Розробка інтегрованого уроку з фізичної культури та математики

Про матеріал
Ця розробка уроку рекомендована вчителям фізичного виховання в початковій школі.
Перегляд файлу

        Інтегрований  урок з фізичної культури з міжпредметним зв'язком з математикою у 4 класі

Тема: «Організовуючі та загальнопідготовчі вправи. Різновиди ходьби та бігу. ЗРВ. Веселі математичні старти. Вправа на релаксацію»

Мета  уроку: повторити різновиди ходьби, бігу; закріпити комплекс ЗРВ;  сприяти закріпленню вивченого матеріалу з математики,

розвивати  пам'ять, логічне  мислення, а також  необхідні

морально – вольові якості: швидкість, спритність, витривалість;

виховувати в учнів потребу  в систематичних заняттях фізичною

культурою і свідоме ставлення до власного здоров'я; виховувати

почуття взаємодопомоги, взаємоповаги під час ігор.

Завдання уроку: розвивати  точність рухів, рухливість, гнучкість та інші швидкісно -  силові якості під час естафет; сприяти фізичному розвитку учнів, виховувати потребу до самостійних занять фізичними вправами.

Інвентар:     обручі, кеглі, естафетні палички – маркери, картки з математичними прикладами, геометричні фігури, свисток.

Місце проведення: спортзал

з/п

Зміст уроку

Дозування

Організаційно-методичні вказівки

І

 

 

 

 

 

  1. Підготовча частина

    Сьогодні на уроці ми з вами будемо не тільки займатись  фізичними вправами, щоб стати сильними, спритними, гнучкими, але також повторимо деякий матеріал з математики. Подивимось, чи такі ви вправні  з математики , як і на уроці  фізичної  культури. Але не забуваємо правила ТБ під час уроків фізичної культури.

  • Які правила ви знаєте? ( не штовхатись, не перебігати , не виходити з шеренги, тримати дистанцію тощо.)
  •  

2. Різновиди ходьби

- Клас, шикуйсь. Праворуч. Кроком руш.

- Спинки рівно ми тримаємо.

   Йти у темпі починаємо.

  • На носках;
  • На п'ятах;
  • Внутрішня сторона стопи;

-   Зовнішня сторона стопи ( мішка косолапий)

- У напівприсяді, в повному присяді,

-  Великими кроками,  з підскоком;

  • Руки за спину ( столик)
  • Спортивна ходьба.

 

  3. Різновиди бігу:

1 ) -  Далі будемо дорогою бігти,

А кого зустрінемо – копіюватимемо.

    Чубата чапля прямонога

    Назустріч нам вона біжить.

  • Біг з виносом прямих ніг вперед.
  1.  Яке красиве, чепурненьке,

  Біжить лоша до нас маленьке.

  Довгі ніжки воно має,

  Їх високо піднімає.

  • Біг з високим підніманням стегна.

 3 ) – Красивий олень довгоногий

Швидкий, стрункий, гіллясторогий

 В країні звірів він живе.

  • Біг широким кроком.

 4 )  - Швидких зайчат ми зустрічаємо

  Вони не ходять, а стрибають

 То ж і ви часу не гайте

На лівій, а потім на правій нозі пострибайте.

  • Стрибки на лівій, на правій нозі.

 5 )   -  Ми легенькі ніжки маєм

            По купинах ми стрибаєм

  • Стрибки на двох ногах.
  • Ходьба звичайна. Дихальні вправи. Розслаблення.

 

 4. Комплекс ЗРВ:

( учні розраховуються на перший – другий і шикуються у дві шеренги, вправо розімкнулись)

  1. В.П.- стійка, руки вниз.

1, 2, 3, 4 – руки піднімаємо почергово  вверх, а потім – вниз на В.П.

  1. - В.П. – стійка, руки перед груддю.
  1. – відведення зігнутих рук назад;

          2  – відведення прямих рук назад з       поворотом вправо;

 3 – відведення зігнутих рук назад;

4 – відведення прямих рук назад поворотом вліво.

3. – В.П.- стійка, руки на поясі

      1 – поворот тулуба ліворуч, ліву руку відвести назад.

       2 – В.П.

        3 – те саме, праворуч.

        4 – В.П.

4.-  В.П. – стійка, ноги на ширині плеч, руки  на поясі.

         1 – руки вверх.

         2, 3 – руками торкаємось спочатку правого , а потім лівого носка.

         4 – В.П.

5. – В.П. – стійка, ноги на ширині плеч,     руки   вперед.

        1 – лівим носком торкаємось кінцівок правої руки;

        2 – правим носком торкаємось кінцівок лівої руки.

6. – В.П. – стійка, руки на поясі.

         1 – присіли, руки вперед;

  1. – В.П.
  2. – присіли, руки вперед.
  3. – В.П.

Вправи для відновлення дихальної системи.

5 хв.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2 хв.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

15 с.

 

 

 

 

 

 

15 с.

 

 

 

 

 

 

15 с.

 

 

 

 

15 с.

 

 

 

 

 

15 с.

15 с.

 

 

1 хв.

 

8 хв.

 

4 – 5 разів.

 

4 – 5 разів.

 

4 – 5 разів.

 

 

 

 

4 – 5 разів.

 

 

 

 

4 – 5 разів.

 

 

 

 

4 – 5 разів.

 

 

 

 

3 – 4 разів.

 

 

 

4 – 5 разів.

Учні стоять  у шерензі.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Для формування правильної підстави та запобігання плоскостопості.

Стежити за правильністю виконання.

 

 

 

 

Звернути увагу на техніку стрибків, дистанцію. Чергування з ходьбою.

Біг виконувати у повільному темпі. Слідкувати за правильністю виконання, виправляти помилки.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вдихаємо носом. 3 – 4 рази повтор.

 

 

 

 

 

Темп середній. Слідкувати за правильною поставою. Не сутулитись. Чітко виконувати рухи.

 

 

 

 

 

 

 

 

Виправляти помилки  під час виконання вправ.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ІІ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ІІІ

 

 

 

 

 

 

 

Основна частина.

 Веселі естафети.

- Учні першої шеренги – це « Чемпіони», а другої – « Сміливці» підходять до зазначеної лінії. Зараз проведемо веселі математичні естафети. Наголошую на чіткому дотриманні

правил  безпеки під час естафет. Назначаю капітанів.

  1.         Естафета « Математичний виклик номерів».
  • Учні розраховуються по порядку.  Учитель називає приклад, яке число виходить під час обчислення, такий номер біжить.
  • Біг крізь обруч.

1 + 2 = 3         3 + 1 = 4         4 + 2 = 6

2 + 5 =7          1 – 0 = 1          5 + 3 = 8

3 + 2 = 5          2 ∙ 1 = 2          2 + 7 = 9

  • Підсумок естафети.
  1. Естафета « Кращий обчислювач»

( на пробкових дошках листки з прикладами на таблицю множення ) Учні біжать  через обруч з маркером – естафетна паличка -  записують відповіді одного прикладу і естафетну паличку передають наступному члену команди.

5 ∙ 6 =                      3 ∙ 9 =

3 ∙ 4 =                      5 ∙ 8 =

          5 ∙ 9 =                      7 ∙ 4 =

6 ∙ 4 =                      6 ∙ 7 =

7 ∙ 7 =                      8 ∙ 3 =

6 ∙ 3 =                      6 ∙ 6 =

8 ∙ 8 =                      8 ∙ 7 =

9 ∙ 4 =                      4 ∙ 4 =

  • Вчитель перевіряє відповіді. Підсумок естафети.

3. Естафета «Збери геометричну фігуру»

  Учні біжать в круг, піднімають його  знизу вверх, збирають геометричну фігуру   ( по 1 фігурі)  і назад, не забігаючи в круг.      І так кожний член команди, поки не зберуть всю фігуру.

- Підсумок естафети.

4. Естафета « Грай і думай»

- Учні біжать до відміченої лінії, приймають упор на руки і ноги, щільно один біля одного. Останній учасник проповзає під ними. Потім всі піднімаються, беруть завдання, що під кеглею і розв'язують. Чия команда швидше розв'яже, піднімає кеглю.

- Завдання на кмітливість. ( групова робота).

 

1. Команда. Задача.

  •                   Коли діти вишикувались вряд, то Миколка побачив, що він стоїть п'ятим від правого краю і третім від лівого. Скільки дітей вишикувалось? ( 7 )

 

2. Команда. Задача.

  •                   На гілці сиділо кілька пташок. Після того, як 4 пташки полетіло, на гілці на гілці залишилося на 2 пташки більше, ніж полетіло. Скільки пташок сиділо на гілці? (10)
  • Підсумок естафети.
  • Підсумок всіх естафет.

 

  Заключна частина.

1. Релаксаційна вправа « Австралійський дощ»).

Діти стають в круг і виконують рухи .

  1.   Піднімається вітер. ( потирають руки)
  2.        Падають перші краплини дощу.          ( клацають пальцями)
  3.        Почалася злива. (плескають долонями по стегнах).
  4.        Злива перетворилася на бурю.             ( топають).
  5.        Ось буря стихає. (плескають долонями по грудині).
  6.        Стихає і злива. ( плескають долонями             по стегнах).
  7.        Закінчується дощ. Падають останні краплі дощу. ( клацають пальцями)
  8.        Шумить тільки вітер. ( потирають долонями).
  9.        Австралійський дощ скінчився. Виглянуло сонце. ( діти піднімають руки вгору).
  • Хором « Ми – молодці!»

 

2. Підсумок уроку.

- Сьогодні на уроці ви – молодці. Дотримувались правил безпеки, намагались чітко виконувати вправи. Оздоровились. Не забуваємо вдома робити ранкову зарядку, повторювати вправи, бо це важливо для вашого здоров'я.

 

 

20 хв.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4 хв.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Слідкувати за дотримання правил під час естафет.

 

 

 

 

 

 

 

Результати перевіряє вчитель

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Темп виконання повільний

 

 

 

 

 

 

 

 

                               Естафета  «Математичний виклик номерів»C:\Users\PC\Desktop\Новая папка\20161118_094005.jpg                                     

 

Естафета  « Найкращий обчислювач»C:\Users\PC\Desktop\Новая папка\20161118_094321.jpg

Естафета  « Збери геометричну фігуру»C:\Users\PC\Desktop\Новая папка\20161118_094702.jpg

 

Естафета  « Грай  і  думай»

C:\Users\PC\Desktop\Новая папка\IMG_2202.JPG

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.3
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Василенко Катерина Сергіївна
    Загальна:
    4.3
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
19 листопада 2019
Переглядів
2742
Оцінка розробки
4.3 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку