Цикл занять «Профілактика булінгу»

Про матеріал
Цикл занять «Профілактика булінгу» містить розробки занять з елементами тренінгу, спрямованих на попередження булінгу серед підлітків
Перегляд файлу

Цикл занять «Профілактика булінгу»

Заняття 1

Мета: створити позитивний емоційний фон, почуття комфорту, згуртованості в групі; послабити емоційне напруження; навчити навичок ауто релаксації; навчальний блок - актуалізувати проблему булінгу та висвітлити особливості даного явища в шкільному колективі, ознайомити з поняттям булінгу.

1. Привітання. Всі учасники сідають в коло. По черзі один одному кажуть привітання дивлячись в очі.

2. Знайомство. Вправа «Моє ім’я». Діти передають по колу клубочок або м’ячик, називають попередніх учасників та додають своє ім'я. Дозволяється називатись вигаданим ім'ям.

3. Прийняття правил роботи групи.  Тренер роздає кожному  учаснику кілька маленьких аркушів і просить написати одну або декілька  умов співпраці,потрібних саме йому для ефективної роботи, дружньої атмосфери  в групі.  Далі кожний  виносить на обговорення одну із своїх пропозицій. І лише після того як уся група прийме правило, тренер записує його на плакаті «Правила  нашої групи». Далі по колу обговорюються всі інші пропозиції групи. Інформація для тренера.

ПРАВИЛА РОБОТИ:

1. Говорити від свого імені

2. Бути доброзичливими і активними

3. "Піднята рука"

4. Один говорить - усі слухають

5. "Тут і тепер"

6. Обговорювати дію, а не особу.

7. "Вільна нога"

8. Конфіденційність.

Запитання до групи:

1. Чи згодні ви з правилами?

2. Чи маєте ще якісь пропозиції?

 

4. Інформаційне повідомлення «Булінг  в шкільному середовищі». Перегляд  відео https://www.youtube.com/watch?v=s5dHRDM1cE4

Тренер задає питання групі: що ви побачили на відео? як ви гадаєте, яку проблему висвітлено в цьому відео?Що відчули під час перегляду?

Булінг (знущання, цькування, залякування) –це зарозуміла, образлива поведінка, пов'язана з дисбалансом влади, авторитету або сили. Булінг проявляється в багатьох формах: є вербальна, фізична, соціальна форми булінгу, а також кіберзалякування.

6. Гра «Біла ворона». Ведучий пропонує одному з учасників на деякий час стати не таким, як усі. Для цього йому треба робити усе протилежно тому, що робить група. Група повторює всі рухи ведучого. Наприклад, група підводить руки, а «біла ворона» - ні, всі посміхаються, а «біла ворона» - насуплюється тощо. Через деякий час ведучий каже: «Це важко – бути не таким, як усі. Хто буде йому допомагати?» Так з'являються дві білі ворони. Потім їх стає більше. Коли до «білої ворони» приєднується половина учасників, вправа закінчується.

Чи спостерігали ви таку ситуацію, коли в дитячому колективі «обирається» дитина (так звана «біла ворона»), яка відрізняється від інших або зовнішнім виглядом, або розумовими здібностями, або поведінкою і цю дитину постійно зневажають та застосовують до неї прізвиська, штовхають, чіпляються , псують особисті речі та інше? Які відчуття у вас викликає така ситуація? ƒ Як ви вважаєте почуває себе дитина, яку «обрали «білою вороною»?

7. Вправа «Послухай тишу». Учасникам дається  інструкція : «Будь ласка, сядьте так, щоб вам було зручно, розслабтеся, заплющте очі і просто слухайте, що відбудеться навколо. Звертайте увагу на будь – які навіть найтихіші звуки. Починаємо слухати…» На це відводиться 1-2 хв. Після цього учасники по колу коротко розповідають,  які звуки їм вдалося почути.

Наприкінці тренер зазначає: «Тепер ви знаєте, як багато звуків можна почути в тиші, варто лише зосередити на них свою увагу! Можна заплющити очі  й уважно слухати, що відбудеться довкола … і ви почуєте, відчуєте, який великий, різноманітний і цікавий світ навколо нас».

8. Рефлексія. Прощання.

Заняття 2

Мета: забезпечити атмосферу довіри; формувати позитивну самооцінку; навчити усвідомлювати свої позитивні риси; сприяти підвищенню почуття особистісної значимості та налагодженню контакту між дітьми; навчальний блок - права та обовязки дитини.

1. Привітання. Всі учасники сідають в коло. По черзі один одному кажуть привітання потискаючи руку та дивлячись в очі.

 2. Вправа «Який я?». Тренер пропонує записати на аркуші паперу відповідь на питання «Який я?»,  потрібно написати 5 характеристик своєї зовнішності або характеру та презентувати їх.

3. Правила роботи. Повторювання правил, які зображені на плакаті «Правила  нашої групи».

4. Вправа «Займи позицію». Тренер читає твердження, яке потребує обговорення групи. Учасники слухають запропоноване твердження, аналізуючи згодні вони підтримати його чи ні. Варто наголосити, що тут не має правильних чи неправильних відповідей і цілком нормально не погоджуватись з думкою оточуючих. Коли тренер читає тверження учасники закривають очі і роблять свій вибір (якщо вони погодуються з твердженням віднімають великий палець вгору Картинки по запросу знак большой палец вверх , якщо ні – вниз Картинки по запросу знак большой палец вверх. Після того, як всі зроблять вибір тренер просить групу відкрити очі і обговорити власні позициії щодо твердження. Жести, які демонструють згоду або не згоду з твердженням. Питання для групи:

  • Я люблю спорт.
  • Чи несе адміністративну відповідальність дитина, яка знущається над іншими?
  • Чи може жертва поскаржитись адміністрації школи?
  • Чи маю я право на захист?
  • Діти, які спостерігають за цькуванням над іншими є учасниками булінгу?
  • Чи дотримується в ситуації булінгу найважливіший принцип прав людини/дитини «повага до особистості»?
  • Які права дитини ще порушуються в ситуації булінгу?
  •  Чи порушуються в ситуації булінгу ще якісь правила?

Відповідно до того, що озвучила група відбувається обговорення різних точок зору.

5. Інформаційне повідомлення «Права та обовязки дитини».

Права

Обов’язки

1 . Усі діти мають право на любов і турботу

 2. Всі діти рівні у своїх правах

 

 

3.Особлива турбота — дітям-інвалідам

4. Усі діти мають право на повноцінне харчування

 

5. Усі діти мають право на відпочинок і дозвілля

 

6. Усі діти мають право на освіту

 

7. Особлива турбота — дітям, які перебувають у конфлікті з законом

8. Діти мають право вільно висловлювати свої погляди

 

9. Всі діти мають право на медичну допомогу

10. Всі діти мають право на вільне спілкування

 

11 . Особлива турбота — дітям без сімей

12. Жодну дитину не можна примусово залучати до праці

13. Всі діти мають право на інформацію

14. Жодну дитину не можна ображати або принижувати

15. Всі діти мають право на життя

1 . Поважати і любити своє оточення. Ставитися до них так, як би ми хотіли, щоб ставились до нас

2. Поважати близьких та друзів. Не принижувати гідності кожної людини. Поводитись так, щоб своєю поведінкою не порушувати прав іншої людини

3. Бути толерантним до таких людей. Поважати їх і допомагати їм

4. Дотримуватись режиму харчування. Вживати продукти до кінця терміну придатності. Поважати працю кухарів

5. Дотримуватись правил моральної етики; організовувати дозвілля так, щоб воно приносило корись і не заважало іншим

6. Сумлінно навчатись; активно працювати на уроках, готуватись самотужки; старанно виконувати домашні завдання

7. Дотримуватись певних норм поведінки, прийнятих у суспільстві. Намагатись не створювати ситуації, які призводять до порушення закону

8. Поважати своє оточення. Давати нагоду кожному висловлювати свої думки. Не нав'язувати своїх поглядів іншим, якщо вони з ними не згодні

9. Цінувати і дбати про своє здоров'я. Виконувати приписи лікарів у разі потреби

10. Поважати співрозмовників. Коректно і тактовно висловлювати свої думки. Дотримуватись правил мовного етикету

11. З повагою ставитися до людей, які піклуються про нас

12. Виконувати роботу, яка не завдає шкоди здоров'ю. Виконувати всі види обслуговуючої праці

13. Самостійно знаходити інформацію в різноманітних джерелах

1 4. Не ображати і не принижувати оточуючих

15. Дотримуватись норм і правил поведінки, прийнятих у суспільстві. Не створювати ситуацій, що можуть спричинити нещасні випадки

 

6. Практичне опрацювання історій «Булінг в дитячому середовищі».  Пропонуємо вам об’єднатися в 4 групи. Кожна група отримує історію з життя дітей (за зверненнями дітей на Національну дитячу «гарячу лінію»), а вам необхідно визначити вид булінгу, хто потерпає від булінгу, хто вчиняє булінг, наслідки булінгу для дитини, які можете дати поради виходу з ситуації насильства (для цього відводиться 10 хвилин). Потім просимо вас представити результати вашої роботи (для кожної групи по 3 хвилини).

Історії

 1. – Доброго вечора! Мене звати Наталя. Я вам телефоную з Львівської області. Мені нещодавно виповнилося 14 років. Моє хобі – це спілкування в соціальних мережах. Десь місяць тому через соціальні мережі я познайомилася з юнаком, якому 18 років. Спочатку я з ним охоче спілкувалася. Це тривало майже тиждень. Потім мені стало нудно і я відмовилася від спілкування з ним. Він цього не зрозумів і постійно мені пише, телефонує. Одного разу навіть чекав біля будинку. Це трапилось тому, що я всю особисту інформацію написала в соціальній мережі. Тепер мені дуже боязко. Що я можу зробити, аби він перестав мене переслідувати?

 2. – Доброго дня! Мене звати Ярослава. Мені 12 років. Я проживаю в Києві. Мої проблеми почалися після того, як я перейшла на початку навчального року до нової школи. Всі мої однокласники утискають мене, ображають, інколи, навіть б’ють. Це все відбувається через те, що я дуже погано розмовляю, бо маю певні проблеми зі здоров’ям. Але ж я в цьому не винна. Я відчуваю, як мої однокласники стараються вижити мене з класу. Як мені знайти з ними спільну мову? Насправді, я дуже хочу з ними дружити.

 3. Я навчаюся в 8 класі. Всі вчителі дуже люблять наш клас. Наші діти – дуже добрі. Правда, є два однокласника – Тарас та Славік – які постійно ображають нашіх дівчат, б’ють хлопчиків. Вони і мене теж били та ображали, але тепер вже ні. Все змінилося через те, що в цьому навчальному році до нашого прийшов новий хлопчик. Він перейшов з іншої школи. Його звати Вінсет. Він «не наш». Він темношкірий. У дитинстві він із мамою переїхав в Україну та зараз він живе із мамою, бабусею та дідусем. Коли Вінсет до нас перейшов, Тарас та Славік його одразу не полюбили, по-перше через інший колір шкіри. Вони постійно його ображають «негром», «рабом», «виродком». Часто б’ють його. Я не одноразово бачив, як  Вінсет плакав. Я розумію, що це неправильно, але втручатися в цю ситуацію я не дуже хочу. Насправді, мені дуже шкода Вінсета. Він хороший і гарно грає у футбол. Але я з ним не спілкуюся, через те, що думаю, що Тарас та Славік будуть знову наді мною знущатися.

4.  Добрий день. Мене звати Олег. Я вирішив до Вас звернутися, через те, що у мого кращого друга є проблема. Його звати Саша. Це мій однокласник. Нам по 12 років. Останнім часом его сильно ображать однокласники. Вони постійно забирають у нього гроші, які мама дає йому та змушують кожного дня просити ці гроші у мами. Він дуже сильно боявся мені про це розповісти, через те що старшаки йому сказали, якщо Саша комусь про це скаже, то вони його поб’ють. Тепер ми разом не знаємо, як вирішити його проблему..

6. Вправа  «7 свічок». Тренер пропонує учасникам сісти  в коло, влаштуватися зручно та заплющити очі. Інструкція: «Ви дихаєте глибоко і рівно. Уявіть собі, що приблизно за метр від вас стоїть 7 свічок, які горять. Зробіть повільний максимальний глибокий вдих. А тепер уявіть, що вам потрібно одну з цих свічок задути. Якомога сильніше подуйте на неї – видихніть все повітря… Полум’я на свічці затремтіло і свічка згасла…. Так вам потрібно задути всі свічки. »

7. Рефлексія. Прощання.

Заняття 3

Мета: напрацювати навички адекватного прояву емоцій та саморегуляції, вміти ставати на позицію іншої людини; сформувати поняття про конфлікт, ознайомити з причинами виникнення та способами вирішення конфліктних ситуацій; розвивати навички безконфліктного спілкування, самодіагностика особистісної конфліктності.

1. Привітання. Всі учасники сідають в коло. По черзі один одному кажуть привітання, піднімаючи руку і ляскаючи нею об долоню іншої людини( дружній жест типу «дай п'ять»).

2. Вправа    «Я люблю…». Тренер пропонує кожному учаснику назвати своє імя  і закінчити фразу : «Мене звати … Мені подобається коли мене називають….».

3. Правила роботи. Повторювання правил, які зображені на плакаті «Правила  нашої групи».

 4. Інформаційне повідомлення, обговорення поняття «Конфлікт». Тренер звертається до учасників : «Ми всі в житті стикаємося з конфліктами. Скажіть, будь ласка, які асоціації викликає у вас це поняття?»

Запитання для обговорення:

 Чи можливе існування людства, суспільства без конфліктів? Чому?

 Чи може конфлікт бути позитивним (виконувати позитивні функції?)

Інструкція тренеру:  Тренер за допомогою «мозкового штурму» записує на дошці/ листі асоціації учасників. Із всього переліку виокремлює ті, що дають негативний опис конфлікту та ті, що дають позитивну характеристику. Тренер робить висновок: Конфлікт має свої негативні та позитивні прояви і наслідки. І від того, як людина ставиться до конфлікту, як його сприймає і буде залежати вирішення конфлікту. Для вирішення конфлікту також важливо розуміти, що не сам конфлікт є проблемо, а наша поведінка до, під час та після конфлікту. Для того, щоб конфлікт вирішити позитивно, його не треба боятися, а треба вміти вирішувати мирним шляхом. До уваги тренера!

Конфлікт (з лат. conflictus – зіткнення) – це зіткнення протилежно спрямованих цілей, інтересів, позицій, думок, поглядів сторін. За своїми наслідками конфлікти можуть бути деструктивними та конструктивними. До деструктивних відносяться всі ті, що ведуть до загострення взаємовідносин та не сприяють пошукам позитивного вирішення конфліктного питання. Конструктивні – навпаки, сприяють взаємопорозумінню та пошуку позитивних шляхів до вирішення конфлікту.

5. Вправа "Тягар емоцій". Тренер: « Перед вами камінці та мушлі. Виберіть з них те, з чим у вас асоціюється негативна емоція. Зараз кожен з вас назве ту емоцію, про яку подумав, і вкине камінець чи мушлю у шкарпетку». Пропонується в кінці кожному з учасників потримати шкарпетку з «багажем», та зауважити, що і такий тягар відчуває людина яка страждає від булінгу. Ця вправа  спрямована на  відчуття почуттів людини, яку цькують.

 Чи важко було виконувати вправу?

 Як ви думаєте, емоції кого ми називали?

 Що ви при цьому відчували?

6. Вправа «Ганчір'яна лялька і солдат». На початку тренер зазначає, що один із способів управляти своїм емоціями є освоєння техніки саморегуляції. Потрібно вміти аналізувати, що відчуваєш у певній ситуації.

Інструкція: Будь ласка, всі встаньте і розташуєтеся так, щоб навколо кожного з вас було вільне місце. Повністю випряміться і витягніться в струнку, як солдат. Застигніть в цій позі, як ніби ви одерев'яніли, і не рухайтеся, приблизно ось так ... (Покажіть дітям цю позу.) А тепер нахиліться вперед і розставте руки, щоб вони бовталися як ганчірки. Станьте такими ж м'якими і рухливими, як ганчіркова лялька. (Покажіть дітям і цю позу.) Злегка зігніть коліна і відчуйте, як ваші кістки стають м'якими, а суглоби дуже рухливими ... Тепер знову покажіть солдата, витягнутого в струнку і абсолютно прямого і не гнучкого, начебто вирізаного з дерева. (10 секунд.) Тепер знову станьте ганчір'яною лялькою, м'якою, розслабленою і рухомою. Знову станьте солдатом ... (10 секунд.) Тепер знову ганчір'яною лялькою ... Просіть дітей поперемінно бути солдатом і ганчір'яною лялькою до тих пір, поки у Вас не складеться враження, що вони вже цілком розслабилися. 

Після  тренер підводить підсумок: «Іноді буває дуже важливо зуміти швидко розслабитись, цьому і вчить вправа, яку ми виконали щойно. Якщо людина розслаблена, її неспокій і тривога притуплюється. Їй легше впоратись зі своїми емоціями і пережити складну ситуацію».

7. Рефлексія. Прощання.

Заняття 4

Мета: актуалізувати власні побоювання, стереотипність поведінки, розвивати вміння знаходити шляхи вирішення конфліктних ситуацій. відпрацювання навичок спілкування в можливих конфліктних ситуаціях.

1. Привітання. Всі учасники по черзі вітаються та кажуть комплімент.

2. Вправа: «Не хочу хвалитися, але я…». Учасники продовжують речення «Не хочу хвалитися, але я…» називаючи свої досягнення/ особисті якості тощо. Альтернатива «Я через десять років….», «Ви не знаєте про мене ….».

3. Правила роботи. Повторювання правил, які зображені на плакаті «Правила  нашої групи».

4. Вправа “Лист кривднику”. Користуючись роздатковим матеріалом, закінчити вже розпочаті речення, написавши листа людині, на яку ти образився. Після написання – обговорення. (“Якщо ми зустрінемося ще, я ....”). Який тип спілкування та взаємодії Ви обрали? Як, на думку інших, можна вийти з ситуації? Як Ви будете намагатися утримуватися від конфлікту? Як Ви будете поводитися з цією людиною, якщо опинитися наодинці чи при інших людях. Обговорення.

 

5. Гра «Чим ми схожі?». Тренер запрошує одного із учасників на основі якої – небудь подібності із собою. Наприклад: «Наталка, вийди сюди будь ласка, до мене , у нас  із тобою однаковий колір очей.» Наталка виходить у коло і запрошує наступного учасника вийти за такою ж схемою. Гра триває доти, доки всі діти не опиняться в колі.

Обговорення: Які враження виникли під час виконання цієї вправи?

Чи важко вам було її виконувати?

 

6. Мультфільм «Конфлікт на мосту». Обговорення мультфільму.

https://www.youtube.com/watch?v=BJnLeZzSVZM

7. Обговорення «Шляхи вирішення конфлікту». Тренер звертається до учасників: Уявіть собі, що у вас з сусідом/сусідкой за партою або з другом/подругою є один апельсин, і кожному/кожній з вас він дуже потрібен. Будь ласка, запропонуйте як можна більше різних варіантів вирішення цього конфлікту. Ведучі приймають всі відповіді учасників та записують на дошці/листі фліпчарту. Ведучі коментують відповіді учасників та інформують: виокремлюють декілька основних способів вирішення конфліктів з позиції сили, закону, інтересів:

- Вирішення з позиції сили. Коли домінує одна сторона (відібрати апельсин)

-Вирішення з позиції закону. Звернутися до суду.

-Вирішити з позиції інтересів.

Тобто вияснити, що хоче зробити з апельсином кожна сторона конфлікту. (Наприклад, одна сторона конфлікту бере свою половину, робить сік з м›якоті і викидає шкірку. Інша, навпаки, викидає м›якоть і використовує шкірку, тому що вона хоче спекти з неї торт. І таким чином конфлікт вичерпано). Також виокремлюють способи вирішення конфліктів за поведінкою сторін:

- Домінування однієї людини над іншою (відібрати апельсин)

- Відхід від конфлікту (піти геть, викинути апельсин геть або віддати третій особі, просто дивитися на апельсин,покласти апельсин в холодильник)

- Компроміс (розрізати апельсин, видавити сік, почистити, поділити на дольки, будь-яка інша форма поділу)

- Вирішення конфлікту з урахуванням інтересів обох сторін (дістати ще один апельсин, спекти торт та розділити його на всіх, посадити зернятко та виростити дерево і т.д.)

Запитання для обговорення:  Як ви вважаєте які способи вирішення конфлікту є більш сприятливими? Чому? Тренер робить висновок : Поради для позитивного вирішення конфлікту:

- Для позитивного вирішення конфлікту дуже важливо враховувати інтереси сторін конфлікту.

-  Чим більше ви можете запропонувати варіантів вирішення конфлікту, тим менш вирогідним є варіант вирішення шляхом насильства.

-  Не бійтеся конфлікту. Вмійте його вирішувати.

- Роби відмінність між людьми і проблемою.

- Продумуй безліч можливостей дії, перш ніж прийняти рішення про те, що необхідно зробити.

-  Переслідуй тільки такі цілі, які підходять як для тебе, так і для іншої сторони, навіть Якщо інша сторони поводиться відповідним чином.

- Стеж за тим, що результат повинен задовольняти загальнообов’язковим критеріям.

8. Вправа «Імпульс». Учасникам пропонується, стоячи в колі, взятися за руки і по черзі передати «імпульс», швидко один раз стискаючи долоню сусіда, справа наліво. Ведучий першим посилає сигнал і останнім його ж приймає, сповіщаючи про отримання піднятою рукою.

8. Рефлексія. Прощання.

 

Заняття 5

Мета: підбиття підсумків щодо формування негативного ставлення до булінгу; розвивати в учнів здатність до емпатійного сприйняття оточення; актуалізувати спогади учнів про взаємини, які є цінністю в їх житті...

1. Привітання. Всі учасники дружньо обіймаються.

2. Вправа «Приємні літачки». Учасники групи відсилають один одному літачки з написаними на них компліментами. Виграє той, хто спіймає найбільшу кількість літачків. Учасник, який отримав літачок, повинен відреагувати комплімент (прийняти його, використовуючи невербальні засоби).

3. Правила роботи. Повторювання правил, які зображені на плакаті «Правила  нашої групи».

 

4. Вправа «Вдячність за добро». Подумайте про людей, які вам допомагають, роблять для вас приємні та важливі речі, розуміють вас. Візьміть аркуш паперу та напишіть короткого листа з подякою комусь із цих людей. За бажанням можна зачитати свого листа.

Обговорення. Чи легко було пригадати людей, які вам допомагають, висловити їм свою подяку? Чому важливо надавати допомогу один одному й дякувати за неї? Яким ще чином можна виразити свою вдячність?

5. Вправа «Збір валіз». Зараз по черзі кожен із вас буде виходити з кімнати, а в цей час група називатиме по дві якості цієї людини, які допомагають їй проявлятися ефективно, та по дві, які необхідно розвинути. Ведучий записує ці поради на аркуші паперу та передає тому, для кого вони складалися. Таким чином ми будемо «збирати валізу один одному, допомагаючи визначити напрямок подальшого самовдосконалення.

6. Вправа «Подарунок». Учасники стоячи в колі , кожен по черзі невербально передає подарунок своєму сусідові ліворуч, але так, щоби сусід зрозумів, що ви йому даруєте. Коли коло замкнеться, в учасника, який отримав останній подарунок , запитують, що він отримав.

  • Чи складно було робити подарунок невербально?
  • Чи всі зрозуміли,що вони отримали ?
  • Чи приємно було отримувати подарунок?
  • Чи були ви уважними до свого сусіда?

7. Вправа "Скринька безпеки". Кожен з учасників повинен подумати і написати:

1. Як захистити себе від булінгу.

2. Що повинна робити дитина у ситуації булінгу.

 Озвучивши свої рекомендації та наклеїти на  ватман (де зображено) "скриньку безпеки".

Тренер записує на ватмані всі, запропоновані дітьми, варіанти.

Рекомендації:

  • Зберігай спокій, дій хоробро та обійди ситуацію.
  • Стримуй гнів.
  • Говори спокійно і впевнено - дай агресору можливість зупинитися.
  • Звернися по допомогу до дорослого, якому довіряєш (це може бути вчитель, психолог чи соціальний педагог).
  • Не допускайте ніякого тиску на себе зі сторони однолітків. Завжди будьте чесним та щирим.
  • . Будьте обачливими, коли вас заставляють «підтримати компанію».
  • Розпитуйте про ризики, які вас можуть очікувати.
  • Аналізуйте поведінку друзів. Толерантно вказуйте їм на позитивні чи негативні дії, вчинки та навіть висловлювання.
  • Навчіться говорити «ні» оточуючим, але у  той самий час збережіть свій статус у компанії.
  • Будьте відповідальними за свої вчинки та прийняті рішення.
  • Думайте про наслідки.
  • Дотримуйтеся власної позиції.
  • Думайте самостійно.

  8. Підсумки.Прощання.

Тренер роздає кожному учаснику кольоовий аркуш листівки і пропонує відповісти на запитання: «Які три головні висновки,я , зробив для себе за весь час роботи на тренінгу?» і записати це на листівках.

Далі всі по колу озвучать свої записи і віддають їх всі «поштовому голубу», прикріплюючи на плакат.

На завершення тренерпропонує всім поділитися з групою позитивною емоцією. Для цього потрібно всім стати у коло і закінчити фразу: «Я бажаю всім у майбутньому….»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Додано
20 жовтня 2020
Переглядів
903
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку