«Ціннісні орієнтації учасників навчально-виховного процесу».

Про матеріал

Образ досконалої особистості – передусім передбачає міцне і органічне засвоєння системи цінностей, як національних, так і загальнолюдських. Підґрунтям система цінностей особистості є її ціннісні орієнтації – спрямованість індивіда на моральні, духовні, матеріальні, соціальні, життєві, родинні цінності. Це виявляється у ставленні людини до фактів, явищ навколишньої дійсності з огляду на їх важливість і значимість, до матеріальних та духовних цінностей як об'єктів, що формують її цілеспрямовану життєдіяльність, весь спосіб життя. Ціннісна орієнтація особистості проявляється в її діяльності та поведінці, умінні керувати своїми емоціями та вибудовувати траєкторію власного розвитку і вдосконалення, а також у сфері взаємовідносин між людиною і суспільством. Саме у процесі соціалізації людина активно засвоює соціальний досвід і перетворює його у власні цінності, установки, орієнтири.

Перегляд файлу

     Образ досконалої особистості – передусім передбачає міцне і органічне засвоєння системи цінностей, як національних, так і загальнолюдських. Підґрунтям система цінностей особистості є її ціннісні орієнтації – спрямованість індивіда на моральні, духовні, матеріальні, соціальні, життєві, родинні цінності. Це виявляється у ставленні людини до фактів, явищ навколишньої дійсності з огляду на їх важливість і значимість, до матеріальних та духовних цінностей як об’єктів, що формують її цілеспрямовану життєдіяльність, весь спосіб життя. Ціннісна орієнтація особистості проявляється в її діяльності та поведінці, умінні керувати своїми емоціями та вибудовувати траєкторію власного розвитку і вдосконалення, а також у сфері взаємовідносин між людиною і суспільством. Саме у процесі соціалізації людина активно засвоює соціальний досвід і перетворює його у власні цінності, установки, орієнтири.

   Основними напрямкоми розвитком  особистості учнів в середньому шкільному віці є створення позитивного соціокультурного простору, яке б забезпечувало оптимальні можливості самовираження вихованця, його самоутвердження, вияв його таланту, і було спрямоване на становлення на громадянина зі сформованою системою цінностей, найважливішою складовою якого має бути виховання культури гідності, патріотизму молодого покоління, любові до України, до свого народу, бажання пізнавати та оберігати його історико-культурну спадщину, довкілля. Всі ці завдання я здійснюю через національно-патріотичне виховання, котре в нас час є одним із найважливіших пріоритетів і визнано загальнодержавною проблемою.

   З цього напрямку була проведена така робота:

  • Анкетування «Патріот» (завдяки якій я виявила рівень знань учнів про Україну, їх особливе відношення до Батьківщини);
  • Вікторина «Чи знаєш ти свій рідний край»;
  • Проводились виховні заходи за такими темами: - І урок «Я люблю Україну. До 25-річчя незалежності», «Державні та народні символи України», «Україна пам’ятає – світ визнає» - до дня пам’яті жертв голодомору, «Збройні сили України на захисті держави», загальношкільна тематична лінійка до «Дня соборності України», «В грудні що не день, то свято»;
  • Інфоминки до міжнародного дня мов, «Дня захисника Вітчизни», до міжнародного дня пам’яті  жертв Голокосту, Водохреща, Стрітення Господнє.

Було проведено відкритий захід «Добрий вечір,щедрий вечір».

   Утвердження  істин, норм, правил моральної культури - найважливіша складова частина морального виховання. У морально-ціннісному вихованні дітей найголовніше - формування духовної серцевини особистості - поглядів, переконань, почуттів, поведінки, єдності слова і діла. Дитина повинна зрозуміти суть того, що зветься вимогами моралі, більше того - це повинно стати її духовною потребою, мірилом її вчинків.

   Учні середнього підліткового віку починають приміряти на себе зразки дорослої поведінки, починають експериментувати. Саме тому важливо в цьому віці, щоб діти бачили приклади гідної моральної поведінки, яку їм можуть продемонструвати батьки, вчителі, вихователь. Тому велику роль приділяю морально-етичному вихованню.

   З дітьми були проведені наступні форми роботи:

  • Тестування «Чи знаєш ти права та обов’язки», «Чи вмієш ти спілкуватися» , анкета «Особливості спілкування молодших підлітків»;
  • Година спілкування «Правила етикету»;
  • Круглий стіл: «Мистецтво спілкування» , метою якого було прищеплювати навики культури  людських стосунків; виховувати культуру спілкування;
  • Відкрита година спілкування «Людина починається з добра». В цій годині я продовжила формувати ціннісну орієнтацію, їх здатність формулювати моральні судження, розвивати вміння відрізняти погане від доброго.

   Щодня звертається увага на шкільну дисципліну, тобто дотримання учнями правил поведінки в школі та за її межами, чітке й організоване виконання ними своїх обов’язків, дотримання традицій тощо.

Немаловажне значення для дітей середнього шкільного віку виступає статеве виховання, звертається увага на гендерні принципи, тобто на взаємоповагу, рівноправність між чоловіком і жінкою, взаєморозуміння. Статеве виховання передбачає вивчення етики і психології сімейного життя. Роботу з цього питання розпочала ще з 5 класу, коли вже в учнях з’явився інтерес до цих питань. Частіше це відбувається в індивідуальних бесідах. В моєму класі налагоджені здорові стосунки між хлопцями і дівчатами, але все ж-таки звертаю увагу учнів на поняття дружби та любові. Статеве виховання тісно пов’язано з фізичним вихованням, тому проведені виховні заходи перетинаються між собою:

  • Тестування «Про здоровий спосіб життя», опитувальник «Проблема шкідливих звичок»;
  • Диспут «Здоров’я – неоцінений скарб людини»;
  • Година відкритих думок «Шкідливі звички»;
  • Інформаційно-пізнавальна година «СНІД – невиліковна хвороба. Як же вберегти себе від зараження вірусом»;
  • Усні журнали «24 березня – всесвітній день боротьби з туберкульозом»,»7 квітня – Всесвітній день здоров'я», «26 квітня – День Чорнобильської трагедії» і т.і.;
  • Дні здоров'я;
  • Бесіди, інструктажі з ОБЖД.

   В сьомому класі спонукаю дітей замислюватися вже про майбутній вибір професії. Провівши з учнями опитувальник «Рівень мотивації», виявилось, що тільки три дитини знають напевно, ким хочуть бути в майбутньому і йдуть до своєї мети. Інші, нажаль, ще в пошуку свого майбутнього і навіть не хочуть задумуватися про своє майбутнє. Завдяки місячнику свідомого ставлення до навчання любові до обраної професії, з дітьми були проведені такі форми роботи:

  • Година спілкування «Знання – це скарб»; «Калейдоскоп професій»;
  • Виготовлення з активом класу стінгазети «Всі професії важливі»
  • Обговорення правил успішного навчання, де підвела їх до такої думки, що саме зараз головною метою їх життя – є навчання, щоби отримати гідне майбутнє.

За напрямком трудового виховання прищеплюю працелюбність і шанобливе ставлення до праці через трудові доручення в класі, їдальні та чергування по школі, благоустрої шкільного подвір’я, ремонт підручників і т.і.

 Через Естетичне виховання прищеплюю  учням такі якості, як естетичне почуття, формую вміння бачити прекрасне і красиве, комічне і трагічне, розвиває художньо-естетичне сприйняття, естетичний смак і оцінювання. В березні минув місячник художньо-естетичного виховання учнів. Завдяки анкеті «Наскільки я творча людина», я виявила велику кількість дітей з естетичними смаками. Діти мого класу активно приймають участь в загальношкільних заходах. Одна учениця професійно займається хореографією та виступає на обласному рівні. Інші учні відвідують шкільні  гуртки «Автомоделювання», Вокально-інструментальний» гурток, «Плетіння кіс» та «Хортинг». Дуже запам’ятовувались учням екскурсії до музею м. Краматорськ .

    Не оминаю стороною і екологічне виховання, де формую в учнях знання про взаємозв’язок між суспільством і природою. Де природа – першооснова існування людини, а людина – частина природи. Проводячи з дітьми виховні заходи з екологічного виховання, виходячи разом з ними на екологічну тропу або турпохід, залучаючи  їх до екологічних трудових акцій, формується почуття відповідальності за навколишнє середовище як національну і загальнолюдську цінність, виховується любов до природи.

  • (Екологічна вікторина «Знай,люби і бережи», «Чи знаєш ти свій рідний край»;
  •  бесіда «Я – часточка природи»;
  • година спілкування «Ми люди, поки є природа», «Чорнобиль – біль України»; 
  • перегляд відеороликів..

    Одну з самих важливих умов в формуванні ціннісних орієнтацій виступає родинне виховання. Тісний взаємозв’язок вихователя та батьків запорука доброго розвитку не лише особистості, але й українського народу. Родинне виховання ґрунтується на тісній співпраці батьків з педагогічним колективом. Постійно підтримую зв'язок з батьками через щоденники, телефоний зв'язок, особисті бесіди, класні батьківські збори. Намагаюсь забезпечувати єдність вимог виховної роботи сімї та школи по запобіганню нещасних випадків та правопорушень.

    Завдяки загальношкільним конкурсам, предметним олімпіадам, урочистих лінійок, присвяченим по відзначенню кращих учнів, знавців окремих предметів у дітей мого класу підвищується розвиток пізнавальної активності.

 

Також за всіма напрямками виховної роботи ведуться індивідуальні бесіди з дітьми та батьками, а також вчителями-предметниками, адже вихователь як ланцюжок  поєднує взаємозв’язок  вчителів, батьків та учнів.

   Я, як педагог, разом з вчителями та учнями теж вдосконалюю свої ціннісні орієнтації за усіма напрямками виховної роботи. На педагогічних нарадах, методичних об’єднаннях та психологічних семінарах поповнюю свої знання і намагаюсь використовувати їх у своїй педагогічній діяльності.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Олексієво-Дружківська

санаторна школа-інтернат  І-ІІІ ступенів №13

Донецької облради

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Психолого-педагогічний семінар на тему:

«Ціннісні орієнтації учасників

навчально-виховного процесу».

 

 

 

 

Підготувала

Вихователь 7-Б класу

Заяц В.М.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Психологія, Виховна робота
Додано
22 липня 2018
Переглядів
2041
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку