Подоляк Сергій Васильович –
вчитель фізичної культури
ЗЗСО І-ІІІ ступенів №5
Тростянецької міської ради
Сумської області
УРОК №33(1)
Тема. Баскетбол
Завдання уроку:
Тип уроку: комбінований
Інвентар: секундомір, баскетбольні м’ячі
Місце проведення: спортивний зал
ХІД УРОКУ
№ п/п |
Зміст уроку |
Дозування (хв.) |
Організаційно-методичні вказівки |
|
Підготовча частина |
10 / |
|
1 |
Шикування в шеренгу, привітання, оголошення завдань уроку. Стройові вправи на місці.
|
1/ |
Слідкувати за правильністю виконання стройових вправ. |
2 |
Ходьба та біг у повільному темпі з виконанням різноманітних команд зі зміною напрямку руху. |
2 / |
Дотримуватися дистанції та правильної постановки при ходьбі та бігові. Стежити за ритмічним диханням. Кожну вправу виконувати 8 – 10 разів. Робити індивідуальні зауваження з виконання вправ.
Контролювати пульс(вибірково). |
3 |
Ходьба, різновиди ходьби. Біг,різновиди бігу. |
2/ |
|
4 |
Загальнорозвиваючі вправи в русі:
|
20 м.
6-8 р. 6-8 р. 6-8 р.
10 м. 10 р. |
|
|
Основна частина |
30 хв. |
|
1 |
|
5 хв. |
Опиратися на досвід дітей.
Акцентувати увагу на значенні розминки перед заняттями баскетболом.
|
2 |
|
9 хв. |
Усі вправи виконувати з послідовним нарощуванням швидкості. Індивідуально підходити до техніки виконання вправи |
3 |
|
8 хв. |
Слідкувати за правильністю виконання кидків та дотриманням правил естафети. Індивідуально підходити до техніки виконання вправи. |
4 |
Гра «Фортеця». У колі діаметром 2 м розташовуються кеглі. Одна команда стає по колу спиною до «фортеці», друга розташовується лицем до «фортеці» на відстані одного метра. За допомогою раніше вивчених передач друга команда виконує кидки з метою збити кеглі, а перша команда блокує ці кидки захищаючи кеглі. Команди міняються місцями. Виграє та команда, яка швидше зруйнує фортецю.
|
8 хв. |
Команда захисників не заходить у зону фортеці. Команда нападаючих не заходить у зону захисників. За умови, якщо учні оволоділи грою, можна повести гру з двома м’ячами.
А-фортеця Б- зона захисників В-зона нападників |
|
Заключна частина |
5 хв. |
Контролювати пульс (вибірково). |
2 |
Оцінювання навчальних досягнень учнів.
|
|
Індивідуально кожному вказати на помилки, які найчастіше трапляються на уроці. |
3 |
Рефлексія Я дізнався… Зрозумів… Навчився… Найбільші труднощі відчував… Я не вмів, а тепер умію… |
|
|
4 |
Домашнє завдання. |
|
Стрибки на місці 4х1/юнаки, 4х40// дівчата |
5 |
Організований вихід із залу. |
|
|
УРОК №34(2)
Тема. Баскетбол
Завдання уроку:
Тип уроку: комбінований
Інвентар: секундомір, баскетбольні м’ячі
Місце проведення: спортивний зал
ХІД УРОКУ
№ п/п |
Зміст уроку |
Дозування (хв.) |
Організаційно-методичні вказівки |
|
Підготовча частина |
13 / |
|
1 |
Шикування в шеренгу, привітання, оголошення завдань уроку. Стройові вправи в русі та на місці.
|
1/ |
Слідкувати за правильністю виконання стройових вправ. |
2 |
Ходьба та біг у повільному темпі з виконанням різноманітних команд зі зміною напрямку руху |
2 / |
Дотримуватися дистанції та правильної постановки при ходьбі та бігові. Стежити за ритмічним диханням. Кожну вправу виконувати 8 – 10 разів. Робити індивідуальні зауваження з виконання вправ.
Вправи виконуються по діагоналі спортивного залу.
Контролювати пульс (вибірково). |
3 |
Ходьба, різновиди ходьби. Біг,різновиди бігу. |
2/ |
|
4 |
Загальнорозвиваючі вправи в русі
|
20 м.
6-8 р. 6-8 р. 6-8 р.
25 м. 25м. 25м. 25м. 25м. |
|
|
Основна частина |
27 хв. |
|
1 |
Передача та прийом м’яча різними способами зверху та знизу.
Усі попередні вправи провести як змагання. |
9 хв. |
Рухатися в зустрічну колону через праве плече.
Виконувати вправу двічі кожному учасникові.
Передачу виконувати з урахуванням швидкості партнера наперед.
|
2 |
1.Індивідуальна робота
2.Робота в групах
|
9хв. |
Залежно від рівня підготовки дітей роботу організувати як у групах, так і індивідуально.
Слідкувати за поставою, за правильністю виконання вправ.
Контролювати пульс (вибірково). |
3 |
1.Кидок однією рукою з місця. 2.Кидок однією рукою з місця на швидкість(естафета) |
8 хв. |
Слідкувати за правильністю виконання кидків та дотриманням правил естафети. Індивідуально підходити до техніки виконання вправи. |
|
Заключна частина |
5 хв. |
Контролювати пульс (вибірково). |
2 |
Оцінювання навчальних досягнень учнів.
|
|
Індивідуально кожному вказати на помилки, які найчастіше трапляються на уроці. |
3 |
Рефлексія Я дізнався… Зрозумів… Навчився… Найбільші труднощі відчував… Я не вмів, а тепер умію… |
|
|
4 |
Домашнє завдання. |
|
Виконання комплексу вправ ранкової гімнастики. |
5 |
Організований вихід із залу. |
|
|
УРОК №35(3)
Тема. Баскетбол
Завдання уроку:
Тип уроку: комбінований
Інвентар: секундомір, баскетбольні м’ячі
Місце проведення: спортивий зал
№ п/п |
Зміст уроку |
Дозування (хв.) |
Організаційно-методичні вказівки |
|
Підготовча частина |
13 / |
|
1 |
Шикування в шеренгу, привітання, оголошення завдань уроку. Стройові вправи на місці.
|
1/ |
Слідкувати за правильністю виконання стройових вправ. |
2 |
Ходьба та біг у повільному темпі з виконанням різноманітних команд зі зміною напрямку руху |
2 / |
Контролювати пульс (вибірково).
Вправи виконуються в русі.
Слідкувати за поставою,за правильністю дихання, правильністю виконання вправ. |
3 |
Ходьба, різновиди ходьби. Біг,різновиди бігу. |
2/ |
|
4 |
Вправи для кистей рук Загальнорозвиваючі вправи в парах:
взявшись за руки, виконуємо присід один навпроти одного, стрибки з наступною зміною місця напарника.
|
6-8 р.
|
|
|
Основна частина |
27 хв. |
|
1 |
1.Кидок однією рукою з місця на швидкість(естафета)
|
9 хв. |
Слідкувати за дотриманням правил виконання вправи та правил естафети.
|
2 |
|
9хв. |
Контролювати пульс (вибірково).
Слідкувати за правильністю виконання вправ та дотриманням правил естафети. |
3 |
Ведення м’яча без зорового контролю різними способами:
|
8 хв. |
Змінювати позиції, різновиди ведення. Вказувати на недоліки. |
|
Заключна частина |
5 хв. |
Контролювати пульс (вибірково). |
2 |
Оцінювання навчальних досягнень учнів. |
|
Індивідуально кожному вказати на помилки. |
3 |
Рефлексія Я дізнався… Зрозумів… Навчився… Найбільші труднощі відчував… Я не вмів, а тепер умію… |
|
|
4 |
Домашнє завдання. |
|
Виконання комплексу вправ ранкової гімнастики. |
УРОК №36(4)
Тема. Баскетбол
Завдання уроку:
Тип уроку: комбінований
Інвентар: секундомір, баскетбольні м’ячі
Місце проведення: спортивний зал
ХІД УРОКУ
№ п/п |
Зміст уроку |
Дозуван- ня (хв.) |
Організаційно-методичні вказівки |
|
Підготовча частина |
10 хв. |
|
1 |
Шикування в шеренгу, привітання, оголошення завдань уроку. Бліц-турнір:
|
|
Перевірити виконання домашнього завдання. |
2 |
Ходьба та біг у повільному темпі. |
2 хв. |
Дотримуватися дистанції та правильної постановки при ходьбі та бігові. Стежити за ритмічним диханням |
3 |
Біг з прискоренням. |
1 хв. |
|
4 |
Біг з поворотом на 1800. |
30 сек. |
|
5 |
Біг та стрибки з діставанням підвішеного вгорі предмета. |
30 сек. |
|
6 |
Загальнорозвиваючі вправи в парах:
|
6-8 р.
6-8 р.
6-8 р.
6-8 р. |
Підібрати учнів за зростом.
Присіди виконувати на початку в повільному темпі, потім у змагальному.
|
|
Основна частина |
30 хв. |
|
1 |
Контрольний норматив: кидки м’яча однією рукою з місця(із середньої дистанції), із різних точок |
11 хв. |
За кожне попадання 2 бали, 6 спроб у юнаків,7 у дівчат.
|
2 |
Кидок м’яча після подвійного кроку |
7 хв. |
Показ учителя. Поділити клас на дві групи. Слідкувати за правильністю виконання вправ, вказувати на недоліки.
|
4 |
Завдання №4 Гра «Утримай м’яч». У грі беруть участь дві команди. Завдання команди – утримати м’яч із застосуванням раніше вивчених передач м’яча.
|
7 хв. |
Перемагає та команда, яка довше утримувала м’яч під своїм контролем. Переміщення гравців майданчиком без ведення м’яча заборонено. |
|
Протидія атакувальним діям суперника |
7хв. |
Поділити клас на №1,№2: №1-імітують атакуючі дії, №2- стримують атаку суперників. Вправу виконувати з м’ячем та без м’яча, зі зміною завдань номерів.
|
|
Заключна частина |
3 хв. |
ЧСС за 10 сек. |
1 |
Шикування в шеренгу. Гра на увагу |
|
|
2 |
Оцінювання навчальних досягнень
|
|
Індивідуально кожному вказати на помилки, які найчастіше трапляються на уроці |
3 |
Рефлексія Я дізнався… Зрозумів… Навчився… Найбільші труднощі відчував… Я не вмів, а тепер умію… |
|
|
4 |
Домашнє завдання. |
|
Стрибки вгору поштовхом двох ніг із діставанням підвішеного вгорі предмета Хл. - до 50 р. Д. - до 40 р. |
5 |
Організований вихід із залу. |
|
|
УРОК №37(5
Тема. Баскетбол
Завдання уроку:
Тип уроку: комбінований
Інвентар: секундомір, баскетбольні м’ячі
Місце проведення: спортивний зал
ХІД УРОКУ
№ п/п |
Зміст уроку |
Дозування (хв.) |
Організаційно-методичні вказівки |
|
Підготовча частина |
10 / |
|
1 |
Шикування в шеренгу, привітання, оголошення завдань уроку. Повторення з дітьми з питань техніки безпеки та правил поведінки під час занять в спортивному залі на уроках баскетболу, про навантаження під час занять баскетболом. Стройові вправи на місці.
|
1/ |
Слідкувати за правильністю виконання стройових вправ. |
2 |
Ходьба та біг у повільному темпі з виконанням різноманітних команд зі зміною напрямку руху. |
2 / |
Дотримуватися дистанції та правильної постановки при ходьбі та бігові. Стежити за ритмічним диханням. Кожну вправу виконувати 6 – 8 разів. Робити індивідуальні зауваження з виконання вправ.
Контролювати пульс (вибірково). |
3 |
Ходьба, різновиди ходьби. Біг,різновиди бігу. |
2/ |
|
4 |
Комплекс вправ з малим м'ячем №5 |
6-8 р.
|
|
|
Основна частина |
|
|
1 |
|
|
|
2 |
1.Човниковий біг 4х9м. 2. Човниковий біг 4х9м. із підбором м’яча та кидком у кільце . 3. Човниковий біг 4х9м. із підбором м’яча та кидком у кільце із протидією суперника на 30%.
|
9 хв. |
Усі вправи виконувати з послідовним нарощуванням швидкості. Індивідуально підходити до техніки виконання вправи.
|
3 |
1.Вивчення техніки та тактики гри в нападі ,ігрові вправи в парах.
Передача мяча виконується на вихід партнеру.
|
10 хв. |
Вчителеві з помічником демонструвати комбінацію багаторазово. Якщо навчання проходить важко, то показ демонструвати в повільному темпі. |
4 |
1.Навчальна вправа: переміщення та передача м’яча різними способами зверху та знизу.
|
10 хв. |
Спочатку вчителеві пояснити послідовність та правила виконання вправи. Наголосити на тому, що не потрібно поспішати при виконанні вправи.
|
|
Заключна частина |
5 хв. |
Контролювати пульс (вибірково) |
2 |
Оцінювання навчальних досягнень учнів.
|
|
Індивідуально кожному вказати на помилки, які найчастіше трапляються на уроці |
3 |
Рефлексія Я дізнався… Зрозумів… Навчився… Найбільші труднощі відчував… Я не вмів, а тепер умію… |
|
|
4 |
Домашнє завдання. |
|
Стрибки на місці 4х1/юнаки, 4х40// дівчата |
5 |
Організований вихід із залу. |
|
|
УРОК №38(6)
Тема. Баскетбол
Завдання уроку:
Тип уроку: комбінований
Інвентар: секундомір, баскетбольні м’ячі
Місце проведення: спортивний зал
ХІД УРОКУ
№ п/п |
Зміст уроку |
Дозування (хв.) |
Організаційно-методичні вказівки |
|
Підготовча частина |
10 / |
|
1 |
Шикування в шеренгу, привітання, оголошення завдань уроку. Стройові вправи на місці.
|
1/ |
Слідкувати за правильністю виконання стройових вправ. |
2 |
Ходьба та біг у повільному темпі з виконанням різноманітних команд зі зміною напрямку руху. |
2 / |
Дотримуватися дистанції та правильної постановки при ходьбі та бігові. Стежити за ритмічним диханням. Кожну вправу виконувати 8 – 10 разів. Робити індивідуальні зауваження з виконання вправ.
Контролювати пульс (вибірково). |
3 |
Ходьба, різновиди ходьби. Біг,різновиди бігу. |
2/ |
|
4 |
Комплекс загальнорозвиваючих вправ з набивними мячами.
Комплекс вправ №4 |
6-8 р.
|
|
|
Основна частина |
|
|
1 |
1.Техніка та тактика гри в нападі.
Передача виконується наперед партнеру що біжить, а перебігання попереду партнера. |
10 хв. |
Дивитись урок №5, п.4.
|
2 |
1.Удосконалення техніки штрафних кидків. Навчальна гра
|
9 хв. |
Гравці №1,3,5 – одна команда.№2,4,6- інша. Штрафний кидок : якщо гравець попав у корзину, то він продовжує кидати , якщо ні, то гравці борються за відскок. Хто підібрав м’яч, той виконує штрафний кидок.
|
3 |
Прискорення з різних стартових положень:
|
8 хв. |
Слідкувати за правильністю виконання кидків та дотриманням правил естафети. Індивідуально підходити до техніки виконання вправи. |
4 |
Гра «Фортеця». У колі діаметром 2 м розташовуються кеглі. Одна команда стає по колу спиною до «фортеці», друга розташовується лицем до «фортеці» на відстані одного метра. За допомогою раніше вивчених передач друга команда виконує кидки з метою збити кеглі, а перша команда блокує ці кидки, захищаючи кеглі. Команди міняються місцями. Виграє та команда, яка швидше зруйнує фортецю.
|
8 хв. |
Команді захисників не заходити в зону фортеці. Команді нападаючих не заходити в зону захисників. За умови якщо учні оволоділи грою ,можна повести гру з двома м’ячами.
|
|
Заключна частина |
5 хв. |
Контролювати пульс(вибірково). |
2 |
Оцінювання навчальних досягнень учнів.
|
|
Індивідуально кожному вказати на помилки, які найчастіше трапляються на уроці |
3 |
Рефлексія Я дізнався… Зрозумів… Навчився… Найбільші труднощі відчував… Я не вмів, а тепер умію… |
|
|
4 |
Домашнє завдання. |
|
Стрибки на місці 4х1/юнаки, 4х40// дівчата |
5 |
Організований вихід із залу. |
|
|