Цикл уроків із зарубіжної літератури 6 клас. Чарлз Діккенс. Урок№1 Біографія. Презентація повісті «Різдвяна пісня в прозі, або Різдвяне оповідання з привидами». Сюжет і композиція

Про матеріал
Ця робота націлена на те, щоб зацікавити учнів творчістю Чарлза Діккенса; допомогти учням засвоїти зміст повісті; розвивати навички самостійної та колективної роботи, вчити висловлювати свої думки та враження від прочитаного. Робота складається з бліц-опитування, мозкової атаки, кластера, міні-диспута.
Перегляд файлу

Красовська Т.Д. Учитель зарубіжної літератури

КЗ «Маріупольська загальноосвітня школа І-ІІІ

ступенів №15 Маріупольської міської ради

Донецької області»

 

Чарлз Діккенс

Цикл уроків

Урок №1 із зарубіжної літератури для 6 класу

Біографія. Презентація повісті «Різдвяна пісня в прозі,

або Різдвяне оповідання з привидами».

Сюжет і композиція повісті.

 

Опис роботи. Ця робота націлена на те, щоб зацікавити учнів творчістю Чарлза Діккенса; допомогти учням засвоїти зміст повісті; розвивати навички самостійної та колективної роботи, вчити висловлювати свої думки та враження від прочитаного. Робота складається з бліц-опитування, мозкової атаки, кластера, міні-диспута.

 

 

Цілі. Ознайомити учнів із життям і творчістю письменника, зацікавити ними; ознайомити учнів з розділами твору, допомогти усвідомити їхнє ідейно-художнє значення; розвивати образне, критичне мислення; навчити самостійній  роботі з художнім текстом, уміння переказувати, виділяти ключові моменти, висловлювати свої оціночні судження, почуття та враження.

Хід уроку

І. Організаційний момент.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

     Ознайомлення з темою і метою уроку.

ІІІ. Сприйняття й осмислення навчального матеріалу.

1.Робота з підручником (Підручник. Волощук Є.В. Світова література: підручник для 6-го кл. загальноосвіт.навч.закл./ Євгенія Волощук. – К.:Генеза, 2014. – 256 с.). Опрацювання статті підручника про Ч. Діккенса (стор.82-84).

2. Бліц-опитування.

  • Де і коли народився Ч. Діккенс? (7 лютого 1812 р. неподалік великого портового міста Портсмута)
  • Скільки Діккенсу було років, коли він, перервавши навчання, мусив піти працювати? (12 років)
  • У п’ятнадцять років Чарлз влаштувався працювати куди, ким? (В адвокатську контору молодшим клерком)
  • Який псевдонім взяв собі Ч. Дікенс на початку своєї літературної діяльності? (Боз)
  • У своїх творах бездушному світу зиску і фальші Діккенс протиставляв що? (Щирі взаємини простолюду)
  • На думку письменника, щирі почуття простих людей  – це які? (Любов, дружба, доброта, здатність співчувати й радіти дрібницям)
  • Теорія літератури. Продовжить речення.

Повість – це (прозовий твір, за обсягом більший, ніж оповідання. У повісті зображено низку подій із життя головного героя, а також детально змальовано пов’язаних з ним другорядних персонажів).

Композиція – це (побудова літературного твору, його структура).

Строфа – це (група рядків, що повторюються в тексті віршованого твору. У пісні строфа зазвичай утворює основу куплету).

Мозкова атака. Як ви гадаєте, про що йдеться у цьому творі? Які ваші припущення? (Відповіді учнів)

3. Ознайомлення з історією написання  «Різдвяної пісні в прозі…» (стор.84 – 85)

4. Питання до класу. Що таке гуманізм? (Учні відповідають) Записуємо в зошит.

 Гуманізм – щира любов до людини та повага до її гідності.

 Гідність – 1.Сукупність рис, що характеризують позитивні моральні якості. 2.Усвідомлення людиною своєї громадської ваги, громадського обов’язку. ( За даними словника «Великий тлумачний словник сучасної української мови / Уклад. і головн. ред. В.Т.Бусел. – К.; Ірпінь: ВТФ «Перун», 2001. – 1440 с.» Стор.180)

5. Робота з текстом. Виразне читання  строфи І «Марлеєва тінь»

Читаємо текст і складаємо кластер. Відповідаємо на питання: «Скрудж. Який він?»

  • «Від того дня, коли єдиний компаньйон Ебенезера Скруджа пішов із життя, минуло

 сім років. Однак на вивісці, що прикрашала двері їхньої контори, як і раніше, було написано: «Скрудж і Марлей».

Як ми називаємо таких людей? (Байдужими; в кластері пишемо «байдужий»)

  • «Скрудж був справжній «жмикрут»: він умів міцно схопити людину як кліщами,

придушити, скрутити, згребти». (В кластері пишемо «жмикрут»)

  • «Це був старий грішник – заздрісний, жадібний, твердий і гострий, як кремінь, …

 скритний, потайний та самостійний, як той слимак». (В кластері записуємо «заздрісний, жадібний, твердий, скритний, безлюдькуватий, потайний, як слимак»)

  • «Через холод у душі і вся постать його немов заморозилася…». «Ніяка спека

не могла зігріти Скруджа…»

(В кластері пишемо «холодний = мертвий»)

  • «Злива, град, сніг, сльота мали тільки одну кращу за нього прикмету, - вони

 бувають часом щедрі, а Скрудж ніколи». ( «Жадібний, скупий, байдужий»)

  • «Старці ніколи не сподівалися від нього милостині…»

(Ми вже писали, що такий чоловік – жмикрут)

  • «Як же мені не гніватися, - бурчав дядько, - коли той світ, де я живу, заселений

 такими дурнями, як ти!» (записуємо «гнівливий»)

  • «Коли б я міг робити так, як бажаю, скрикнув Скрудж з люттю, то я б кожного

 дурня, що шляється та славить Христа, зварив разом з його різдвяною стравою й поховав би, застромивши йому ялинку в серце!» (Записуємо «лютий»)

Кластер

D:\3.png 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

IV. Закріплення знань, умінь і навичок.

      Подивіться на кластер, який ми створили. Проговоримо його ще раз.

Знайомтеся. Скрудж. Який він?  (Відповіді учнів).

Робимо висновок. САМОТНІЙ.

V. Інтерактивна вправа.

Міні-диспут «Чи може така людина, як Скрудж  жити щасливо?»

VI. Підбиття підсумків уроку.

VII. Домашнє завдання. Дочитайте повість. Зверніть увагу на подорож Скруджа у часі і просторі.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
16 лютого 2021
Переглядів
861
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку