання вправи.

4

  Гра «Фортеця».     

    У колі діаметром 2 м розташовуються кеглі. Одна команда стає по колу спиною до «фортеці», друга розташовується лицем до «фортеці» на відстані одного метра. За допомогою раніше вивчених передач  друга команда виконує кидки з метою збити кеглі, а перша команда блокує ці кидки захищаючи кеглі. Команди міняються місцями. Виграє та команда, яка швидше зруйнує фортецю.                          

 

8 хв.

 

Команда захисників не заходить у зону фортеці.

Команда нападаючих не заходить у зону захисників.

За умови, якщо учні оволоділи грою, можна повести гру з двома м’ячами.

 

А-фортеця

       Б- зона

          захисників

       В-зона

          нападників

 

Заключна частина

5 хв.

Контролювати  пульс (вибірково).

2

Оцінювання навчальних досягнень учнів.

 

 

 

Індивідуально кожному вказати на помилки, які найчастіше трапляються на уроці.

3

Рефлексія

Я дізнався…

Зрозумів…

Навчився…

Найбільші труднощі відчував…

Я не вмів, а тепер умію… 

 

 

4

Домашнє завдання.

 

Стрибки на місці 4х1/юнаки, 4х40// дівчата

5

Організований вихід із залу.

 

 

 

 


 УРОК №34(2)

 

Тема.      Баскетбол

Завдання уроку:

  • повторити чергування різних прийомів прийому та передач м’яча обома руками зверху та знизу;
  • удосконалювати техніку кидків м’яча однією рукою з місця;
  • розвивати силу та спритність у вправах із набивними м’ячами;
  • виховувати в учнів швидкість реакції, бережне ставлення до спортивного інвентаря.

Тип уроку: комбінований

Інвентар: секундомір, баскетбольні м’ячі

Місце проведення: спортивний зал         

ХІД УРОКУ                                                                                                 

п/п

Зміст уроку

Дозування

(хв.)

Організаційно-методичні вказівки

 

Підготовча  частина

13 /

 

1

Шикування в шеренгу, привітання, оголошення завдань уроку.

Стройові вправи в русі та на місці.

 

1/

Слідкувати за правильністю виконання стройових вправ.

2

Ходьба та біг у повільному темпі з виконанням різноманітних команд зі зміною напрямку руху

2 /

 

Дотримуватися дистанції та правильної постановки при ходьбі та бігові. Стежити за ритмічним диханням.

Кожну вправу виконувати 8 – 10 разів.

Робити індивідуальні зауваження з виконання вправ.

 

Вправи виконуються по діагоналі спортивного залу.

 

 

Контролювати  пульс (вибірково).

3

Ходьба, різновиди ходьби.

Біг,різновиди бігу.

2/

4

Загальнорозвиваючі вправи в русі

  • ходьба на носках та на п’ятах вигнувшись;
  • ходьба з нахилами та вигинами;
  • ходьба випадами;
  • ходьба з випадом та вигином з діставанням рукою різноіменної п’яти;
  • біг із високим підніманням стегна;
  • із закиданням гомілки;
  • прямими ногами вперед;
  • спиною вперед;
  • прискорення.

 

20 м.

 

6-8 р.

6-8 р.

6-8 р.

 

 

25 м.

25м.

25м.

25м.

25м.

 

Основна частина

27 хв.

 

1

Передача та прийом м’яча різними способами зверху та знизу.

  1. Передача м’яча в парах двома руками від голови.
  2. Передача м’яча в парах двома руками від голови після присіду.
  3. Передача м’яча в парах після повороту на 3600. 
  4. Передача м’яча  в парах із човниковим бігом на 2 м.

Усі попередні вправи провести як змагання.

9 хв.

 

Рухатися в зустрічну колону через праве плече.

 

Виконувати  вправу двічі кожному учасникові.

 

Передачу виконувати з урахуванням швидкості партнера наперед.

 

 

 

2

1.Індивідуальна робота

 

 

 

 

 

 

 

2.Робота в групах

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   9хв.

 Залежно від рівня підготовки  дітей роботу  організувати  як у групах, так і індивідуально.

 

 

 

Слідкувати за поставою, за правильністю виконання вправ.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Контролювати  пульс (вибірково).

3

 

1.Кидок однією рукою з місця.

2.Кидок однією рукою з місця на швидкість(естафета)

8 хв.

 

 

 

 

 

 

 

Слідкувати за правильністю виконання кидків та дотриманням правил естафети.

Індивідуально підходити до техніки виконання вправи.

 

Заключна частина

5 хв.

Контролювати  пульс (вибірково).

2

Оцінювання навчальних досягнень учнів.

 

 

 

Індивідуально кожному вказати на помилки, які найчастіше трапляються на уроці.

3

Рефлексія

Я дізнався…

Зрозумів…

Навчився…

Найбільші труднощі відчував…

Я не вмів, а тепер умію… 

 

 

4

Домашнє завдання.

 

Виконання комплексу вправ ранкової гімнастики.

5

Організований вихід із залу.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 УРОК №35(3)

 

Тема.      Баскетбол

Завдання уроку:

  • повторити ведення м’яча без зорового контролю різними способами;
  • удосконалювати техніку кидків м’яча однією рукою з місця;
  • розвивати спритність,  швидкість, гнучкість у прискоренні з різних стартових положень;
  • виховувати в учнів швидкість реакції, концентрацію уваги при виконанні ігрових завдань.

 

Тип уроку: комбінований

Інвентар: секундомір, баскетбольні м’ячі

Місце проведення: спортивий зал         

п/п

Зміст уроку

Дозування

(хв.)

Організаційно-методичні вказівки

 

Підготовча  частина

13 /

 

1

Шикування в шеренгу, привітання, оголошення завдань уроку.

Стройові вправи на місці.

 

1/

Слідкувати за правильністю виконання стройових вправ.

2

Ходьба та біг у повільному темпі з виконанням різноманітних команд зі зміною напрямку руху

2 /

 

Контролювати пульс (вибірково).

 

 

Вправи виконуються в русі.

 

Слідкувати за поставою,за правильністю дихання, правильністю виконання вправ.

3

Ходьба, різновиди ходьби.

Біг,різновиди бігу.

2/

4

Вправи для кистей рук

Загальнорозвиваючі вправи в парах:

  • стоячи один до одного обличчям, взявшись руками – кругові оберти в один та другий бік;
  • стоячи спиною один до одного, взявшись взахват ліктями, здійснювати присіди;
  • стоячи спиною один до одного, захват угорі, підсідання під партнера, прогинаючи його на спині;

взявшись за руки, виконуємо присід один навпроти одного, стрибки з наступною зміною місця напарника.

 

 

6-8 р.

 

 

 

 

Основна частина

27 хв.

 

1

1.Кидок однією рукою з місця на швидкість(естафета)

 

9 хв.

 

 

 

 

 

 

 

Слідкувати за дотриманням правил виконання вправи та правил естафети.

 

2

  1. Прискорення з різних стартових прискорень без м’яча .

 

 

 

 

 

 

 

  1. Прискорення з різних стартових прискорень з кидком м’яча в кошик без ведення.

 

 

 

 

 

 

 

 

   9хв.

 

  1. Використати фронтальний спосіб організації дітей на уроці.

 

 

Контролювати пульс (вибірково).

 

 

  1. Використати ігровий метод організації дітей на уроці(дві команди).

 

Слідкувати за правильністю виконання вправ та дотриманням правил естафети.

3

Ведення м’яча без зорового контролю різними способами:

 

 

 

 

 

 

 

 

8 хв.

 

Змінювати позиції, різновиди ведення.

Вказувати на недоліки.

 

Заключна частина

5 хв.

Контролювати пульс (вибірково).

2

Оцінювання навчальних досягнень учнів.

 

Індивідуально кожному вказати на помилки.

3

Рефлексія

Я дізнався…

Зрозумів…

Навчився…

Найбільші труднощі відчував…

Я не вмів, а тепер умію… 

 

 

4

Домашнє завдання.

 

Виконання комплексу вправ ранкової гімнастики.

 

 УРОК №36(4)

 

Тема.      Баскетбол

Завдання уроку:

  • удосконалення навичок протидії атакувальним прийомам суперника;
  • контрольний норматив: кидок м’яча однією рукою з місця;
  • розвивати спритність силу в стрибках поштовхом однією ногою з кидком м’яча після подвійного кроку;
  • виховувати в учнів дисципліну, концентрацію уваги при виконанні ігрових завдань під час двосторонньої гри.

Тип уроку: комбінований

Інвентар: секундомір, баскетбольні м’ячі

Місце проведення: спортивний зал         

ХІД УРОКУ

п/п

Зміст уроку

Дозуван- ня

(хв.)

Організаційно-методичні вказівки

 

Підготовча  частина

10 хв.

 

1

Шикування в шеренгу, привітання, оголошення завдань уроку.

Бліц-турнір:

  • Назвіть основні технічні елементи гри в баскетбол.
  • Із якої цифри починається нумерація гравців і чому?
  • Скільки фолів може отримати один гравець, і як він карається?

 

Перевірити виконання домашнього завдання.

2

Ходьба та біг у повільному темпі.

2 хв.

Дотримуватися дистанції та правильної постановки при ходьбі та бігові.

Стежити за ритмічним диханням

3

Біг з прискоренням.

1 хв.

4

Біг з поворотом на 1800.

30 сек.

5

Біг та стрибки з діставанням підвішеного вгорі предмета.

30 сек.

6

Загальнорозвиваючі вправи в парах:

  • стоячи один до одного обличчям, взявшись руками – кругові оберти в один та другий бік;
  • стоячи спиною один до одного, узявшись взахват ліктями, здійснювати присіди;
  • стоячи спиною один до одного, захват угорі, підсідання під партнера, прогинаючи його на спині;
  • взявшись за руки, виконуємо присід один навпроти одного, стрибки з наступною зміною місця напарника.

 

6-8 р.

 

 

6-8 р.

 

 

6-8 р.

 

 

 

6-8 р.

 

 Підібрати учнів за зростом.

 

Присіди виконувати на початку в повільному темпі, потім у змагальному.

 

 

 

 

 

Основна частина

30 хв.

 

1

Контрольний норматив: кидки м’яча однією рукою з місця(із середньої дистанції), із різних точок

11 хв.

 

 

За кожне попадання 2 бали, 6 спроб у юнаків,7 у дівчат.

 

 

 

 

 

 

 

2

Описание: C:\Documents and Settings\Admin\Мои документы\Мои рисунки\Безымянный2.bmpКидок м’яча після подвійного кроку

7 хв.

Показ учителя.

Поділити клас на дві групи. Слідкувати за правильністю виконання вправ, вказувати на недоліки.

 

4

Завдання №4

  Гра «Утримай м’яч».                           У грі беруть участь дві команди. Завдання команди – утримати м’яч із застосуванням раніше вивчених передач м’яча.

 

7 хв.

 

Перемагає та команда, яка довше утримувала м’яч під своїм контролем. Переміщення гравців майданчиком без ведення м’яча заборонено.

 

Протидія атакувальним діям суперника

7хв.

 

Поділити  клас на №1,№2:

№1-імітують атакуючі дії,

№2- стримують атаку суперників.

Вправу виконувати з м’ячем та без м’яча, зі зміною завдань номерів.

 

 

 

 

 

Заключна частина

3 хв.

ЧСС за 10 сек.

1

Шикування в шеренгу. Гра на увагу

 

 

2

Оцінювання навчальних досягнень

 

 

 

 

Індивідуально кожному вказати на помилки, які найчастіше трапляються на уроці

3

Рефлексія

Я дізнався…

Зрозумів…

Навчився…

Найбільші труднощі відчував…

Я не вмів, а тепер умію… 

 

 

4

Домашнє завдання.

 

Стрибки вгору поштовхом двох ніг із діставанням підвішеного 

вгорі предмета

 Хл. - до 50 р.

Д. - до 40 р.

5

Організований вихід із залу.

 

 

 

 

 

 

 УРОК №37(5

 

Тема.      Баскетбол

Завдання уроку:

  • повторити чергування різних  прийомів ловіння, передач м’яча обома руками зверху та знизу;
  • вивчення техніки та тактики гри в нападі;
  • розвивати спритність під час виконання вправи «Човниковий біг»4х9м;
  • виховувати виконавчу дисципліну учнів .

Тип уроку: комбінований

Інвентар: секундомір, баскетбольні м’ячі

Місце проведення: спортивний зал         

ХІД УРОКУ                                                                                                 

п/п

Зміст уроку

Дозування

(хв.)

Організаційно-методичні вказівки

 

Підготовча  частина

10 /

 

1

Шикування в шеренгу, привітання, оголошення завдань уроку.

Повторення з дітьми з питань техніки безпеки та правил поведінки під час занять в спортивному залі на уроках баскетболу, про навантаження під час занять баскетболом.

Стройові вправи  на місці.

 

1/

Слідкувати за правильністю виконання стройових вправ.

2

Ходьба та біг у повільному темпі з виконанням різноманітних команд зі зміною напрямку руху.

2 /

 

Дотримуватися дистанції та правильної постановки при ходьбі та бігові.

Стежити за ритмічним диханням.

Кожну вправу виконувати 6 – 8 разів.

Робити індивідуальні зауваження з виконання вправ.

 

Контролювати пульс (вибірково).

3

Ходьба, різновиди ходьби.

Біг,різновиди бігу.

2/

4

 Комплекс вправ з малим м'ячем №5

6-8 р.

 

 

 

 

Основна частина

  1. хв..

 

1

 

 

 

2

1.Човниковий біг 4х9м.

2. Човниковий біг 4х9м. із підбором м’яча та кидком у кільце .

3. Човниковий біг 4х9м. із підбором м’яча та кидком у кільце із протидією суперника на 30%.

 

9 хв.

Усі вправи виконувати з послідовним нарощуванням швидкості.

Індивідуально підходити до техніки виконання вправи.

 

3

1.Вивчення техніки та тактики гри в нападі ,ігрові вправи в парах.

 

Передача мяча виконується на вихід партнеру.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

10 хв.

 

 

 

Вчителеві  з помічником демонструвати комбінацію багаторазово.

Якщо навчання проходить важко, то показ демонструвати в повільному темпі.

4

  1.Навчальна вправа: переміщення та передача м’яча різними способами зверху та знизу.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

10 хв.

 

 

 

 Спочатку вчителеві

пояснити послідовність та

правила виконання вправи.

Наголосити на тому, що не

потрібно поспішати при

виконанні вправи.

 

 

 

 

Заключна частина

5 хв.

Контролювати пульс (вибірково)

2

Оцінювання навчальних досягнень учнів.

 

 

 

Індивідуально кожному вказати на помилки, які найчастіше трапляються на уроці

3

Рефлексія

Я дізнався…

Зрозумів…

Навчився…

Найбільші труднощі відчував…

Я не вмів, а тепер умію… 

 

 

4

Домашнє завдання.

 

Стрибки на місці 4х1/юнаки, 4х40// дівчата

5

Організований вихід із залу.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

УРОК №38(6)

 

Тема.      Баскетбол

Завдання уроку:

  • закріплювати  техніку та тактику гри в нападі;
  • удосконалювати навички штрафних кидків;
  •  розвивати спритність,  швидкість, гнучкість у прискоренні з різних стартових положень;
  • виховувати концентрацію уваги в гострих ігрових ситуаціях .

Тип уроку: комбінований

Інвентар: секундомір, баскетбольні м’ячі

Місце проведення: спортивний зал         

ХІД УРОКУ                                                                                                 

п/п

Зміст уроку

Дозування

(хв.)

Організаційно-методичні вказівки

 

Підготовча  частина

10 /

 

1

Шикування в шеренгу, привітання, оголошення завдань уроку.

Стройові вправи  на місці.

 

1/

Слідкувати за правильністю виконання стройових вправ.

2

Ходьба та біг у повільному темпі з виконанням різноманітних команд зі зміною напрямку руху.

2 /

 

Дотримуватися дистанції та правильної постановки при ходьбі та бігові.

Стежити за ритмічним диханням.

Кожну вправу виконувати  8 – 10 разів.

Робити індивідуальні зауваження з виконання вправ.

 

Контролювати пульс (вибірково).

3

Ходьба, різновиди ходьби.

Біг,різновиди бігу.

2/

4

 Комплекс загальнорозвиваючих вправ з набивними мячами.

 

Комплекс вправ №4

6-8 р.

 

 

 

 

Основна частина

  1. /

 

1

1.Техніка та тактика гри в нападі.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Передача виконується наперед партнеру що біжить, а перебігання попереду партнера.

10 хв.

 

Дивитись урок №5, п.4.

 

 

 

 

2

1.Удосконалення техніки штрафних кидків. Навчальна гра

 

9 хв.

 

Гравці №1,3,5 – одна команда.№2,4,6- інша. Штрафний кидок : якщо гравець попав у корзину, то він продовжує кидати , якщо ні, то гравці борються за відскок.  Хто підібрав м’яч, той виконує штрафний кидок.

 

3

Прискорення з різних стартових положень:

  • сидячи, з упору присівши, спиною вперед, з упору лежачи;
  • із м’ячем та без м’яча ;
  • із кидком м’яча в кільце.

8 хв.

 

Слідкувати  за правильністю виконання кидків та дотриманням правил естафети.

Індивідуально підходити до техніки виконання вправи.

4

  Гра «Фортеця».     

    У колі діаметром 2 м розташовуються кеглі. Одна команда стає по колу спиною до «фортеці», друга розташовується лицем до «фортеці» на відстані одного метра. За допомогою раніше вивчених передач  друга команда виконує кидки з метою збити кеглі, а перша команда блокує ці кидки, захищаючи кеглі. Команди міняються місцями. Виграє та команда, яка швидше зруйнує фортецю.                          

 

8 хв.

 

Команді захисників не заходити в зону фортеці.

Команді нападаючих не заходити в зону захисників.

За умови якщо учні оволоділи грою ,можна повести гру з двома м’ячами.

 

 

Заключна частина

5 хв.

Контролювати  пульс(вибірково).

2

Оцінювання навчальних досягнень учнів.

 

 

 

Індивідуально кожному вказати на помилки, які найчастіше трапляються на уроці

3

Рефлексія

Я дізнався…

Зрозумів…

Навчився…

Найбільші труднощі відчував…

Я не вмів, а тепер умію… 

 

 

4

Домашнє завдання.

 

Стрибки на місці 4х1/юнаки, 4х40// дівчата

5

Організований вихід із залу.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
18 листопада 2019
Переглядів
930
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку